Tornion uusi kuljetusten välitysfirma

norjanmiäs

Tornioon on fsn perustamassa uutta kuljetusten välitysmuotoa, hakee toisella mollin ilmoituksella 10 alihankkijaa autoineen ja toinen ilmoitus 30 auton pompsia. Toimitusjohtajana Aholan entinen terminaalipäällikkö Naantalista, voi vain kuvitella, miten alihankkijat tulee menestymään yrittäjänä. Voi olla vankka kytkös tätänykyä
Aholaan, koska toimintatapa on samansuuntainen, en lähtisi kokeilemaan tähän touhuun, takaajana pitäisi olla fsn kaikissa lainanotoissa sekä takuut ajoista takuukilometreinä/ liikevaihtona, tähän eivät suostu, sehän on päivän selvää, torpparit laitetaan polvilleen, torpparin palkka sama, kuin Aholan touhuissa, 500 euroa kuussa käteen, loput elämiseen tarvittavat varat vaimon kustantamana.

47

2768

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • callmecallme

      Kovalla työnteolla menestyy. Onhan fsn-autot nytkin siistejä, eli jotain maksavat.
      40 autoa haussa töihin, että jos joku valittaa töiden vähyyttä niin eikö vain osaa ottaa yhteyttä tuonne....

      • norjanmiäs

        sitä kovaa työtä ei nykylainsäädäntö hyväksy, ennen oli toisin, kun ei ollut näitä
        ajo/lepoaikoja, jos olikin, niitä ei valvonut kukaan tien päällä. Esimerkki: Pohjois-
        Norjan liikenteessä kilometrejä tulee hyvässä kelissä ehkä n. 350 km/ (9 tuntia=
        päivittäinen ajoaika), huonolla säällä ehken 150 km/ 9 tuntia. Kilometrikorvaus
        autolle 1.40 e/ km, puomilla odotus 1 vrk ilman km korvausta, lumituiskun aikana tie suljettu, hyvänkelin tuotto AUTOLLE = 490 e ja huonolla kelillä 210 e. Hinnat on suoran asiakassopimuksen hintoja, ei välityskuormia. Kuljettajan palkka 15.62 e/ tunti, 7.20 % vakuutukset/ tunti = 1.12 e/t, tyel 25 %/ tunti = 3.90 e/ tunti, päivä-
        raha 65 e/ vrk, työnantajan maksettavaa palkkana 1 työpäivän aikana kuskille= 20.64 e/ tunti pvraha, 9 tuntia x 20.64 e = 185.76 e 65 e pvraha, Yht 250.76 e.
        Jos pitemmälle lasketaan, työpäiviä on 21 vrk/ kk x 250.76 e = 5265.96 e palkkana.
        Auton tuotto 21 vrk kaikkiaan n 18000 km/ 21 vrk 25200 e, tästä auton kulut ja lai-
        nan lyhennykset pois, viivan alle jää tyhjää tai miinusta, tästä voi jokainen repiä
        huumoria kuljetusalan yrittäjyydestä, puhumattakaan alihankinnoista.Jakakaa
        palkkakulut kilometreiksi, niin tyhjän saa pyytämättäkin, talkoillahan suomikin
        nousi sodan jälkeen, mutta ei 2016- vuonna sekään tilanne vaikuta enää palkoissa.


      • Kokispiikki
        norjanmiäs kirjoitti:

        sitä kovaa työtä ei nykylainsäädäntö hyväksy, ennen oli toisin, kun ei ollut näitä
        ajo/lepoaikoja, jos olikin, niitä ei valvonut kukaan tien päällä. Esimerkki: Pohjois-
        Norjan liikenteessä kilometrejä tulee hyvässä kelissä ehkä n. 350 km/ (9 tuntia=
        päivittäinen ajoaika), huonolla säällä ehken 150 km/ 9 tuntia. Kilometrikorvaus
        autolle 1.40 e/ km, puomilla odotus 1 vrk ilman km korvausta, lumituiskun aikana tie suljettu, hyvänkelin tuotto AUTOLLE = 490 e ja huonolla kelillä 210 e. Hinnat on suoran asiakassopimuksen hintoja, ei välityskuormia. Kuljettajan palkka 15.62 e/ tunti, 7.20 % vakuutukset/ tunti = 1.12 e/t, tyel 25 %/ tunti = 3.90 e/ tunti, päivä-
        raha 65 e/ vrk, työnantajan maksettavaa palkkana 1 työpäivän aikana kuskille= 20.64 e/ tunti pvraha, 9 tuntia x 20.64 e = 185.76 e 65 e pvraha, Yht 250.76 e.
        Jos pitemmälle lasketaan, työpäiviä on 21 vrk/ kk x 250.76 e = 5265.96 e palkkana.
        Auton tuotto 21 vrk kaikkiaan n 18000 km/ 21 vrk 25200 e, tästä auton kulut ja lai-
        nan lyhennykset pois, viivan alle jää tyhjää tai miinusta, tästä voi jokainen repiä
        huumoria kuljetusalan yrittäjyydestä, puhumattakaan alihankinnoista.Jakakaa
        palkkakulut kilometreiksi, niin tyhjän saa pyytämättäkin, talkoillahan suomikin
        nousi sodan jälkeen, mutta ei 2016- vuonna sekään tilanne vaikuta enää palkoissa.

        Jos noilla palkkakuluilla auto liikkuu mainitsemasi 18000 km niin sehän on kultakaivos. Ei sitä autoa tarvi kokonaan ekana vuotena maksaa.


    • Tiimsteri231pari

      Me Tiimsteri miehet pidämme vetäjämme siisteinä ja huollettuina, jotta kärrien veto onnistuu turvallisesti satamista ja terminaaleista tehtaille. Kunnollisen kaluston takia ja vankan ammattitaidon takia esim runkovedot ovat ainoastaan Tiimsteri miesten vedettävinä nykyään.

      • jwjwjwjjwjwjw

        Olet kovin lapsellinen.


      • VoisitVaikkaLopettaaJo

        Sinulla kun ei tunnu olevan mitään älykästä kirjoitettavaa niin voisit ystävällisesti lopettaa tuon jatkuvan älyvapaan kirjoittelusi. Kiitos.


      • HuomiotaHakeeKaveri
        VoisitVaikkaLopettaaJo kirjoitti:

        Sinulla kun ei tunnu olevan mitään älykästä kirjoitettavaa niin voisit ystävällisesti lopettaa tuon jatkuvan älyvapaan kirjoittelusi. Kiitos.

        Älkääs nyt kun kaveri hakee huomiota vaan. Löytänyt jostain tuon tiimsteri-sanan ja sitä sitten hokee. Parempi sekin kuin Lervot ja kolitsihousut ja prujut sun muut. Nettiprovo ja sillä siisti. Ääneen on päästävä ja kun äly ei riitä asialliseen keskusteluun niin sitten jauhetaan omasta mielestä hauskoja asioita ja sanoja.


      • Ivecomies

        Minusta nuo tiimsteri-jutut on melko hupaisia, ei kait tuosta tarvii nyt niin hirveesti hernettä vetää jos jannu aina naputtelee pienen välihuomion keskusteluun. :)


    • norjanmiäs

      työnteko pitää ollakin kovaa, mutta se täytyy olla rehellistä, täytyy myös ottaa huomioon lainsäädäntö, ( tilajavastuulaki, ajo-ja lepoajat, päivittäinen kokonaistyöaika ). Huonolla kilometripalkalla tai kuormamaksulla ei voi saada riittävää toimeentuloa. Autojen siisteys on leasing autojen tunnuskuvaa, merkkihuolto pitää autot kunnossa, mikä on tänäpäivänä järkevä vaihtoehto. Jos fsn vähentää autojaan, niin kuva on selvä, kuka luopuisi kannattavasta liiketoimesta, se laittaisi omia autoja lisää. Tässä kuviossa kulut siirretään torpparille ja fsn kuorii kerman päältä, kokeilijoita on ollut, joten voi tiedustella kokeilijoilta, jotka lopettaneet, saivatko kasaan niin pajon hilloa, jotta ei tartte tehdä loppuelämässään enää töitä.

      • PoliTruck

        Miksi ihmeessä jotkut suostuvat ajamaan tes-palkkaa huonommalla liksalla ja samalla ottavat vastuun firman tuotosta omalle kontolleen? Näin käy kun suostuu ajamaan urakka-tai kilometripalkalla. Lastauksista ja puruista ei saa palkkaa. Suurimmat työnsankarit suostuvat ajamaan jopa läpituntipalkalla. Ei mitään järkeä. No työnantajat hykertelevät ja hierovat käsiään kun ovat tarjonneet alle kannatavuusrajan olevia urakkatarjouksia ja siitä seuraa että katteet revitään kuljettajan selkänahasta. Voi voi.


      • ihmettelenminäkin
        PoliTruck kirjoitti:

        Miksi ihmeessä jotkut suostuvat ajamaan tes-palkkaa huonommalla liksalla ja samalla ottavat vastuun firman tuotosta omalle kontolleen? Näin käy kun suostuu ajamaan urakka-tai kilometripalkalla. Lastauksista ja puruista ei saa palkkaa. Suurimmat työnsankarit suostuvat ajamaan jopa läpituntipalkalla. Ei mitään järkeä. No työnantajat hykertelevät ja hierovat käsiään kun ovat tarjonneet alle kannatavuusrajan olevia urakkatarjouksia ja siitä seuraa että katteet revitään kuljettajan selkänahasta. Voi voi.

        Ei kai siinä läpitunnissa sikäli mitään vikaa ole jos se tuntipalkka olisi vaan tarpeeksi suuri, mutta 99,9 % tapauksista se ei ole sitä ja silloin työntekijä on maksumies. Hölmöt luulevat tienaavansa hyvin kun se läpituntihinta on pikkasen tessiä parempi, mutta mitähän mahtoi unohtua? Sitten ovat nämä jotka ajavat jollain 12€ läpihinnalla, mutta eipä hätää työnantaja on reilu. "kun nyt HIEMAN joustat tuossa palkassa niin tunteja ei rajoiteta ja saat ajaa niin paljon kuin haluat". Oi miten anteliasta! Laskisivat joskus palkkansa myös sen tessin mukaan niin näkisivät itsekkin sen huijauksen, mutta eivät varmaan osaa tai uskalla tehdä sitä.

        Kun maksetaan se palkka tessin mukaan niin silloin se on reilua molemmille eikä tarvitse miettiä että kuka kusettaa ketäkin. On aivan alytöntä käyttää aikaansa laskien jotain kannattavia urakoita ja läpihintoja kun meillä on olemassa yleissitova työehtosopimus josta työnantajakin voisi joskus katsoa sen kuljettajalle kuuluvan osan siihen kuljetustarjoukseen.


      • PoliTruck
        ihmettelenminäkin kirjoitti:

        Ei kai siinä läpitunnissa sikäli mitään vikaa ole jos se tuntipalkka olisi vaan tarpeeksi suuri, mutta 99,9 % tapauksista se ei ole sitä ja silloin työntekijä on maksumies. Hölmöt luulevat tienaavansa hyvin kun se läpituntihinta on pikkasen tessiä parempi, mutta mitähän mahtoi unohtua? Sitten ovat nämä jotka ajavat jollain 12€ läpihinnalla, mutta eipä hätää työnantaja on reilu. "kun nyt HIEMAN joustat tuossa palkassa niin tunteja ei rajoiteta ja saat ajaa niin paljon kuin haluat". Oi miten anteliasta! Laskisivat joskus palkkansa myös sen tessin mukaan niin näkisivät itsekkin sen huijauksen, mutta eivät varmaan osaa tai uskalla tehdä sitä.

        Kun maksetaan se palkka tessin mukaan niin silloin se on reilua molemmille eikä tarvitse miettiä että kuka kusettaa ketäkin. On aivan alytöntä käyttää aikaansa laskien jotain kannattavia urakoita ja läpihintoja kun meillä on olemassa yleissitova työehtosopimus josta työnantajakin voisi joskus katsoa sen kuljettajalle kuuluvan osan siihen kuljetustarjoukseen.

        Niinpä ja sitten kusetetaan lomissa ja lomakrovauksissa. Vajaita tunteja täytetään pekkasilla vaikka laitonta on sekin. Ääritapauksissa palkka pitää sisällään lomakorvauksetkin jo. Se vasta härskiä ja laitonta on. No löytyy kusettavia työnantajia muiltakin aloilta ja kusetettaviakin.


    • z19

      Tiimsteri miehen kirjoitusta luen paljon mieluummin kuin näiden valittajien joilla on tylsää,ajoaikavalitukset,palkkamarinat,ym kitinät.Raskasta on sellanen elämä kun joka asiasta pitää valittaa.
      Tiimsteri miehet ei valita turhasta,he ajaa vaan.

      • oådsrjos

        No suksi sinä nyt vittuun täältä pilaamasta ketjua!!! Kerrankin olis asiapitoista keskustelua tarjolla niin sitten SINÄ tulet tänne selittämään jostain vitun tiimstereistäsi. Hanki nyt saatana elämä ja lopeta toi länkyttäminen. Se ei todellakaan ole hauskaa vaikka niin kuvitteletkin.


      • grjos
        oådsrjos kirjoitti:

        No suksi sinä nyt vittuun täältä pilaamasta ketjua!!! Kerrankin olis asiapitoista keskustelua tarjolla niin sitten SINÄ tulet tänne selittämään jostain vitun tiimstereistäsi. Hanki nyt saatana elämä ja lopeta toi länkyttäminen. Se ei todellakaan ole hauskaa vaikka niin kuvitteletkin.

        Pinna tiukalla,vai?Hae apua ajoissa.Tuollainen suhtautuminen kertoo kaiken mielentilastasi..


    • norjanmiäs

      Kysymys kilometripalkkaisesta/ kuormakohtaisesta palkasta kirjoitan yrittäjistä, joiden tulot määräytyy ajetuista kilometreistä tai kuormakohtaisesta urakasta, tämähän tietysti heijastuu myös kuljettajien palkkaukseen. Pääurakoitsija sanelee kilometrisuoritteen tai urakan hinnan sanoisinko yksipuolisesti, johon aliurakoitsijalla
      ei ole sanan valtaa halutessaan olla yrittäjä. Pääurakoitsijan on tehtävä oikeanmää-
      räinen tarjous kuljetuksien antajille, jotta lain mukainen tilaajavastuu tulee täytetyksi.
      Nyt, kun otetaan torpparit peliin mukaan, otetaan kerma pääurakoitsijan taskuun
      torpparilta, tilaajavastuuta ei kukaan valvo tässä yhteydessä, pääurakoitsija saa
      määrätä torpparin työn hinnan miksi itse haluaa, ( näitä torppareita, joilla laskento 4
      ja uskonto 10 ) valitettavasti riittää. Tämän vuoksi torppareiden kuljettajat ajaa alle
      lain määräämän minimi palkan, yleensä tällaiset alihintaan työtänsä myyvät on kannuksia hankkivia nuoria kuljettajia. Aina, kun tehdään "alipalkkauksella" työtä
      vieraan palveluksessa, tulee väistämättä eteen pattitilanteita, tyytymättömyyttä
      palkkaan tai työoloihin, astuu ammattiliitto kuvioihin, jokaisen kuljettajan pitää
      varmistaa selustansa liittymällä ammattiliittoon, jottei tarvitse olla tuuliajolla koh-
      datessaan vääryyttä palkassa tai muussa työssään.Jos pääurakoitsijan pitää jatkaa
      tappiollista liiketoimintaa torppareiden työllä ajovälityspalkkioiden tukemana, niin
      olisi järkevää lopettaa toiminta, kilpailu vähentyisi epäterveiden yrityksien vähen-
      nettyä silloin, myöhemmin, kun kuljetuskalustosta oli kysyntää, olisi taksojen
      korotus mahdollista ja kaikilla varmasti olisi työtä sellaisella palkalla, ettei tarvi
      lisätyönä pulloja kerätä. Ne, jotka pelkäävät kapotaasia, ei näillä Suomen keleillä
      ole suurta tunkua täällä ajeluihin, aikansa puumi voi olla piikkinä tilastoissa, mutta
      varmasti vähenee. Esimerkkinä voi kirjoitella Suomalaisten cemptihommia euroo-
      passa, härmäläiset tuli sieltä pois, sakemannit nykyään pärjää siellä kohtuullisesti,
      liti latit häärää aikansa ja poistuvat koloihinsa, Suomessa kuljetukset vakiintuu
      oman maan porukoille, kaikilla menee silloin hyvin, riippuen tietysti hallituspolitiikasta
      joka on ollut erittäin horjuvaa kuljetuselinkeinon suuntaan.

      • Sinisilmäsankari

        Joo joo mutta kato ku se Loimaan Liitto on paree. Se on halpa ja silleen. Enkä mä mihinkään kuseen joudu. Akt on ihan turha. Se on kalliskin. Ja kyllä mä itse maksan oikeuskuluni jos taisteluun joudun. Halpaa lystiä. Ja maksan myös korvaukset vastapuolelle jos sattuisin vaikka häviämäänkin käräjillä. Juu eiks se näin mee? Ja vain pelkurit jotain tessiä tarvii. Hyvä kuski saa sen minkä ansaitsee. Eikä se kivien potkiminenkaan turhaa ole jos työantaja vaikka päättääkin ettei maksa mitään jos keikkaakaan ei ole. Eiks niin.


    • norjanmiäs

      sinisilmäsankarin kirjoituksen voi jättää huomioimatta, halu provosoida asiallista kirjoitusketjua

      • RuattinMiäs

        Et siis ymmärtänyt Sinisilmäsankarin kirjoituksen sarkasmia vai osuiko kirjoitus pahasti omaan elämään?


    • norjanmiäs

      kyllä ymmärsin, sillä en otakaan kantaa hänen kirjoituksiin, mitä tulee elämääni, vaikka naama onkin pilalla, niin elämä ei ole. Yrittäjänä olen kokenut kirjoittamaani kusetusta, ajoissa olen lopettanut, yritys lepäämässä, ei pakkolopetusta, kuskit saaneet aikoinaan tes:n mukaisen palkan ja vähän päällekin. Jos ei ole järkevää liiketoiminta, kantsii harkita väliaikaista lopetusta. Tällähetkellä olen vieraan palveluksessa ja AKT:N JÄSENENÄ, ei kaduta yhtään eikä okseta olla välillä muussakin työssä, kuin omissa. Mielestäni olen tehnyt järkevän päätöksen oman yrityksen liiketoimen pysäyttämisessä, saan lainmukaisen palkankin ja voin olla perheeni kanssa, niinkuin normaalin ihmisen kuuluu ollakin. Ei tarvitse kierrellä Turun teboilin vastapäätä olevalla parkkipaikalla autoa ja kuseksia renkaisiin joka viikonloput.

    • aikoukurskeskus

      Ammattina S*nkari ohjelmassa fsn-kuski vääntää b-junaa puoli tuntia laituriin ja ottaa kyytiin yhden kuormalavan tavaraa. Oikein rahdinkuljetuksen opetusohjelma, yleensä tuollaista näkee vain kurssikeskus-sankarikuljettajien suorittamana

      • rekkajyrä

        Pölijä olet. Oletko puntti?
        Fsn mies on ammattimies, ja puntista tms pölhöistä ei voi puhua samana päivänä.


      • Anonyymi

        Jokke ei puolta tuntia peruuta laituriin kule samat polut kun Jokke Sano sitten jotain kun uskalat etu pyörän puottaa asvalilta Jokke ammatin mies vaikka firma tommonen pulju


    • nojanmiäs

      kaikesta huolimatta hyvää Uutta Vuotta 2017, Suomi 100 vuotta itsenäinen

    • toistaeituu

      Niinhän me ollaan :)

    • Kemiläinen86

      Alkoi ihan kiinnostamaan, että kuka on pullautettu pois ajoista, kun tuollaisia määriä autoja haetaan palvelukseen..

      Girteka?

    • norjanmiäs

      eipä jää paljon arvailujen varaan, mitkä tuotteet on kilpailtu, kemissä ei ole, kuin paperi, sahatavaraa jonkin verran ja torniossa outokumpu. saattaahan se kaljarallikin alkaa, joku on saanut siihen rahoituksenkin. kyllä jos aholan porukka on sekaantunut tähän fsn:n porukkaan, niin paikalliset, jo aikaisemmin urakoineet kuljetusyrittäjät voi
      heittää pyyhkeen kehään, aholalla pitkäkilpisiä autoja ja kuskit eestistä, fsn siirtää kulunsa torppareille, torpparille jää kaluttu luu kouraan, tulevaisuus ei näytä hääviltä fsn:n torppareiksi aikovilla.

    • Kemiläinen86

      Tai sitten fsn lopettaa kaikki omat autot ja torpparit tilalle. On kuulunut,että on odotusajan palkat jäänyt saamatta jne.. Kaikenlaista.

    • norjanmiäs

      kyllä tämä tieto on varmaan paikkansa pitävää, ei niin hyvää tuottoa autolle saa tavallisessa rahtiliikenteessä, jotta voisi maksaa lain mukaisen palkan ja suorittaa muutkin velvoitteet lain mukaisesti, kiitos aholan kaltaisten kusettajien, jotka rikkoo räikeästi nykyistä kapotaasia ja suomen sisäistä palkkajärjestelmää käyttämällä ulkomaista työvoimaa ns. orjatyövoimana. Tämä vääristää kilpailua suomalaisten yrityksiin nähden, kaikki ei ole samassa lähtöasetelmassa hinnoittelussa ajoista.
      Ajo/lepoaika säännökset luotiin eu:n direktiivillä tasaamaan kilpailua, ajatuksena oli, että kukaan ei saa etuasemaa tekemällä ylipitkiä työaikoja ( n.18 tunnin päiviä ), tällä
      ajo/lepoajoilla ei ole mitään tekemistä väsymyksen kanssa, vain em. varten. Myöskin
      säännös on kuljettajien suojana räikeitä työaikoja varten, tällä direktiivillä työnantaja
      ei voi ajattaa kuljettajaansa liiallisen pitkiä ajoaikoja, mikä on liiallinen, sitä voi pohtia
      itse kukanenkin, mutta raja on vedetty näihin aikoihin, jotka on nyt laissa määritelty.
      Kilometripalkkaisten, läpituntimiesten, prosenttipalkkalaiset ja muut huijatuksi palkassa tulleet kuljettajat tietysti kikkailevat mangeeteilla ja muilla härpäkkeillä työ-
      aikoja, mutta ottavat suuren riskin kiinnijäämisessä ko. huijauksilla. Esim. joku itsemurhan tekevä henkilöauton kuljettaja pyhkäsee puolikkaan keulaan, kaikki henki lähti, samassa tarkastuksessa tarkastetaan myös vastapuolen ajoneuvo, jos tässä tarkastuksessa ilmenee mangeetin käyttö, voi vain kuvitella, mitkä on sanktiot, asiaa käsitellään petoksena, joka haluaa petossyytteen työnteosta, niin siitä vaan, silloinhan jo voi hakea jäsenyyttä cannonbaalin moottoripyöräkerhoon.
      Työnteko pitää olla kovaa, mutta se pitää olla myös rehellistä, eikä kuseteta toisia alan
      toimijoita.

    • huonosijoitus

      Talvilaatu nafta tulee kalliiksi, noin korkealla!

    • Torppari71

      Kaveri oli kuullu tänään Oulun Veholta että FSNlle on tulossa 10 uutta mersua ja 20 uutta pakasterekkaa. Sielä on kuulemma uusia kavereita toimistolla. Ja niillä on kova vauhti päällä ja puhutaan että Polar, Nordic Thermo ja Savikko olis menettänyt ajoja.

    • Laskentakonsultit

      Oisko kustannuslaskentaohjelmalle kysyntää ? Ois facta tietoa kuljetusten hinnoitteluun tarjolla.

    • Pässit

      Jos torppari odottaa saavansa rahat ajoista, kannattaa valita joku muu kuin fsn. Sen verta monella torpparilla jäänyt rahat saamatta, että kannattaa kiertää fsn kaukaa!

    • Torniossa

      Miten RA-Trans?

    • tavaraliikkuumuttamiten

      Miten fsn:llä ja erityisesti sen autoilijoilla tätänykyä menee? Entä Polarlinella?

      Kuulin että se polarin entinen ajojärjestelijä Jukka Takkinen olisi nyt fs:n leivissä ja että sinne olisi siirtynyt myös paljon Polarline Oy:n autoja. Pitäneekö paikkansa.

    • paljonkoonpaljon

      Täällä kun tuntuu pyörivän näitä asiantuntijoita, niin kertokaapa, että paljonko nuo FSN:t ja Polarlinet sun muut ottavat sitä välityspalkkiota itselleen, kun ajattavat näitä rahtiliikenteen yrittäjiä?

      • Juketake

        Tälleen karkeasti n 10%. Sillä elää hyvin kun ei tarvi olla kuin ruutupaperi ja puhelin sijoituksena.


    • millemenis

      Millaisilla kilometrihinnoilla näille polareille ja äfäsännille ajellaan? Maksaako ne kunnolla? Mikä näistä isoista maksaa parhaiten "torppareille"?

      Onko kellään kokemusta tai tietoa?

      • Äfärcee

        1,75€/km plus alv ni sillo saadaan ajajia.
        Suotta polkee hintaa, sitten alkaa tulla sitä kaikenlaista hönötranssia ja muratticargoa tyrkylle.
        Puhumme Suomea emmekä ole autokoulu sanoi jo 15v sitten eräs yrittäjä.


      • Talkoistatuleehyvämieli
        Äfärcee kirjoitti:

        1,75€/km plus alv ni sillo saadaan ajajia.
        Suotta polkee hintaa, sitten alkaa tulla sitä kaikenlaista hönötranssia ja muratticargoa tyrkylle.
        Puhumme Suomea emmekä ole autokoulu sanoi jo 15v sitten eräs yrittäjä.

        Olen samaa mieltä että tuota tasoa sen kuuluisi olla mutta totuus taitaa ikävä kyllä olla jotain ihan muuta, ainakin normaaleilla rahtiautoilla joissa ei kylmäkoneita.


    • Kauppaaaaaa

      Jos joku lisää kalustoa runsaasti niin jossain kaluston käyttöaste laskee . Kuljetettava ei liene noin roimasti lisääntynyt . Systeemissä hinnoitellaan kilpailija ulos .

    • mikähommatämäon

      Onko Polarlinella ollut jotakin sotkuja torppareiden kanssa? Näin olen kuullut.

    • torpparitkoveti

      Miten Polarline Oy:lle on näin päässyt käymään:

      https://www.finder.fi/Kuljetusliikkeitä/Kuljetusliike Polarline Oy/Oulu/yhteystiedot/543226

      Se Pia Myllykoski ei kuulemma enää toimitusjohtaja olekaan.

    • kertokeekertokee

      Täällä tulee esille nimet Polarline, FSN, Savikko, Nordic Thermo ja mitä muita.

      Tietääkö joku sen, että kuka näistä maksaa parhaiten?

      Onko nämä luotettavia yhteistyökumppaneita?

      • Urospenari

        On. Yhtä luotettavia kuin jokainen heitä kohtaan


      • varoasietää
        Urospenari kirjoitti:

        On. Yhtä luotettavia kuin jokainen heitä kohtaan

        Höpönlöpön. Polarlinelle on ihan sama miten luotettava olet, niitä ei kiinnosta. Kaiken ottavat irti, mitä autoilijasta saavat. Maksavat sitten mitä jaksavat.


      • Anonyymi
        varoasietää kirjoitti:

        Höpönlöpön. Polarlinelle on ihan sama miten luotettava olet, niitä ei kiinnosta. Kaiken ottavat irti, mitä autoilijasta saavat. Maksavat sitten mitä jaksavat.

        Miten Polarlinella nylkyään menee? Vieläkö lupaavat torppareille muuta kuin mitä sitten todellisuudessa maksavat?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5450
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3497
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1622
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1564
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1038
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe