Thai kielen opiskelu Helsingissä

learningthai

Olen yrittänyt etsiä eri vaihtoehtoja thai kielen opiskelulle, mutta kielikursseja tai yksityisopetusta on tarjolla hyvin vähän.

Kaipaisin siis vinkkejä mahdollisesti asiasta paremmin tietäviltä.

22

3035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PuhThaiMoimoi

      Avaa itsellesi omalla nimelläsi nimimerkin sijaan yhteystietosi sosiaaliseen mediaan.
      Liity asianmukaiseen yhteisöön, sieltä saat infoa ja voit tilata aiheesta parhaat julkaisut.
      Käy kirjakaupassa.
      Mikäli piipahdat thaimaassa, osta kirjanen jossa myös cd.
      Hakeudu thaita puhuvien joukkoon.
      Tällä palstalla palaute sinulle on nolla, mikäli nyt sitten et satu olemaan provo joka noissa toisissa keskusteluissa on ollut varsin aktiivinen hallussaan olevilla pikku sanonnoillaan arvostelemaan osaako thai thainkieltä ja jos provo, niin ei näyttänyt onnistuvan.

    • ChanPhuutThaiNidnoi

      Mitä tarkoittaa puhthai? Moi moi tiedän.
      Aloittajalle, netistä löytyy thai- englanti- thai kursseja, hyvät kurssit maksaa hieman.

      • ThutongTottakai

        Se puhthai on vähän niinkuin maumau, eikä oikeinkirjoitusta edes yritetty, eli mai pen rai.


    • Kyllähän thaikielen kurssit on ihan huippujuttu. Ainakin meillä oli tosi hauskaa, kun Thaimaa kiinnosti kaikkia. Hyvä ja kärsivällinen opettajakin oli. Valitettavasti ne kurssit vain loppuivat.
      ei helsingissä

      Tosin parituntia viikossa ei riitä kielen oppimiseen. Ei ainakaan minulla. Paljon piti sanastoa kasvattaa kotonakin.

      Kirjastosta lainasin myös kielikurssin, jossa mukana cd. Myöhemmin ostin samanmoisen omaksikin. Autossa pyöri kielikurssi, ja mp3:kin hankin samaan tarkoitukseen. Voi kuunnella muuta tehdessä.

      Tein myös tietokoneella sanastoja eri aihealueista. Itse tekemällä oppi paljon.
      tyyliin.
      Sunnuntai/ wan aathit / phra aathit /aurinko
      Maanantai/ wan dzan / phra dzan /kuu
      tiistai / wan ang-khaan/ phra ang-khaan / mars
      ...
      sii som / oranssi / som /appelsiini
      sii faa / vaaleansininen / faa / taivas
      sii tsomphuu/ vaaleanpunainen/ tsomphuu/ ruusuomena
      sii naam-taan/ ruskea/ naam-taan/ sokeri
      ...

      Jos nyt pitäisi itsenäisesti aloittaa
      niin tämä voisi olla aika hyvä
      http://www.goethe-verlag.com/book2/FI/FITH/FITH002.HTM
      joskin noi litteroinnit on englanniksi, mutta kuuntelemalla tai litteroimalla itse...

      sanakirja/ fraasisanakirja

      Tietenkin jokin motivaatio auttaa myös opiskeluun.
      Itse otin haasteeksi 1500 sanaa, jonka jälkeen tilasin seuraavat lennot.

      Treenata suomessa voi esim. thairavintoloissa. Kannattaa mennä hiljaiseen aikaan.
      Kyllä ne korjaa, jos väärin menee.

      Valitettavasti paljon unohtuu, kun ei jatkuvasti käytä tai harjoittele. Jotain jää myös mieleen.

      Tärkeää on myös muistaa että opiskelee vain itselleen. Myös kilpailee vain itsensä kanssa. Aina on parempia, mut eihän se ole itseltä mitenkään pois.

    • KaikkiMukaan

      Tampereen seudun työväenopistossa voi opiskella thai-kieltä

    • Kiinnostaisi itseäkin tuo kielen opiskelu. Olisikohan Helsingissä mahdollista saada yksityistunteja?

    • learningthai

      Kiitos vinkeistä!

      Nimenomaisesti etsin muita vaihtoehtoja nettikurssien/itsenäisen opiskelun lisäksi, siksi kyselin sattuisiko joku tietämään esimerkiksi yksityisopetus mahdollisuuksista mitään..

      Ainut vaihtoehto mikä on tullut vastaan on The Finnish Thai Association ry:n kielikurssi. Kellään kokemuksia?

    • ThaiLady

      Ladyboyt Hua Hinissä ovat taitavia kielen kanssa.

      • ThaiLadyOriginal

        Olipa hupaisaa taas yhdeltä idiootilta.


      • ThailadyOrginal
        ThaiLadyOriginal kirjoitti:

        Olipa hupaisaa taas yhdeltä idiootilta.

        Tzai ladyboy samok hii dii


      • VittuPäähän

        Daidai tsaitsaitsai khaa moimoi.


      • minämieite

        Eipä taida olla kuin alkeiskursseja tarjolla ja niitäkin harvakseltaan. Vähääkään pidemmälle jos haluaa edetä opettajan kanssa, niin sitten vaan etsimään "skype opettajia" netistä.
        Itseopiskelu on varteenotettavin vaihtoehto.
        Transliterointi Englannista on aikamoista painajaista kun enkku ja jenkkiparoilla on niin pölvästi kirjoitussysteemi. Suomeksi pystyy paremmin transliteroimaan. Toonit ovat tärkeitä. Ei ne vaan kuullosta hassulta, vaan ei kertakaikkia tule ymmärretyksi jos niitä ei yhtään hallitse. Korkea "mai" on hyvin yleinen kysymyssana, matala "mai" tarkoittaa uusi", laskeva "mai" tarkoittaa "ei". Lisäksi korkea "mai" tarkoittaa myös puuta.
        Suosittelen kirjoitussysteemin opiskelua. Kirjoitusasusta voi päätellä myös toonin, muutamia harvoja poikkeuksia lukuunottamatta.
        Nettimateriaalista parasta on ehkä http://learn-thai-podcast.com/ . Autoon vaan soimaan ja joka päivä kuunteluun.
        Ilmaismateriaalista Ajarn Adam on hyvä. Ei kyllä ihan aloittelijalle uppoa kokonaisuudessaan, mutta voi sieltä poimia juttuja. Opettaa itse asiassa englantia thaikuille, mutta toimii toisinkin päin. Parasta se, että hän opettaa miten thaita jota thait oikeasti puhuu käännetään englanniksi. Moni opettaa sitä miten englantia käännetään thaiksi jollaista kukaan ei oikeasti puhu thaimaassa.


      • ThaiLadyOriginal

        Asiaa kirjoitat mutta lisään sen verran, että mahdoton yhtälö mikäli ei ole tekemisissä meikäläisten kanssa muuta kuin käväisemässä.


    • aarrearmaani

      Itse olen aina hierontasession aikana puhut myös thaita, kielikurssista sekin käy. Virolaisella parturilla pidetään eestkeeliä yllä.

      • KaksKärpästä

        Minä en thaimaaseen matkusta vaan pysyttelen suomeeseen lähettyvillä käyden virolaisella parturilla, joka tekee kuppersnakkeleita alasti ja antaa kielihoitoa.


    • 40egeemaksaa

      Pakilassa on kurssit 16.01.2017 - 10.04.2017 (24 t) Pakilan yläaste

      Runsaasti ääntämisen ja puhetaidon harjoittelua. Kotitehtäviä. Kurssilla käytetään vain länsimaisia aakkosia. Etenemistahti ripeähkö, säännöllinen läsnäolo tunneilla on toivottavaa opintojen edistymisen kannalta.

      • learningthai

        Kyseinen kurssi ei ole vasta-alkajille, ja aloitan opiskelun melkeimpä nollasta. Nyt keväällä thain alkeet kurssit järjestetään espoossa ja vantaalla,ilmeisesti taas syksyllä helsingissä. Eli harmikseni ei löydy ratkaisua..


      • minämieite

        En löytänyt googlella, olisko linkkiä?


      • learningthai

    • EnOsaaThaitaEnkäOpiskele

      Espoon työväenopistossa järjestetään thaikielen alkeiskurssi kohtapuoliin. Katso www.ilmonet.fi ja hae sieltä kurssikoodi E170324
      Etkös olisi voinut tämänkin etsiä itse?

      • learningthai

        Et ilmeisesti lukenut aikaisempia kommentteja, mutta espoossa ja vantaalla järjestettävät kurssitkaan ei käy ja olin jo tietoinen niistä.

        Opetuksen tulisi olla Helsingin rajojen sisäpuolella ja sopia aloittelijalle, joka on ilmeisesti vaikeampi yhtälö, ellen odota kesään asti.


    • AutossaOppii

      Ostin muutama vuosi sitten Thain kieltä turisteille. Kirjasen Mukana CD mikä on autossa työmatkoilla.
      Paljon toistoja, jää hyvin mieleen peruslauseita.
      Taas alkaa harjoittelu, lomalle maaliskuussa. Yleensä noin kuukauden kertaan autossa ennen matkaa.
      Mukavaa olisi myös puhua kotimaassakin Thaita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8464
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2575
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      122
      2297
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1946
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1684
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1509
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1193
    Aihe