ER-6 kokemukset?

naapurinteppo

Onko erkki6 järkevä valinta, tälläisellekkin ihmiselle joka on jo yli600cc vehkeitä ajellut? Vaihtoehtona on ollut Suzukin svf 650, tehoilla ei suurta eroa ole suzukin hyväksi... Onko muuten kallis ylläpitää?

8

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jutustelija1

      Ole nyt sivistynyt ihminen ja hanki 1000cc kyykky, mitä sitä vähäisemmällä ajelemaan. Elämä on lyhyt ja kallis joten siitä kannattaa ottaa kaikki irti.

      Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

      Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

      Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

    • kauniinapäivänä

      No tonninen on kallis pitää ja maksaa jo hankittuna... Kylä kruisailuun ajattelin, kun ei ehdi panostaa pyöräilyyn lasten vuoksi!

      • Jutustelija1

        Niin no, kunhan itse olet tyytyväinen niin sehän se on tärkeintä. Itse en muuta kuin kilokyykkyä edes harkitsisi, paitsi metsään joku iso 2-T mantsa/crossi.


    • Toimeksivain

      Osta vaikka kaksi niin saat yhteensä 1300 kutiota.

    • erkkimerkkii

      Eikös tämä ole er5 seuraaja?, tehokkaampi kyllä

    • tälläkinpärjää

      Tuossa koko- ja hintaluokassa on myös nelisylinterinen Suzuki GSX 650 F tai 650 Bandit, siis ne nestejäähdytteiset.

      Mulla oli aluksi Bandit 1250 S. Muutaman mutkan kautta minusta tuli samanlaisen mutta 650-kuutioisen Banditin omistaja.
      Koska ajan aina yksin, minua ei kuutioiden puolittuminen oikeastaan haitannut ollenkaan. Kaksin ajettaessa eroa on, mutta yksin ajaessa ei minusta lisäkuutioille oikeastaan ole tarvetta.

      Mutta niin monta on mieltä kuin on miestäkin. Minulla on ollut monia isojakin pyöriä, mutta pikkuhiljaa olen peruuttanut pienempiin kuutiotilavuuksiin. Ei näin 60 vuotta täyttäneelläole kiire mihinkään eikä naapureillekaan tarvitse pyörää esitellä.

      • meikämanni

        Näin olen itsekkin huomannut, eli alussa nostetaan kuutioo, vaikka ei olisi tarve ja sitten kun harrastus laantuun niin taas kelpaa pikkupyörät.. Ja toisaalta tyhmää katsoa kuutioihin jos vaikka verrataan 4-syl 600gsx-r ja vaikka bmw 1100 2-syl bokseri... Niin ei voida puhua tässäkään kuutioista:)


    • ex-motoristi

      Mulla oli ER-6f, olikohan vm. 2010. Pahiten siitä jäi mieleen ruma moottoriääni. Mitä olen koeajanut muita 600-1000 cc pyöriä, niin kaikissa oli selvästi parempi ajofiilis pelkästään jo äänimaailmankin takia. Lisäksi ER-6f:llä ajoasento oli mun makuun liian pysty ja rata-ajot olis ollu varmasti huomattavasti hauskempia jollain sporttisemmalla pelillä. Mutta ekaksi prätkäksi kuitenkin ihan ok järkivalinta. Jollain 1000 cc RR-ohjuksella olisin varmaan päässyt hengestäni. Ja olihan ne vakuutusmaksut alkubonuksilla kovat muutenkin, isommalla pyörällä tietysti vielä kalliimpaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9599
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      394
      4100
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      87
      2840
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2825
    5. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2584
    6. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      189
      2571
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1813
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      68
      1648
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1590
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1403
    Aihe