Viihdyttäjiemme iltarusko...ja tähdet kuolevat tai

vaaltamme. Prinsessa Leian tila on nyt stabiili, vahvistaa hänen äitinsä. George Michael poistui estraadeilta eilen, kotonaan ja rauhallisesti. Prince, Robin Williams, Leonard Cohen, Päivi Paunu...
Tähdet sammuvat taivaaltamme, yksi kerrassaan, mutta sytytämmekö uusia heidän sijalleen?

36

425

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "On aika syntyä uuden vuoden
      jatkua vanhan rakkauden.

      Aika kasvaa uskon toivon
      vahvistua lemmen-valojen.

      Taakse haihtuvat taiat vanhat
      Uuden alun keralla syntyvät paremmat."
      -
      H.

    • En-kaikkia-tunne

      En jaksa guuklettaa enkä uutis ikkunoitakaan ole avannut, että kuka lie prinsessa Leia?
      Joku hömpsön pömpsön mitättömyys?
      Leijaa ja Leilaa on kyllä suomeksi.

      • ent.siivoojaparka

        Ihan tuntematon kuuluisuus minullekin.

        Aftonbladetista luin eilen, että ihan kauheita tapahtuu maailmalla; kolme kuningatarta samaan aikaan sairaana (flunssassa). Siinä oli sitten kuvat, joissa oli nähtävästi Silvia, Elisabeth (monesko) ja sitten joku kolmas, jonka kasvoja en muista aikaisemmin nähneeni.


      • hytinäx1

        No mutta! eikö sinua ole koskaan kiinnostanut Star Wars (Tähtien sota) fiktio filmi 70 luvulta? ja sitä seuraavat filmit. Kulttifilmejä joita aina uudellen ja uudelleen filmataan uusin tehostein. Lelukaupat ovat täynnä Star Wars avaruusaluksia legoina ja pienoismalleina.
        Täältä Georg Michelin yksi kauneimista lauluista Jesus to a child :https://youtu.be/zNBj4EV_hAo


      • ent.siivoojaparka
        hytinäx1 kirjoitti:

        No mutta! eikö sinua ole koskaan kiinnostanut Star Wars (Tähtien sota) fiktio filmi 70 luvulta? ja sitä seuraavat filmit. Kulttifilmejä joita aina uudellen ja uudelleen filmataan uusin tehostein. Lelukaupat ovat täynnä Star Wars avaruusaluksia legoina ja pienoismalleina.
        Täältä Georg Michelin yksi kauneimista lauluista Jesus to a child :https://youtu.be/zNBj4EV_hAo

        Ei todellakaan ole kiinnostanut koskaan Star Wars.
        Leluk ...? Olen 68v nainen.


      • Carrie Fisher (60) sai sydärit lentokoneessa matkalla Lontoosta Los Angelesiin, viisitoista minuuttia ennen laskeutumista. Debbie Reynoldsin ja Eddie Fisherin kuuluisa tytär tulee elämään ikuisesti Prinsessa Leiana Tähtien Sodasta. Näin ensimmäisen Tähtien Sota-filmini drive-in teatterissa Calissa seitskytluvun lopussa ja nyt niitä on tullut nähtyä varmaan joku kahdeksan kappaletta, mukaanluettuna viimeisin Rogue 1 jolla oli ensi -ilta joulukuussa täällä Ruotsissa. (ei minun vikani jos ette seuraa maailmanmenoa :) )


      • OnpaKummaaTai

        Maailmanmenon seuraaminen on siis Paloma.se.con mielestä yhä kuin YHDEN genren scifi-elokuvien katsomista. No onhan hän itse sekoksi itsensä nimennyt. En aiemmin huomannutkaan, että taitaa tosiaan olla sekopäinen jos maailmaa ja sen menoa moisten aikuisten satujen mukaan arvio ja mittailee.


      • EräsSivustaSeuraaja

        Weell, itse nähnyt samaisen Starwars elokuvan varmaan 1000 kertaa VHS.lltä ja myöhemmin lukuisat eri parannellut versiot että aika syrjässä pitää oleilla jos ei asiaa tiedä.... Vetävän näkönen mimmi prinsessa Leia siis ^^ Luke Skywalkerin sisko , ja tätä kerrotaan jatko-osissa liki jokaisessa kun kuuluu juoneen....


      • opetellaanpois
        OnpaKummaaTai kirjoitti:

        Maailmanmenon seuraaminen on siis Paloma.se.con mielestä yhä kuin YHDEN genren scifi-elokuvien katsomista. No onhan hän itse sekoksi itsensä nimennyt. En aiemmin huomannutkaan, että taitaa tosiaan olla sekopäinen jos maailmaa ja sen menoa moisten aikuisten satujen mukaan arvio ja mittailee.

        Täti Paloma opettaa junteille sivistystä.
        Vilkas joulunaika hänellä, silti on koko ajan netissä.


      • opetellaanpois kirjoitti:

        Täti Paloma opettaa junteille sivistystä.
        Vilkas joulunaika hänellä, silti on koko ajan netissä.

        Minäkö täällä koko ajan?
        Tänä aamuna olin tovin kun jengit kuorsasi. Tein jopa pari aloitusta. Muuten olen vain poikennut hetkeksi. Sinä taidat tietää enemmän minun elämästäni kuin mitä itse tiedän tai tiedostan. Ja sitten....mitä merkitystä sillä on sinulle että olen netissä vaikka minulla on aktiivinen sosiaalinen elämä?


    • Nyt-löi-yli

      Avasinpa iltasanomien sivun ja ekana tuli mieleen voimataikasanat VOI V*TTU.
      Ihan kuin Sauli Niinistö olisi kuollut, niin paisuvaisin tekstein hehkui jonkun "Jörkän" kuolema!
      Tuo tyyppi, kaukainen kuin kirnupiimä saharasta, ei mahtunut musiikki makuni kategoriassa edes 50 top listaan.

    • George Michael oli lahjakas, lempeäluonteinen ja vaatimaton kahdeksankytluvun SUURI stara suurin hitti oli ehkä tää
      https://www.youtube.com/watch?v=izGwDsrQ1eQ
      R.I.P. George Michael.
      (Niinistö ei koskaan yllä tasollesi presidenttinä mitä sinä olit laulajana. Ja anteeksi näille filistealaisille jotka eivät koskaan ole edes kuulleet nimeäsi.)

      • ent.siivoojaparka

        Kaikista tulee kuoltuaan suuria ...

        Sen ymmärsi myös Jocke Berg (huumoria kun miehellä riittää).

        Mutta ovelasti hän halusi itse olla vielä hengissä ja nauttimasssa kuolemansa jälkeisestä suuruudestaan järjestämällä kentin hautajaiset risteineen, muistolaattoineen, muistopuheineen ...


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kaikista tulee kuoltuaan suuria ...

        Sen ymmärsi myös Jocke Berg (huumoria kun miehellä riittää).

        Mutta ovelasti hän halusi itse olla vielä hengissä ja nauttimasssa kuolemansa jälkeisestä suuruudestaan järjestämällä kentin hautajaiset risteineen, muistolaattoineen, muistopuheineen ...

        Ketä noi on tai oli???


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Ketä noi on tai oli???

        Sittenpähän saat senkin tietoosi, kun he kerran kuolevat oikeasti ja heistä lukee lööpeissä.
        Kehutkos ketään muitakaan vielä hengissä olevia laulajia? Ai niin, joo, ne idolisi Leningrad Cowboys tietty. Vasta kuoltuaanhan heistä tulee sinulle suuria..., kaikista.


      • heti70

      • heti70 kirjoitti:

        http://www.iltalehti.fi/viihde/201612272200045490_vi.shtml
        Ei tämä Georgekaan mikään pulmunen ollut.
        Minuun ei tehonnut hänen musiikkinsa.
        Puppelipojista Eddie Mercury on parempi, hänkin on kuollut.

        Brittilehti The Guardian luonnehti George Michaelia 80-luvun merkittävimpänä popmuusikkona ja ihme on jos on pystynyt elämään läpi 80-luvun ja 90-luvun kuulematta edes radiossa hänen suurhittejään joko soololaulajana tai yhdessä The Whamin kanssa (Wake Me Up Before You Go Go, Silent Whisper etc....) Kukaan ei ole väittänyt että hänen yksityiselämänsä olisi ollut nuhteeton, mutta yllättävän monta julkkista on jäänyt häntä kaipaamaan, mm. Elton John. Häntä luonnehditaan lempeäksi ja kiinnostuneeksi yhteiskunnallisista asioista.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Brittilehti The Guardian luonnehti George Michaelia 80-luvun merkittävimpänä popmuusikkona ja ihme on jos on pystynyt elämään läpi 80-luvun ja 90-luvun kuulematta edes radiossa hänen suurhittejään joko soololaulajana tai yhdessä The Whamin kanssa (Wake Me Up Before You Go Go, Silent Whisper etc....) Kukaan ei ole väittänyt että hänen yksityiselämänsä olisi ollut nuhteeton, mutta yllättävän monta julkkista on jäänyt häntä kaipaamaan, mm. Elton John. Häntä luonnehditaan lempeäksi ja kiinnostuneeksi yhteiskunnallisista asioista.

        siis merkittävimpänä popmuusikkona Englannissa


      • Puhtoisuus ja nuhteettomuus?
        Elämässä rosoisuus ja rikkinäisyys on asioita, jotka tekevät ihmisestä muistettavan ja rakastettavan, niin tuikkivista tähdistäkin.
        Niin tavan tallaajalle, joka osaa vaan nauttia musiikista kuunnellen hetkittäin, arvojärjestykset on ihan hebreaa, mutta en silti...
        .


    • hytinäx1
      • Hyvä että muistutit. Ikimuistoisia esiintyjiä, mutta oliko se edes onnettomuus, vai terroriteko?
        Joka tapauksessa, R.I.P. Puna-armeijan mieskuoro. Tässä yhdessä Lenigrad Cowboysien kaa:
        https://www.youtube.com/watch?v=2hrdBSzdN1w
        Leningrad cowboys on vissiin vielä hengissä....


    • edhsedh

      Tämähän alkoi jo viime vuoden alussa kun Leonard Nimoy kuoli. Tuo Carrie Fisher ei nyt ole edes niin vanha. Huumeilla varmaan terveytensä pilannut kun näyttelijänurasta ei oikein tullut mitään Tähtien Sodan jälkeen. Mark Hamillkaan ei niin hyvin pärjännyt, mutta keksi itsensä uudestaan ääninäyttelijänä.

      Kenny Baker (R2-D2) kuoli elokuussa.

      • bessie-

        Mikä alkoi jo viime vuoden alussa?


    • reppuriika

      George Michael oli minulle täysin tuntematon nimi. En muista edes uutista lukeneeni hänestä. Keväällä Riki Sorsan uudelleen sairastuminen ja kuolema pysäytti, sitten sain tietää Päivi Paunun sairauden ennusteesta ja nyt meno osa puna-armeijan kuoroa. Kaikki me kuolemme.

      • henrjii

        mäkään en ole tiennyt yllämainituista kuin Päivi Paunun


      • henrjii kirjoitti:

        mäkään en ole tiennyt yllämainituista kuin Päivi Paunun

        unohdin Lasse Mårtensonin sen vissiin tiesit?


    • Minulle merkityksellinen oli George Martin.
      Viides Beatle.
      -
      Homoista näytti olleen suurimmat kuvat ja otsikot.

      H.

      • Muuten, 19.00 tänään tulee Doctor Who:n Joulu-erikois-jakso.
        TV2

        H.


      • hullullaonhalvathuvit

        Lasten ohjelma. Vaan lapseksi moni kuuskymmentä on jo tullut.


      • hullullaonhalvathuvit kirjoitti:

        Lasten ohjelma. Vaan lapseksi moni kuuskymmentä on jo tullut.

        Ei todellakaan ole :)


    • kylmätotuus

      Vuosikymmenien saatossa viihdemaailmani tähdistä monet ovat kuolleet tai luopuneet uransa jatkamisesta omista henkilökohtaisista syistään.

      Tähdistööni, mikä koostuu pääosin musiikin parissa työskentelevistä henkilöistä, on kuulunut tuikkijoita ja loistajia.
      Kun yksi suosikki poistuu tähtikartalta, niin toinen syntyy (syttyy) tilalle.
      Poistuneen tuotanto säilyy kuitenkin kaseteilla, levyillä ja "tuubissa".

      En ole koskaan fanittanut ketään viihdetaiteilijaa niin paljon, etteikö hänen tilalleen uutta löytyisi.
      Viihde on vain viihdettä, eikä minua kiinnosta kenenkään "staran" yksityiselämä.

    • En kuulu myöskään ihmisiin jotka seuraavat julkisuuden henkilöiden yksityiselämää hyväksyen tai paheksuen; juorut tai stalkkaaminen eivät kuulu tapoihini eikä elämäntyyliini. Mutta miten voi välttyä tuntematta tiettyä nostalgiaa kun joku vuosikymmenien varrella "tutuksi" tullut laulaja tai näyttelijä poistuu keskuudestamme ja vielä ennenaikaisesti? Uusia tulee kehiin huomattavasti hitaammassa tahdissa vuosien karttuessa; ottaa oman aikansa ennenkuin heidän tuotanso tulee tarpeeksi tutuksi ja oman ikäpolven viihdetaitelijat koskettavat ja ovat läheisempiä.
      Tätä menoa minun viihdetaivaani tulee tyhjäksi tähdistä ennenkuin aikani tulee seurata heitä kirkkaammille galakseille.

      • kylmätotuus

        Tietysti minäkin tunnen suurta surua, jos itselleni merkityksellinen artisti kuolee.
        Näin kävi mm. Kari Tapion kohdalla.
        Nostalgiaa herättävät monetkin artistit, jotka ovat siirtyneet "taivaalliseen laulukuoroon".

        Monet nuoruuteni idolit ovat olleet jo niin iäkkäitä, että heidän lähtönsä on ollut aivan luonnollinen tapahtuma.

        Olen seurannut 60 musiikkiketjuja tiiviisti ja todennut, että monet musiikin ystävät linkittävät usein 1950-1960-lukujen musiikkia ja tuntevat ne omikseen.
        Minulle harva artisti ja varsinkin heidän levytyksensä noilta ajoilta ovat sitä ominta musiikkiani.

        Olen tavallaan pysynyt "ajanhermolla" nuorison avulla ja löytänyt heidän kauttaan tien uuten ja monipuolisempaankin musiikkimaailmaan.
        Ottaahan se aikansa päästä sisälle nuorempien "musaan", mutta sieltä löytyy todellisia helmiä. Varsinkin sanoitukset kuvaavat nykyaikaa, eikä eletä enää "muinaisuudessa".

        Taidetta ei voida karsinoida tiettyyn ikäryhmään kuuluvaksi, olipa se tuotettu milloin tahansa. Avoin- ja vastaanottavainen mieli murtaa raja-aidat. Näinhän se vanha "viisaus" kuuluu.

        Tuskinpa viihdemaailmasi tähtitaivas tyhjenee koskaan, jos annat uusille tähdille mahdollisuudet paikata syntyneet aukot.

        Mikäs bändi se olikaan, jonka nimi viittaa siihen, ettei vierivä kivi sammaloidu?


    • R.I.P. Debbie Reynolds, Carrie Fisherin (Prinsessa Leia) äiti joka kuoli särkyneeseen sydämeen heti tyttärensä jälkeen. Virallisesti hän sai stroken ja sietiin sairaalaan vain kaksi päivää tyttärensä kuoleman jälkeen. Lapsen hautaaminen on raskas asia.

      • Eiväthän (viihde)taiteilijat kuole, jos emme sitä tahdo. Ovat usein vain napin painalluksen päässä meistä, esiin kutsuttavissa, jossakin muodossa.
        Tietysti "ennenaikainen" kuolema pysäyttää enemmän kuin normaalissa järjestyksessä tapahtunut, odotettavissa ollut.

        Viihdetaivaan tähdet tulevat ja menevät, hyviä laulajia on paljon, mutta tulkitsijoita vähän - siis "miun maun mukkaan"...

        Jostakin syystä mieskuorot ovat nykyisin mieleeni ja tietysti tuo lento-onnettomuus, jossa kuoli Puna-armeijan kuoron jäseniä, pysäytti. Olen kuitenkin täpinöissäni uudesta löydöstäni:
        Konevitsa-kvartetista, joka konsertoi Valamossa kun olimme siellä.
        Ihmisääni on taivaallinen instrumentti, kun sitä osaa käyttää...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      267
      8906
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      15
      2806
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      56
      2066
    4. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      356
      1840
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1798
    6. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1789
    7. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1744
    8. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1701
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      160
      1694
    10. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      39
      1649
    Aihe