Hyvät peruutustutkan omistajat kertokaapa miten vetokoukku ja peruutustutka toimivat yhteen?
Tunnistaako tutka koukun kokoajan, eli alkaako jatkuva piippaus heti kun peruutusvaihde kytkeytyy?
Entäpä jos koukussa on kiinni peräkärry?
Noin yleensä, jos haluaa koukun Gs:ään, niin onko se laitatettava merkkihuollossa, vai onnistuuko myös näillä yleispajoilla (esim. AD)?
Peräkoukku
14
2081
Vastaukset
- Vesku
Koukun laitoin itse kuten aikaisempiinkin autoihini.
Takapuskurin joutuu ottamaan kokonaisuudessaan pois.
Reijät ovat valmiina koukun mukana tuleville ruuveille.
( Itse hommasin koukun grandeen Motonetista joka oli huomattavasti muita huokeampi. Sama koukku käy lyhkäiseen malliin.)
Ja johtosarjan liittäminen on sitten se "periaatteessa" helpoin homma, johdossa valmiit pistokkeet takavalaisimiin.- Thepu
Vesku sanoit, että tuli paljon halvemmaksi ostaa koukku ja laittaa se itse. Ehdin tilata ja allekirjoittaa jo sopimuksen ja diesel Grandin saan maaliskuun puolivälissä. Tuliko kustannukset vetokoukusta paljon 590 ecua halvemmaksi? Montako tuntia sait asennukseen kulumaan? Jos jollakin muilla on käyttökokemuksia dci:stä(sen lisäksi mitä palstalla on jo käyty keskustelua), niin olisi mukava tietää? Katsoin Thulen sivuilta noita taakkatelineitä(tyyppi 4609), mutta hintaa en löytänyt! Mutta ilmeisesti Thulella on Grandiin sopivat telineet! Onko jollakin kokemusta! mistähän löytäisi edullisimmat vanteet ja nastarenkaat? Onko se ensiasennus radio CD niin huono, kun on annettu ymmärtää!? Onko tietoa, paljonko kaukalomatto maksaa taakse Grandiin?Kiitos tiedoista!
- Eevert
Thepu kirjoitti:
Vesku sanoit, että tuli paljon halvemmaksi ostaa koukku ja laittaa se itse. Ehdin tilata ja allekirjoittaa jo sopimuksen ja diesel Grandin saan maaliskuun puolivälissä. Tuliko kustannukset vetokoukusta paljon 590 ecua halvemmaksi? Montako tuntia sait asennukseen kulumaan? Jos jollakin muilla on käyttökokemuksia dci:stä(sen lisäksi mitä palstalla on jo käyty keskustelua), niin olisi mukava tietää? Katsoin Thulen sivuilta noita taakkatelineitä(tyyppi 4609), mutta hintaa en löytänyt! Mutta ilmeisesti Thulella on Grandiin sopivat telineet! Onko jollakin kokemusta! mistähän löytäisi edullisimmat vanteet ja nastarenkaat? Onko se ensiasennus radio CD niin huono, kun on annettu ymmärtää!? Onko tietoa, paljonko kaukalomatto maksaa taakse Grandiin?Kiitos tiedoista!
Samat asiat kiinnostavat minua kuin sinua Thepu. Ainoa mihin minä osaan vastata on kaukalomatto. Tampereen Käyttöautossa Grandiin tavaratilan matto maksaa 129€ ja on "kuulemma" hyvä laatuinen.
- Mra
Thepu kirjoitti:
Tilasin auton mukana Kovilin irroitettavan vetokoukun valmiiksi kiinnitettynä. Tuli ainakin mainitsemaasi halvemmaksi, olisko jotain 530 e? Mallissa on siis peiteläppä ja itse koukku kulkee tavaralokerossa.
Ostin myös Renaultin kaarevan takkatelineen, maksoi auton mukana 200 e (saman verran oli Bilian tarjousvihossa). Bilian vihossa oli myös 100 e hintainen taakkateline, näytti kulmikkaalta. Olisikohan tämä se Thuule?
Radio CD ei ole niin huono kuin on annettu ymmärtää. Sen pahin vika on kai se että se on sala-Philips ja sellainenhan ei autohifistille kelpaa. Hintaansa nähden (0 euroa - oli kampanjassa) se on erittäinkin hyvä. Radion satellittiohjain on ergonomialtaan aivan loistava ja radio kannattaa ottaa jo pelkästään sen takia. - Eevert
Mra kirjoitti:
Tilasin auton mukana Kovilin irroitettavan vetokoukun valmiiksi kiinnitettynä. Tuli ainakin mainitsemaasi halvemmaksi, olisko jotain 530 e? Mallissa on siis peiteläppä ja itse koukku kulkee tavaralokerossa.
Ostin myös Renaultin kaarevan takkatelineen, maksoi auton mukana 200 e (saman verran oli Bilian tarjousvihossa). Bilian vihossa oli myös 100 e hintainen taakkateline, näytti kulmikkaalta. Olisikohan tämä se Thuule?
Radio CD ei ole niin huono kuin on annettu ymmärtää. Sen pahin vika on kai se että se on sala-Philips ja sellainenhan ei autohifistille kelpaa. Hintaansa nähden (0 euroa - oli kampanjassa) se on erittäinkin hyvä. Radion satellittiohjain on ergonomialtaan aivan loistava ja radio kannattaa ottaa jo pelkästään sen takia.RDS-ominaisuutta, kun on tottunut, että sellainen on niin ei siitä tahdo mielellään luopua.
- Vesku
Thepu kirjoitti:
Koukku maksoi johtosarjoineen karvan vajaa 200e.
Asennuksessa meni n.4h, josta iso osa puskurin kiinnitytyksen miettimiseen sekä tarvikkeita miettien.
Koukku on tosin kiinteä, jos joku kokee sen ongelmalliseksi älköön ottako sieltä.
Itse olen ottanut aina kiinteän koukun käytettävyyden sekä hinnan että sen antaman suojan takia.
( Kerran peruutin parkkipaikalla betoniporsaaseen mutta perä piti muotonsa koukun ottaessa ainoastaan betoniin.) - Mra
Eevert kirjoitti:
RDS-ominaisuutta, kun on tottunut, että sellainen on niin ei siitä tahdo mielellään luopua.
On toki, asemanäyttö on integroitu kojelautaan. Itse radio-osassa ei ole näyttöä ollenkaan, mikä saattaa tehdä tehdasradion rosmolle vähemmän houkuttelevaksi, se ei toimi irtonaisena.
On myöskin automaattinen asemien imurointi/aakkostus. Satelliittiohjaimen pyörää liikuttamalla voi kelata asemia aakkosissa edes-takaisin. Lisäksi radiossa voi tallettaa halutut asemat pikanapin (6 kpl) alle.
Radiossa ei - Mra
Vesku kirjoitti:
Koukku maksoi johtosarjoineen karvan vajaa 200e.
Asennuksessa meni n.4h, josta iso osa puskurin kiinnitytyksen miettimiseen sekä tarvikkeita miettien.
Koukku on tosin kiinteä, jos joku kokee sen ongelmalliseksi älköön ottako sieltä.
Itse olen ottanut aina kiinteän koukun käytettävyyden sekä hinnan että sen antaman suojan takia.
( Kerran peruutin parkkipaikalla betoniporsaaseen mutta perä piti muotonsa koukun ottaessa ainoastaan betoniin.)Tuo on tietysti tärkeä huomio, että jos sattuisi peruuttamaan betoniporsaaseen. Ikävämpi juttu on että betoniporsaan sijasta auton takana on paljon useammin parkkeerattu auto - Koukku lisää auton ulottuvuutta ilman että sitä aina muistaa. Mutta eikös alkuperäisellä kysyjällä ollut peruutustutka, se varmaan huomauttaa betoniporsaasta joka tapauksessa?
Itse pidän Sceniciä niin kauniina autona, etten halua mitään kippurahäntää sen taakse kipristelemään. Suurimman osan ajasta en tarvitse koukkua (totta puhuen, en tähän mennessä vielä kertaakaan). Siksi on kiva että puskurin edessä on suhteellisen siisti läpyskä. - laaguna
Mra kirjoitti:
Tuo on tietysti tärkeä huomio, että jos sattuisi peruuttamaan betoniporsaaseen. Ikävämpi juttu on että betoniporsaan sijasta auton takana on paljon useammin parkkeerattu auto - Koukku lisää auton ulottuvuutta ilman että sitä aina muistaa. Mutta eikös alkuperäisellä kysyjällä ollut peruutustutka, se varmaan huomauttaa betoniporsaasta joka tapauksessa?
Itse pidän Sceniciä niin kauniina autona, etten halua mitään kippurahäntää sen taakse kipristelemään. Suurimman osan ajasta en tarvitse koukkua (totta puhuen, en tähän mennessä vielä kertaakaan). Siksi on kiva että puskurin edessä on suhteellisen siisti läpyskä.... vielä peruutustutkaa, mutta toivossa eletään, joskos se siinä auton mukana tulisi maaliskuun puolenvälin jälkeen :)
Koukkua tulen tarvitsemaan aina silloin tällöin peräkärryn vetoon. En tilannut sitä kuitenkaan vielä auton mukana kun ajattelin, että sen saa jälkeenkinpäin ja ehkäpä halvemmalla. Voipi olla, että ei kuitenkaan kovin paljon halvemmaksi tule, varsinkaan jos laittaa sen piilotettavan mallin. Silloin ei ainakaan peruutustutka hämäänny. Toisaalta tuo koukun tuoma "lisäsuoja" voisi olla ihan hyvä juttu. - katsojan silmässä
Mra kirjoitti:
Tuo on tietysti tärkeä huomio, että jos sattuisi peruuttamaan betoniporsaaseen. Ikävämpi juttu on että betoniporsaan sijasta auton takana on paljon useammin parkkeerattu auto - Koukku lisää auton ulottuvuutta ilman että sitä aina muistaa. Mutta eikös alkuperäisellä kysyjällä ollut peruutustutka, se varmaan huomauttaa betoniporsaasta joka tapauksessa?
Itse pidän Sceniciä niin kauniina autona, etten halua mitään kippurahäntää sen taakse kipristelemään. Suurimman osan ajasta en tarvitse koukkua (totta puhuen, en tähän mennessä vielä kertaakaan). Siksi on kiva että puskurin edessä on suhteellisen siisti läpyskä.Meillä on ykkös-Scenicci ja uuden mallin osalta vaimon selkeä kanta oli että kakkosmallia ei meille kyllä tule kun se on niin helvetin ruma. Toisaalta ykkönenkin herätti minussa naurunpurskahduksia ensimmäisillä kerroilla kun vastaan tuli ja hyvin sen ulkonäköön on tottunut. Xsara Picasso on sitä paitsi vielä rumempi.
- Mra
katsojan silmässä kirjoitti:
Meillä on ykkös-Scenicci ja uuden mallin osalta vaimon selkeä kanta oli että kakkosmallia ei meille kyllä tule kun se on niin helvetin ruma. Toisaalta ykkönenkin herätti minussa naurunpurskahduksia ensimmäisillä kerroilla kun vastaan tuli ja hyvin sen ulkonäköön on tottunut. Xsara Picasso on sitä paitsi vielä rumempi.
hehe...makuasioista ei tunnetusti kiistellä, mutta hauska nähdä miten "itsestään selvyys" voi olla erilainen. Vaimolla oli ollut Clio vm 2000 jo jonkin aikaa ja hän rupesi tuputtamaan perheen ykkösautoksi Scenic I:stä. Sanoin että muuten kyllä, mutta kun se on niin ruma - varsinkin takaa. Välillä motarilla katselin sellaista perästä päin ja sehän on kuin Clio johon on pumpattu ilmaa.
Kerran (2001?) näin parkkiksella kaksi Sceniciä vierekkäin ja toiseen oli tehty taakse jotain mikä teki sen vähän paremmaksi. Lähempää katsoen se "parempi Scenic" olikin Nissan Tino...
En koskaan suostunut ostamaan Sceniciä juuri sen ulkonäön takia, mutta kun Megane II tuli markkinoille, kuulin että Scenicistä olisi tulossa vastaava. Onneksi Scenic II ole ollut enää mikään "pumpattu Clio" - katsojan silmässä
Mra kirjoitti:
hehe...makuasioista ei tunnetusti kiistellä, mutta hauska nähdä miten "itsestään selvyys" voi olla erilainen. Vaimolla oli ollut Clio vm 2000 jo jonkin aikaa ja hän rupesi tuputtamaan perheen ykkösautoksi Scenic I:stä. Sanoin että muuten kyllä, mutta kun se on niin ruma - varsinkin takaa. Välillä motarilla katselin sellaista perästä päin ja sehän on kuin Clio johon on pumpattu ilmaa.
Kerran (2001?) näin parkkiksella kaksi Sceniciä vierekkäin ja toiseen oli tehty taakse jotain mikä teki sen vähän paremmaksi. Lähempää katsoen se "parempi Scenic" olikin Nissan Tino...
En koskaan suostunut ostamaan Sceniciä juuri sen ulkonäön takia, mutta kun Megane II tuli markkinoille, kuulin että Scenicistä olisi tulossa vastaava. Onneksi Scenic II ole ollut enää mikään "pumpattu Clio"Minusta taas Sce II:n sukulaisuus Megane II:n lyhyeen Hatchback-versioon on ilmeinen, vähän vaan on venytetty sieltä täältä. Scenic I:ssä minua taas häiritsivät aneemisen näköiset etuvalot jotka faceliftissä muutettiin ja pilattiin samalla takavalot 8(. Mutta Megane I Break vasta ruma on takaapäin. Ja Almera Tino on ihan vakavasti käynyt mielessä Scenicin seuraajaksi kun ei enää millään haluaisi olla missään tekemisissä Bilian kanssa.
Kyllähän se niin on että autot jotka on oikeasti kauniita eivät ole järkeviä/käytännöllisiä/edullisia. Ainoastaan kauniita, kalliita ja usein myös nopeita. "Tavallisten ihmisten hintaluokassa" taas parhaimman näköiset autot ovat minusta järjestäen Sedaneita, myös Megane II:n tapauksessa. Se vaan ei ole tarpeeksi käytännöllinen. Onneksi silmä (ja ajatus) tottuu ja järjen ääni painaa enemmän kuin turhamaisuus. Minusta näistä tämän kokoluokan tila-autoista parhaimman näköinen on Mitsubishi Grandis. Kun sellainen oli parkkipaikalla ilmestynyt viereen niin ihan oikeasti tuli mieleeni että "Wow, mikä toi on? Mahtaa olla kallis". Ja onhan se Sceniciin verrattuna. - Vesku
Mra kirjoitti:
Itse pidän Sceniciä niin kauniina autona, etten halua mitään kippurahäntää sen taakse kipristelemään. Suurimman osan ajasta en tarvitse koukkua (totta puhuen, en tähän mennessä vielä kertaakaan). Siksi on kiva että puskurin edessä on suhteellisen siisti läpyskä.Enpä hommannut koukkua betoniporsaita varten, mutta kerroin että näin pääsi käymään.
( Taisi muuten maksaa itsensä jo takaisin.)
Autot sekä isommat esineet auton takana olen tähän asti huomannut peileistä.
Hommasin koukun peräkärryä varten ja olen todennut kiinteän toimivan itselläni parhaiten. ( Ei tarvitse makailla mahallaan kurassa koukkua asentaakseen käyttökuntoon.)
Enkä olisi itse valmis laittamaan edes 200e koukkuun jolle ei olisi itsellä käyttöä.
Eiköhän autojen hinnat ole muutenkin kuluttajille kovat, eikä vaihtovaiheessa tai myytäessä lisävarusteilla ole juuri arvoa lisäävää vaikutusta. Joten mielestäni itselle turhilla lisävarusteilla varustellessanne autoa hukkaatte vain rahojanne. - Mra
Vesku kirjoitti:
Enpä hommannut koukkua betoniporsaita varten, mutta kerroin että näin pääsi käymään.
( Taisi muuten maksaa itsensä jo takaisin.)
Autot sekä isommat esineet auton takana olen tähän asti huomannut peileistä.
Hommasin koukun peräkärryä varten ja olen todennut kiinteän toimivan itselläni parhaiten. ( Ei tarvitse makailla mahallaan kurassa koukkua asentaakseen käyttökuntoon.)
Enkä olisi itse valmis laittamaan edes 200e koukkuun jolle ei olisi itsellä käyttöä.
Eiköhän autojen hinnat ole muutenkin kuluttajille kovat, eikä vaihtovaiheessa tai myytäessä lisävarusteilla ole juuri arvoa lisäävää vaikutusta. Joten mielestäni itselle turhilla lisävarusteilla varustellessanne autoa hukkaatte vain rahojanne.Juu, mutta kun auton persuksissa on 20 cm lisää pituutta joka saattaa unohtua mielestä, voi taskuparkkeerauksessa sattua jotain sellaista mitä ei ilman sattuisi.
Olen minäkin 10 vuotta sitten peruuttanut koukulla betoniporsaaseen, jopa sen kapeaan päätyyn - tarkasti tähdätty (Mazda 323)!
Mahallaan ei tarvitse irtokoukkua asentaa, vaan lähes samassa asennossa kuin mitä Scenicin takaluukun nappia painaessa. Tämä 1 kokeilun perusteella.
Turhaa tavaraa ei tosiaan pidä ostaa. Onneksi turha peitelevy on sentään liki huomaamaton, toisin kuin turha kippurahäntä. Ei kukaan varustele vasiten autoaan "turhilla" lisävarusteilla, paitsi teinituunarit. Ikävä etten vuosi sitten tiennyt tästä mainiosta Renault-keskusteluryhmästä, jotta olisin voinut kysyä neuvoa. Nyt tuli hommattua turhaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463212Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272820- 452574
- 311963
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391291