Toiset pelargoniat on kuivaneet

tavalllinent

pahoin, toiset vihreetäkin kasvattaa, saa nähä, tuleeko kummistakaan uusia kun keväämpi koittaa ja leikkaan niitä. Miten sinulla pelargoniat pärjää?

20

235

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minun pelargoniat voivat hyvin. Yksi kukkii, muut kaikki levossa.

• Nyt narrasin. Kolme pelargoniaa kukkii, kaikki muut levossa.

• Minulta puuttuu Pelargonia.
      Broccoli on, Lanttu ja Porkkana.
      Pari pussillista muita kasveja ja yksi pussi kuivattua Tilliä.
      Valko-Sipuli on jo ihan jauhona.
      Kaikki ovat lepo-tilassa.
      Kuten talvella kasvin kuuluukin olla.
      -
      Vaan miten on sielunne ja mielenne laita?
      Kukkivatko ne, kuin oisi niillä kevät ainainen?
      Minullapa on.
      Voin pysäyttää sen ja käynnistää uudelleen millä mielellä tahansa.

H.

• Joulukukat alkavat jo kuihtua, aivan liian nopeaan. Milläkähän myrkyillä ne on houkuteltu kukkimaanihan väärään aikaan ja sitten kuukahtamaan heti viikossa. Kyllähän ihmismielen saa "kukkimaan" vuoden ympäri kaikenmaailman myrkyillä ja keinolannoituksella, mutta se kukinnan säätely voi johtaa ennenaikaiseen lakastumiseen. Vr. viihdetaivaan tähtien aikainen sammuminen. Tai mikä sitten on paree se että leimahtaa liekkiin j apalaa nopeasti ja jättää pysyvän muiston jälkeensä vai palaa kituuttaa pitkään kenenkään huomaamatta ja sitten kun sammuu ei kukaan jää kaipaamaan?

• suvenelli1

Ei kuki edes huumorinkukka!
      Mä olen syönyt liikaa hiilareita parina päivänä. Sen huomaan muistamattomuutena ja väsymyksenä :(

• eiruuallamerkitystä

Siiiiiiiis huumorinkukan löytäminen palstalla on yhtä harvinaista kuin palmut ja banaanipensas Senaatintorilla.

• Hulluruoho lakastui. Palmu viettää autotallin viileydessä talven.

• suvenelli1
        eiruuallamerkitystä kirjoitti:

Siiiiiiiis huumorinkukan löytäminen palstalla on yhtä harvinaista kuin palmut ja banaanipensas Senaatintorilla.

No ilmankos :(
        Turhaan tänään salaattilinjalla. Vaan ei sitäkään taida Senaatintorilta löytää, mutta siitä liki.

• suvenelli1
        arvo.e kirjoitti:

Hulluruoho lakastui. Palmu viettää autotallin viileydessä talven.

Vai hulluruohoa, siitä vois saada hallusinaatiolla huumorinkukan :)

• Asun Helsingissä. Omenapuiden, marjapensaiden ja luumupuiden lisäksi kasvaa heinäkasveja, joita lukihäiriöinen voisi nimittää rikkaan ruohoksi.

• Kuusi purkkia viime kesäisiä pelargoneja nököttää purkeissaan vielä, kolme näyttää jo edesmenneeltä ja kolmessa jokin elonripaus vielä viipyy. Hentoja vihreitä yliviruneita ne lehdet ovat niissäkin, saas nähdä näkeekö niistä yksikään ensi kesää.
      Mutta sitten on silmäteräni, jo monta vuotta talvista selvinnyt ja kesäisin komeasti kukkinut Mårbackani, se on nyt noin 80 cm korkea puska ja voi olosuhteet huomioiden varsin hyvin. Siitä pääsee myöhemmin kevällä oksia ottamaan. Se viruu oikestaan tämän huushollin toisis, tai ehkä kolmannes parhaalla paikalla, tässä kirjoituspöydällä, läppärin, valokuvien ja epämääräisten paperikasojen seassa. Se tietää kaikki asiani kun tässä kaiket päivät höpinöitäni kuuntelee ja on jatkuvan huomion kohteena. Ei siitä voi kuin kaunotar tulla ensi kesänä taas.

• clementis

:))

• Kohta sorrun tietysti myös tuoksupelargooniin, tykkään niistä, tosin en niiden puumaisesta varresta, mutta ne onnistun tuhoamaan jo ennen syksyä.
        Sitruunalta tuoksuva on suosikkini, on kuulema hyvä makuuhuoneessa, ilmanraikastajanako....

• En säilytä enää Pelargonioita talven yli. Ostan keväällä uudet.
      Hortensian olen yrittänyt pitää hengissä ja kaktukset. Lisäksi on pari palmun näköistä, ne voi oikein hyvin.

• Minulla on aina samat :) leikkelen ne mataliksi ja annan levätä viileässä talven yli. Joskus joku rämähtää niin sitten ostan uuden keväällä. Niiden kanssa on kiva askarrella ja ne tuoksuvat hyvälle.

• Katsoin äskettäin ohjelmaa jossa pelargonioita neuvottiin käyttämään ruokiin ja leivontaan mausteeksi. On monta lajiketta, eri makuisia.
        Minä olen luullut että pelakuu on myrkyllinen.
        Voi kun pysyisi terveenä ja elossa uuteen kevääseen. Mikään ei ole sen ihanampaa kuin seurata luonnon heräämistä ja lintujen touhukkuutta.
        Se aika on niin lyhyt että on otettava kaikki irti. Olen päivät pitkät ulkona mökillä, touhuan kaikenlaista, kumma kyllä ihan väsymättä.

• suvenelli1

Huumorinkukan nuutuminen taitaakin tietää flunssaa. Toivottavasti ei sitä kausi-influenssaa, en ottanut rokotusta :(
        Tuulinen sää kuivattaa silmiä entisestään. Vali, vali minua, flunssaa tämän täytyy olla :)

Tänään paistoi aurinko ja huomiselle luvattiin myös paistetta. Sekin tuo jo kevään tuntua.

Kyllä mä keväälläkin haluan tähyillä mielikki.mummon kirjoituksia, jos saan elää siihen asti :)

• Leikkaaminen tekee kukille hyvää lepoajaksi. Entistä elinvoimaisempina kevätlannoituksen jälkeen kukoistavat. Suuri limoviikuna on ainoa sisäkukkani. Ulkoseinustalla suuri villiviini, joka tarrautunut syvälle rapattuun ulkoseinään.

• mimmimum-..mi

Valtavat määrät oli kaupoissa joulukukkia....amarylliksiä vielä nupullaan... taidankin ostaa itselleni joulukukan vielä....tai vaikkapa uudenvuoden kukan valkoisen....

• ent.siivoojaparka

Märäntyneelle näyttävät minun pelarkuunini tuolla parvekkeella. Tainneet paleltuakin, kun ovat ihan mustia. Ruukut ovat täynnä vettä. Eivät siis ainakaan kuivuneet ole.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      96
      2159
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1398
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1360
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      29
      1308
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1223
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      337
      1038
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      965
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      914
    9. 122
      797
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      786
    Aihe