Tornioon on fsn perustamassa uutta kuljetusten välitysmuotoa, hakee toisella mollin ilmoituksella 10 alihankkijaa autoineen ja toinen ilmoitus 30 auton pompsia. Toimitusjohtajana Aholan entinen terminaalipäällikkö Naantalista, voi vain kuvitella, miten alihankkijat tulee menestymään yrittäjänä. Voi olla vankka kytkös tätänykyä
Aholaan, koska toimintatapa on samansuuntainen, en lähtisi kokeilemaan tähän touhuun, takaajana pitäisi olla fsn kaikissa lainanotoissa sekä takuut ajoista takuukilometreinä/ liikevaihtona, tähän eivät suostu, sehän on päivän selvää, torpparit laitetaan polvilleen, torpparin palkka sama, kuin Aholan touhuissa, 500 euroa kuussa käteen, loput elämiseen tarvittavat varat vaimon kustantamana.
Tornion uusi kuljetusten välitysfirma
47
3240
Vastaukset
- callmecallme
Kovalla työnteolla menestyy. Onhan fsn-autot nytkin siistejä, eli jotain maksavat.
40 autoa haussa töihin, että jos joku valittaa töiden vähyyttä niin eikö vain osaa ottaa yhteyttä tuonne....- norjanmiäs
sitä kovaa työtä ei nykylainsäädäntö hyväksy, ennen oli toisin, kun ei ollut näitä
ajo/lepoaikoja, jos olikin, niitä ei valvonut kukaan tien päällä. Esimerkki: Pohjois-
Norjan liikenteessä kilometrejä tulee hyvässä kelissä ehkä n. 350 km/ (9 tuntia=
päivittäinen ajoaika), huonolla säällä ehken 150 km/ 9 tuntia. Kilometrikorvaus
autolle 1.40 e/ km, puomilla odotus 1 vrk ilman km korvausta, lumituiskun aikana tie suljettu, hyvänkelin tuotto AUTOLLE = 490 e ja huonolla kelillä 210 e. Hinnat on suoran asiakassopimuksen hintoja, ei välityskuormia. Kuljettajan palkka 15.62 e/ tunti, 7.20 % vakuutukset/ tunti = 1.12 e/t, tyel 25 %/ tunti = 3.90 e/ tunti, päivä-
raha 65 e/ vrk, työnantajan maksettavaa palkkana 1 työpäivän aikana kuskille= 20.64 e/ tunti pvraha, 9 tuntia x 20.64 e = 185.76 e 65 e pvraha, Yht 250.76 e.
Jos pitemmälle lasketaan, työpäiviä on 21 vrk/ kk x 250.76 e = 5265.96 e palkkana.
Auton tuotto 21 vrk kaikkiaan n 18000 km/ 21 vrk 25200 e, tästä auton kulut ja lai-
nan lyhennykset pois, viivan alle jää tyhjää tai miinusta, tästä voi jokainen repiä
huumoria kuljetusalan yrittäjyydestä, puhumattakaan alihankinnoista.Jakakaa
palkkakulut kilometreiksi, niin tyhjän saa pyytämättäkin, talkoillahan suomikin
nousi sodan jälkeen, mutta ei 2016- vuonna sekään tilanne vaikuta enää palkoissa. - Kokispiikki
norjanmiäs kirjoitti:
sitä kovaa työtä ei nykylainsäädäntö hyväksy, ennen oli toisin, kun ei ollut näitä
ajo/lepoaikoja, jos olikin, niitä ei valvonut kukaan tien päällä. Esimerkki: Pohjois-
Norjan liikenteessä kilometrejä tulee hyvässä kelissä ehkä n. 350 km/ (9 tuntia=
päivittäinen ajoaika), huonolla säällä ehken 150 km/ 9 tuntia. Kilometrikorvaus
autolle 1.40 e/ km, puomilla odotus 1 vrk ilman km korvausta, lumituiskun aikana tie suljettu, hyvänkelin tuotto AUTOLLE = 490 e ja huonolla kelillä 210 e. Hinnat on suoran asiakassopimuksen hintoja, ei välityskuormia. Kuljettajan palkka 15.62 e/ tunti, 7.20 % vakuutukset/ tunti = 1.12 e/t, tyel 25 %/ tunti = 3.90 e/ tunti, päivä-
raha 65 e/ vrk, työnantajan maksettavaa palkkana 1 työpäivän aikana kuskille= 20.64 e/ tunti pvraha, 9 tuntia x 20.64 e = 185.76 e 65 e pvraha, Yht 250.76 e.
Jos pitemmälle lasketaan, työpäiviä on 21 vrk/ kk x 250.76 e = 5265.96 e palkkana.
Auton tuotto 21 vrk kaikkiaan n 18000 km/ 21 vrk 25200 e, tästä auton kulut ja lai-
nan lyhennykset pois, viivan alle jää tyhjää tai miinusta, tästä voi jokainen repiä
huumoria kuljetusalan yrittäjyydestä, puhumattakaan alihankinnoista.Jakakaa
palkkakulut kilometreiksi, niin tyhjän saa pyytämättäkin, talkoillahan suomikin
nousi sodan jälkeen, mutta ei 2016- vuonna sekään tilanne vaikuta enää palkoissa.Jos noilla palkkakuluilla auto liikkuu mainitsemasi 18000 km niin sehän on kultakaivos. Ei sitä autoa tarvi kokonaan ekana vuotena maksaa.
- Tiimsteri231pari
Me Tiimsteri miehet pidämme vetäjämme siisteinä ja huollettuina, jotta kärrien veto onnistuu turvallisesti satamista ja terminaaleista tehtaille. Kunnollisen kaluston takia ja vankan ammattitaidon takia esim runkovedot ovat ainoastaan Tiimsteri miesten vedettävinä nykyään.
- jwjwjwjjwjwjw
Olet kovin lapsellinen.
- VoisitVaikkaLopettaaJo
Sinulla kun ei tunnu olevan mitään älykästä kirjoitettavaa niin voisit ystävällisesti lopettaa tuon jatkuvan älyvapaan kirjoittelusi. Kiitos.
- HuomiotaHakeeKaveri
VoisitVaikkaLopettaaJo kirjoitti:
Sinulla kun ei tunnu olevan mitään älykästä kirjoitettavaa niin voisit ystävällisesti lopettaa tuon jatkuvan älyvapaan kirjoittelusi. Kiitos.
Älkääs nyt kun kaveri hakee huomiota vaan. Löytänyt jostain tuon tiimsteri-sanan ja sitä sitten hokee. Parempi sekin kuin Lervot ja kolitsihousut ja prujut sun muut. Nettiprovo ja sillä siisti. Ääneen on päästävä ja kun äly ei riitä asialliseen keskusteluun niin sitten jauhetaan omasta mielestä hauskoja asioita ja sanoja.
- Ivecomies
Minusta nuo tiimsteri-jutut on melko hupaisia, ei kait tuosta tarvii nyt niin hirveesti hernettä vetää jos jannu aina naputtelee pienen välihuomion keskusteluun. :)
- norjanmiäs
työnteko pitää ollakin kovaa, mutta se täytyy olla rehellistä, täytyy myös ottaa huomioon lainsäädäntö, ( tilajavastuulaki, ajo-ja lepoajat, päivittäinen kokonaistyöaika ). Huonolla kilometripalkalla tai kuormamaksulla ei voi saada riittävää toimeentuloa. Autojen siisteys on leasing autojen tunnuskuvaa, merkkihuolto pitää autot kunnossa, mikä on tänäpäivänä järkevä vaihtoehto. Jos fsn vähentää autojaan, niin kuva on selvä, kuka luopuisi kannattavasta liiketoimesta, se laittaisi omia autoja lisää. Tässä kuviossa kulut siirretään torpparille ja fsn kuorii kerman päältä, kokeilijoita on ollut, joten voi tiedustella kokeilijoilta, jotka lopettaneet, saivatko kasaan niin pajon hilloa, jotta ei tartte tehdä loppuelämässään enää töitä.
- PoliTruck
Miksi ihmeessä jotkut suostuvat ajamaan tes-palkkaa huonommalla liksalla ja samalla ottavat vastuun firman tuotosta omalle kontolleen? Näin käy kun suostuu ajamaan urakka-tai kilometripalkalla. Lastauksista ja puruista ei saa palkkaa. Suurimmat työnsankarit suostuvat ajamaan jopa läpituntipalkalla. Ei mitään järkeä. No työnantajat hykertelevät ja hierovat käsiään kun ovat tarjonneet alle kannatavuusrajan olevia urakkatarjouksia ja siitä seuraa että katteet revitään kuljettajan selkänahasta. Voi voi.
- ihmettelenminäkin
PoliTruck kirjoitti:
Miksi ihmeessä jotkut suostuvat ajamaan tes-palkkaa huonommalla liksalla ja samalla ottavat vastuun firman tuotosta omalle kontolleen? Näin käy kun suostuu ajamaan urakka-tai kilometripalkalla. Lastauksista ja puruista ei saa palkkaa. Suurimmat työnsankarit suostuvat ajamaan jopa läpituntipalkalla. Ei mitään järkeä. No työnantajat hykertelevät ja hierovat käsiään kun ovat tarjonneet alle kannatavuusrajan olevia urakkatarjouksia ja siitä seuraa että katteet revitään kuljettajan selkänahasta. Voi voi.
Ei kai siinä läpitunnissa sikäli mitään vikaa ole jos se tuntipalkka olisi vaan tarpeeksi suuri, mutta 99,9 % tapauksista se ei ole sitä ja silloin työntekijä on maksumies. Hölmöt luulevat tienaavansa hyvin kun se läpituntihinta on pikkasen tessiä parempi, mutta mitähän mahtoi unohtua? Sitten ovat nämä jotka ajavat jollain 12€ läpihinnalla, mutta eipä hätää työnantaja on reilu. "kun nyt HIEMAN joustat tuossa palkassa niin tunteja ei rajoiteta ja saat ajaa niin paljon kuin haluat". Oi miten anteliasta! Laskisivat joskus palkkansa myös sen tessin mukaan niin näkisivät itsekkin sen huijauksen, mutta eivät varmaan osaa tai uskalla tehdä sitä.
Kun maksetaan se palkka tessin mukaan niin silloin se on reilua molemmille eikä tarvitse miettiä että kuka kusettaa ketäkin. On aivan alytöntä käyttää aikaansa laskien jotain kannattavia urakoita ja läpihintoja kun meillä on olemassa yleissitova työehtosopimus josta työnantajakin voisi joskus katsoa sen kuljettajalle kuuluvan osan siihen kuljetustarjoukseen. - PoliTruck
ihmettelenminäkin kirjoitti:
Ei kai siinä läpitunnissa sikäli mitään vikaa ole jos se tuntipalkka olisi vaan tarpeeksi suuri, mutta 99,9 % tapauksista se ei ole sitä ja silloin työntekijä on maksumies. Hölmöt luulevat tienaavansa hyvin kun se läpituntihinta on pikkasen tessiä parempi, mutta mitähän mahtoi unohtua? Sitten ovat nämä jotka ajavat jollain 12€ läpihinnalla, mutta eipä hätää työnantaja on reilu. "kun nyt HIEMAN joustat tuossa palkassa niin tunteja ei rajoiteta ja saat ajaa niin paljon kuin haluat". Oi miten anteliasta! Laskisivat joskus palkkansa myös sen tessin mukaan niin näkisivät itsekkin sen huijauksen, mutta eivät varmaan osaa tai uskalla tehdä sitä.
Kun maksetaan se palkka tessin mukaan niin silloin se on reilua molemmille eikä tarvitse miettiä että kuka kusettaa ketäkin. On aivan alytöntä käyttää aikaansa laskien jotain kannattavia urakoita ja läpihintoja kun meillä on olemassa yleissitova työehtosopimus josta työnantajakin voisi joskus katsoa sen kuljettajalle kuuluvan osan siihen kuljetustarjoukseen.Niinpä ja sitten kusetetaan lomissa ja lomakrovauksissa. Vajaita tunteja täytetään pekkasilla vaikka laitonta on sekin. Ääritapauksissa palkka pitää sisällään lomakorvauksetkin jo. Se vasta härskiä ja laitonta on. No löytyy kusettavia työnantajia muiltakin aloilta ja kusetettaviakin.
- z19
Tiimsteri miehen kirjoitusta luen paljon mieluummin kuin näiden valittajien joilla on tylsää,ajoaikavalitukset,palkkamarinat,ym kitinät.Raskasta on sellanen elämä kun joka asiasta pitää valittaa.
Tiimsteri miehet ei valita turhasta,he ajaa vaan.- oådsrjos
No suksi sinä nyt vittuun täältä pilaamasta ketjua!!! Kerrankin olis asiapitoista keskustelua tarjolla niin sitten SINÄ tulet tänne selittämään jostain vitun tiimstereistäsi. Hanki nyt saatana elämä ja lopeta toi länkyttäminen. Se ei todellakaan ole hauskaa vaikka niin kuvitteletkin.
- grjos
oådsrjos kirjoitti:
No suksi sinä nyt vittuun täältä pilaamasta ketjua!!! Kerrankin olis asiapitoista keskustelua tarjolla niin sitten SINÄ tulet tänne selittämään jostain vitun tiimstereistäsi. Hanki nyt saatana elämä ja lopeta toi länkyttäminen. Se ei todellakaan ole hauskaa vaikka niin kuvitteletkin.
Pinna tiukalla,vai?Hae apua ajoissa.Tuollainen suhtautuminen kertoo kaiken mielentilastasi..
- norjanmiäs
Kysymys kilometripalkkaisesta/ kuormakohtaisesta palkasta kirjoitan yrittäjistä, joiden tulot määräytyy ajetuista kilometreistä tai kuormakohtaisesta urakasta, tämähän tietysti heijastuu myös kuljettajien palkkaukseen. Pääurakoitsija sanelee kilometrisuoritteen tai urakan hinnan sanoisinko yksipuolisesti, johon aliurakoitsijalla
ei ole sanan valtaa halutessaan olla yrittäjä. Pääurakoitsijan on tehtävä oikeanmää-
räinen tarjous kuljetuksien antajille, jotta lain mukainen tilaajavastuu tulee täytetyksi.
Nyt, kun otetaan torpparit peliin mukaan, otetaan kerma pääurakoitsijan taskuun
torpparilta, tilaajavastuuta ei kukaan valvo tässä yhteydessä, pääurakoitsija saa
määrätä torpparin työn hinnan miksi itse haluaa, ( näitä torppareita, joilla laskento 4
ja uskonto 10 ) valitettavasti riittää. Tämän vuoksi torppareiden kuljettajat ajaa alle
lain määräämän minimi palkan, yleensä tällaiset alihintaan työtänsä myyvät on kannuksia hankkivia nuoria kuljettajia. Aina, kun tehdään "alipalkkauksella" työtä
vieraan palveluksessa, tulee väistämättä eteen pattitilanteita, tyytymättömyyttä
palkkaan tai työoloihin, astuu ammattiliitto kuvioihin, jokaisen kuljettajan pitää
varmistaa selustansa liittymällä ammattiliittoon, jottei tarvitse olla tuuliajolla koh-
datessaan vääryyttä palkassa tai muussa työssään.Jos pääurakoitsijan pitää jatkaa
tappiollista liiketoimintaa torppareiden työllä ajovälityspalkkioiden tukemana, niin
olisi järkevää lopettaa toiminta, kilpailu vähentyisi epäterveiden yrityksien vähen-
nettyä silloin, myöhemmin, kun kuljetuskalustosta oli kysyntää, olisi taksojen
korotus mahdollista ja kaikilla varmasti olisi työtä sellaisella palkalla, ettei tarvi
lisätyönä pulloja kerätä. Ne, jotka pelkäävät kapotaasia, ei näillä Suomen keleillä
ole suurta tunkua täällä ajeluihin, aikansa puumi voi olla piikkinä tilastoissa, mutta
varmasti vähenee. Esimerkkinä voi kirjoitella Suomalaisten cemptihommia euroo-
passa, härmäläiset tuli sieltä pois, sakemannit nykyään pärjää siellä kohtuullisesti,
liti latit häärää aikansa ja poistuvat koloihinsa, Suomessa kuljetukset vakiintuu
oman maan porukoille, kaikilla menee silloin hyvin, riippuen tietysti hallituspolitiikasta
joka on ollut erittäin horjuvaa kuljetuselinkeinon suuntaan.- Sinisilmäsankari
Joo joo mutta kato ku se Loimaan Liitto on paree. Se on halpa ja silleen. Enkä mä mihinkään kuseen joudu. Akt on ihan turha. Se on kalliskin. Ja kyllä mä itse maksan oikeuskuluni jos taisteluun joudun. Halpaa lystiä. Ja maksan myös korvaukset vastapuolelle jos sattuisin vaikka häviämäänkin käräjillä. Juu eiks se näin mee? Ja vain pelkurit jotain tessiä tarvii. Hyvä kuski saa sen minkä ansaitsee. Eikä se kivien potkiminenkaan turhaa ole jos työantaja vaikka päättääkin ettei maksa mitään jos keikkaakaan ei ole. Eiks niin.
- norjanmiäs
sinisilmäsankarin kirjoituksen voi jättää huomioimatta, halu provosoida asiallista kirjoitusketjua
- RuattinMiäs
Et siis ymmärtänyt Sinisilmäsankarin kirjoituksen sarkasmia vai osuiko kirjoitus pahasti omaan elämään?
- norjanmiäs
kyllä ymmärsin, sillä en otakaan kantaa hänen kirjoituksiin, mitä tulee elämääni, vaikka naama onkin pilalla, niin elämä ei ole. Yrittäjänä olen kokenut kirjoittamaani kusetusta, ajoissa olen lopettanut, yritys lepäämässä, ei pakkolopetusta, kuskit saaneet aikoinaan tes:n mukaisen palkan ja vähän päällekin. Jos ei ole järkevää liiketoiminta, kantsii harkita väliaikaista lopetusta. Tällähetkellä olen vieraan palveluksessa ja AKT:N JÄSENENÄ, ei kaduta yhtään eikä okseta olla välillä muussakin työssä, kuin omissa. Mielestäni olen tehnyt järkevän päätöksen oman yrityksen liiketoimen pysäyttämisessä, saan lainmukaisen palkankin ja voin olla perheeni kanssa, niinkuin normaalin ihmisen kuuluu ollakin. Ei tarvitse kierrellä Turun teboilin vastapäätä olevalla parkkipaikalla autoa ja kuseksia renkaisiin joka viikonloput.
- aikoukurskeskus
Ammattina S*nkari ohjelmassa fsn-kuski vääntää b-junaa puoli tuntia laituriin ja ottaa kyytiin yhden kuormalavan tavaraa. Oikein rahdinkuljetuksen opetusohjelma, yleensä tuollaista näkee vain kurssikeskus-sankarikuljettajien suorittamana
- rekkajyrä
Pölijä olet. Oletko puntti?
Fsn mies on ammattimies, ja puntista tms pölhöistä ei voi puhua samana päivänä. - Anonyymi
Jokke ei puolta tuntia peruuta laituriin kule samat polut kun Jokke Sano sitten jotain kun uskalat etu pyörän puottaa asvalilta Jokke ammatin mies vaikka firma tommonen pulju
- nojanmiäs
kaikesta huolimatta hyvää Uutta Vuotta 2017, Suomi 100 vuotta itsenäinen
- toistaeituu
Niinhän me ollaan :)
- Kemiläinen86
Alkoi ihan kiinnostamaan, että kuka on pullautettu pois ajoista, kun tuollaisia määriä autoja haetaan palvelukseen..
Girteka? - norjanmiäs
eipä jää paljon arvailujen varaan, mitkä tuotteet on kilpailtu, kemissä ei ole, kuin paperi, sahatavaraa jonkin verran ja torniossa outokumpu. saattaahan se kaljarallikin alkaa, joku on saanut siihen rahoituksenkin. kyllä jos aholan porukka on sekaantunut tähän fsn:n porukkaan, niin paikalliset, jo aikaisemmin urakoineet kuljetusyrittäjät voi
heittää pyyhkeen kehään, aholalla pitkäkilpisiä autoja ja kuskit eestistä, fsn siirtää kulunsa torppareille, torpparille jää kaluttu luu kouraan, tulevaisuus ei näytä hääviltä fsn:n torppareiksi aikovilla. - Kemiläinen86
Tai sitten fsn lopettaa kaikki omat autot ja torpparit tilalle. On kuulunut,että on odotusajan palkat jäänyt saamatta jne.. Kaikenlaista.
- norjanmiäs
kyllä tämä tieto on varmaan paikkansa pitävää, ei niin hyvää tuottoa autolle saa tavallisessa rahtiliikenteessä, jotta voisi maksaa lain mukaisen palkan ja suorittaa muutkin velvoitteet lain mukaisesti, kiitos aholan kaltaisten kusettajien, jotka rikkoo räikeästi nykyistä kapotaasia ja suomen sisäistä palkkajärjestelmää käyttämällä ulkomaista työvoimaa ns. orjatyövoimana. Tämä vääristää kilpailua suomalaisten yrityksiin nähden, kaikki ei ole samassa lähtöasetelmassa hinnoittelussa ajoista.
Ajo/lepoaika säännökset luotiin eu:n direktiivillä tasaamaan kilpailua, ajatuksena oli, että kukaan ei saa etuasemaa tekemällä ylipitkiä työaikoja ( n.18 tunnin päiviä ), tällä
ajo/lepoajoilla ei ole mitään tekemistä väsymyksen kanssa, vain em. varten. Myöskin
säännös on kuljettajien suojana räikeitä työaikoja varten, tällä direktiivillä työnantaja
ei voi ajattaa kuljettajaansa liiallisen pitkiä ajoaikoja, mikä on liiallinen, sitä voi pohtia
itse kukanenkin, mutta raja on vedetty näihin aikoihin, jotka on nyt laissa määritelty.
Kilometripalkkaisten, läpituntimiesten, prosenttipalkkalaiset ja muut huijatuksi palkassa tulleet kuljettajat tietysti kikkailevat mangeeteilla ja muilla härpäkkeillä työ-
aikoja, mutta ottavat suuren riskin kiinnijäämisessä ko. huijauksilla. Esim. joku itsemurhan tekevä henkilöauton kuljettaja pyhkäsee puolikkaan keulaan, kaikki henki lähti, samassa tarkastuksessa tarkastetaan myös vastapuolen ajoneuvo, jos tässä tarkastuksessa ilmenee mangeetin käyttö, voi vain kuvitella, mitkä on sanktiot, asiaa käsitellään petoksena, joka haluaa petossyytteen työnteosta, niin siitä vaan, silloinhan jo voi hakea jäsenyyttä cannonbaalin moottoripyöräkerhoon.
Työnteko pitää olla kovaa, mutta se pitää olla myös rehellistä, eikä kuseteta toisia alan
toimijoita. - huonosijoitus
Talvilaatu nafta tulee kalliiksi, noin korkealla!
- Torppari71
Kaveri oli kuullu tänään Oulun Veholta että FSNlle on tulossa 10 uutta mersua ja 20 uutta pakasterekkaa. Sielä on kuulemma uusia kavereita toimistolla. Ja niillä on kova vauhti päällä ja puhutaan että Polar, Nordic Thermo ja Savikko olis menettänyt ajoja.
- Laskentakonsultit
Oisko kustannuslaskentaohjelmalle kysyntää ? Ois facta tietoa kuljetusten hinnoitteluun tarjolla.
- Pässit
Jos torppari odottaa saavansa rahat ajoista, kannattaa valita joku muu kuin fsn. Sen verta monella torpparilla jäänyt rahat saamatta, että kannattaa kiertää fsn kaukaa!
- Torniossa
Miten RA-Trans?
- tavaraliikkuumuttamiten
Miten fsn:llä ja erityisesti sen autoilijoilla tätänykyä menee? Entä Polarlinella?
Kuulin että se polarin entinen ajojärjestelijä Jukka Takkinen olisi nyt fs:n leivissä ja että sinne olisi siirtynyt myös paljon Polarline Oy:n autoja. Pitäneekö paikkansa. - paljonkoonpaljon
Täällä kun tuntuu pyörivän näitä asiantuntijoita, niin kertokaapa, että paljonko nuo FSN:t ja Polarlinet sun muut ottavat sitä välityspalkkiota itselleen, kun ajattavat näitä rahtiliikenteen yrittäjiä?
- Juketake
Tälleen karkeasti n 10%. Sillä elää hyvin kun ei tarvi olla kuin ruutupaperi ja puhelin sijoituksena.
- millemenis
Millaisilla kilometrihinnoilla näille polareille ja äfäsännille ajellaan? Maksaako ne kunnolla? Mikä näistä isoista maksaa parhaiten "torppareille"?
Onko kellään kokemusta tai tietoa?- Äfärcee
1,75€/km plus alv ni sillo saadaan ajajia.
Suotta polkee hintaa, sitten alkaa tulla sitä kaikenlaista hönötranssia ja muratticargoa tyrkylle.
Puhumme Suomea emmekä ole autokoulu sanoi jo 15v sitten eräs yrittäjä. - Talkoistatuleehyvämieli
Äfärcee kirjoitti:
1,75€/km plus alv ni sillo saadaan ajajia.
Suotta polkee hintaa, sitten alkaa tulla sitä kaikenlaista hönötranssia ja muratticargoa tyrkylle.
Puhumme Suomea emmekä ole autokoulu sanoi jo 15v sitten eräs yrittäjä.Olen samaa mieltä että tuota tasoa sen kuuluisi olla mutta totuus taitaa ikävä kyllä olla jotain ihan muuta, ainakin normaaleilla rahtiautoilla joissa ei kylmäkoneita.
- Kauppaaaaaa
Jos joku lisää kalustoa runsaasti niin jossain kaluston käyttöaste laskee . Kuljetettava ei liene noin roimasti lisääntynyt . Systeemissä hinnoitellaan kilpailija ulos .
- mikähommatämäon
Onko Polarlinella ollut jotakin sotkuja torppareiden kanssa? Näin olen kuullut.
- torpparitkoveti
Miten Polarline Oy:lle on näin päässyt käymään:
https://www.finder.fi/Kuljetusliikkeitä/Kuljetusliike Polarline Oy/Oulu/yhteystiedot/543226
Se Pia Myllykoski ei kuulemma enää toimitusjohtaja olekaan. - kertokeekertokee
Täällä tulee esille nimet Polarline, FSN, Savikko, Nordic Thermo ja mitä muita.
Tietääkö joku sen, että kuka näistä maksaa parhaiten?
Onko nämä luotettavia yhteistyökumppaneita?- Urospenari
On. Yhtä luotettavia kuin jokainen heitä kohtaan
- varoasietää
Urospenari kirjoitti:
On. Yhtä luotettavia kuin jokainen heitä kohtaan
Höpönlöpön. Polarlinelle on ihan sama miten luotettava olet, niitä ei kiinnosta. Kaiken ottavat irti, mitä autoilijasta saavat. Maksavat sitten mitä jaksavat.
- Anonyymi
varoasietää kirjoitti:
Höpönlöpön. Polarlinelle on ihan sama miten luotettava olet, niitä ei kiinnosta. Kaiken ottavat irti, mitä autoilijasta saavat. Maksavat sitten mitä jaksavat.
Miten Polarlinella nylkyään menee? Vieläkö lupaavat torppareille muuta kuin mitä sitten todellisuudessa maksavat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 204774
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831722Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2871586Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä741544Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2561428Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121170Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1351167Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä1041099- 931054
Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi651053