27.1.17 lähtöön

gambaamaan

ketä tulossa? olisi kiva tietää :D kahden viikolle mennään ja kovasti on matkakuumetta jo, jännittää

35

846

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei_enää_ikinä_Afrikkaan

      Hyi hitto......arvaa paljonko pörrää "pers kärpäsiä" ympärillä valmiina olemaan oppaina. Pyytävät kuukauden normi Gambialaisen palkkaa puolen päivän opastuksesta. En pyytänyt mutta änkes silti oppaaks. En kyllä maksanutkaan mitään, mutta rinnuksissa roikkui useampikin kaveri siinä vaiheessa kun kiitin kauniisti ja tein lähtöä. Jos olette puumia ja mustaa "pekkaa" etsimässä, ni sitten kohde on oikea. Ps. Muistakaa kortdu, sillä tautiprosentti on yli 50 tuolla.

    • Jussipussi2

      Moi gambaamaan. Gambia on hyvä loma valinta monessakin mielessä. En enää rupea listaamaan maan plussia koska olen niistä kirjoitellut jo aiemmin useampaan kertaa.
      Mikä hotelli teillä? Meillä lähtö seuraavaan koneeseen eli 3.2. ja kolme viikkoa. Ei enää niin hirveesti jännitä kun olemme käyneet ja olleetkin maassa muutamia kertoja.

      • gambaamaan

        meidän hotelli african village. mikä teillä? oon lukemut paljon sun tekstejä :)


    • Jussipussi2

      Meidän hotelli Cape Point. Olisi tultu Villageen mutta silloin kun tuttavapariskunnan kanssa matkaa varasimme Village oli täynnä, tähän pariskuntaan muuten tutustuimme Afriga Villagen altaalla jokunen vuosi takaperin. Jos haluatte käydä tutustumassa Cape Pointtiin niin tervetuloa, olemme viikon "päällekkäin" Gambiassa. Hotellimme on n. puolentoista kilometrin päässä Villgesta vasempaan. Sopivan kävelymatkan päässä, löytyy kyllä. Ovesta kävelette vain sisälle ja voidaan altaalla vaikka nauttia jotain nestemäistä ja olisi kiva kuulla kokemuksianne Gambiasta. Ranta siinä on kanssa hyvä, uikkarit ja pyyhe mukaan, Villagessahan ei juuri rantaa tai ainakaan uimamahdollisuutta ole (kivinen ranta).

    • alkaajännittää

      Me olla lähdössä 27.1 :-) Ei olla ennen käyty ja jännittää! Ollaan Palma Rimassa.

    • Aurinkojameri110

      Minä myös lennolla 27.1 :) Eka kerta Gambiassa. Hotelli Sunset Beach.

    • JPA76

      3.2 lähdössä. Vähän mietityttää tuo vallan vaihdos siellä, ja jos ei vaihdukkaan sopuisasti 19.1.2017. Toivottvasti uusi presidentti Barrow voi aloitta työnsä ilman mitään suurempia kähinöitä tai ulkovaltojen puuttumista, saatikka sisällissota.
      Millä mielin muut on ja meinaatteeko käydä sisämaassa siellä ym retkillä??

      • alkaajännittää

        Kyllä samoin vähän hirvittää tilanne siellä. Ja tuntuu olevan että vaikka mihin päin maailmaa lähdet niin aina löytyy jokin uhkatekijä. Toivotaan todellakin että kaikki sujuisi siellä rauhanomaisesti. Eivät kuulemma ole sotaisaa kansaa. Ja varsinkin heidän kannaltaan toivon sitä että pääsevät diktaattorista eroon.. Bsnjulin kaupunkiretki varattuna matkatoimiston kautta ja ihan suomenkielisen opastuksen takia. Muuten on kaikki vielä auki. Toki pakolliset apinat ja krokotiilit ainakin katsastetaan :-)


    • Meitsiksi

      Menossa jo 13.1. Onko muita tulossa??

      • GambiaanTaas

        minä oon tulossa. Istuinpaikka koneen takana.


      • Ensikertalainen123
        GambiaanTaas kirjoitti:

        minä oon tulossa. Istuinpaikka koneen takana.

        Jos olet "vanha" Gambian matkaaja, niin kerrotko onko siellä hyttysiä niin paljon kun kaikissa jutuissa annetaan ymmärtää ja pelotellaan Malarialla? Mitä Malaria-lääkettä olet itse käyttänyt?


      • Gambiaan

        Cape Pointissa 2vkoa. Lähdössä myös 13.1. Käynyt muutaman kerran aiemmin.Iltaisin jnkv hyttysiä. ollut. Malaria lääkkeenä joka kerta Doximycin,hyvä ja halpa jos muuten käy.


      • GambiaanTaas
        Ensikertalainen123 kirjoitti:

        Jos olet "vanha" Gambian matkaaja, niin kerrotko onko siellä hyttysiä niin paljon kun kaikissa jutuissa annetaan ymmärtää ja pelotellaan Malarialla? Mitä Malaria-lääkettä olet itse käyttänyt?

        mä olen syönyt Malaronea ja ei hotellialueella ole hyttysiä, mutta esim jos yövyt lähellä jokea ym ja tykkäät istuskella illalla ulkona, niin suosittelen lääkitystä.
        Ja vaatteita ei kannata kuivattaa ulkona.


      • Ensikertalainen123

        Doximyciniä itsekin sain, mutta aurinkoa tulisi välttää??!! Vaihdoin sen Lariamiin.


      • Pietukka

        Me on syöty doximycinia joka kerta ja on nautittu auringosta täysillä,eikä iho oo palanut tms.


      • Suulat

        Nappasimme äkkilähdön Gambia Coral Beach hotelliin, Olisiko kellään kokomusta ko. hotlasta?


      • Djembeen
        GambiaanTaas kirjoitti:

        minä oon tulossa. Istuinpaikka koneen takana.

        Meillä myös lähtö 13.1. Istuinpaikat viimeisellä rivillä :)


      • Plätty

        Me olemme tulossa afrikan villageen 17.07. Jännittää vaikka tämä on nyt kolmas kerta Gambiassa.


    • puupää13

      Ei varmaankaan... Kone tyhjä, vain sinä.

    • myskihärkä

      Ei siellä ole mitään sodanuhkaa todellakaan.NAUTTIKAA LOMASTANNE!

    • IloveAfrica

      27.1. lähtevässä koneessa istutaan kohti Gambiaa neljännen kerran! Aivan ihana maa, ihanat ihmiset ja mielettömän ihana tunnelma on koko paikassa. <3

      Näkemisen arvoisia juttuja on ehdottomasti Senegalin safari, shoppailua Banjulissa ja Serekundassa, Paradise Beach (Sanyang Beach), apinapuisto ja krokotiilit Bakaussa. Avoimin mielin ja tutustukaa ihmisiin, tottakai myös bumstereita on, mutta kyllä siellä jyvät erottuu akanoista aika nopeaa.

    • alkaajännittääenemmän

      Mitkäs fiilikset lähdöstä 27.1 tällä hetkellä? Näpärälle menee tuon pressanvaihdoksen kanssa.. Ei ymmärrä diktaattori lähteä vaikka koko muu Afrikka yrittää puhua järkeä. Ainakin Nigeriassa valmistautuvat sotatoimiin jos vallanvaihdos ei suju ongelmitta. Kieltämättä vähän varjostaa matkustusintoa.. Ei auta muuta kuin odotella..

      • sotaa

        niimpä, vähän tuntuu et peruuntuu koko matka


      • hutke

        kattokaa ja kuunnelkaa tota freedom newspaper juttua,kieli on vähän sekava mutta kyllä siitä jotain selkoa saa,madinkaa wollofia ja englanti sekaisin.


    • myskihärkä

      Miksi Yammeh ei luovu vallasta?Hän ei voi voittaa jos rupee pullikoimaan.Miksi näin?Eihän tossa oo mitään mieltä.

    • 774455

      Ratkaisevat päivät käsillä. Eiköhän matkanjärjestäjät kohta peru matkat, ei ole turvallista.

      • tiina1401

        matkan järjestäjällä on suuri vastuu. turistialueet (TDA) ovat todennäköisesti turvallisia alueita, tapahtuipa mitä tahansa. lentokenttä on suunniteltu pitää auki. muistakaa tehdä varmuuden vuoksi matkustajailmoitus formin.fi sivuilla.


    • tiina1401

      meiltä lähdössä 27.1. "työkomennuskunta" rakentamaan Jinacin saarelle uutta turistikohdetta "Savannikylää - Savannah village". Tehdään perinteisiä savimajoja nykyaikaisin mukavuuksin

    • Fatou

      Jos retkiä suunnittelette, niin luotettava ja miellyttävä vaihtoehto: LaMarita Safari
      Katso Facebook!

    • alkaajännittääenemmän

      The Fatu Network sivusto facessa on myös hyvä tietolähde. Käännökset suomeksi sitä sun tätä, mutta selvän saa jotenkin. Toivottavasti siellä päästään sopuun. Eikä vähiten paikallisten kannalta ajateltuna. Me muut voidaan aina lähteä jonnekin muualle lomalle. Mutta toivotaan nyt kuitenkin että lomakin toteutuisi.

    • Ei_enää_ikinä_Afrikkaan

      No nyt teistä ei lähde kukaan tuonne "paratiisiin"....äkkilähtö vaikka Aasian suuntaan pelastaa tilanteen muilta paitsi kikkelin perässä juoksevilta puumilta. Saakohan rahat takas vai onko tämä major force tapaus

    • ILsensuuri

      IL on sulkenut kommentoinnin Gambian tilannetta koskevan uutisensa osalta. Kommenteissa olikin hiukkasen kitkeriä ajatuksia siitä miksi Gambian kaltaiseen maahan tulisi yleensä matkustaa.

      Voivoi, nyt jäävät Suomi-matamit ilman mustaa munaa ja "rakkautta"...mitenkähän pärjäävät...?

    • Niinsematkamennähurahti

      No nyt meitä ei ole tulossa enää ketään. Enkä enää aio ikinä varata matkaa ko. maahan vaikka ilmaiseksi pääsisi. Jonnekin muualle varattu matka olisi toteutunutkin, nyt ollaan sitten kotona. Mutta parempi niin kuin uppo-oudossa maassa epävakaissa olosuhteissa.

      • velour

        Ving resorin sivuilla kerrotaan, että helmikuun matkoihin sovelletaan normaaleja muutos-peruutuskuluja. He näköjään elävät toivossa, että silloin tilanne olisi rauhoittunut ja matkat toteutettavissa. Tjäreborgilta huomenna lisäinfoa, kai he pysyvät Vingin kanssa samoilla linjoilla.


      • Senegalinsatakieli

        Eiköhän tässsä ole taloudelliset intressessit kysymyksessä.Ving rahaa kiinni rakkauden Gambiassa.Joku menettää ei vain rakkautta vaan sitä pirun keksimää täppendaalia.Ruotsalaisten kutoma hämähäkinverkko.Olet kärpänen


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 195
      2609
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      208
      2374
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      63
      2292
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      184
      1782
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1298
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1287
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      20
      1233
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1225
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe