Kauhukseni olen huomannut, että suurin osa lesboista viettää hyvin epätervettä elämää; juodaan paljon, poltetaan, ei harrasteta liikuntaa, syödään epäterveellisesti, ollaan ylipainoisia...Suomessa pitäisi järjestää Terve lepakko 2005 kampanja. Tavoitteena olisi laittaa epäterveellisiä elämäntapoja noudattavien lesbojen elämä uuteen järjestykseen. eli:
-tupakka pois
-alkoholinkäyttö minimiin
-lisää liikuntaa
-terveellinen ruokavalio
Kun täälläkin moni valittaa yksinäisyyttä, niin voisi olla että kumppanikin löytyisi helpommin kun olisi terveemmät elämäntavat, ei haisisi tupakalle eikä örveltäisi tolkuttomassa kännissä. Myös henkistä puolta voisi kehittää, esim. meditaatio harjoituksia, joogaa, eri uskontoihin tutustumista, psykoterapiaa, ym. näistä monet hyötyisivät.
Itse olen pitänyt terveydestäni huolta, mutta lähipiirissä on liian monta ihmistä (lesboa) jotka vain pelailevat tietokonepelejä, löhöilevät ja syövät roskaruokaa. viikonloppuna sitten vedetään lärvit, joskus viikollakin. Liikuntaa ei viitsitä harrastaa ollenkaan, joka paikkaan ajellaan autolla, ja sitten valitetaan kun on kiloja kertynyt.
Näin vuoden alusta olisi hyvä aloittaa tällainen kampanja. Olet myös hyvää mainosta kaikille lesboille olemalla siisti, raitis ja terve.
Terve lepakko 2005
46
3998
Vastaukset
- lindak
joo tuttua on tuo. on niitäkin , jotka pelaa jotain joukkuelajia, mutta eipä se paljon elämäntapoihin vaikuta.. ryypätään niin usein kun mahdollista jne.
- Nainen
Kannatan täkä kampanjaa! Itse en polta eikä alkoholikaan juuri maistu. Monien mielestä olenkin varmaan outo, kun en aloita viikonloppua perjantaina alkon tuotteilla.
Elämä on hauskaa ilman viinaakin. Vaikea ymmärtää niitä naispareja, joiden seurusteluunkin kaljan juonti kuuluu olennaisesti. Luulisi muutakin tekemistä löytyvän.- olekin
Otan siitä kuvan. Klik.
- Putkiratio
Minunkin pitäisi lisätä liikuntaa. Syön terveellisesti, joten siinä ei ole mitään, en juo enkä polta. Pidän huolta siisteydestäni ja terveydestäni. Tässä iässä tosin alkaa tulla jo vaivoja, vaikka miten yrittäisi huolehtia itsestään. Pitäisi käydä ilmeisesti taas silmälääkärin tutkimuksissa. Selkää särkee päivittäin. Aina ei vaan enää jaksa kaikkea samalla tavalla kuin nuorempana. Toivottavasti ei tule dementiaa. Sitäkin voisi yrittää ennaltaehkäistä.
- kuntoilija
Selkäsärkyä oli jatkuvan istumatyön seurauksena myös itselläni. Pyöräily (talvella kuntopyörä) ja kuntosali lopettivat selkävaivat, lihakset vahvistuivat jne.
- Putkiratio
kuntoilija kirjoitti:
Selkäsärkyä oli jatkuvan istumatyön seurauksena myös itselläni. Pyöräily (talvella kuntopyörä) ja kuntosali lopettivat selkävaivat, lihakset vahvistuivat jne.
Minä kävelen reppu selässä aika paljon, mutta ei näytä sekään riittävän. Selkä oireilee jatkuvasti. Joskus on vaikeata saada unta selkäsäryn takia. Mitään särkylääkkeitä ei ole kuitenkaan vielä tarvinnut käyttää. Minulla on sellainen tanko oviaukossa, jossa voisi riippua, mutta se kai ei olekaan selälle hyväksi, vai miten on? Kuntosali ei oikein sovi minulle, minusta sellainen punnertaminen on tylsää enkä missään tapauksessa halua mitään lihaksia itselleni. Kesällä uin ja pyöräilen paljon, jos säät sallivat. Toivottavasti ensi kesä on lämmin ja vähäsateinen, niin pääsen taas kohottamaan kuntoani.
- hmmjaa
Putkiratio kirjoitti:
Minä kävelen reppu selässä aika paljon, mutta ei näytä sekään riittävän. Selkä oireilee jatkuvasti. Joskus on vaikeata saada unta selkäsäryn takia. Mitään särkylääkkeitä ei ole kuitenkaan vielä tarvinnut käyttää. Minulla on sellainen tanko oviaukossa, jossa voisi riippua, mutta se kai ei olekaan selälle hyväksi, vai miten on? Kuntosali ei oikein sovi minulle, minusta sellainen punnertaminen on tylsää enkä missään tapauksessa halua mitään lihaksia itselleni. Kesällä uin ja pyöräilen paljon, jos säät sallivat. Toivottavasti ensi kesä on lämmin ja vähäsateinen, niin pääsen taas kohottamaan kuntoani.
että selkäsärkyihin ei ikävä kyllä oikein auta muu kuin selkälihasten (ja myös syvien vatsalihasten, eli kehon (= ryhdin) tukilihasten) treenaaminen parempaan kuntoon. Jos jo nyt kärsit selkäkivuista, niin minkä luulet tilanteen olevan muutaman vuoden päästä jos et tee asialle mitään? Kipujen ehkäisy liikunnan avulla on huomattavasti parempi ja halvempi vaihtoehto kuin se että joudut myöhemmin syömään niitä reseptilääkkeitä ja juoksemaan fysioterapiassa/hierojalla.
Selkälihaksia ei ole pakko mennä punttisalille treenaamaan, voit harjoittaa niitä ihan kotioloissakin. Sitä paitsi jos näkyviä lihaksia pelkäät, niin se on turha pelko ellet todella innostu, niitä kun ei saa näkymään kuin todella kovalla työllä. :) Esimerkiksi tuolla http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/fitness_school_selka.htm on hyviä vinkkejä selkäliikkeistä, tosin tuo ohjelma voi olla liian raskas aloittelijalle joten liikkeet kannattaa tehdä aluksi pienemmillä toistoilla ja vähän valikoiden. - hiiru
Putkiratio kirjoitti:
jos haluat pitää selkäs oireettomana, kivuttomana ja kunnossa. naisella pitää olla lihaksia, muuten rollattori kuume iskee liian aikaisin ja sopivasti lihaksia niin flaksikin paranee....
- Putkiratio
hmmjaa kirjoitti:
että selkäsärkyihin ei ikävä kyllä oikein auta muu kuin selkälihasten (ja myös syvien vatsalihasten, eli kehon (= ryhdin) tukilihasten) treenaaminen parempaan kuntoon. Jos jo nyt kärsit selkäkivuista, niin minkä luulet tilanteen olevan muutaman vuoden päästä jos et tee asialle mitään? Kipujen ehkäisy liikunnan avulla on huomattavasti parempi ja halvempi vaihtoehto kuin se että joudut myöhemmin syömään niitä reseptilääkkeitä ja juoksemaan fysioterapiassa/hierojalla.
Selkälihaksia ei ole pakko mennä punttisalille treenaamaan, voit harjoittaa niitä ihan kotioloissakin. Sitä paitsi jos näkyviä lihaksia pelkäät, niin se on turha pelko ellet todella innostu, niitä kun ei saa näkymään kuin todella kovalla työllä. :) Esimerkiksi tuolla http://www.tuuli.net/kunto-ohjelmat/fitness_school_selka.htm on hyviä vinkkejä selkäliikkeistä, tosin tuo ohjelma voi olla liian raskas aloittelijalle joten liikkeet kannattaa tehdä aluksi pienemmillä toistoilla ja vähän valikoiden.Aion kokeilla jo tänä iltana! Nytkin pistää ja kolottaa... Näin ei voi jatkua!
- hmmjaa
Putkiratio kirjoitti:
Aion kokeilla jo tänä iltana! Nytkin pistää ja kolottaa... Näin ei voi jatkua!
Hyvä että innostuit, mutta muista maltti ja säännöllisyys. Yleinen virhe alussa on että liikkeitä tehdään liian paljon/nopeaan/repivästi, josta seuraa vain entistä kipeämpi olo, ja sen jälkeen innostus loppuukin siihen. Muista myös venyttely! Samaisesta tuuli.netistä löytyy venyttelyohjeet myös selälle ja hartioille. Äläkä unohda lepoa, lihas tarvitsee lepoa kasvaakseen joten älä ylitä Mönkkösen suositusta 2 - 3 harjoituskerrasta viikossa.
Eli lämmittele ensin varttitunnin reippaalla kävelyllä/imuroinnilla/tms., tee liikesarja ja venyttele lopuksi. Ja muista että yhdessä yössä ei tapahdu ihmeitä, ensimmäisen viikon selkäsi on luultavasti entistä kipeämpi varsinkin jos et venyttele kunnolla, mutta se helpottuu parin viikon aikana kun lihakset tottuu harjoitukseen. Varsinaisia tuloksia alat huomaamaan luultavasti vasta 3 - 5 viikon päästä, mutta ei kannata lannistua niitä odotellessa. Kroppa kiittää nöyrästi kaikesta liikunnasta mitä sille tarjotaan, mikä näkyy ja tuntuu ajan myötä parempana olona. - Putkiratio
hiiru kirjoitti:
jos haluat pitää selkäs oireettomana, kivuttomana ja kunnossa. naisella pitää olla lihaksia, muuten rollattori kuume iskee liian aikaisin ja sopivasti lihaksia niin flaksikin paranee....
En usko, että voisin hurmata ketään millään lihaksilla. Vatsa- ja selkälihaksia kyllä pitää vähän vahvistaa. Minulla oli kerran enemmänkin lihaksia, mutta se tekee niin ison näköiseksi... En halua sellaiseksi, kun olen muuten pieni. Haluan olla siro ja hoikka, sillä minä itse viihdyn parhaiten sen näköisenä. Paino on nyt vähän ylälukemissa, joten sekin vaivaa ja tekee olon epämukavaksi. Jokaisella on se oma olomuotonsa, joka tuntuu eniten omalta itseltä, mutta eihän sekään aina synny luonnostaan. Lihashuolto on retuperällä ja kunto on muutenkin huono, hengästyn ihan liian helposti ja hyydyn jo kävelylenkillä. Jotakin on tehtävä! En taida nyt kuitenkaan ruveta tavoittelemaan itselleni amatsonin vartaloa, vaikka ne ovatkin upeita.
- Putkiratio
hmmjaa kirjoitti:
Hyvä että innostuit, mutta muista maltti ja säännöllisyys. Yleinen virhe alussa on että liikkeitä tehdään liian paljon/nopeaan/repivästi, josta seuraa vain entistä kipeämpi olo, ja sen jälkeen innostus loppuukin siihen. Muista myös venyttely! Samaisesta tuuli.netistä löytyy venyttelyohjeet myös selälle ja hartioille. Äläkä unohda lepoa, lihas tarvitsee lepoa kasvaakseen joten älä ylitä Mönkkösen suositusta 2 - 3 harjoituskerrasta viikossa.
Eli lämmittele ensin varttitunnin reippaalla kävelyllä/imuroinnilla/tms., tee liikesarja ja venyttele lopuksi. Ja muista että yhdessä yössä ei tapahdu ihmeitä, ensimmäisen viikon selkäsi on luultavasti entistä kipeämpi varsinkin jos et venyttele kunnolla, mutta se helpottuu parin viikon aikana kun lihakset tottuu harjoitukseen. Varsinaisia tuloksia alat huomaamaan luultavasti vasta 3 - 5 viikon päästä, mutta ei kannata lannistua niitä odotellessa. Kroppa kiittää nöyrästi kaikesta liikunnasta mitä sille tarjotaan, mikä näkyy ja tuntuu ajan myötä parempana olona.tangossa riippua? Onko riippuminen selälle hyvä vai paha asia? Jostakin vain olen kuullut, ettei se olisi hyväksi. Riippuminen tuntuu minusta hyvältä, joten voisiko siitä päätellä mitään?
- hmmjaa
Putkiratio kirjoitti:
tangossa riippua? Onko riippuminen selälle hyvä vai paha asia? Jostakin vain olen kuullut, ettei se olisi hyväksi. Riippuminen tuntuu minusta hyvältä, joten voisiko siitä päätellä mitään?
No liikkumisessa nyrkkisääntönä voisi pitää sitä että se mikä ei tunnu pahalta, harvemmin myös on pahasta (se on sitten eri asia onko se tehokasta, esimerkiksi venytellessä venytyksen pitäisi ääriasennossa tuntua epämiellyttävältä ollakseen tehokasta :). Kroppa ilmoittaa väärästä liikkeestä kivulla, joskin joskus se kipu kuuluu asiaan. Yleensä kuitenkin ei.
Tangossa riippuminen on minusta ihan hyvä juttu, itsekin roikun siinä ajoittain. Se venyttää ja suoristaa varsinkin pitkiä lihaksia, jos on ollut esimerkiksi istuma-asennossa koko päivän. Toinen mitä voisit ehkä funtsata on ison fysiopallon ostaminen, sen päällä saa venytettyä selkää varsin mallikkaasti ja turvallisesti. Plus sillä saa helposti harjoitettua suuria lihasryhmiä ja tasapainoa vaikka ihan telkkarin edessä. :) - hmmjaa
hmmjaa kirjoitti:
No liikkumisessa nyrkkisääntönä voisi pitää sitä että se mikä ei tunnu pahalta, harvemmin myös on pahasta (se on sitten eri asia onko se tehokasta, esimerkiksi venytellessä venytyksen pitäisi ääriasennossa tuntua epämiellyttävältä ollakseen tehokasta :). Kroppa ilmoittaa väärästä liikkeestä kivulla, joskin joskus se kipu kuuluu asiaan. Yleensä kuitenkin ei.
Tangossa riippuminen on minusta ihan hyvä juttu, itsekin roikun siinä ajoittain. Se venyttää ja suoristaa varsinkin pitkiä lihaksia, jos on ollut esimerkiksi istuma-asennossa koko päivän. Toinen mitä voisit ehkä funtsata on ison fysiopallon ostaminen, sen päällä saa venytettyä selkää varsin mallikkaasti ja turvallisesti. Plus sillä saa helposti harjoitettua suuria lihasryhmiä ja tasapainoa vaikka ihan telkkarin edessä. :)Tangosta riippuminen on muuten hyvä venytys noiden aiempien selkälihasliikkeiden jälkeen, voit siinä venyessä myös varovasti kiertää alaruumista puolelta toiselle. Mutta siis varovasti varsinkin jos selässä tuntuu kipua, ei mitään riuhtomista vaan tasainen kierto puolelta toiselle ja pidät vähän aikaa ääriasennossa. Tämä tuntuu myös kyljissä. Selkää notkistava venytys on se että olet selälläsi lattialla, ja nostat jalat pään yli niin että varpaat koskettavat lattiaan pääsi yläpuolella.
- Putkiratio
hmmjaa kirjoitti:
Tangosta riippuminen on muuten hyvä venytys noiden aiempien selkälihasliikkeiden jälkeen, voit siinä venyessä myös varovasti kiertää alaruumista puolelta toiselle. Mutta siis varovasti varsinkin jos selässä tuntuu kipua, ei mitään riuhtomista vaan tasainen kierto puolelta toiselle ja pidät vähän aikaa ääriasennossa. Tämä tuntuu myös kyljissä. Selkää notkistava venytys on se että olet selälläsi lattialla, ja nostat jalat pään yli niin että varpaat koskettavat lattiaan pääsi yläpuolella.
Juuri noin minä tein aiemmin, kun riipuin tangossa, jolloin en vielä ollut kuullut siitä, ettei se olisi selälle hyväksi. Olen pitkän aikaa välttänyt tankoa, mutta nyt otan vanhat tavat uudelleen käyttöön ja eiköhän selkä tule kuntoon. Aion riippua siinä joka päivä ja voimistella samalla! Toivottavasti se kestää minun painoani! Olisi ihanaa, jos minulla olisi täällä kotona katossa renkaat, joissa voisi voimistella vieläkin monipuolisemmin. Taitaa olla aika mahdoton haave, kun asun kerrostalossa. Paljon kiitoksia sinulle tiedoista!
- Urheilija L
Putkiratio kirjoitti:
En usko, että voisin hurmata ketään millään lihaksilla. Vatsa- ja selkälihaksia kyllä pitää vähän vahvistaa. Minulla oli kerran enemmänkin lihaksia, mutta se tekee niin ison näköiseksi... En halua sellaiseksi, kun olen muuten pieni. Haluan olla siro ja hoikka, sillä minä itse viihdyn parhaiten sen näköisenä. Paino on nyt vähän ylälukemissa, joten sekin vaivaa ja tekee olon epämukavaksi. Jokaisella on se oma olomuotonsa, joka tuntuu eniten omalta itseltä, mutta eihän sekään aina synny luonnostaan. Lihashuolto on retuperällä ja kunto on muutenkin huono, hengästyn ihan liian helposti ja hyydyn jo kävelylenkillä. Jotakin on tehtävä! En taida nyt kuitenkaan ruveta tavoittelemaan itselleni amatsonin vartaloa, vaikka ne ovatkin upeita.
todella suuret lihakset saa vain systemaattisella treenillä joka on suunniteltu juuri massan lisäämiseen. Tämän lisäksi täytyy syödä paljon enemmän kuin kuluttaa. Joten ei muuta kuin salille vaan rohkeasti ja painoja saa laittaa ihan reippaasti. Usein naiset pelkäävät ihan turhaan lihasten kasvua ja heiluttelevat salilla tämän vuoksi niin pieniä painoja ettei hyötyä juurikaan tule.
- hiiru
Putkiratio kirjoitti:
kotijumppa kehitä taspuolisesti kaikki lihasryhmiä ja se on tärkeää, salilla käynnin lisäksi kannattai hiihtää tai pelata esim sulkapalloa jos sopivan tasoinen pelikaveri löytyy. Kunnon kohentumisen myötä mieliala kohoaa ja käy parempi flaksi;)
- Putkiratio
hiiru kirjoitti:
kotijumppa kehitä taspuolisesti kaikki lihasryhmiä ja se on tärkeää, salilla käynnin lisäksi kannattai hiihtää tai pelata esim sulkapalloa jos sopivan tasoinen pelikaveri löytyy. Kunnon kohentumisen myötä mieliala kohoaa ja käy parempi flaksi;)
Olen ollut joskus "huippukunnossa", mutta flaksi ei ollut sen parempi silloin kuin nytkään. Ei sitä vanhana enää jaksa innostua. Ei ennen kevättä! Kunhan auringonvalo saa hormonit liikkeelle, ei minua pidättele mikään, mutta nyt otan vähän rauhallisemmin. En halua endorfiiniriippuvaiseksi!
En muuten pysy edes pystyssä näillä nykyisillä kapeilla suksilla, olen yrittänyt, joten tiedän, enkä osaa nykytyylisesti hiihtääkään. Kaupungin paras luisteluratakin lakkautettiin. Iho ei pidä pakkasesta eikä viimasta. Auringolta suojaudun kesäisin käyttämällä kosteusvoidetta, jossa on suojakerroin, enkä ota aurinkoa. - hiiru
Putkiratio kirjoitti:
Olen ollut joskus "huippukunnossa", mutta flaksi ei ollut sen parempi silloin kuin nytkään. Ei sitä vanhana enää jaksa innostua. Ei ennen kevättä! Kunhan auringonvalo saa hormonit liikkeelle, ei minua pidättele mikään, mutta nyt otan vähän rauhallisemmin. En halua endorfiiniriippuvaiseksi!
En muuten pysy edes pystyssä näillä nykyisillä kapeilla suksilla, olen yrittänyt, joten tiedän, enkä osaa nykytyylisesti hiihtääkään. Kaupungin paras luisteluratakin lakkautettiin. Iho ei pidä pakkasesta eikä viimasta. Auringolta suojaudun kesäisin käyttämällä kosteusvoidetta, jossa on suojakerroin, enkä ota aurinkoa.hommaa kunnon eräsukset...puiset riittää aivan hyvin, kommandopipo päähän, reppuselkään ja kompassi ja katta mukaan.... metsässä sielu lepää ja kuntokin sopivasti nousee... ja vanhuus voi tulla jo varhain jos sen antaa tulla....
- lesbot
haluaa niin kauheesti vastustaa "pimpoja" ja olla äijiä, että sitä yritetään kiroilemalla, pitämällä ruutupaitaa, juomalla karhua pullon suusta ja vittuvittu-puhumalla.
Se on kuin suoraan jostain pirkkapekkapetelius-showsta. - monipuolinen
"Myös henkistä puolta voisi kehittää, esim. meditaatio harjoituksia, joogaa, eri uskontoihin tutustumista, psykoterapiaa, ym. näistä monet hyötyisivät. "
En pidä joogaa, uskontoja ja psykoterapiaa asioina joita ensimmäiseksi lähtisin harrastamaan henkistä puolta ravitessani.
Laadukkaat kirjat, lehdet, elokuvat, musiikkkiharrastukset ja teatteri riittävät minulle. Ja ulkoilu ja liikunta on myös psyyken huoltoa.
Toki jokainen harrastaa sitä mikä miellyttää.
Hyvä lista muuten sulla.- terve
kirjat, elokuvat ja lehdetkin ovat hyviä "hengen ravinteita" ensimmäisenä tulivat vain mieleen nuo meditaatio-ym. jutut, kun ne itseäni kiinnostavat. jos vaikka kerran kuussa ottaisi tavoitteeksi lukea jonkin hyvän kirjan, josta voisi oppiakin jotakin, jossa olisi jotain ajateltavaa, niin ei se paljon aikaa veisi niiltä lätkämatseilta ja formuloilta ja videopeleiltä...
- Catsy_666
.... ovat ryhtyneet moderneiksi ja kutsuvat itseään lesboiksi. Minä kuitenkin uskon vahvasti siihen mitä Sinkkuelämissä sanotaan eli "you ain't a dyke unless you eat pussy" eli elmukelmua taskuun ja menoksi!
Seksuaaliterapian paikka on aika monella tässä porukassa. Minä kyllä kutsuin itseäni heteroksi vaikka seksi miesten kanssa ei maistunut. Mutta eipä tule mieleen se, että kutsuisin itseäni lesboksi jos seksi naisten kanssa ei kiinnosta.
Mitä tulee flaksin käymiseen niin täytyy myöntää että paremmin on mennyt kuin noilla vanhoillapiioilla ja mitä uskontoon tulee niin haluan kiittää Allahia, Buddhaa, Jahvea, Ishtaria ja Saatanaa siitä että minulla oli rakas jonka kanssa meni hyvin niin fyysisesti kuin psyykkisestikin!- ei kiitos
Sen verran katson ja tutustun ettei mitään elmukelmuja tarvita.
Rupee ny jotai kelmuja lipomaan, tsiisus! - Catsy_666
ei kiitos kirjoitti:
Sen verran katson ja tutustun ettei mitään elmukelmuja tarvita.
Rupee ny jotai kelmuja lipomaan, tsiisus!Kyllä on onnistunut ihan ilmankin. Ainoa haittapuoli hommassa on että karvoja menee kurkkuun, mutta sanotaanko että se on pieni hinta niin suuresta ilosta.
Mutta jos joku ei ryhdy elmukelmunkaan kanssa oraaliin niin kyllä mun on pakko sanoa ettei hän ole mikään lesbo. - en tykkää
Catsy_666 kirjoitti:
Kyllä on onnistunut ihan ilmankin. Ainoa haittapuoli hommassa on että karvoja menee kurkkuun, mutta sanotaanko että se on pieni hinta niin suuresta ilosta.
Mutta jos joku ei ryhdy elmukelmunkaan kanssa oraaliin niin kyllä mun on pakko sanoa ettei hän ole mikään lesbo.oikeudella sinä niin päättelet? meitä on kuule moneksi lesbojakin! kaikki ei tykkää kaikesta eikä kaikkien tarvitse!
- Catsy_666
en tykkää kirjoitti:
oikeudella sinä niin päättelet? meitä on kuule moneksi lesbojakin! kaikki ei tykkää kaikesta eikä kaikkien tarvitse!
Tausta: Sinkkuelämän naisista yksi, taisi olla Samantha, pyöri lesbojen ympärillä koska muistaakseni hän oli kiinnostunut siitä taiteesta mitä tässä piirissä oli. Hän sitten ajatteli että lesbot hyväksyvät hänet joukkoonsa, mutta sitten yksi sanoi että "et ole lesbo ellet nuole pillua".
Sovellutus: Näissä piireissä näköjään pyörii paljon porukkaa jotka kutsuvat itseään lesboiksi mutta joille parempi nimitys olisi vanhapiika. Hirveästi kiinnostaa olla esillä ja mukana mutta koskaan ei haluta sellaista seurustelusuhdetta jossa olisi seksiä.
Ja mikä siinä seksissä sitten on? Mene tuonne Torkkelinmäelle ja kysy mikä sellainen suhde on jossa naiset ovat yhdessä mutta eivät harjoita seksiä. Mene mihin tahansa kirkkoon ja kysy tätä ja kaikkialla hyväksytään. Mutta jos harjoitat seksiä, niin sävy muuttuu, olet "rikkinäinen", "sairas" tai "syntinen". Tällaiset vanhatpiiat kuorivat vain kermat päältä pois suhteesta ilman että he joutuisivat kantamaan sitä riskiä mikä meillä muilla on. He voivat aina vain sanoa että "mehän oltiin vain ystäviä". - en tykkää
Catsy_666 kirjoitti:
Tausta: Sinkkuelämän naisista yksi, taisi olla Samantha, pyöri lesbojen ympärillä koska muistaakseni hän oli kiinnostunut siitä taiteesta mitä tässä piirissä oli. Hän sitten ajatteli että lesbot hyväksyvät hänet joukkoonsa, mutta sitten yksi sanoi että "et ole lesbo ellet nuole pillua".
Sovellutus: Näissä piireissä näköjään pyörii paljon porukkaa jotka kutsuvat itseään lesboiksi mutta joille parempi nimitys olisi vanhapiika. Hirveästi kiinnostaa olla esillä ja mukana mutta koskaan ei haluta sellaista seurustelusuhdetta jossa olisi seksiä.
Ja mikä siinä seksissä sitten on? Mene tuonne Torkkelinmäelle ja kysy mikä sellainen suhde on jossa naiset ovat yhdessä mutta eivät harjoita seksiä. Mene mihin tahansa kirkkoon ja kysy tätä ja kaikkialla hyväksytään. Mutta jos harjoitat seksiä, niin sävy muuttuu, olet "rikkinäinen", "sairas" tai "syntinen". Tällaiset vanhatpiiat kuorivat vain kermat päältä pois suhteesta ilman että he joutuisivat kantamaan sitä riskiä mikä meillä muilla on. He voivat aina vain sanoa että "mehän oltiin vain ystäviä".en harrasta seksiä, vaan rakastelen, tietysti naisen kanssa jota rakastan!
- aika!
en tykkää kirjoitti:
en harrasta seksiä, vaan rakastelen, tietysti naisen kanssa jota rakastan!
...
- Iso Jorma
Catsy_666 kirjoitti:
Ja mikä siinä seksissä sitten on? Mene tuonne Torkkelinmäelle ja kysy mikä sellainen suhde on jossa naiset ovat yhdessä mutta eivät harjoita seksiä. Mene mihin tahansa kirkkoon ja kysy tätä ja kaikkialla hyväksytään. Mutta jos harjoitat seksiä, niin sävy muuttuu, olet "rikkinäinen", "sairas" tai "syntinen". Tällaiset vanhatpiiat kuorivat vain kermat päältä pois suhteesta ilman että he joutuisivat kantamaan sitä riskiä mikä meillä muilla on. He voivat aina vain sanoa että "mehän oltiin vain ystäviä"."et ole lesbo ellet nuole pillua".
Hmmm... tunnen itseni lesboksi ;p
- hiiru
Ennemminkin pitäsi kampanjoida elämänilon puolesta, kohtuus kaikessa ja turha nipotus pois... poltan ja juon kohtuudella ja syön kai epäterveeliseti, mutten näytä lihavalta juopolta enkä elä yksin...
Ja olen Onnellinen - Zuumi
...pitäisi tutustua uskontoihin....jaa,jaa..?aika monet uskonnot kiroavat lesbouden alimpaan helvettiin, joten ei oikein aina kiinnosta....uskoa. Uskon omalla tavallani ja olen huomannut että mitä enemmän uskontoihin pääsee"sisälle" sitä enemmän ne alkavat ahdistaa kun syyttävä sormi osoittaa juuri lepakkotyttö- ja homopoikapoloista.
No, tuon kampanjan voisi ihan yhtälailla suunnata kaikille, sukupuoliseen suuntaukseen katsomatta...
Enkä ymmärrä, miten oletkin löytänytkin juuri vain sen ryhmän lesboista jotka eivät harrasta liikuntaa ja elävät epäterveellisesti..?
"suurin osa lesboista" -sinä sanoit?
Hassua, koska minulla asia on aivan päinvastoin.
Suurin osa tuntemistani lepakoista ovat hyvinkin terveellisesti elävää ja urheilullista sakkia.- Hapsu
Sen verran pakko sanoa väliin, että varmaan porukka etsii/löytää sen omanlaisen jengin myös näistä piireistä.
Karkeasti sanottuna uskon, että itsestään huolta pitävät ja ns. terveellisen elämän puolestapuhujat viihtyvät ja viettävät aikansa samanhenkisten kanssa. Porukka, jossa itse liikun on lähes tupakoimatonta, käyttää "hillitysti" alkoholia ja harrastaa liikuntaa säännöllisesti.
Se ei tarkoita sitä, että tietoisesti valitsisin vain ja ainoastaan l-ystäväni noiden kriteerien pohjalta - niistä vain tulee ystäviä, kun taas ns. epäsosiaalisista tyypeistä ei saa kaveria tekemälläkään. Elämäntavat eroaa ihan liikaa toisistaan.
Tunnen itseni muutenkin niin vanhanaikaseksi, kun en voi ymmärtää vieläkään, sitä, että ravintolassa pitää vetää perseet ennen puoltayötä ja se on ihan "normaalia" kaikkine lieveilmiöineen: mustiskohtauksineen ym...
Ei vanha jaksa.... Hapsu kirjoitti:
Sen verran pakko sanoa väliin, että varmaan porukka etsii/löytää sen omanlaisen jengin myös näistä piireistä.
Karkeasti sanottuna uskon, että itsestään huolta pitävät ja ns. terveellisen elämän puolestapuhujat viihtyvät ja viettävät aikansa samanhenkisten kanssa. Porukka, jossa itse liikun on lähes tupakoimatonta, käyttää "hillitysti" alkoholia ja harrastaa liikuntaa säännöllisesti.
Se ei tarkoita sitä, että tietoisesti valitsisin vain ja ainoastaan l-ystäväni noiden kriteerien pohjalta - niistä vain tulee ystäviä, kun taas ns. epäsosiaalisista tyypeistä ei saa kaveria tekemälläkään. Elämäntavat eroaa ihan liikaa toisistaan.
Tunnen itseni muutenkin niin vanhanaikaseksi, kun en voi ymmärtää vieläkään, sitä, että ravintolassa pitää vetää perseet ennen puoltayötä ja se on ihan "normaalia" kaikkine lieveilmiöineen: mustiskohtauksineen ym...
Ei vanha jaksa....Tosiaan, olen tuon teorian jollain tapaa todistanutkin..
Elämäntavat ja kaveripiiri muuttui seurustelukumppanin myötä aikas lailla...
Tosin taidan vielä olla siinä välivaiheessa, vähän on kavereita kummastakin ryhmästä.
Mutta onhan se selvää että urheilija löytää kaverinsa aika pitkälle harrastusten parista ja baarikärpänen baarista...
- terve terve
lepakko.
Vai että juo ja pelaa ja syö roskaruokaa Lepakko 2004.
Jospa se 2005 malli tulisi jo markkinoille, saako sillä ees pelata..- Hapsu
koeajoinkin jo sen! Eli markkinoilla on...
- kenai
..lepakot kyllä jakaantuvat kahteen sakkiin.
Toiset ovat terveydestään ja kunnostaan välittäviä. Ja sen huomaa! =)
..toinen porukka on sitten reippaasti ylipainoista ja liikkumatonta bailaajaporukkaa......
Kyllä liikunta ja oikea ruokavalio on perustana hyvälle terveydelle. - -Eliö-
Hmm.. Mun lesboalan tuntemus on aikas olematon.. vaikka meikäläisiä jokusen tunnenkin.
En osaa yleistää lesbouden liittyvän epäterveellisiin elämäntapoihin, sen kummemmin kuin minkään muunkaan luokiteltavissa olevan piirteen.
Täällä näppäimistön ja kiikkutuolin selkänojan tuntumasta löytyy tällähetkellä yksi erittäin raihnainen ja löhöilyn haluinen nuori.
Roskaruokakin olis ihan jees. ..ja odotan innolla hetkeä kun pääsen oman koneeni ääreen tykittään uusinta peliäni. Sikaria voisin polttaa.. en ny ainakaan viikkoon mutta jokusen viikon päästä olis ihan jees, samoin muutama drinkki. ..ja AUTO, mikään ei olis täl hetkel parempi keksintö!
..Kiireisenä ihmisenä roskaruoka-kiintiö täyttyy harvoin.. sama laita alkoholilla.
Jooga olis ny enemmän kuin jees.. täytyy päästä tänää viel vetreeks. Muuten urheilua ei ikimaailmassa tänään. Huomisesta ei puhuta.
Mihin uskontoihin olet tutustunut? miten meditoit?
Mut ylipäätään kannatan alkuperäistä viestiä. ihan kehenkään erityisemmin kohdistamatta.
..se mitä toisilla on siitä toiset unelmoi.- Lumikki
Eiköhän lesboja ole joka lähtöön kuten muitakin ihmisiä. Niitä terveellisten elämäntapojen noudattajia vain näkee harvemmin missään baareissa ja ylipäätään tuolla. Ne urheilevat ja kehittävät itseään vapaa-aikana, käyvät töissä ja opiskelevat ja menevät arkisin ajoissa nukkumaan.
Tasapaino ja kohtuus kaikessa on hyvä. Ei liikaa terveysintoilua, eikä liikaa sitä toista puolta. Tietysti jokainen arvioi itse mikä on kohtuullista..tämäkin on suhteellista. Itse olen jo murrosikäisenä päättänyt omistaa elämäni liikunnalle ja luovalle työlle. Juon harvoin yli 3 lasillista alkoholia kerralla, en polta paitsi ehkä kaksi kertaa vuodessa sikaria....liikun päivittäin ja menen ajoissa nukkumaan, syön kasvisvoittoista terveellistä ruokaa ja aivan liikaa karkkia! - -Eliö-
Lumikki kirjoitti:
Eiköhän lesboja ole joka lähtöön kuten muitakin ihmisiä. Niitä terveellisten elämäntapojen noudattajia vain näkee harvemmin missään baareissa ja ylipäätään tuolla. Ne urheilevat ja kehittävät itseään vapaa-aikana, käyvät töissä ja opiskelevat ja menevät arkisin ajoissa nukkumaan.
Tasapaino ja kohtuus kaikessa on hyvä. Ei liikaa terveysintoilua, eikä liikaa sitä toista puolta. Tietysti jokainen arvioi itse mikä on kohtuullista..tämäkin on suhteellista. Itse olen jo murrosikäisenä päättänyt omistaa elämäni liikunnalle ja luovalle työlle. Juon harvoin yli 3 lasillista alkoholia kerralla, en polta paitsi ehkä kaksi kertaa vuodessa sikaria....liikun päivittäin ja menen ajoissa nukkumaan, syön kasvisvoittoista terveellistä ruokaa ja aivan liikaa karkkia!Vakaasti uskon, että lumikki eksyi hieman totuuden kaidalta polulta valistaessaan ihmisten liikkeelle panosta, verraten arvojaan itseensä.
Rohkenen väittää, lumikin polttavan sikaria jonain vuonna ainakin huikeat 4kpl..
samoin voinen kyseenalaistaa aikaisen nukkumaan menoajankohdan, sekä muutama vahvahko humalatilakin on tainnut tulla koettua.
Ihan vain niin kuin siveyden sipuliksi.wco - Battery016
-Eliö- kirjoitti:
Vakaasti uskon, että lumikki eksyi hieman totuuden kaidalta polulta valistaessaan ihmisten liikkeelle panosta, verraten arvojaan itseensä.
Rohkenen väittää, lumikin polttavan sikaria jonain vuonna ainakin huikeat 4kpl..
samoin voinen kyseenalaistaa aikaisen nukkumaan menoajankohdan, sekä muutama vahvahko humalatilakin on tainnut tulla koettua.
Ihan vain niin kuin siveyden sipuliksi.wconuohan ovat ihan tavallisia terveitä elämäntapoja, mitä kaikkien tulisi noudattaa. ei mitään siveyden sipuli-hommia. elämästä nauttii paljon enemmän kun on raitis, syö terveellisesti ja harrastaa liikuntaa. onnittelut kaikille, jotka ovat tämän huomanneet, myös itselleni;)
- -Eliö-
Battery016 kirjoitti:
nuohan ovat ihan tavallisia terveitä elämäntapoja, mitä kaikkien tulisi noudattaa. ei mitään siveyden sipuli-hommia. elämästä nauttii paljon enemmän kun on raitis, syö terveellisesti ja harrastaa liikuntaa. onnittelut kaikille, jotka ovat tämän huomanneet, myös itselleni;)
Se nyt vain oli henk koht näpäytys lumikille.
Tottakai arvostan hänen hyviä elämäntapoja, ei niissä todellakaan ole mitään moitittavaa.
Vaikka välillä sitä shampanjaa saattaa mennäkin enemmän kun 3 lasillista, ja muutama ylimääränen sikari. ;) Kyl irrotella pitää osata. - Lumikki
-Eliö- kirjoitti:
Vakaasti uskon, että lumikki eksyi hieman totuuden kaidalta polulta valistaessaan ihmisten liikkeelle panosta, verraten arvojaan itseensä.
Ihan vain niin kuin siveyden sipuliksi.wcoolet siis alkanut:) No, ei se mitään, hyvä kun joku pitää suhteellisuudentajun ja huumorintajun mukana elämässä. Olen se sipuli kai useimmiten, mutta kyllä se toinenkin puoli löytyy. Tottakai elämässä pitää irrotella, mutta mieluummin harvemmin rankasti ryyppäämällä ja sikareita polttelemalla my dear:) Ja minkäs teet kun toinen tuo lempijuomaa eteen ja kaataa salakavalasti omat annoksensa minun lasiini, ostaa sikareita ja valvottaa yöt kiehnäämällä kyljessä kiinni miauuuuuu...
- DoctorW
Ylipainoa ei taatusti ole, liikuntaa tulee koirien kanssa ulkoillessa päivittäin 1.5-2.5 tuntia, syön terveellisesti (tosin herkkujakin kuluu...), en ole IKINÄ tupakkaa kokeillut enkä kädessä edes pitänyt, en löhöä tv:n edessä, en rellestä viikonloppuina.
-
Ajan autolla päivittäin, alkoholia kuluu ehkä liikaakin, syön myös karkkia/suklaata kuten juuri tällä hetkellä.
->
Uskon, että omat elämäntapani ovat terveemmät kuin monella muulla ja rakkaallani myös. Noh, mehän olemme toisemme löytäneet ;)
Totta, että osa lepakoista elää rymyelämää, mutta niin heterotkin. Tuskin seksuaalinen suuntautuminen ajaa ketään mässäämään tai löhöämään... Eiköhän syy epäterveelliseen elämään ole ihan jossian muualla (masennus, yksinäisyys, jo kotoa perityt tavat jne.).
Kaikkia ihmisiä tulisi kannustaa teveempään elämään,olivatpa sitten lepakkoja tai what ever,
siis hyvä idea sinänsä.- terve
Nämä omassa lähipiirissä olevat "tapaukset" kun vain sattuvat pääsääntöisesti olemaan lesboja, samaten lesbobaarissa käydessä törmää tähän ilmiöön, siitä syntyi idea "terve lepakko" kampanjaan.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä3562561Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944362509- 1131412
- 421144
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo75932Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s26841- 56833
Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39815Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?
Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi118770En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä30739