Näkökentän sumeneminen

pojka_97

Moi!

Olen 19-v perusterve mies ja mulla on tässä puolen vuoden aikana 2-3 kertaa hetkellisesti alkanut silmissä sumentaa. Se kestää vajaan tunnin verran jonka jälkeen näkö on normaalina ja yleensä makaamaan meno on helpottanut, pientä päänsärkyä saattaa ilmetä.

Mistä moinen johtuu? Googletin asiaa ja tuli pieni pelko MS-taudista oireista, johon lukeutuu näköhäiriöt, mutta muita oireita, kuten tuntohäiriöitä, uupumusta. liikkumisen vaikeutta tai kipua ei ole ilmaantunut tautiin liittyen.

4

186

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • verenpainetta

Mittaa verenpaineesi.

Sen saa mitattua ihan itse terveyskeskuksessa.

Jos asut lähellä, niin käy monena päivänä ja joka kerta mittaat sen 3 kertaa peräkkäin.

Syöthän D-vitamiinia 50-100µg päivässä?

Sen puute altistaa MS-taudille. Tämä on ollut tiedossa jo 30 vuotta, mutta silti viralliset D-vitamiinin saantisuositukset riittävät ainaostaan vastasyntyneelle.

D-vitamiinia myydään marketeissa, apteekeissa ja verkkokaupoissa.

Apteekeissa on kallista, joten osta vaikka K-supermaketista tai Citymarket.

Jos oireet jatkuvat, vaikka verenpaineesi olisi normaali, niin mene lääkärille.

http://personal.inet.fi/koti/remeli/verenpaine.htm

• pojka_97

Pitänee sitten käydä verenpaine mittailemassa. Unohtui sanoa, että sumeneminen on alkanut tietokoneen käytön jälkeen, joten silläkin voi olla vaikutusta.

D-vitamiinia löytyy kotoa 100mg vahvuista, joka on tosin jäänyt vähäiselle käytölle.. Puolisen vuotta sitten sitä puhelinmyynnissä kaupittelin ja muistelen sen puutteen vaikuttavan moneen asiaan niin voisi niitäkin alkaa syödä.

• verenpainetta
    • hoitsukki66

Väsymys...nukutko tarpeeksi? Niskat jumissa...oletko liian kauan pää kykässä alypuhelimessa tai tietokoneella? Kuivat silmät.... unohdatko räpytellä silmiä? tai oletko allerginen jollekin? Verenpaineen heittely....juotko liikaa kofeiinipitoisia juomia? Muista ulkoilla joka päivä edes pieni hetki ja katsoa kauas, se tekee silmälihaksille hyvää. Käy ehdottomasti silmälääkärissä, jos et ole aikuisena ollessa vielä käynyt!! Likinäkö tai hajataitto voi tehdä noita temppuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      128
      5744
    2. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      396
      2549
    3. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      134
      2467
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      7
      2066
    5. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      12
      1323
    6. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      58
      1055
    7. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      8
      1032
    8. Mikä musta tekee

Oikein haluttavan sun silmissä? Mä en ymmärrä. Parasta aika mennyt ko ohi 😃
      Ikävä
      51
      912
    9. Millainen on

Ihanne kumppani
      Ikävä
      76
      825
    10. Temusta tilaamiseen tulee muutos

Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/
      Maailman menoa
      101
      815
    Aihe