En jaksa enää

Voimaton-

Äitini ilmoitti olevansa raskaana ja tekevänsä abortin. Mieheni kanssa olemme kärsineet lapsettomuudesta nyt 7 vuotta. Muutenkin on elämä vaikeaa ja tästä en pääse yli, pakko mennä purkamaan sydäntä jonnekkin. Lisäksi lähimmät ystävät ilmoittavat ole ansa raskaana, tai ovat jo lapsen saaneet. Kaikki lähimmäiset tietävät lapsettomuudestamme ja että olen todella masentunut, nykyään mietin vain kuolemaa, en vain jaksa. Tästä huolimatta lähettävät viestillä lapsistaan kuvia, "tässä perheeltämme jouluterveiset." Ihan kuin haluttaisiin lyödä jo lyötyä.

7

423

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ikävää_

Minkä ikäinen olet ? Itse olen 34v mies ja lapseton sinkku. Olen seurustellut yhteensä elämästäni varmaa n. 8v yhteensä, mutta lapsia ei ole tullut vieläkään mieleen hankkia. Se vaan on harmi niille, ketkä sitä vakaasti yrittää ja haluaa. En voi sanoa muuta kuin, että kannattaa mennä tutkimuksiin ja selvittää hormonitasot ennenkuin maalailet noin ikäviä. Myös merkittävä ylipaino tekee hedelmättömyttä, eli faktat nyt selville vaan ja tavotteet sen mukaa, tsemiä

• Iceiceice

No, en itse saanut lasta aikoinaan. Nyt nämä silloin syntyneet lapset saavat lapsia. Isovanhempien iloista kuullaan nykyisin. Eli lapsettomuudestasi kärsiin lopun elämääsi. Onneksi kummilapsi on sen verran fiksu, on minut ottanut varamummiksi

• Voimaton-

Olen 28-vuotias, tutkimuksissa olen ravannut. Mulla on paha pcos.... mistään ei ole ollut mitään apua. En vain jaksa enää. Tällähetkellä tunnen vain vihaa äitiäni kohtaan.. miksi hän kertoi edes.

• Fenita

Ehkä äitisi on jo sen abortin tehnyt, mutta jos ei ole niin eikö hän voisi synnyttää lasta ja te adoptoisitte hänet?

• wbto

Hei. Olen pahoillani tilanteestasi. Ymmärrän niitä tunteita mitä käyt läpi, sillä itsekään en ole saanut lapsiani sormia napsauttamalla.

Oletko kuullut siitä että matalahiilihydraattinen ruokavalio voi auttaa hormoneiden tasapainoon saamisessa ja sitä kautta raskaaksi tulemisessa? Liittyy insuliinitason vaikutuksiin elimistössä. PCOS yhteydessä sokerinsiedon heikkenemiseen. Kannattaa kokeilla, et häviä mitään! Tutustu aiheeseen, kirjallisuutta ja tietoa löytyy kyllä. Älä luovuta vielä, aina on toivoa!

• 14592kkgls

Ei toisen raskauden pitäisi omaan elämääsi vaikuttaa, pitää henkilö lapsen tai ei. Olen minäkin keskeyttänyt raskauden kun pillerit petti, miten se tilanne on sinulta pois? Olisiko pitänyt pitää se lapsi jotta lapsettomille ei olisi tullut paha mieli?

Ymmärrän kyllä että tilanteesi on todellakin varmasti surullinen, mutta ei muiden asiat pitäisi sinulle kuulua.

• Voimaton-

En jaksa enää edes vastata tuohon mitään. Josko joko ymmärtäisi. Sait minut kyyneliin, oikeasti, toivottavasti olet onnellinen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      130
      3089
    2. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      39
      2949
    3. Kultasi eka kirjain? Kuka haluaa

A haluaa J
      Ikävä
      105
      1331
    4. Empaattisuus ja suoruus.

Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi
      Sinkut
      135
      1057
    5. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1047
    6. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1037
    7. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      60
      977
    8. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      949
    9. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      41
      777
    10. Sä saat mut tuntemaan

Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne
      Ikävä
      22
      753
    Aihe