Lukekaa ja keskustellaan sitten

Armoajarauhaa

Täällä palstalla kirjoitellaan kaikenlaisia tarinoita siitä, mitä Esikoiset on ja mitä ei. Suosittelen lukemaan artikkeleita Esikoiset.fi sivulta, joka on nyt auki ilman salasanaa. Keskustellaan sitten.

Tässä linkkejä muutamiin peruskirjoituksiin
http://www.esikoiset.fi/seurakuntaopista/
http://www.esikoiset.fi/jerusalemin-seurakunnasta-ja-hengellisesta-hallituksesta/
http://www.esikoiset.fi/vanhurskauttamisesta/
http://www.esikoiset.fi/esikoiset-kirkon-jasenina/
http://www.esikoiset.fi/suomen-kirkkolainsaadanto-ja-sakramentit/
http://www.esikoiset.fi/synnista/

Sivustolla julkaistaan viikoittain hartauskirjoituksia, uusin on tässä
http://www.esikoiset.fi/herran-syntyma-on-lahella/

Lisäksi seuraäänitteet on kuunneltavissa sivuston kautta
http://www.esikoiset.fi/kuuntelu-ja-aanitteet/

25

746

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Näin_se_vaan_on

Ei oo tarvetta tutustua. Mulle riittää elävä Jumalan sana ja usko sydämessä.
      Esikoiset Ry, eriseuraa, en tarvitse mihinkään!

• eieriseuralainen

Mikäköhän usko tuo on, mihin sinä perustat uskosi? Ei Jumalan Sana tuollaiseen kehota ja Pyhä Henki, uskovan neuvonantaja, ei kehota tuollaista oikein julkisesti kertomaan. Mikä on eriseura, mistä se on erossa, kerrohan se minulle. Taitaa vastauksesi perustana olla oma tai "oikean" seuran viisaus.

• kiitostiedosta

Aina vain vahvistuu se tieto ja uskomus kun niitä selasin että esikoislestadiolaiset ovat oikeassa. Aivan niin kuin minä olen ajatellutkin sen olevan ainut oikea seurakunta tällä ajalla. Esikoiset ry ei voi olla oikea koska heillä näyttää olevan valhe päällimmäisenä vaikuttimena ja voimana. Lestadiuksen saarna "Sorselossa" sanoo se joka vähiten haukkuu on oikeammassa pitää tälläkin palstalla paikkansa.
        Tulen vastedes sieltä hakemaan eväät matkalleni taivaan kotiin.

• Nutturatiukemmalle

Olen ollut kuulevinani kirkon ja pappien haukkumista n.20 v.ajan nimenomaan Esikoislestadiolaisuudessa! Omaa paremmuutta on yritetty nostaa esiin etsimällä vikaa muista ja se on yhä voimissaan siinä perinneliikkeessä!

• Voipimeys

Lestadius jo moitti kuolleen uskon papeista ja aina vain huonommaksi on kirkonopetus vajonnut.

• 213
        Voipimeys kirjoitti:

Lestadius jo moitti kuolleen uskon papeista ja aina vain huonommaksi on kirkonopetus vajonnut.

Siitähän voisi muistaa kiittää Jumalaa iltarukouksessa: Minä kiitän Sinua, että olet antanut minulle sellaiset silmät, että pystyn näkemään, ettei kirkon muissa herätysliikkeissä ole kenelläkään elävää uskoa. Kiitos Jumala tästä erikoisesta profetiaalisesta lahjasta!

Lisäksi kiitän, etten ole niin kuin nuo samaria... äh... kuin esikoiset, jotka kokoontuvat pitämään seuroja ja tekevätpä vielä lähetystyötäkin alueelle, jolle Jumala ei ole vielä antanut etsikonaikaansa. Kiitos myös tästä profetiaalisesta lahjasta nähdä otolliset ihmiset. Kiitos myös siitä, että ymmärrämme, että tätä Jumalansanaa tulee saarnata vain Jumalan aikojen alussa valitsemille... Ei tämä millekään aitovierten kansalle kuulu. Vasta elämän parannuksen tehneille voi saarnata, kunhan tulevat rukoushuoneelle säädetyssä asussa.

• teuta01
        Nutturatiukemmalle kirjoitti:

Olen ollut kuulevinani kirkon ja pappien haukkumista n.20 v.ajan nimenomaan Esikoislestadiolaisuudessa! Omaa paremmuutta on yritetty nostaa esiin etsimällä vikaa muista ja se on yhä voimissaan siinä perinneliikkeessä!

MINÄ OLEN KUULLU, JO 1952 SAAKKA JA YMMÄRTÄNYT.
        SELLAISET JO SILLOIN KUN MENENIN KOULUUN...
        -

• Tulejototuudentuntoon
        kiitostiedosta kirjoitti:

Aina vain vahvistuu se tieto ja uskomus kun niitä selasin että esikoislestadiolaiset ovat oikeassa. Aivan niin kuin minä olen ajatellutkin sen olevan ainut oikea seurakunta tällä ajalla. Esikoiset ry ei voi olla oikea koska heillä näyttää olevan valhe päällimmäisenä vaikuttimena ja voimana. Lestadiuksen saarna "Sorselossa" sanoo se joka vähiten haukkuu on oikeammassa pitää tälläkin palstalla paikkansa.
        Tulen vastedes sieltä hakemaan eväät matkalleni taivaan kotiin.

Se on Sorselessa. "kiitostiedosta"
        Vähän olet siitäkään saarnasta ymmärtänyt.
        Ihan toista opettaa kuin Esikoislestadiolaiset! Seurakuntaoppikin on ihan eri.

• huhuhuhuhuhu

Ehkä "Näin_se_vaan_on" tarkoitti että hän on seurakunnassa jossa on kaikki tarvittava mitä ihmisen autuaaksi tekemiseen tarvitaan. Ei ole tarvetta mennä muihin seurakuntiin. Jos siellä joku tulee autuaaksi niin ei se ole meiltä pois. Turha näistä on kiistellä.

• jaäkkiä

ERISEURAA PAKENE!

• eimitäänvaikutusta

luulis tuolla seuranpitomäärillä koko suomen olevan jo aikoja sitten tullut Jeesuksen seuraajiksi!

vaan miten onkaan käynyt, sitä saa miettiä ihan itse!

• 145322

Kuollut jumalisuus en paremmin sano
        mihin tarvitsen eriseuraa?????
        Pitäkää komisariot yms diakonit

• teuta01
        145322 kirjoitti:

Kuollut jumalisuus en paremmin sano
        mihin tarvitsen eriseuraa?????
        Pitäkää komisariot yms diakonit

KYSY PIKKUHILJA ITTETTELTÄS .. TEILLÄ SE MENI ERISEURASEKSI 1992 .
        KUN ERÄÄT TULI lv:t PAPEIKSI , ETTEKÖ JO TAJUA OIKEASTAAN JO VÄHÄN AIKASENPAAKIN, KELVOTTOMAT SAASTAT, .
        -

• Näyttää olevan niin, että kun joku tekee täällä asiallisen aloitteen, niin vastaajat eivät paneudu itse asiaan eivätkä vaihda ajatuksia vaan rupeavat tuomitsemaan oikopäätä ja latomaan törkeyksiä. Täällä ei saada aikaan asiallista keskustelua, turha yrittää.

• valaistuajoissa

Oletko aikuisten oikeasti kuvitellut täällä pääseväsi aitoon ja kypsään mielipiteiden vaihtoon? Väärä osasto ja syntiä täynnä.

• Minkä_näille_voi

Onhan täällä asiallistakin keskustelua. Esikoislestadiolaisissa on tuollaisia mustia variksia jotka raakkuvat kaikille asiallisille avauksille. Tämä panettelu ja raakkuminen johtuu siitä, ettei heillä ole mitään asiaa uskonsa perustukseksi.

Mutta näinhän he netin kautta parhaiten todistavat itsestään koko maailmalle, minkä isän lapsia he ovat. He uskovat yhteisöönsä ja sen johtajiin, mutta eivät tunne evankeliumia Kristuksesta, syntinsä sovituksesta.

• enTiennytkään

Ai onko, kivaa kun kerroit.

• ettietenkääntiennyt
        enTiennytkään kirjoitti:

Ai onko, kivaa kun kerroit.

Tiedätkö ylipäätään mitään mistään?

• enTiennytkään
        ettietenkääntiennyt kirjoitti:

Tiedätkö ylipäätään mitään mistään?

en tiedä

• kiitosetukäteen

Jaa a, minkäs otsikon alla ne asialliset keskustelut taas käytiinkään.
        Jos vaikka käväisisi katsomassa.

• TaivaanKotiin

Hei.Täällä ei ole montakaan Esikoislestadiolaista eikä Esikoista.
      Muutama sama eri ääripäästä kurjoittelee.Siis ei kannata yleistää kumpaakaan joukkoon kuuluvaa.
      Luulen että lukijoita on paljon, kirjoittajia vähän.
      Antaakaa hyvät tai pahat ihmiset uskoa muhin haluaa.Suomessa on uskonnonvapaus.
      Ei ketään voi mihinkään pakottaa.
      Rukoillaan kaikkien ystävien ja vihamiesten puolesta,että kerran kaikki päästään Taivaankotiin.

• nnmmem

Täällä kirjoittavat sellaiset Esikoislestadiolaiset. r.y.:n jäsenet, jotka eivät pysty syömään muuta kuin maitoruokaa. Opista ja Raamatusta heillä ei ole tietoakaan.
      Rääviä kirjoittamista ja jankuttamista, kun mitään ei osata muutakaan.

Ehtoollisriita alkoi jo 20 vuotta sitten. Hengellisesti rakentuneet tajusivat heti, mistä on kysymys.
      Iso osa kristityistä ymmärsi vähitellen, ettei Pyhä Henki toimi valheiden ja kieroilun kautta.

Suuri osa saarnaajista ymmärsi myös, mutta heitä sitoi väärä kuuliaisuus.
      Lopulta perustettiin oma yhdistys Esikoiset. r.y.
      Rukoushuoneisiin jäivät ne, joilla ei kristinopissa paljoa ymmärrystä ole.
      Antaa heidän haukkua eriseuraisiksi, eivät he raukat muuta osaa.
      He seuraavat lapinvanhimpia. Surullista katsottavaa se on.

Rukoillaan, ettei Jumala kokonaan hylkää heitä omaan viisauteensa.impien
      Se on tuhoon vihitty joukko.
      Jumala ei kunniaansa luovuta lapinvanhimpien harhajoukolle.
      Väittäkööt mitä lystäävät. YHtään sanaa Raamatusta he eivät ole tekojensa tueksi löytäneet. Jos sen olisivat tehneet olisi siitä jo kuultu.

• bookstaavikuolettaa

Uskohan ei ole järjen asia

Kirkkouskovaisia en paremmin sano

• OlettekoPihalla
        bookstaavikuolettaa kirjoitti:

Uskohan ei ole järjen asia

Kirkkouskovaisia en paremmin sano

Kyllä uskon asioissa järkeäkin tarvitaan, siinä ettei mennä uskomaan mitä epäraamatullista hyppelyä tahansa.

Kirjain kuolettaa = laki kuolettaa.
        Jos sinullakin olisi ollut järki käytössä, et hokisi tuota ihan tyhjää höpöä, mikä ei tarkoita sitä mitä luulet sen tarkoittavan.

• Kiitos1234

Upeita tekstejä!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      60
      3325
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      47
      2941
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      124
      2779
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1857
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1104
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1101
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      197
      1030
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      45
      859
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      850
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      103
      845
    Aihe