Vaihtoehto rantalomalle?

koponen

Suunnitelmissa oli kauan aikaa ulkomaanmatka jonnekin aurinkorannalle, mutta viime aikoina ajatus ei ole oikein sytyttänyt, ehkä Aasian tapahtumilla on osuutta asiaan. Mikä olisi hyvä vaihtoehto rantalomalle?

30

8784

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paula

      Jos haluaa lomailla lämpimässä, niin kannattaa lähteä Floridaan Disney Worldiin. Tekemistä ja näkemistä riittää kaiken ikäisille ja kokoisille.

    • timi

      No miten ois trekkaamaan vaikka pohjois-thaimaahan tai sitten vaikka Espanjaan (esim. Santiago de Compostela), tai safarille Afrikkaan? Onhan noita vaihtoehtoja vaikka kuinka...

    • g. pula-aho

      Junalla Siperian halki Mongoliaan tai Kiinaan, siellä herkuttelua aikansa, ja sitten sama takaisinpäin. Talvella erityisen eksoottinen kokemus. Junassa tarkenee liiankin hyvin. Lippuja saa VR:n kautta, älä turhaan pulita matkatoimistoille.

    • minä

      me suunniteltiin thaimaan lomaa vuosi ja kun lähtö ajankohta oli lähellä, huomasin ettei enää huvittanut lähteäkkään... tai aluksi odotin matkaa ihan hirveästi ja se oli yksi unelmani päästä thaimaahan mutta loppu ajasta se tuntui yhtä tavalliselta kuin ruotsi risteily. mutta kun päästiin perille ja majailtiin siellä 2 viikkoa (tsunamin aikaan) en olisi pois enää tullutkaan. thaimaa on paratiisi ja ihmiset sellaisia joita ei uskoisi olevan olemassakaan... kannattaa kokeilla!

    • Nimetön

      aivan samahan se on mihin lähtee. lumityöt kotonakin on parempi vaihtoehto kun löhötä polttamassa rasvaista ihoaan tekemättä yhtään mitään päivät pitkät ja sitten illalla juoda itsensä turvoksiin että voi taas aamulla aloittaa saman alusta. tietysti jos ei ole halua tehdä mitään muuta lomallaan niin mikäs siinä sitten. voin lämpimästi suositella pelkkiä lentolippuja johonkin ja reppu selkään. tekemistä ja näkemistä riittää kun kulkee ja tapaa ihmisiä, etsii yösijoja ja ennenkaikkea oppii näkemään muutakin kuin omat pienet ympyränsä. siinä unohtaa omat murheensa. varsinkin kun menee jonnekkin missä ei ole kaikki valmiina eikä jokainen vastaantulija puhu suomea.

    • joskus

      edes lomaa että vois lähteä vaikkapa sitten rantalomalle.

      • Keski-Eurooppaan

        Mun lomani suuntautuu joka kesä kaupunkilomalle Keski-Eurooppaan. Siellä on paljon nähtävää ja koettavaa. Suosittelen.
        Itse olen aina hakenut netistä hotellin ja käyttänyt joko Finnairin tai SAS:n halpoja kesähintoja. Tulee paljon halvemmaksi kuin matkatoimiston kautta varatut valmimatkat.
        Hyvää lomaa.


    • tunturipöllöt

      Lappiin tietenkin,
      upeeta, päivällä hiihtoretki hienoissa maisemissa, illalla hieronta, sauna,
      hyvä ateria ja mahdollisesti vahän bailausta...

      • lapin kävijä

        Kyllä lapissa saa kaiken itselleen kun menee tunturiin hiihtämään. Oli syksy tai kevät aina yhtä rentouttavaa. Suosittelen


      • mie vaan

        Tule sie hyva mie/nainen lappiin siella voi teha mita vaan.....


    • mrau

      olemassa parempaa vaihtoehtoa kuin lappi.En voisi kuvitellakaan makaavani viikkoa jossai kuumalla rannalla kun Lapissa pystyy ja saa koko päivän hiihtää ja lasketella maailman kauniimmissa maisemissa.Saunoa ja hypätä hankeen.Sinistä hämärää ja hiljaisuutta.Lauantaina lähden...iihanaaa...

    • Tiina

      No jos pystyis ihan vapaasti valitsemaan niin lentäisin Nyc:iin vuokraisin auton ja kiertelisin ympäri Pohjois-Amerikkaa. Vähän kalastelua Kanadassa, vähän löhö lomaa Miamissa, kulttuuria New Yorkissa, nähtävyyksiä vähän siellä ja täällä. Tosin se lienee täytyy jättää 30 vuoden päähän eläkkeelle. Ei ole aikaa eikä rahaa. Myös Austraaliassa olis kiva kiertää ja monessa muussa paikassa.

    • Thunderfox

      Miltäs kuulostaisi Lontoo?
      Minä itse menossa ehkä,luultavasti,toivottavasti huhtikuussa ensimmäistä kertaa.
      Kaveri käynyt pari kertaa ja on tosi ihastunut paikkaan.
      Luultavasti kirjoitan väärin, mutta Ryan Airilla on tosi halpoja lentoja Tampereelta Lontooseen,
      kannattaa käydä tutustumassa.
      Hyvää Matkaa! Toivotan Minä.

    • Hirvi

      Lappiin. Saariselällä voi hiihtää,lasketella ja uida avannossa sekä bailata.

      • kesän lapsi

        Niin..meiltä meni Khao Lakiin suunnattu loma, mutta vain loma.
        Menimme Rukalle ja koko loman ajan olimme sitä mieltä että valinta oli kyllä ihan hyvä..mutta VÄÄRÄ, koska mökki oli niin huonosti hoidettu, kaikki oli vähän rempallaan ja hinta oli ainut joka oli kohdallaan: eli täysi hinta ja vielä aika kovakin...
        Maisemat siellä kyllä kylmän eksoottiset .. mutta auringon lämpöön kun talvella on päässyt, ei tämä eksotiikka korvannut oikein sitä.


    • mr.ola

      Vain parin kolmen tunnin lentomatkan säteellä Suomesta löytyy kymmeniä loistavia kaupunkikohteita, missä nähtävää ja koettavaa riittää.

      Itse voin kehua muutamia joissa itse on tullut käytyä, eli Praha, Hampuri, Wien, Lontoo, Berliini, Amsterdam, miksei Köpiskin. Tottakai Ranskasta ja Italiastakin löytyy vaikka mitä...ja kaupunkilomalle voit lähteä milloin vain, säistä viis. Ja jos haluat nähdä kaikista eniten,ja maaseutuakin, lähdet omalla autolla, Saksan satamasta on Eurooppa avoin!:) Mutta silloin kesäisillä ilmoilla mieluiten, ei tosin ruuhkaisessa elokuussa.

    • tietty

      ei tule aika pitkäksi kun patikoit joka päivä jonkun levadan :)

    • 53 nainen etelästä

      Mikä muu ois ihanampi paikka vaeltaa kuin lappi ihanat tunturit ja mökki siellä Saariselällä
      Mikä ihana upea maisema jokapuolella lappia onkaan ja ne kauniit maailman kauneimmat pikkuiset lapinkoivut sellaisia käppyröitä upeita ihania kuin satumaisema niin maalauksellisia ne pikkukäppyräkoivut tunturissa .
      Koiravaljakot ja laskettelut maisemat joissa voi katsella upeita revontulia ja vuodenaikoja miten ne vaihtuu niissä o oma lumonsa .
      Ne linnut siellä lapissa ja oravat porot ym
      Viimeistään silloin olet täysin lumoutunut kun kuljet vaikka kesällä sen Ivalosta Inariin tosi kauniin tien ja menet vaikka sitten Norjanlappiinkin se on mahtavaa siellä on näkemistä ja kauniit kirkkaat puhtaat vedet ja mitkä upeat maisemat .
      Ei tarvitse lähteä etelän tunkkaisille likaisille rannoille makaileen kuin sardinit purkissa .
      Puhdas kaunis lappi on paras ja kesällä voi uida ja soudella ym ja voi siellä mennä turistiksi vaikka sinne johonkin kylpylään jossa on lämmin ja uimamahdollisuudet talvella ja harrastat kaikkea mahdollista mitä mieleen tulee urheilla niitä löytyy siellä myös

      • Ei vielä tunkua

        Nyt kannattaa tsekata Azorit, ilmasto vaihtelevaa, samantyyppistä kuin Madeiralla mutta uutuuskohteena neitseellinen. Palvelut vähän hakusessa mutta vielä ehtii ennen massoja. Lapit ja New Yorkit ehtii koluta myöhemminkin, nyt on ainutlaatuinen mahdollisuus nähdä koskematon kohde.


    • No hei!

      Tässä on kaikenlaista ehdotusta jo tullut, mutta laitan vielä tarjolle oman tapani matkustaa. Eli keväisin jonnekin patikoimaan (mm. Intian Himalaja, Irlanti, Kroatia, Madeira ja seuraavaksi Azorit) ja syksyllä saarihyppelemään Kreikkaan. Ei tule lomalla ainakaan aika pitkäksi ja paljon tulee nähdyksi. Suosittelen.
      Jos reissupäiväkirjat kiinnostavat, niin otahan yhteyttä!
      [email protected]

    • Jussi

      Maailmaa kiertäneenä tiedän, että Suomi parasta. Pilkille vaan ja kämpissä naimaan on parasta.

    • Nimetön

      Hei!

      Mie asun lapissa. Ja mikäs oisi ihanempaa kuin viettää aikaa Lapissa, vaikka Levillä, upea maisema :) Ja perheen/rakkaan/ystävien kanssa lautailemaan tai laskettelemaan. Syödä hyvää ruokaa ja illalla olla takan ääressä :)
      -Ihanaa-

    • kaksonen

      siis mua ei ole koskaan kiinnostanu lähtee ulkomaille.mitä mä siellä teen tuhlaan rahojani ja ihmettelen on parempaakin tekemistä kun ravata ulkomailla.ei kiitos!

      • Tiina

        Ei kannata mennäkkään. Mikäli on säästynyt matkailukärpäsen puremalta. Kerran kun matkalla käy niin hyvä kun kotiin ehtii niin on uusi matka suunnitteilla. Itse matkustan vähintään kerran vuodessa ulkomaille ja sen lisäksi yritän kotimaassakin pari kertaa vuodessa vähän matkustella. Tuntuu aina, että se on mukava irtiotto arjesta ja hyvä mieli tulee jo suunnitellessa. Tokihan se kallista on, mutta mielelläni säästöt matkaan kulutan. Oikein onnistuneita matkoja toisille ja mukavia koti-iltoja taas toisille!


    • Peter.pan

      Juu, jatkakaa samaan malliin, niin meille muille lentomatkat etelään vaan halpenevat.

      Mökkeily ja ihan kotikaupunkiloma vaihteeksi tekee nannaa, jos on tullut kaikki jo kertaalleen nähtyä. Täällä riittää lunta ja hiihtäminen on kivaa. Sitäpaitsi laskiainen on lähellä, joten eikun pulkkamäkeen.

    • outback

      lahtea matkalle,maata rannalla,tormata hyvassa lykyssa naapureihin tai tyokavereihin.lomaa?irtiotto arjesta?joku tuntee olevansa lomalla kun matkustaa naapuri pitajaan mummon luo,toinen kaipaa merta edemmaks kalaan.itse kuulun jalkinmaiseen.nyt australiassa,pikku reissulla.kolunnut keski asutraliaa,autolla 10 000km.maisemat vaihtuu eika vaaraa etta tormaa ihmisiin.bensan loputtua keskelle autiomaata, voi kaivata vaikka sita naapurin naamaa.
      luonnon katastrofeille ei voi mitaan,niita sattuu.pitaa osata olla realistinen ja kayttaa jarkea.ei kannata matkustaa esim.alueelle jolla tulivuori uhkaa juuri purkaantua tai keskelle myrskykeskusta..
      matkahan alkaa jo siita kun kotona istuu nojatuolissa ja selailee matkalehtia tai netista reissukeksustelu palstoja..
      maailam on avoin,taivasta myoten.
      39"c terveiset,alice springs

    • jesscx
    • Viljamaan lomamökit
    • muut!

      Pistitpäs pahan kysymyksen, onks tää joku kompa? Siis että maailma on täynnä vaihtoehtoja rantalomalle.

      Itse olen kova matkustelemaan, mutta en ole eläissäni ollut rantalomalla. Vuokraa vuoristomökki ja vetäydy luonnon rauhaan, lähde patikoimaan, tee kaupunkiloma, tee kulttuuriloma, tee oma teemaloma (linnojen kiertely, pikkukyliin tutustuminen, toisen maailmansodan paikkojen katselu, tiettyä tyylisuuntaa edustavat rakennukset... tai mikä vaan on harrastuksesi ja kiinnostuksesi). Maailma on täynnä matkakohteita, ja kukaan muu ei voi sanoa mikä on juuri se oikea vaihtoehto, kuin ko ihminen itse.

      Eli tiivistetysti = kaikki muut vaihtoehdot ovat parempia kuin rantaloma. Kovin vaikea on siis mennä metsään tässä asiassa. Enkä nyt morkkaa tässä rantalomalaisia, he varmaan menevät sellaiselle lomalle siksi kun sellaisen loman haluavat ja siitä nauttivat. Ihan tismalleen samasta syystä kuin minä valitsen jonkun muun kuin rantaloman.

      • Tissituulettuu

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5195
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3257
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1810
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1385
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe