silkki vai satiini?

lakanat

Tyhmänä kysyisin et onko silkkilakanat hiostavat? Entä satiini?

12

4484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lakanat

      niin ja jos joku vois kertoa millaisesta silkistä lakanat sitten pitäisi olla jotta ne eivät hiosta eikä ole liukkaat? Onko kenelläkään kokemusta thaimaassa teetetyistä lakanoista eli jos teettää siellä niin onko joku laatu siellä sellainen mistä tulisi hyvät? Tiedän et laatuja on monia, vaatteisiin olen saanut upeita kankaita mm. silkkejä. Kun en itse mene niin miten voisin opastaa "kuriiria" lakana-asiassa?
      Kiitos etukäteen vastauksista.

    • pähkinä

      Eivät ne mielestäni hiostavat ole. Ennenminkin ne ovat aika vilpoiset, avomies moittii jopa liian vilpoisiksi nukkumaan mennessä.

    • satiini

      Silkki on luonnonkuitu, joka on viileässä lämmin ja kuumalla viileä (ei hiosta), satiinilakanat on useimmiten tehty polyesteristä, joka taas on tekokuitu (periaatteessa muovia) ja tämän vuoksi ominaisuuksiltaan paljon huonompi, ei hengitä. Satiini voi olla myös puuvillaa tai sekoitekangasta, nimitys satiinihan tulee kanaan sidoksesta eikä materiaalista. Puuvillaisena oikein hyvä vaihtoehto.

      • Anonyymi

        Mikä on ”kanaan kudoksesta”?


    • nonna

      silkki harvoin on tarpeeksi vahvaa lakanaksi. puuvillasatiini on histamaton ja voidaan pestä kuumassa. eli se on paras.

      • Anonyymi

        ”histamaton”!
        Tarkistakaa tekstinne!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”histamaton”!
        Tarkistakaa tekstinne!

        Onko aivokoppa kuurattu puhtaaksi milloin viimeeksi?

        Tuntuu olevan pahaa toimintaongelmaa, kun urputat näppäilyvirheestä reilut 16 vuotta sitten kirjoitetussa viestissä. Joko sytytys on säädetty vähän hitaalle tai olet niin tyhmä, että olet oikeasti puhtaroinut tuon viestin merkitystä 16 vuotta, sitä vieläkään tajuamatta.


    • Anonyymi

      Olikin aika nostaa tämä aloitus !

    • Anonyymi

      Vammaisia kaikkialla.

      • Anonyymi

        Ei vähälahjaisuutta lueta vammaisuudeksi.


    • Anonyymi

      Aktivointivammaisuutta?

    • Anonyymi

      Silkki on tehty hämähäkin seitistä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      58
      869
    2. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      684
    3. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      79
      670
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      584
    5. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      35
      542
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      86
      517
    7. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      103
      505
    8. Pystytkö pitämään

      Taukoa ja eroa ihan hyvillä mielin vai tekeekö tiukkaa
      Ikävä
      41
      481
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      37
      455
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      70
      436
    Aihe