Mitä on mobiilidata

siis.turha.toimintako

Mihinkä sitä tarvitaan. Omaan puhelimeen tulee ilmoitus että mobiilidata on pois käytöstä.

16

15421

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhelin-ilmoittaa

      Mobiilidataa ei tarvita puhumiseen, mutta ohjelmistot, esim, kartat, facebook, tarvitsee sitä toimiakseen ja puhelin niiden ja itsensä päivittämiseen.

    • djdo

      Nykysin siis matkapuhelimessa on mahdollista käyttää internettiä... Siihen siis kuuluu nykyisin monenlaiset verkkopalvelut, kuten sähköposti, verkkoselaaminen, pelaaminen ja viestittely erilaisten pikaviestimien kanssa. Matkapuhelinsukupolvet

      1G (ei oikeastaan ole).

      2G (GSM) perusmatkapuhelimille ja kevyeelle datasiirrolle enintään 256 Kbps asti.

      3G (UMTS, HSDPA, DC) On puheluille ja datasiirrolle 0,4 - 42 Mbps nopeudella.

      4G (LTE/LTE-A) On pelkästään tällä hetkellä datasiirtoon jopa 50-300Mbps nopeudella.

      Jos olet hankkimassa älypuhelinta (Android, IOS, Iphone tms) niin suosittelen ehdottomasti mobiilidatan hankkimista. Voit toki siis ottaa käytöstä mobiilidatan matkapuhelimen asetuksista ja estää myös liittymästä kokonaan mobiilidatan käytön.

      Jos siis otat mobiilidatan pois käytöstä sinulla olisi periaatteessa puhelin joka oli 10 vuotta sitten, eli ei ole tiedonsiirtomahdollisuutta (kaikk verkkoa käyttävät sovellukset, kuten sähköposti ja pikaviestimet) ja multimediaviestit eivät toimi (kuvat videot viestissä). Nimeltä mainitsemattomalla operaattorilla kuuluu mobiilidata kuukausimaksuun kotimaassa niin ei tule ongelmaksi jos on hieman datasiirtoa.

      itse selaan uutisia,sähköpostia,tiedonhakua googlesta, noin 20appsia niillä pärjää

      • siis.turha.toimintako

        Minulla kyllä on älypuhelin kun sen halvalla sain, en tarvitse nettiä eikä muitakaan huihai juttuja, pelkkänä puhelimena vaan plus tekstiviestikäyttöä.


    • LiituraitaLeo

      mobiilidata on kaikessa yksinkertaisuudessaan internet verkkoyhteys puhelimen välityksellä

      • Anonyymi

        Ei.


    • Öyessöne

      Mobiilidatalla saat puhelimestasi Wifi-reitittimen.

      Eli sen kautta pääset esim. tabletilla nettiin, jos siinäkin on Wifi. :> Tällöin tabletissa ei tarvita lainkaan omaa puhelinliittymää.

      • tekniikanvoittokulku

        No niin pääsee iphonellakin nettiin, vaikkei ole simkorttiakaan sisällä. On se niin kätevää.


      • siis.turha.toimintako

        Ei minun tarvitse käyttää puhelinta nettiin päästäkseni, minulla on kannettava sitä varten.
        Ärsyttää kun aina tulee tuo teksti näkyviin, mobiilidata ei käytössä.


      • aloittajallewe
        siis.turha.toimintako kirjoitti:

        Ei minun tarvitse käyttää puhelinta nettiin päästäkseni, minulla on kannettava sitä varten.
        Ärsyttää kun aina tulee tuo teksti näkyviin, mobiilidata ei käytössä.

        Kuulostat terveellä suloisella äiti-poika tavalla hyvin paljon mun äidiltäni.


      • Anonyymi
        tekniikanvoittokulku kirjoitti:

        No niin pääsee iphonellakin nettiin, vaikkei ole simkorttiakaan sisällä. On se niin kätevää.

        En päässyt nettiin iphonella missä ei ollut simkorttia edes wifillä ja se outoa


    • Moppari

      Toimiiko multimediaviesti ilman internettiä (mobiilidataa) (Huawei P smart, DNA Jämpi mini)?

      • Eitoimi1

        Ei toimi.


    • Anonyymi

      Myös puhelinkäytössä tiedonsiirto on järkevintä hoitaa mobiililaajakaistalla

      Mobiilidata on älypuhelimen paras kaveri
      Puhelinliittymään avattava mobiililaajakaista on tarpeellinen lisäpalvelu, josta on paljon hyötyä niin yritys- kuin yksityiskäytössä.

    • Anonyymi

      Kyllä, se on hyvin paljon kätevämpää, kun puhelinta voi käyttää wifin kautta netin jakoon, kun se joka tapauksessa on aina mukana. Myös useimmissa läppäreissä on wifi sisäänrakennettuna, joten sen käyttö puhelimen kanssa nettiin pääsemiseksi on oikeastaan aika vaivatonta, kun vertaa vaikka mokkulaan missä piti tehdä säätöjä että sai tietokoneessa toimimaan. Nyt riittää wifi-käyttäjän ja salasanan naputtelu ja ollaan netissä. On sillä huonojakin puolia, kuten vaikka alueelliset nopeudet - suurimmassa osassa maata ei päästä siihen mitä mainoksissa luvattiin, vaan johonkin niukasti käyttökelpoiseen nopeuteen, aika usein 2 megaa - tai jopa alle, kun pitäisi päästä 50 megaan..

      • Anonyymi

        Se on paljon kätevämpää kun puhelimessa on oma netti, kotimokkulaan ei tarvii kuin simkortti sisään ja surffaileen tietokoneella , puhelimella jne.. näin ollut jo 5 vuotta ja hyväksi todennut.
        En suosittele kenellekkään puhelimen roikkumisesta wifissä oli missä oli. junassakin ihan tuhnu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on paljon kätevämpää kun puhelimessa on oma netti, kotimokkulaan ei tarvii kuin simkortti sisään ja surffaileen tietokoneella , puhelimella jne.. näin ollut jo 5 vuotta ja hyväksi todennut.
        En suosittele kenellekkään puhelimen roikkumisesta wifissä oli missä oli. junassakin ihan tuhnu.

        Se tulee paljon kalliimmaksi ja aivan turhaan ylläpitää kahta liittymää..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3537
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1650
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe