Paljon on yleensä elarit?

elaritpois

Mää luulen et miehen exä vaatii liikaa. Haluu että me elettäs käyhyydessä. me maksamme 450 e kk ja se on liikaa. Musta satanen riittäs ihan hyvin. Mies sano et kohta sanoo ittensä irti töistä jottei tarvi maksaa. Kurjaa hänestä kun on niitä lapsia et rahat menee hukkaan. Minusta elarit pitäs lopettaa kokonaan ja jokainen maksaa sen mitä tienaa.
Me ostettiin just upouusi auto ja muutettiiin uuteen omakotitaloon että rahaa ei olisi turhuuteen. Ulosotossakin on vartmaan 50 tuhtatta.

13

234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NäinhänSeMenee

Yleensähän elatusmaksut ovat n. 80 % isän bruttotuloista, lasten määrästä riippumatta.
      Ideahan on, että isän kuuluu ottaa pankista lainaa omaan elämiseensä. Isä voi aloittaa lainojen takaisinmaksun sitten kun lapset ovat täysi-ikäisiä.

• sairaspäivärahalle

niin mäkin tein; kunnes lapset 18 vuotta; sitten voi jatkaa työntekoa. Sitä saa mitä tilaa lapsen äiti ja "viranomaiset";))

• ISÄ1

Ihan liikaa ! Ei lapsen elämälle välttämätön kustannus ole 900euroa /kk ... ....lähemmäs yhteisvastuullisesti 450euroa on lähempänä oikeaa elinkustannusta.

• niiih

Sekin vasta teini-iässä. Pienemmät lapset eivät kuluta läheskään tuota.

• kummaeukko
        niiih kirjoitti:

Sekin vasta teini-iässä. Pienemmät lapset eivät kuluta läheskään tuota.

No ei niin. Kyllä alle 10 v kuluttaa alle kympin viikossa, joten 40 kk olisi sopiva elarit. Vaatteet saa kirppiskeltä ja kaupoissa on punaleimaisia ruokia halvalla.
        Ihan käyttökelpoista on halvallakin, ei kakarat taravi uutta ja hienoo.
        Minäkään en ole ostanut omilleni yli 300 e haalareitakaan ikinä, aina on semmosia 240 per lapseni, notenk yllä ex perheellekin pitäs kelpaa halvemmat kuteet.
        Jännä et eukko alkaa rahastaa meitä kun mies hänet jätti, kiusatakseen.
        Hernekeittoo saa viis purkkia vitosella, ei oo kallista sapuskaa. Pelkkää inisemistä.
        Onneks mä oon työtön ei voi nostaa enää elareita ja jos ukko jää työttöäks sitten onneks loppuu elarit ja voimme ostaa parempia tuotteita ja ruokia.

• Kusetomaankenkään

Mitäs se sun exä maksaa teitin mukuloista?
        Vai onko sullekin se 40 euron elari parempi.

• siinäpähänkuset
        Kusetomaankenkään kirjoitti:

Mitäs se sun exä maksaa teitin mukuloista?
        Vai onko sullekin se 40 euron elari parempi.

ei elatusta ilman tasavertaista vanhemmuutta, huoltajuutta, lapsen asumista, hoitamista ja kasvattamista myös oman isänsä huollossa ja hoidossa, ei elatusta ilman lapsen yhteys-, koulu-,
        ja terveystietoja..ei elatusta ilman lapsen oikeaa nimeä..

• äitipuolituskissaan

Miehen exien pitäisi ottaa huomioon uusi vaimo ja tämän lapset. Kaikilla ei ole varaa hoitaa kenenkään kakaroita ilmaiseksi ja vielä maksaa siitä että ovat isän luona. Minä kasvatan ilmaseksi miehen kakarat, kova homma luulen että menee ikuisuus. Eivät osaa edes tiskata tai imuroida mutta syödä osaavat.

• KunhanLaskeskelen

Ajattelin ehdottaa exälle et laps laitettais kirjoille mun luokseni. Mikään ei muuttuis, paitsi että hän sais satasen vähemmän ja minä viissataa enemmän.

Epäilen silti ettei hän suostu vaikka pystyisin silloin paremmin osallistumaan lapsen menoihin.

• 1säpappa
        äitipuolituskissaan kirjoitti:

Miehen exien pitäisi ottaa huomioon uusi vaimo ja tämän lapset. Kaikilla ei ole varaa hoitaa kenenkään kakaroita ilmaiseksi ja vielä maksaa siitä että ovat isän luona. Minä kasvatan ilmaseksi miehen kakarat, kova homma luulen että menee ikuisuus. Eivät osaa edes tiskata tai imuroida mutta syödä osaavat.

Ei sun mitään tarvi maksaa eikä hoitaakaan. Se on isän velvollisuus.

• AikaKaruSummaJuuu

Minä maksan 2.sta lapsesta sen 130e, yhteensä.(sairaseläkkeellä) Serkulle kävi myös ero, hän työttömänä ei joudu maksamaan yhtään. Ilmeisesti sosiaalitoimisto hoitaa nämä kunnes saa taas työtä ja rahaa käteen.

• sosiaalitoimisto

EI HOIDA MITÄÄN PERÄTTÖMIN SELVITYKSIN TUOMIOISTUIMESSA LAPSEN OLOSUHTEISTA;
        VIERAANNUTTAESSAAN, MANIPULOIDESSAAN
        LAPSIA YHTEISTYÖSSÄ ÄIDIN KANSSA TARKOITUSHAKUISESTI OMASTA ISÄSTÄÄN, ISOVANHEMMISTAAN YM. SUVUSTAAN.
        LAPSEN ELATUSTA KOSKEVAT MAHDOLLISET
        SOPIMUKSET OVAT AINA YKSINOMAAN VANHEMPIEN VÄLISIÄ KESKINÄISIÄ JA VAPAAEHTOISIA SOPIMUKSIA, JOTKA LAADITAAN AINA KUNNES LAPSET OSALTAAN TÄYTTÄVÄT 18 VUOTTA TAI SITÄ ENNEN TOISIN YHDESSÄ VANHEMPIEN KESKEN SOVITAAN TAI TUOMIOISTUIMESSA MÄÄRÄTÄÄN. LASTENVALVOJALLA/ SOSIAALITOIMELLA EI OLE OIKEUTTA OTTAA KANTAA MAHDOLLISEN SOPIMUKSEN SISÄLTÖÖN, EI OLE OIKEUTTA LAATIA MAHDIOLLISIA SOPIMUKSIA EIKÄ OLE OIKEUTTA LAATIA, VAATIA SOPIMUKSIA LAADITTAVAKSI KUNNAN KAAVAKKEELLE. MAHDOLLISE SOPIMUKSET LAATIVAT JA ALLEKIRJOITTAVAT MOLEMMAT VANHEMMAT, SAA OLLA VAPAAMUOTOINEN; LASTENVALVOJA TAI TUOMIOISTUIN AINOASTAAN VAHVISTUTTAA; MUUTOIN SYYLLISTTY LAINVASTAISEEN MENETTELYYN, RIKOKSEEN VIRKATOIMISSAAN.

• Anonyymi
        sosiaalitoimisto kirjoitti:

EI HOIDA MITÄÄN PERÄTTÖMIN SELVITYKSIN TUOMIOISTUIMESSA LAPSEN OLOSUHTEISTA;
        VIERAANNUTTAESSAAN, MANIPULOIDESSAAN
        LAPSIA YHTEISTYÖSSÄ ÄIDIN KANSSA TARKOITUSHAKUISESTI OMASTA ISÄSTÄÄN, ISOVANHEMMISTAAN YM. SUVUSTAAN.
        LAPSEN ELATUSTA KOSKEVAT MAHDOLLISET
        SOPIMUKSET OVAT AINA YKSINOMAAN VANHEMPIEN VÄLISIÄ KESKINÄISIÄ JA VAPAAEHTOISIA SOPIMUKSIA, JOTKA LAADITAAN AINA KUNNES LAPSET OSALTAAN TÄYTTÄVÄT 18 VUOTTA TAI SITÄ ENNEN TOISIN YHDESSÄ VANHEMPIEN KESKEN SOVITAAN TAI TUOMIOISTUIMESSA MÄÄRÄTÄÄN. LASTENVALVOJALLA/ SOSIAALITOIMELLA EI OLE OIKEUTTA OTTAA KANTAA MAHDOLLISEN SOPIMUKSEN SISÄLTÖÖN, EI OLE OIKEUTTA LAATIA MAHDIOLLISIA SOPIMUKSIA EIKÄ OLE OIKEUTTA LAATIA, VAATIA SOPIMUKSIA LAADITTAVAKSI KUNNAN KAAVAKKEELLE. MAHDOLLISE SOPIMUKSET LAATIVAT JA ALLEKIRJOITTAVAT MOLEMMAT VANHEMMAT, SAA OLLA VAPAAMUOTOINEN; LASTENVALVOJA TAI TUOMIOISTUIN AINOASTAAN VAHVISTUTTAA; MUUTOIN SYYLLISTTY LAINVASTAISEEN MENETTELYYN, RIKOKSEEN VIRKATOIMISSAAN.

Onneksi pääset tapaamaan lapsesi nytbisänpäivänä. Jis selvirys perätön niin miköpä sinua estäisi tapaamasta heitä

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      163
      1443
    2. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      56
      1247
    3. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      24
      1229
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      214
      1130
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      126
      1068
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      317
      999
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      223
      994
    8. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      939
    9. Olet sä silti

Ihana ❤️ tykkään
      Ikävä
      72
      905
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      73
      899
    Aihe