Mitä eroa on UNIXilla ja Linuxilla?? Olen lueskellut UNIX-sivuja, mutta ei aavistustakaan, missä se ero piilee...Onko käytössä joitain olennaisia eroja, toimivuudessa, helppoudessa, ohjelmistoissa vai missä se ero on? Mitä olen lueskellut, niin samat ikkunamanagerit, samat asennusohjelmat, ohjelmat, että missä se ero muka piilee? Molemmat ilmaisia ja ilmeisen hyviä, mutta kai siinä joku oleellinen ero jossain sitten on, vai?
Tuo FreeBSD taitaa olla aloittelijalle paras tänä päivänä, vai?
UNIX vs Linux
4
1024
Vastaukset
- aa/
Wikipediasta löytyy tietosanakirja-lukuja.
http://en.wikipedia.org/wiki/Unix
Kysymyksesi on liian laaja ja yleinen vastattavaksi.
Tarkoitatko BSD:n ja Linuxin eroja?
Ihan ensimmäiseksi tulee mieleen huomattava markkinaosuus-ero ja kaikki siihen liittyvä, esimerkiksi laitevalmistajien ja kaupallisen softan osalta.
Vai onko Solaris 10 mielessä?- kannalta vain
Ihan käytettävyden kannalta noita eroja ajattelin. Lähinnä oli vain nuo ilmaiset vaihtoehdot mielessä, siis juuri FreeBSD, että miten se eroaa Linuxeista sitten. Käytän tällä hetkellä Debiania ja tuli vain mieleeni, että jos on olemasa vielä parempi käyttis,niin menee aika hukkaan tämän kimpussa:) Mutta testaamallahan se selviää.
- olen
kannalta vain kirjoitti:
Ihan käytettävyden kannalta noita eroja ajattelin. Lähinnä oli vain nuo ilmaiset vaihtoehdot mielessä, siis juuri FreeBSD, että miten se eroaa Linuxeista sitten. Käytän tällä hetkellä Debiania ja tuli vain mieleeni, että jos on olemasa vielä parempi käyttis,niin menee aika hukkaan tämän kimpussa:) Mutta testaamallahan se selviää.
käytellyt molempia kun on noita ei-pc-koneita. Erot Linuxin ja BSD:n ja UNIXien välillä on lähes sama kuin Linuxin eri distrojen välillä. Tosin Linuxista paistaa selvästi läpi sen olevan pc:lle suunniteltu käyttis.
- antaa olla...
olen kirjoitti:
käytellyt molempia kun on noita ei-pc-koneita. Erot Linuxin ja BSD:n ja UNIXien välillä on lähes sama kuin Linuxin eri distrojen välillä. Tosin Linuxista paistaa selvästi läpi sen olevan pc:lle suunniteltu käyttis.
No jaa. Tyydyn tässä vaiheessa Linuxiin. Kokeilin FreeBSD;n asennusta, mutta se asennusohjelma oli niin sekava, että olisi pitänyt summissa asentaa se UNIX johonkin...En mä sitten perehtynyt sen tarkemmin siihen. Helppo se olisi ollut, mutta kun kovalevyllä on jo ennestään 2 Linuxia ja se olisi asentanut sen ilmeisesti niiden päälle. Outo systeemi- ei antanut valita valmiiksi osioitua ja tyhjää ext3-osiota vaan tarjosi fat32- ja Linux-osioita asennukseen...Siltä ainakin näytti. Tai sit mä en vaan osannu..,.Sama se.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois
Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait1493989Hei! Halusin vain kertoa.
En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso133667Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd
Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai522999Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?
Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani122992Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa
Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl1452561- 582369
Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?
Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist282033"Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko
"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For1071485Tiesitkö? Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi seksuaalirikollinen
Järkyttävää… Motin mukaan Suomessa lääkäri voi toimia ammatissaan, vaikka hän olisi yksityiselämässään syyllistynyt es631344- 231237