Pakko avautua kasvatustavoista

ottaapäähänihansikana

Tervehdys

Pakko päästä avautumaan. Olen asunut puolitoista vuotta kahden alakoululaisen kanssa, lapset ovat siis siippani muksuja. Heitä ärsyttää välillä se, että mainitsen asioista joita jättävät tekemättä tai tekevät väärin. En mitenkään keksi miten voisin vain kokonaan olla välittämättä joistain perusasioista mitä eivät hallitse. Kaikkeen vain vastaavat joojoo, mutta mitään ei koskaan tapahdu ilman että erikseen sanotaan kymmenen kertaa ja sen lisäksi luulevat että minä ilkeyttäni niistä asioista huomauttaisin.
Nyt on ollut vaimon kanssa paljon riitaa ja se on aiheuttanut sen, että vaimokin on alkanut tiuskimaan etten saisi puuttua lasten tekemisiin. Miten tästä voi seurata mitään hyvää kun lasten äiti ei vain jostain syystä halua pysyä tiukkana lastensa kanssa?
Ja nyt sitten kerronkin millaisista asioista on kyse. Roskat jätetään ympäri asuntoa niille sijoilleen missä esim karkkia on syöty. Lastenhuone on koko ajan täysi kaaos, ja muutenkin kaikki tavarat jätetään minne sattuu. Asenne kaikkeen on sellainen, että teen mitä huvittaa ja voin vastata vaikka kuinka epäkohteliaasti. Käsienpesu ja hampaidenpesu laiminlyödään käytännössä aina ellei kädestä pitäen mennä yhdessä pesemään. Tavaroita kohdellaan kuin kertakäyttöastioita koska kaupasta saa uusia.
Nuo asiathan olisi aikuisten tehtävä laittaa kuntoon, mutta meillä ei olla samalla puolella ja samalla ajatuksella että haluaisimme yhdessä ohjata lapset tekemään asiat kunnolla. Mihin tämä vielä johtaa? Lapset elävät käytännössä kuin pellossa koska heiltä ei todellisuudessa vaadita yhtään mitään.

9

230

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ISÄ1

      Siippasi lapset ovat perhettä ja vätän kokemuksen perusteella että sekään ei sinua miellytä vaikka munsivat kultamunia ja parhaasi mukaan pyrit ulkoistamaan heidät siten ettei heidän isä pahoita mieltä tai paremminkin ei huomaa ja aina selän takana pyrit simputtamaan heitä !

      • kolmenlapsenäiti

        Ihan normaalia kasvatusta aloittaja lapsille haluaa hyvä nimim. ISÄ1. Vai onko sinusta oikein, että esim. roskat jätetään mihin sattuu? Mistään simputtamisesta ei ole kysymys, jos haluaa lasten käyttäytyvän kunnolla.


      • bvbvbvbvbvb
        kolmenlapsenäiti kirjoitti:

        Ihan normaalia kasvatusta aloittaja lapsille haluaa hyvä nimim. ISÄ1. Vai onko sinusta oikein, että esim. roskat jätetään mihin sattuu? Mistään simputtamisesta ei ole kysymys, jos haluaa lasten käyttäytyvän kunnolla.

        No siivoo ite. Se on sun hommia ei pienten lasten. Et ole tehny niitä ojiksesi ja passaan sua, juo ne kaljas muualla kun kotona.
        Laiska kun olet ja lihava niin eihän sitä jaksa, mutta lapset ei oo sun piikoja, sinä olet niiden.


      • ISÄ1

        Kyllä n.4 vuitiaasta alkaen lapsi voi viedä omat roskat pois! Ja nm.kolmenlapsenäiti tällä palstalla on joku oyp,meilleitulla yms,nm:ä käyttävä joka rakastaa käskyttämistä ja simputtamista ja miehen lapset on vihollisia haitta hänen lapsien hyvinvoinnille!


      • sunkakaraskdkfjkd
        ISÄ1 kirjoitti:

        Kyllä n.4 vuitiaasta alkaen lapsi voi viedä omat roskat pois! Ja nm.kolmenlapsenäiti tällä palstalla on joku oyp,meilleitulla yms,nm:ä käyttävä joka rakastaa käskyttämistä ja simputtamista ja miehen lapset on vihollisia haitta hänen lapsien hyvinvoinnille!

        No ei voi, sinä siis sotket ja roskaat ja pakotat 4 v viemään sun sotkusi pois? Millanen ihminen sä olet kun pidät lapsia palvelijoina? On se kumma kun lapsia tehdään vaan iselle siivoojiksi ja passaajiksi. 15 v lapsi on jo kypsä siivoomaan sun sotkusi ja roskasi. Lapset ovat lapsia ei siivoojia.


      • siispaskan

        haista sinä oyp sanonko minkä?????


      • ISÄ1
        sunkakaraskdkfjkd kirjoitti:

        No ei voi, sinä siis sotket ja roskaat ja pakotat 4 v viemään sun sotkusi pois? Millanen ihminen sä olet kun pidät lapsia palvelijoina? On se kumma kun lapsia tehdään vaan iselle siivoojiksi ja passaajiksi. 15 v lapsi on jo kypsä siivoomaan sun sotkusi ja roskasi. Lapset ovat lapsia ei siivoojia.

        No kyllä 4 vuotias voi viedä omia roskia ja kerätä lelujansa leikin jälkeen pois... ...mut mul onkin osallistuvia lapsia eikä mitään paapottuja vajaita kakaroita ! Enkä kirjoittanut mitään minun roskien siivoamisesta vaan omien jälkien korjaamisesta ! Ja 15vuotias voi ja pitää osata läyttää pyykkikonetta,astianpesuukonetta ja imuria... ...siis osallistua kaikkeen kodin töihin !


      • meillätehdääntyötä
        ISÄ1 kirjoitti:

        No kyllä 4 vuotias voi viedä omia roskia ja kerätä lelujansa leikin jälkeen pois... ...mut mul onkin osallistuvia lapsia eikä mitään paapottuja vajaita kakaroita ! Enkä kirjoittanut mitään minun roskien siivoamisesta vaan omien jälkien korjaamisesta ! Ja 15vuotias voi ja pitää osata läyttää pyykkikonetta,astianpesuukonetta ja imuria... ...siis osallistua kaikkeen kodin töihin !

        Kyllä voi, minä ainakin vaadin miehen 1 v lapsen siivooman jälkensä ja viemään vaippansa ulos roskiin sekä laittamaan pyykit koneeseen. Kyllä osaa sekä 8 v tyttö pesee munauton ja siivoo koirankopin, pesee ikkunat, imuroi koko huushollin sekä leipoo joka viikko pullaa sekä palvelee meitä aina viikonloppusin kun emme itse jaksa.
        3 vuotais jo rapsii kaikki matot, tyhjentää asitianpesukoneen ja pilkkooo saunapuut. Kyllä ne osaa kun äitipuoli niin päättää.


      • ISÄ1
        meillätehdääntyötä kirjoitti:

        Kyllä voi, minä ainakin vaadin miehen 1 v lapsen siivooman jälkensä ja viemään vaippansa ulos roskiin sekä laittamaan pyykit koneeseen. Kyllä osaa sekä 8 v tyttö pesee munauton ja siivoo koirankopin, pesee ikkunat, imuroi koko huushollin sekä leipoo joka viikko pullaa sekä palvelee meitä aina viikonloppusin kun emme itse jaksa.
        3 vuotais jo rapsii kaikki matot, tyhjentää asitianpesukoneen ja pilkkooo saunapuut. Kyllä ne osaa kun äitipuoli niin päättää.

        Hiljjaa hulluilla on jossain oma palstansa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5209
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4686
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2986
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1747
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      109
      1735
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1730
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1633
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1571
    Aihe