ER-6 kokemukset?

naapurinteppo

Onko erkki6 järkevä valinta, tälläisellekkin ihmiselle joka on jo yli600cc vehkeitä ajellut? Vaihtoehtona on ollut Suzukin svf 650, tehoilla ei suurta eroa ole suzukin hyväksi... Onko muuten kallis ylläpitää?

8

251

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jutustelija1

Ole nyt sivistynyt ihminen ja hanki 1000cc kyykky, mitä sitä vähäisemmällä ajelemaan. Elämä on lyhyt ja kallis joten siitä kannattaa ottaa kaikki irti.

Tuosta voi katsella meikäläisen vanhoja vermeitä: http://mattiviikate.blogspot.fi/

Tuosta kolumniani, siellä on kanssa kuvia parista vanhasta jos jaksaa kaivella: http://mattiviikate.newsvine.com/

Tuossa vielä suoralinkki siihen juttuun jossa on kuvia prätkistä kolumnissa: http://mattiviikate.newsvine.com/_news/2016/05/27/35598447-pictures-of-my-old-motorbikes-suzuki-gsx-r-1000-and-kawasaki-zx-9r

• kauniinapäivänä

No tonninen on kallis pitää ja maksaa jo hankittuna... Kylä kruisailuun ajattelin, kun ei ehdi panostaa pyöräilyyn lasten vuoksi!

• Jutustelija1

Niin no, kunhan itse olet tyytyväinen niin sehän se on tärkeintä. Itse en muuta kuin kilokyykkyä edes harkitsisi, paitsi metsään joku iso 2-T mantsa/crossi.

• Toimeksivain

Osta vaikka kaksi niin saat yhteensä 1300 kutiota.

• erkkimerkkii

Eikös tämä ole er5 seuraaja?, tehokkaampi kyllä

• tälläkinpärjää

Tuossa koko- ja hintaluokassa on myös nelisylinterinen Suzuki GSX 650 F tai 650 Bandit, siis ne nestejäähdytteiset.

Mulla oli aluksi Bandit 1250 S. Muutaman mutkan kautta minusta tuli samanlaisen mutta 650-kuutioisen Banditin omistaja.
      Koska ajan aina yksin, minua ei kuutioiden puolittuminen oikeastaan haitannut ollenkaan. Kaksin ajettaessa eroa on, mutta yksin ajaessa ei minusta lisäkuutioille oikeastaan ole tarvetta.

Mutta niin monta on mieltä kuin on miestäkin. Minulla on ollut monia isojakin pyöriä, mutta pikkuhiljaa olen peruuttanut pienempiin kuutiotilavuuksiin. Ei näin 60 vuotta täyttäneelläole kiire mihinkään eikä naapureillekaan tarvitse pyörää esitellä.

• meikämanni

Näin olen itsekkin huomannut, eli alussa nostetaan kuutioo, vaikka ei olisi tarve ja sitten kun harrastus laantuun niin taas kelpaa pikkupyörät.. Ja toisaalta tyhmää katsoa kuutioihin jos vaikka verrataan 4-syl 600gsx-r ja vaikka bmw 1100 2-syl bokseri... Niin ei voida puhua tässäkään kuutioista:)

• ex-motoristi

Mulla oli ER-6f, olikohan vm. 2010. Pahiten siitä jäi mieleen ruma moottoriääni. Mitä olen koeajanut muita 600-1000 cc pyöriä, niin kaikissa oli selvästi parempi ajofiilis pelkästään jo äänimaailmankin takia. Lisäksi ER-6f:llä ajoasento oli mun makuun liian pysty ja rata-ajot olis ollu varmasti huomattavasti hauskempia jollain sporttisemmalla pelillä. Mutta ekaksi prätkäksi kuitenkin ihan ok järkivalinta. Jollain 1000 cc RR-ohjuksella olisin varmaan päässyt hengestäni. Ja olihan ne vakuutusmaksut alkubonuksilla kovat muutenkin, isommalla pyörällä tietysti vielä kalliimpaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      224
      2926
    2. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      117
      2080
    3. Varattais lähihotellista

🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää
      Ikävä
      217
      1691
    4. Nyt jäi velat perimättä

Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta
      Jämsänkoski
      14
      1645
    5. Martinan aussikulta, missä?

Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      292
      1509
    6. Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."

RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita
      Tv-sarjat
      47
      1247
    7. Haluaisin sun kanssa yhteisen

Elämän. Haluun sut.
      Ikävä
      47
      1186
    8. Mitä tekisit jos kaivattusi olisi

humalassa, kun tapaat hänet jossain seuraavalla kerralla?
      Ikävä
      105
      1024
    9. Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?

Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan
      Ähtäri
      56
      968
    10. Rakkauden kesä 2025

Oletko valmis? 🥰
      Ikävä
      90
      935
    Aihe