Tulostin ongelma

Moikka. Mun kone päivitty win10!
Nyt mun tulostin ei toimi????
Mitä vittua mä teen onko se rikki?
En halua laittaa viimesiä rahoja uuteen!
Tulostin on ganon monitoimitulostin.

26

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etsi-uudet-ajurit

      Etsi löytyykö tulostimelle Windows 10 ajureita.
      Jos löytyy, poista tulostimen nykyiset ajurit ja asennat uudet.
      Käynnistä kone uudestaan.

      • Ok! Pitää yrittää...oon niin hyvä näis jutuissa....


    • dtretrtrdgffdgfd

      Siis kone päivitettiin Windows 10:een ja siinä oli aikaisemmin jokin muu Windows?
      Ja tämän jälkeen tulostin ei ole toiminut?

    • Joo päivityksen jälkee ei oo toiminu!

    • ldjfsjdgkjk

      Tuttua tarinaa.
      Ei tulostin ole sen enempää rikki kuin ennenkään. Vain windows on rikki, siinä ei ole toimivaa ohjainta.

      • Windows ei ole rikki. Vanha tulostin ei välttämättä ole yhteensopiva sen kanssa.


      • tetretretretetrete
        M-Kar kirjoitti:

        Windows ei ole rikki. Vanha tulostin ei välttämättä ole yhteensopiva sen kanssa.

        Tulostimen yhteensopivuus Windows 10:n kanssa riippuu tietenkin vain siitä, onko laitevalmistaja tai MS tehnyt laitteelle Windows 10 yhteensopivaa laiteajuria.

        Tulostin ei siis välttämättä ole yhteensopimaton Windows 10 kanssa.

        Kyseessä voi olla laitevalmistajan ahneus, ja pyrkimys pakottaa kuluttajia uusiin ja sinänsä tarpeettomiin laitehankintoihin. Sormensa pelissä tässä lienee MS:llakin.


      • tetretretretetrete kirjoitti:

        Tulostimen yhteensopivuus Windows 10:n kanssa riippuu tietenkin vain siitä, onko laitevalmistaja tai MS tehnyt laitteelle Windows 10 yhteensopivaa laiteajuria.

        Tulostin ei siis välttämättä ole yhteensopimaton Windows 10 kanssa.

        Kyseessä voi olla laitevalmistajan ahneus, ja pyrkimys pakottaa kuluttajia uusiin ja sinänsä tarpeettomiin laitehankintoihin. Sormensa pelissä tässä lienee MS:llakin.

        No siis, Windows 10 muuttuu kaksi kertaa vuodessa ja muutos voi rikkoa yhteensopivuudet.

        Kuluttajansuojalaki semmoinen, että jokainen uusi tulostin toimii kyllä 4v myyntihetkestä, että sen verran vähintään hyysäävät niitä ajureita yhteensopivaksi.

        Mikäli takuuta ei ole tai on yli 4v ikäinen niin ei välttämättä kestä. Toki sitä voi itse valita sellaista tulostinta mikä potentiaalisesti olisi mahdollisimman kestävä. Käytännössä Postscript lasertulostin missä pitkä takuu.


      • pikaisvanhentaminen
        M-Kar kirjoitti:

        No siis, Windows 10 muuttuu kaksi kertaa vuodessa ja muutos voi rikkoa yhteensopivuudet.

        Kuluttajansuojalaki semmoinen, että jokainen uusi tulostin toimii kyllä 4v myyntihetkestä, että sen verran vähintään hyysäävät niitä ajureita yhteensopivaksi.

        Mikäli takuuta ei ole tai on yli 4v ikäinen niin ei välttämättä kestä. Toki sitä voi itse valita sellaista tulostinta mikä potentiaalisesti olisi mahdollisimman kestävä. Käytännössä Postscript lasertulostin missä pitkä takuu.

        Voikin siis olla niinkin, että Windows 10:tä muutetaan tarkoituksella yhteensopimattomiksi laitteiden kanssa, joiden kanssa se muuten olisi yhteensopiva.

        Näin kuviteltaneen saatavan myytyä vieläkin enemmän pikaisesti "vanhenevaa" laitteistoa viattomille kuluttajille.


      • pikaisvanhentaminen kirjoitti:

        Voikin siis olla niinkin, että Windows 10:tä muutetaan tarkoituksella yhteensopimattomiksi laitteiden kanssa, joiden kanssa se muuten olisi yhteensopiva.

        Näin kuviteltaneen saatavan myytyä vieläkin enemmän pikaisesti "vanhenevaa" laitteistoa viattomille kuluttajille.

        "Voikin siis olla niinkin, että Windows 10:tä muutetaan tarkoituksella yhteensopimattomiksi laitteiden kanssa, joiden kanssa se muuten olisi yhteensopiva."

        Niille laitteille on kyllä standardejakin olemassa, että tarkoitus tässä vähän onkin ohjata standardeihin tekniikoihin.


    • Voi vittu sentää.....pitääkö siis ostaa uus tulostin?

      • knnu

      • Ei löytyny enää mun tulostinta :(


      • Troll.detector
        yhmaminen kirjoitti:

        Ei löytyny enää mun tulostinta :(

        Mikäs tulostimen tarkka malli on?


      • Canon pixma 140


      • oiydisdufsi
        yhmaminen kirjoitti:

        Canon pixma 140

        Canon will not issue drivers for this model to support the Windows 10 operating system. The Windows 7 or Windows 8 drivers should function in the Windows 10 environment with some limitations which are currently unknown to Canon.

        Ei tule ohjaimia windows kympille. Win 7 ohjain pitäisi toimia, mutta ei tue kaikkia ominaisuuksia.

        Sama ongelma on naapurillani. Kirjoittaa kyllä, mutta lisäominaisuudet puuttuu ja hän on, ei nyt ihan raivoissaan.


    • Linux-rientää-apuun

      Paljon mahdollista että tulostimesi toimisi useimpien Linux-distrojen kanssa, ja aivan suoraan, asentelematta yhtikäs mitään.
      Kokeile Linux-live tikulla.

      • Nyt en kyllä ymmärrä yhtään!....


      • Kun-ei-ole-niin-ei-ole

        Kyllä tuolla on PM140 ajurit kaikille muille (myös Linux) paitsi ei Windows 10. Pakko rako vaihtaa käyttöjärjestelmää tai kirjoitinta.

        http://urly.fi/I0M

        Linux Mint 18 Sarah
        Xfce 64-bit


      • Niimpä tietysti :(.... Mut kiitos tosi paljon neuvoista!


    • Ristoräpätään

      Kunpi vittu vai tulostin. Suosittelisin testiä räplää niitä näppäimiä, jos reakoi ei oo rikki.

      • mitä helvettii????


    • Liittyy-Windowsiin

      Windows palstalle Windows ongelmat

      • typerykselle

        Palsta on aivan oikea "Oheislaitteet".


    • Nii tulostin on oheislaite....

    • Liittyy-Windowsiin

      Windows ongelmat, Windows palstalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10722
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3043
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2859
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2137
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1709
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1656
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1597
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1543
    10. 83
      1496
    Aihe