Kerro suosikkisi, niin minä kerron pian omani.
Millä laululla pääset joulutunnelmaan.
34
405
Vastaukset
Höpöti.
H.- wqsa
hunksz:lla riittää näitä viisauksia loputtomiin ,mitähän seuraavaksi .
wqsa kirjoitti:
hunksz:lla riittää näitä viisauksia loputtomiin ,mitähän seuraavaksi .
"wqsa "
Älä kopioi tylsä-mielisesti.
Täällä on jo yksi sinulle sopiva musa-aloitus.
Ei se minun.
H.- eppu2
Laittaisitko Hunksi linkin, että minäkin saisin kuunnella. En nimittäin ole koskaan kuullut tuollaista joululaulua.
eppu2 kirjoitti:
Laittaisitko Hunksi linkin, että minäkin saisin kuunnella. En nimittäin ole koskaan kuullut tuollaista joululaulua.
"eppu2"
Olen jo vuosia laittanut lauluni lähes joka-ikinen aamu.
Kuukausi, vuosi.
Sieltä voit etsiä mieleni liikkeet.
Jouluisetkin.
Kuten kirjoitin, moneltakin vuodelta.
Siellä on muittenkin lempi-lauluja.
H.- eppu2
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Olen jo vuosia laittanut lauluni lähes joka-ikinen aamu.
Kuukausi, vuosi.
Sieltä voit etsiä mieleni liikkeet.
Jouluisetkin.
Kuten kirjoitin, moneltakin vuodelta.
Siellä on muittenkin lempi-lauluja.
H.Onko se tuo höpöti lempijoululaulusi?:)
eppu2 kirjoitti:
Onko se tuo höpöti lempijoululaulusi?:)
"eppu2"
Miten sen nyt ottaa.
Ainakin se on kopioni kopioihin, jankutuksiin ja selviin provoihin :)
H.- Mättäitä
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Miten sen nyt ottaa.
Ainakin se on kopioni kopioihin, jankutuksiin ja selviin provoihin :)
H.Jollain on jouluripuli.
- ent.siivoojaparka
Mättäitä kirjoitti:
Jollain on jouluripuli.
Älä välitä.
Sitä on liikkeellä nyt sellaista (luki lehdessä) vaikkakaan "ei kaikki mikä liikkuu, ole ..." - näinseonpi
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Älä välitä.
Sitä on liikkeellä nyt sellaista (luki lehdessä) vaikkakaan "ei kaikki mikä liikkuu, ole ..."Liikkumisesta muistuikin mieleeni kiva tositarina.
Miksi insinööriperheissä ei ole koskaan enemmän kuin yksi lapsi?
Koska insinöörin ajatusmaailmaan ei mahdu, että ainoa liikkuva esine seisoo.
- 8-11
Sadas kuuntelukerta: Terhi Matikainen "Eikö enkeleitä riitä taivaaseen".
Aina tulee itku/suunnaton ikävä. Hyvä joulutunnelma syntyy, kun käyn kirkkokonsertissa kuuntelemassa kauneimpia joululauluja. Niitä esitetään monissa kauniissa kirkkosaleissa.
Vanhoja tuttuja joululauluja on aina kiva laulaa yhdessä. Taloyhtiömme pikkujouluissa soitettiin elävää musiikkia useammallakin instrumentilla ja heijastettiin joululaulujen sanat pari, kolme säkeistöä kerrallaan valkokankaalle. (Ei tarvittu lauluvihkoja tai monisteita.)
- ent.siivoojaparka
Kyllä ne ovat kaikki ne lapsuusaikaiset joululaulut, jotka se tunnelman tuovat.
Päällimmäisenä varmaan tämä:
https://www.youtube.com/watch?v=nUCM8IemHXE
Sitä kun veisattiin koulun kuusijuhlassa, niin voi mikä riemullinen tunne (siit enkelitkin riemuiten ...), kun tiesi kohta alkavan parin viikon vapaus rääkistä kunhan vielä sieltä hengissä pääsi kotiin.
Suvivirren kaiku korviin oli vielä suloisempaa kuultavaa (ooh, jo joutui armas aika ... viimeinkin), mutta ei sitä oikein jouluna ... - Kuulankalloonsaa
Juice: Sika
M.A. Numminen: Joulupukki puree ja lyö - Siilimuorikka3
Sydämeeni joulun teen ilaman höpötiä.
- Tavuviiva
Harry Belafonte: Mary's boy child.
Sillai lempeä. - bessie-
Ei sellaista laulua ole olemassakaan. Sellaista, joka automaattisesti, tilanteessa kuin tilanteessa ja kenen tahansa esittämänä, tuosta vain loihtisi ympärilleni jonkun määrätyn tunnelman tai herättäisi minussa vain 'oletusarvon' mukaisia tunteita.
Pidän monenlaisista joululauluista, mutta eniten joulutunnelmaan nostattavat iloiset joululaulut taustamusiikkina kun joulumarkkinoilla ja kauppapaikoilla muiden jouluun valmistautuvien seassa hyörin. - hoosiannadaavidinpoika
Ei ole Hoosiannan voittanutta.
Vahinko kun sitä ei enää Jouluna lauleta. - kylmätotuus
Joulutunnelman tuo tullessaan vuodesta toiseen iki-ihanan tenorin Jussi Björlingin mahtava esitys "O helga natt".
Nauhoitin tämän laulun kauan sitten jostain radio-ohjelmasta C-kasetille ja aina se kuulostaa yhtä upealta.
https://www.youtube.com/watch?v=h4x-Q_Nxmhc
Veskun joululaulut jatkavat tunnelmointia. Nekin löytyvät joskus muinoin ostamaltani kasetilta, jonka nimi on "Sydämeeni joulun teen".- kylmätotuus
Tässä yksi näyte Veskun tulkintataidosta.
Parempaa versiota en ole löytänyt, vaikka suuretkin tähdet ovat laulun levyttäneet.
https://www.youtube.com/watch?v=wpOLe2IRJ6s
Heinillä härkien kaukalon
Maa on niin kaunis
Sylvian joululaulu
Greensleaves
I saw Three Ships
Campana sobre campana
Virgen Gitana
Nananita Na
Velo Que Bonito
Oh Come All Ye Faithful
ja paljon, paljon muita näiden lisäksi.
Mary's Boy Child on myös ihana.Joululaulu kun joululaulu aina pääsee joulutunnelmaan...
kaksi erityisen ihanaa
Varpunen jouluaamuna saa kyyneleet silmiin..
siinä kun lauletaan..."olen pieni veljesi enkeleitten maasta"...ja niitä sanoja en pysty koskaan itkemättä laulamaan, koska...
Toinen on Taivas sylissäni
ja siinä varsinkin Carola kun laulaa" Himlen i minn famn"
se on niin kaunis, ja tuntuu tosi ihanalta kuunnella sitä.- ent.siivoojaparka
Itkeminenkö se on sitä oikeaa joulutunnelmaa?
Ei minun oikea ainakaan, ehkä sinun...
Muuten, voihan tuon vastaukseni niinkin tulkita jos nyt niin haluaa tulkita.
On muitakin joululauluja tai niiden esityksiä, jotka osaavat liikuttaa.
Nämä kaksi ovat tosi läheisiä, ja voi, voi toinen aina itkettää kun muistan minkälaisia jouluja edesmenneen veljeni kanssa vietimme.- kylmätotuus
Saattaa se itkeminen ja ahdistus olla monessakin perheessä totta nykyään, kun joulusta on tehty pelkkä kaupallinen tapahtuma. Monille se ostovimma on ainoa , joka joulusta tekee "joulun", eikä köyhillä ole siihen varaa.
Meidän ikäluokallamme on ollut elämämme varrella useita joulukokemuksia. Kenties niukkuutta ja törsäystäkin?
Monet joululaulut voivat herkistää meidät kyyneliin saakka. Jokaisella on muistoja, jotka nostavat tunteet pintaan.
Minulle " Varpunen jouluaamuna" on ollut aina hyvin merkityksellinen laulu, vaikkei siihen mitään omakohtaista asiaa liitykään. Toinen vanha joululaulu "Tuikkikaa oi joulun tähtöset" saa samanlaiset väristykset aikaiseksi.
Kerroin jo aiemmin, mikä laulu tuo minulle joulumielen.
Kuitenkin musiikilla on niin suuri merkitys minulle, etten sulje pois yhtäkään joululaulua, joka ei jotain sisälläni liikauttaisi. Se voi olla vaikka Juicen "Jouluvirsi" tai "Hoosianna".
Minusta joulu on menettänyt merkityksensä uskonnollisena juhlana, joten se on rakennettava yhdessäolon, monenlaisten tunteiden esiintuomisen ja ihmisläheisyyden varaan.
Itketään ja nauretaan yhdessä, niin silloin joulussa on elämän maku. - Tavuviiva
Tämän laulun taustallahan on todellisuudessa vastine: menetetty lapsi..
Minäkin kyynelöin kuunnellessani tätä. Kuju ei muuten laula yhtään hassummin tätä.
- eppu2
Kyllä ne vanhat joululaulut, mitä lapsena on laulettu ovat niitä parhaita.
Kaikkein paras mielestäni mitä jouluna lauletaan on maa on niin kaunis.
Alunperin se on kai virsi. Kerroin jo aiemmin.
-
Minulla on tuo Viikin Prisma.
Se on ollut jo kauan rauhoittumisen paikka Jouluisin.
Vuosia sitten lopettivat sieltä Joulun.
Minä olisin halunnut Joulun jatkuvan siellä.
Mutta lopettivathan he aidot turkiksetkin.
Saamarin rääkkääjät.
Kielsivät ihmiseltä kaikki nautinnot.
-
Minun Joulu-torillani ovat aina ilmaiset parkki-paikat tarjolla.
Ihan maan-päällä, ei kaivoksissa.
Saan ostoksistani kuititkin.
Se on minulle veron-maksajana tärkeää.
-
Eikä sinne pääse rekalla, saati täys-perä-vaunulla.
H.- henrjii
sanos muuta, villasukatkin on tehty lampaan turkiksesta
- mimmimum-..mi
Marketissa yksi mies vitsaili kassalle....missäs ne teidän turkikset ovat kun uutisissa sanottiin että s-ryhmän muista kaupoista löytyy....mutta ei Sokokselta...tämä s-marketissa.
- eppu2
henrjii kirjoitti:
sanos muuta, villasukatkin on tehty lampaan turkiksesta
Alpakan villa on 7-kertaa lämpimänpää, kuin lampaan, kertoi myyjä.
Ostin yks vuosi siitä kudotut sukat, alpakkatila aika lähellä. - Tavuviiva
eppu2 kirjoitti:
Alpakan villa on 7-kertaa lämpimänpää, kuin lampaan, kertoi myyjä.
Ostin yks vuosi siitä kudotut sukat, alpakkatila aika lähellä.Neuloin viime vuonna villapaidan. Hankalaa oli kutoa, niin haurasta lankaa. Annoin sen eteenpäin lapseni perheeseen; nyt saattaa haista hevon p:lle. On kuulemma älyttömän hyvä ja lämmin. Funktio ei ollut ihan tämä.
- mimmimum-..mi
Kyllä joululauluja tulee laulettua.....ja lasten laulamina jouluna luo tunnelman niin hyvän....uusiakin on ollut kiva kuunnella .. vanhojen tuttujen rinnalla...viime joulunaikaan kolme lasta soitti ovikelloa ja kysyi ....saammeko laulaa...hienosti lauloivat...
https://marlass.files.wordpress.com/2015/12/tove-runo-500-pu-web.jpg
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina
Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.132537Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?
Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant762358- 2021334
- 1171194
- 751142
"Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...
...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig2661099Martina ja Matias
Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi211939Riikka Purra perustelee hallituksen leikkauspolitiikkaa
Odotukset ovat kovat, mutta puhe on poikkeuksellisen onttoa jopa hallituksen omalla mittapuulla. Vastuu työnnetään alas,7936Toivottavasti myös pysyy häkissä
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �11894Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa
Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta54816