Mihin hintaan?

Tahtookuvaajaksi

Onko hinta valokuvaajan ainoa kilpailukeino?

6

179

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun on todellista näyttöä taidoista ja kuvauskyvyistä niin hinnan saa useimmiten sanella itse. Kun hieman perehdyt asiaan niin huomaat asian olevan noin.

Sen sijaan tällaisen tavis räpsäyttelijän kuvista ei paljoa kukaan maksa, se vaatisi muutakin kuin oudon mielikuvituksen ja turistin silmän. Ala harjoitella ja julkaise kuvia pitämissäsi näyttelyissä jolloin näet paljonko kansa on valmis maksamaan aikaansaannoksistasi.

• Canonisti_____minäkin

Ei hinta ole kilpailukeino. Hintaluokka voi sitä olla. Jos pyytää 10 000 € esimerkiksi hääkuvauksesta, voi keikkoja olla harvakseltaan, vaikka laatu olisikin hyvä.

Tyyli, laatu ja varmuus ovat kilpailukeinoja. Kuvaajan tyylin tulee sopia kuvattavaan aiheeseen. Poliitikon mainosmateriaali, hääkuvaus ja kuorma-auto autoliikkeen 100 v julkaisuun vaativat kaikki vähän eri tyylistä lähestymistä. Hääkuvausta taas voi olla monenkin tyylistä ja asiakas ei valitse parasta vaan itsensä näköisen.

Pohjalla pitää olla niin silmää, kuin kova ammattitaito sekä sommittelusta, valaistuksesta että tuotantoprosessista. Siinä on amatöörin ja ammattilaisen ero. Itse pystyn kuvaamaan tutun 50'set tai hautajaiset, mutta en voi taata kaikkien kuvien onnistumista niin, että ketju on eheä. Ammattilaisella on rutiini saada ketju eheäksi.

• Liianmontakonkaa

Valitettavan usein katsotaan kilpailijan hinnat ja laitetaan oma euron halvemmaksi. Siitä on lähtenyt ikävä kierre joka jatkuu alalla.
      Käytetään laskinta tai valmiita kate-laskureita.
      Valitettavan moni vain piipahtaa alalla kun parin vuoden ährystämisen jälkeen huomaa ettei tämä kannata.

• nykyisinnäin

on.

• Senverran pitää olla hintaa kuvauksella että kaikki pelkkää hintaa kyselevät eivät tule kuvattavaksi.

Itse oon pääasiassa muotokuvaaja, hinnoittelu ei ole halvin mutta ei kaikkein kalleinkaan.

Täytyy päivittää hinnastoa vuodenvaihteessa, jokunen euro taas nostetaan....sieltäsun täältä.

• kilpailukeino

Riippuu työnantajasta. Yleensä palkka maksetaan ammattitaidon perusteella.
      Juuri nyt Yle-puheessa valokuvaaja kertoo vääntävänsä linssiä, että kuvasta tulee hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      152
      2216
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      351
      1485
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      97
      1473
    4. 209
      1428
    5. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      68
      1121
    6. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      988
    7. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      960
    8. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      959
    9. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      29
      891
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      46
      859
    Aihe