Mitä tehdä aralle kissalle?

JalmariT

Kissamme rauhoitettiin virtsatietulehduksen hoidon takia. Se sai antibiootit lääkkeeksi. Tämän lisäksi kissallamme on epilepsialääkitys( Barbivet).
Rauhoituksesta herättyyn kissastamme tuli aivan säikky. Menee peittojen, tyynyjen ja sängyn alle piiloon korvat luimussa. Ei ole ottanut askeltakaan rauhoituksen jälkeen. Annan ruuan nenän eteen; pissalaatikkokin on vieressä. Rauhoittuu filtin sisässä, kun pää on piilossa. Tätä on jatkunut kolme viikkoa. On tosin "edistynyt" jonkin verran alku hetkistä.
Mahtaisiko syynä olla Barbivet? Ja miten minun tulisi jatkossa toimia; kuinka kauan seuraan tilannetta?? Lopetuskaan ei tunnu hyvälle, koska se on kuitenkin tullut hieman rohkeammaksi.

11

312

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sivustaseuraajan

Soita sille eläinlääkärille ja kysy että onko mahdollista että kyseessä olisi vaikka jonkinsorttinen sivuvaikutus (kissan aisteissa yms.) jostain lääkkeestä.

• JalmariT

Olen jo kysynyt ja hänen mielestään näin ei ole. Olen nyt vähentänyt Barbivetin käyttöä omatoimisesti....

• pepenmutsi

Kissa tarvitsee aikaa ja rakkautta.Älä yritä mitään väkisin niin pikkuhiljaa kissa palautuu entiselleen

• JalmariT

Kiitos vinkistä, mutta mitähän tuo "aika" tarkoittaa..? Viikkoja vai paria, kolmea kuukautta vaiko vieläkin enemmän.. Kiitos, jos vielä tuohon saisin vastauksen.

• jokumättäänyt

Kyllä harmittaa teidän puolesta! Jos ei mitään muutosta ole vielä tapahtunut, veikkaan, että kisu jää araksi!?Onko mahdollista, että se olisi muuten nyt jotenkin sairas? Kerro, miten kävi!

• JalmariT

Kukon askelen verran rohkeampi. Merkkaa kättäni ja kehräsi aamuyöstä, kun otin viereen. Seurataan..... Mielestäni kissan ei pitäisi olla muuten sairas. Olisi varmaan arastellut jo ennen rauhoitusta. Liekö sitten se rauhoitus ollut liian dramaattinen kokemus.

• JalmariT

Uuden vuoden aattona kissamme rupesi varovasti kulkemaan eri huoneissa. Kävi hakemassa mm. huoneisiin laitettuja makupaloja. Se saattoi reissunsa jälkeen mennä takaisin piilopaikkaansa pöydän alle, mutta nyt se käyttäytyy jo aivan normaalisti. Tilanne on aivan ihme, koska oltiin jo useampaan otteeseen viemässä lopetettavaksi. Niin huonossa kunnossa kissamme oli.
        Kissat ovat näemmä sitkeitä eläimiä.

• Ei tuo kyllä mielestäni Barbivetin haittavaikutuksilta kuulosta. Enempi yhdistäisin oireet nukutuksesta syntyneeseen "traumaan". Huolestuttavalta kuulostaa. Olisiko aihetta soitella useammallekkin eläinlääkärille , jotka olisivat erikoistuneet kissoihin ja niiden anestesiaan..?

• ohijo

Lues tuo omasta kommentistasi heti ylempi. Tilanne on jo normalisoitunut, joten tuskin tarvitsee enää minnekään soitella.

• Hyvä juttu. Selvisikö syy?

• JalmariT

Emme ole varmoja. Epäilemme, että kärsi virtsavaivojen kivuista. Kissamme sai neljän päivän kuurin tulehduskipulääkettä, jonka jälkeen sen olemus alkoi kohentua. Rauhoituksen aiheuttama trauma kipu....epäilemme syyksi. Mutta eihän noista eläimistä koskaan pääse täyteen selvyyteen. Nyt elelee kuitenkin niin kuin mitään ei olisi ollutkaan.....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4692
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      184
      2023
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      132
      1722
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      167
      1333
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1211
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1076
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      973
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      946
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      902
    10. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      273
      884
    Aihe