Mun kani pitää sellasta kurnuttavaa ääntä koko ajan... mitä teen?
kani kurnuttaa...
26
7638
Vastaukset
- Susku
Mulla on kani ja se kurnuttaa joskus.
Se kurnuttaa usein kun leikin sen kanssa, varsinkin jos se juoksee.
Ei siinä, että sun kani kurnrttaa varman mitään outoo oo.- Tietävä
Voi tyttöset, ei kani kurnuta, sammakko kurnuttaa. Kani kirskuttaa hampaita kun se on tyytyväinen, esim. silloin kun sen kanssa seurustelee.
- Linda
Tietävä kirjoitti:
Voi tyttöset, ei kani kurnuta, sammakko kurnuttaa. Kani kirskuttaa hampaita kun se on tyytyväinen, esim. silloin kun sen kanssa seurustelee.
No mun kani on sit koko ajan tyytyväinen...=)
- Riitta
Hei!
Kuuluuko se kurnuttava ääni kanin hengitysteistä, voisiko sillä olla limaa siellä? Jos kani on sairastunut, se aivastelee, silmät ja nenä vuotaa ja lopulta tulehdus voi levitä hengitysteihin. Onko kanisi muuten virkku ja eloisa?
Kanin hampaiden rouskutus ei kuulu kovin isosti eikä kanit yleensä rouskuta koko ajan hampaita. Voit kuulla sen, kun menet kanin viereen ja silittelet ja rapsutat sitä sen lempipaikoista. Silloin se yleensä alkaa rouskuttaa hampaita. Voit myös tuntea sen leukojen liikkeen, kun laitat käden pään päälle.
Vaikea sanoa täältä käsin mitä se kurnutus on, mutta jos olet epävarma, käy ihmeessä eläinlääkärissä tai pyydä jotain kaniasiantuntija tuttavaa vilkaisemaan kaniasi.
Toivottavasti kanisi on vain tyytyväinen.- Linda
Oon käyttänyt sitä lääkärissä, ja sillä oli keuhkoputken tulehdus, tai niin eläinlääkäri sanoi... ja se sai antibioottikuurin, mutta eipä lääke auttanut, kanin sisarkin sai saman kuurin ja se kuoli. Kani on 5vuotias, ja se on kurnuttanut koko ikänsä.
- Piia
Linda kirjoitti:
Oon käyttänyt sitä lääkärissä, ja sillä oli keuhkoputken tulehdus, tai niin eläinlääkäri sanoi... ja se sai antibioottikuurin, mutta eipä lääke auttanut, kanin sisarkin sai saman kuurin ja se kuoli. Kani on 5vuotias, ja se on kurnuttanut koko ikänsä.
Sis.Sanoitko et se sun kani kuoli,vai sen sisar?Vai molemmat?
- Linda
Piia kirjoitti:
Sis.Sanoitko et se sun kani kuoli,vai sen sisar?Vai molemmat?
siis se mun kanin sisko kuoli, kun eläinlääkäri sanoi että silläkin muka on keuhkoputkentulehdus... mutta eipä tainnu ollakkaan...
- Riitta
Linda kirjoitti:
siis se mun kanin sisko kuoli, kun eläinlääkäri sanoi että silläkin muka on keuhkoputkentulehdus... mutta eipä tainnu ollakkaan...
...veisin kanin vielä eläinlääkäriin, koska ei se kurnutus ole normaalia, etenkin, kun sillä on aikaisemmin ollut tulehdus. Eihän se niin kallista ole käyttää ystävää lekurissa.
Mietin, että onko kanisi asuinolot vedottomat ja kuivat. Kanihan ei kestä vetoa tai kosteutta. Toivon, että kaveri toipuu. - Linda
Riitta kirjoitti:
...veisin kanin vielä eläinlääkäriin, koska ei se kurnutus ole normaalia, etenkin, kun sillä on aikaisemmin ollut tulehdus. Eihän se niin kallista ole käyttää ystävää lekurissa.
Mietin, että onko kanisi asuinolot vedottomat ja kuivat. Kanihan ei kestä vetoa tai kosteutta. Toivon, että kaveri toipuu.Mä en vie eläimiäni eläinlääkäriin, jos ei ole aivan pakko, on sen verran huonoja kokemuksia niistä käynneistä... ja rahasta ei todellakaan ole kyse!!!
Kanin asuintilat ovat kuivat ja vedottomat. - Riitta
Linda kirjoitti:
Mä en vie eläimiäni eläinlääkäriin, jos ei ole aivan pakko, on sen verran huonoja kokemuksia niistä käynneistä... ja rahasta ei todellakaan ole kyse!!!
Kanin asuintilat ovat kuivat ja vedottomat.Itselläni on hyviä kokemuksia yksityisistä eläinklinikoista. Siellä on ammattitaitoista väkeä, joka ottaa työnsä tosissaan. Vaikka kalliimpaahan se on, mutta jos ei ole rahasta kyse...
- Linda
Riitta kirjoitti:
Itselläni on hyviä kokemuksia yksityisistä eläinklinikoista. Siellä on ammattitaitoista väkeä, joka ottaa työnsä tosissaan. Vaikka kalliimpaahan se on, mutta jos ei ole rahasta kyse...
eläinlääkäri missä käyn on yksityinen, mutta ne ei osaa mitään, varsinkaan yks ämmä..
- Riitta
Linda kirjoitti:
eläinlääkäri missä käyn on yksityinen, mutta ne ei osaa mitään, varsinkaan yks ämmä..
Eiköhän ne eläinlääkärit kuitenki sen verran tajua, että osaavat sanoa onko eläimesi "kurnutus" normaalia vai onko sillä hengitystietulehdus!
Tee mitä lystää, toivon vain, ettei kanisi ole sairas. - Anonyymi
Meidän kani kurnuttaa yleensä, kun se on innoissaan, tai leikkisällä tuulella.
- Anonyymi
Linda kirjoitti:
Oon pahoillani.
- zen
Siis "kurnuttaako" kanisi koko ajan eli myös ollessaan yksin esim. häkissä vai silloin kun se on vapaana ja sillä on ihmisseuraa?
Minun uros kani kurnuttaa silloin kun on seurallisella päällä ja usein samalla kiertelee jalkojeni ympäri tai tulee kurnuttaen luokseni. Samaa teki edellinen kani, joka oli myös uros.Joten mihinkään sairauteen ei näiden kanien kurnutus viitannut, vaan on yksi niistä monista tavoista miten kani viestittää ja saattaapa olla vielä uros kaneille tyypillisempää, sillä minusta tuo kurnutus vaikuttaa eräänlaiselta kosiskelulta.- Emppu
Mun kani tekee tota samaa, eli juoksee jalkojen ympärillä ja kurnuttaa sillon kun se haluu huomiota. Mun kanin PITÄIS kyllä olla tyttö! Hampaiden narskutus on sitten asia ihan erikseen. Sitä se tekee esim. sillon kun sen leukoja hieroo.
- tiiti
Ensimmäinen ajatukseni tosta kurnutuksesta oli että sun kani on ehkä uroskani ja se kurnuttaa usein vain siksi että se etsii itselleen tyttökaveria. Silloin urokset pitää outoa kurnuttavaa ääntä. Mutta ton sairaus jutun jälkeen luulen että se kuuluu hengityksestä. Onko se ääni selkeästi liittyväinen hengitykseen? Eli on samantahtista. Jos on niin vika on keuhkoissa tai nenässä.
- Riitta
Olen edelleen sitä mieltä, että oli kurnutus mitä tahansa, sinun olisi viisainta käyttää kanisi eläinlääkärissä, koska et itse ole varma mistä se johtuu. Ei tällä palstalla voida varmasti oikein vastata tuollaiseen kysymykseen. Eläinlääkärin tarkastuksen jälkeen saat varmaa tietoa ja mahdollista hoitoa kanillesi ja mielenrauhan itsellesi! Sinulla itselläsi on vastuu kanin hyvinvoinnista!
- Kaniliini
Mullakii on kani, se kurnuttaa ja juoksee ympyrää mun jalkoje ympäril. Se tekee sen sillo ku se on tyytyväinen ja iloinen.
- Pikku Ruti
Me kutsuttiin aina tuota "kurnutusta" kuttaamiseksi isosiskon kanssa. Meidän vanhempi kani, sekarotuinen tyttö, Ruusa, kuttaili samalla kun juoksi meidän ympärillä, se vaikutti hassulta ja suloiselta. Ihan kuin se olisi meistä tykännyt valtavasti. Olisi kyllä hauska tietää että mitä tuo kuttailu ja juokseminen tarkoittaa, monet sanoo että se etsii poikaystävää/tyttöystävää, joten sen kannalle alan kallistua :) meidän Ruusa ei enää ole kuttaillut vuosiin, joten se ei ollut sairautta.
- vieras996
Minulla on 6kk vanha uros kani, ja tavattuaan kaksi tyttökania hän on ''kurnuttanut'' ja juoksennellut ympäri kämppää ja aivan koko ajan. Hän on innoissaa ja leikkii lattialla yrittäen päästä tyttökanien luokse, en ole kerennyt vielä leikkaamaan pojua. Kurnuttaa hyppii leikkii omilla porkkana leluillaan ja siten eteepäin, en usko että se on hengen vaarallista.
Mikäli kanisi ''kurnuttaa'' korkeammalla äänellä, kimakammin silloin se pelkää, osoittaa pelkoaan ja että ei halua toista osapuolta lähelleen. Kani on silloin todella herkkä ja päästää vain luotettavat lähelleen.
Vanha hermeliini tyttöni Mölli oli aivan ihana, se ''kurnutteli'' aamusta iltaan aina ku hänen kanssa leikki ja oli pihalla juoksemassa. Ja varsinkin kun rapsutti leuvan alta taikka mahasta ''kurnutus'' oli suurimmillaan. - JokuJ
Itselläni on kohta noin 5-v kani ja se alkoi ihan juuri päivä sitten tekemään kurnuttavaa ääntä. Sillä on ollut noin puoli vuotta sitten korvatulehdus ja antibioottikuuri. Ihan normi virkee se on,mutta mietin vaan että se ääni kuulostaa vähän siltä,kun sen hengitystie olisi jotenki tukossa? Mutta tuskin kyseessä on mitään vakavaa.
- Anonyymi
Munkin kani kurnuttaa usein, kun leikin sen kanssa. Se kai tarkoittaa että se on innostunut.
- Anonyymi
Minun kanini saattaa olla sairas kello on nyt kolme yöllä ja kanini kurnuttaa välillä se ei syö tai juo niin kuin ennen ja hengittää nopeasti
- Anonyymi
Mun hermeliini naaras pitää sellasta kurnutusta. Se tekee tätä kun toinen kanini joka on uros lähestyy vauhdilla. Naaras laittaa päänsä alas ja kurnuttaa ja uros alkaa nuolemaan naarasta. Naaras myös tekee tätä kun on pahalla päällä. Naaras ei koskaan hyökkää tai pure minua tai toista kania vaikka osa niin väittää että tuo ääni kertoisi siitä. Tähän asti olen pitänyt sitä normaalina mutta pari päivää sitten kuulin kanin pitävän tätä kurnutusta kun pesi itseään. Kurnutus vähenee kun erotan kanit hetkeksi ja tällä aikaa he yrittävät päästä toistensa luokse ja aidan välistä nuolee toisiaan.
Naaraan kurnutus kun hän pesi itseään kuulosti vähän siltä kun hakkaisi hampaita yhteen mutta hänen kieli oli ulkona joten hampaista se ei kuulunut. Se oli tähän tahtiin ”töks. töks. töks.” Ei ”tökstökstöks”. - Anonyymi
Tiedän että tämä viesti tulee "vähän" myöhässä, mutta jos kani narskuttaa hampaita kovaäänisesti niin se tarkoittaa että sillä on suuria kipuja tai sattuu todella kipeää, MUTTA jos se sillee ihan pienesti vaikka ku rapsutat nii se tarkottaa että se kani tykkää siitä. Ja kanin kurnutus johtuu siitä jos leikit sen kanssa TAI lähellä on vastakkaista sukupuolea oleva kani. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä1404422Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda3502230Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik32114Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2481891- 1071820
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4561787Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4831621MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar571479Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun4881363Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat441338