sakkohaku päällä..?

jakob71

voiko hake uutta henkilöllisyystodistusta, jos on sakot mennyt muuntoon ja haku päällä. tuleeko siis lähtö vankilaan, jos menen uusimaan vanhaksi menneen henkilöllisyystodistuksen.

11

1347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jurristi

      Henkilöllisyystodistusta ei ole ollut enää vuosikymmeniin. Se on nimeltä henkilökortti.
      Henkilökorttihakemuksen voi laittaa vireille sähköisesti, mutta itse kortti on käytävä hakemassa henkilökohtaisesti poliisilta.
      Kannattaa ottaa rahaa vähän enemmän mukaan, mitä henkilökortti maksaisi, sillä poliisin tietokoneilla lukee: otettava kiinni ja toimitettava suorittamaan muuntorangaistusta, ellei maksa....
      Eli, vankilaan lähtö tulee vasta silloin, jos ei maksa.

      • ällitälli

        "Henkilökorttihakemuksen voi laittaa vireille sähköisesti, mutta itse kortti on käytävä hakemassa henkilökohtaisesti poliisilta."

        Katos, jurristi ei tiedä, että henkilökortin voi myös hakea valtuutettu henkilö.


      • jurristi
        ällitälli kirjoitti:

        "Henkilökorttihakemuksen voi laittaa vireille sähköisesti, mutta itse kortti on käytävä hakemassa henkilökohtaisesti poliisilta."

        Katos, jurristi ei tiedä, että henkilökortin voi myös hakea valtuutettu henkilö.

        Täh, taas vakkarilla isopyörä heittää. Jos murhasta etsintäkuulutettu hakee poliisilta sähköisesti henkilökorttia ja valtuuttaa jonkun toisen hakemaan sen, niin luuleeko vakiohäirikkö poliisin sen valtuutetulle antavan.


      • ällikälli
        jurristi kirjoitti:

        Täh, taas vakkarilla isopyörä heittää. Jos murhasta etsintäkuulutettu hakee poliisilta sähköisesti henkilökorttia ja valtuuttaa jonkun toisen hakemaan sen, niin luuleeko vakiohäirikkö poliisin sen valtuutetulle antavan.

        Mistä lähtien murhasta on tuomittu sakkoja, herra jurristi?


      • wqwqq

        Sinulla heittää jo vinhasti. Ei jurristi kertonut, että murhasta tuomittaisiin sakkoja. Mutta, etsintäkuulutus kuin etsintäkuulutus, olkoot se sakkoetsintäkuulutus tai murhaetsintäkuulutus, niin samalla tavalla poliisi ottaa etsintäkuulutetun kiinni, eikä edistä omilla toimillaan hänen pakoaan.


      • Ffgghhjjyttttt
        wqwqq kirjoitti:

        Sinulla heittää jo vinhasti. Ei jurristi kertonut, että murhasta tuomittaisiin sakkoja. Mutta, etsintäkuulutus kuin etsintäkuulutus, olkoot se sakkoetsintäkuulutus tai murhaetsintäkuulutus, niin samalla tavalla poliisi ottaa etsintäkuulutetun kiinni, eikä edistä omilla toimillaan hänen pakoaan.

        Mitä sä poliisinpalvoja itket paskaa, henkilökortin voi hakea asemalta frendi valtakirjalla ime pamppua urpo


    • ällitälli

      Höh? Valtuuta valtakirjalla joku hakemaan korttis, tai pyydä postittamaan. Voihan se olla etteivät suostu, kun on haku päällä, mutta eipä tartte ottaa riskiä mennä itse paikalle. Ei paljon menetettävääkään.

      • ällätälli

        Huomaa tosin, että postituksesta pitää maksaa postitusmaksu etukäteen henkilökorttimaksun yhteydessä. Jos olet tilannut ja maksanut kortin jo muuten, mutta et postimaksua, vaihtoehdoksi jää toisen henkilön valtakirjalla valtuuttaminen hakemaan.


      • 20plus11

        https://www.poliisi.fi/henkilokortti/henkilokortin_hakeminen

        Voit laittaa henkilökorttihakemuksesi vireille poliisin sähköisessä asiointipalvelussa tai poliisin lupapalvelupisteessä. Henkilökorttihakemus vaatii toistaiseksi aina hakijan henkilökohtaisen käynnin lupapalvelupisteessä, vaikka se olisi laitettu vireille sähköisesti.


      • gammalpha
        20plus11 kirjoitti:

        https://www.poliisi.fi/henkilokortti/henkilokortin_hakeminen

        Voit laittaa henkilökorttihakemuksesi vireille poliisin sähköisessä asiointipalvelussa tai poliisin lupapalvelupisteessä. Henkilökorttihakemus vaatii toistaiseksi aina hakijan henkilökohtaisen käynnin lupapalvelupisteessä, vaikka se olisi laitettu vireille sähköisesti.

        Täällä on nyt epäselvää informaatiota henkilökortin hankkimisesta.

        1) henkilökorttihakemus voidaan laittaa vireille sähköisesti

        2) henkilökorttihakemuksen loppuun saattaminen vaatii henkilökohtaisen käynnin tiskillä, vaikka hakemus olisi laitettu vireille sähköisesti. Korttia ei tietenkään luovuteta vielä tässä vaiheessa, kun ei se ole heti valmis

        3) kun henkilökortti on valmis, sen voi joko hakea itse poliisilaitokselta, tai se voidaan postittaa henkilölle (postimaksu tulee maksaa etukäteen), tai sen voi käydä hakemassa valtuutettu henkilö


      • 13-9
        gammalpha kirjoitti:

        Täällä on nyt epäselvää informaatiota henkilökortin hankkimisesta.

        1) henkilökorttihakemus voidaan laittaa vireille sähköisesti

        2) henkilökorttihakemuksen loppuun saattaminen vaatii henkilökohtaisen käynnin tiskillä, vaikka hakemus olisi laitettu vireille sähköisesti. Korttia ei tietenkään luovuteta vielä tässä vaiheessa, kun ei se ole heti valmis

        3) kun henkilökortti on valmis, sen voi joko hakea itse poliisilaitokselta, tai se voidaan postittaa henkilölle (postimaksu tulee maksaa etukäteen), tai sen voi käydä hakemassa valtuutettu henkilö

        Tuo edellyttää, ettei ole etsintäkuulutettu. Ei poliisin tehtävänä ole suojella etsintäkuulutettua, tai edistää hänen pakoaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4319
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      238
      2123
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1570
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1391
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      253
      1100
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1067
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1035
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      136
      1033
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      53
      918
    Aihe