ER-6 kokemukset?

naapurinteppo

Onko erkki6 järkevä valinta, tälläisellekkin ihmiselle joka on jo yli600cc vehkeitä ajellut? Vaihtoehtona on ollut Suzukin svf 650, tehoilla ei suurta eroa ole suzukin hyväksi... Onko muuten kallis ylläpitää?

8

215

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jutustelija1

Ole nyt sivistynyt ihminen ja hanki 1000cc kyykky, mitä sitä vähäisemmällä ajelemaan. Elämä on lyhyt ja kallis joten siitä kannattaa ottaa kaikki irti.

Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

• kauniinapäivänä

No tonninen on kallis pitää ja maksaa jo hankittuna... Kylä kruisailuun ajattelin, kun ei ehdi panostaa pyöräilyyn lasten vuoksi!

• Jutustelija1

Niin no, kunhan itse olet tyytyväinen niin sehän se on tärkeintä. Itse en muuta kuin kilokyykkyä edes harkitsisi, paitsi metsään joku iso 2-T mantsa/crossi.

• Toimeksivain

Osta vaikka kaksi niin saat yhteensä 1300 kutiota.

• erkkimerkkii

Eikös tämä ole er5 seuraaja?, tehokkaampi kyllä

• tälläkinpärjää

Tuossa koko- ja hintaluokassa on myös nelisylinterinen Suzuki GSX 650 F tai 650 Bandit, siis ne nestejäähdytteiset.

Mulla oli aluksi Bandit 1250 S. Muutaman mutkan kautta minusta tuli samanlaisen mutta 650-kuutioisen Banditin omistaja.
      Koska ajan aina yksin, minua ei kuutioiden puolittuminen oikeastaan haitannut ollenkaan. Kaksin ajettaessa eroa on, mutta yksin ajaessa ei minusta lisäkuutioille oikeastaan ole tarvetta.

Mutta niin monta on mieltä kuin on miestäkin. Minulla on ollut monia isojakin pyöriä, mutta pikkuhiljaa olen peruuttanut pienempiin kuutiotilavuuksiin. Ei näin 60 vuotta täyttäneelläole kiire mihinkään eikä naapureillekaan tarvitse pyörää esitellä.

• meikämanni

Näin olen itsekkin huomannut, eli alussa nostetaan kuutioo, vaikka ei olisi tarve ja sitten kun harrastus laantuun niin taas kelpaa pikkupyörät.. Ja toisaalta tyhmää katsoa kuutioihin jos vaikka verrataan 4-syl 600gsx-r ja vaikka bmw 1100 2-syl bokseri... Niin ei voida puhua tässäkään kuutioista:)

• ex-motoristi

Mulla oli ER-6f, olikohan vm. 2010. Pahiten siitä jäi mieleen ruma moottoriääni. Mitä olen koeajanut muita 600-1000 cc pyöriä, niin kaikissa oli selvästi parempi ajofiilis pelkästään jo äänimaailmankin takia. Lisäksi ER-6f:llä ajoasento oli mun makuun liian pysty ja rata-ajot olis ollu varmasti huomattavasti hauskempia jollain sporttisemmalla pelillä. Mutta ekaksi prätkäksi kuitenkin ihan ok järkivalinta. Jollain 1000 cc RR-ohjuksella olisin varmaan päässyt hengestäni. Ja olihan ne vakuutusmaksut alkubonuksilla kovat muutenkin, isommalla pyörällä tietysti vielä kalliimpaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10380
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3555
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3301
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2875
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      207
      2243
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2203
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2033
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1638
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1456
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1386
    Aihe