Tappiokikkailua

Veroparatiisi

Joulunpyhinä tein maatalouden verojutut melkein valmiiksi. Nyt kävi niin köpelösti että tappiota tuli. Kumpi strategia on parempi?

1. Vaadin tappion vähentämistä pääomatulosta (puunmyynti).

2. Vähennän MYEL laskut henkilöverotuksessa palkkatulosta?

12

310

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takkiintuleesilti

Siis, vähennät ne MYELit palkka tuloistasi?

• Veroparatiisi

Joo. Monella maajussilla on myös palkkatuloja. MYEL vakuutusmaksun voi vähentää joko maatalouden kirjanpidossa tai omassa (myös vaimon) veroilmoituksessaan (se keväällä tuleva esitäytetty).

• Mitähähtä
        Veroparatiisi kirjoitti:

Joo. Monella maajussilla on myös palkkatuloja. MYEL vakuutusmaksun voi vähentää joko maatalouden kirjanpidossa tai omassa (myös vaimon) veroilmoituksessaan (se keväällä tuleva esitäytetty).

Jopa meinaa ettei maajussit maksa eläkkeitään, sinnoot erikoine

• jopaonsekaisin

Miten Jopan hame taas kääntyy?? Jopahan huutaa viljelijöitä menemään duuniin, eihän silloin voi olla palkka tuloja??

• päättääkääjo
        jopaonsekaisin kirjoitti:

Miten Jopan hame taas kääntyy?? Jopahan huutaa viljelijöitä menemään duuniin, eihän silloin voi olla palkka tuloja??

ainahan tukijussit ruikuttavat 3-4 euron tuntipalkoista

• Niimpä--
        päättääkääjo kirjoitti:

ainahan tukijussit ruikuttavat 3-4 euron tuntipalkoista

Nehän kun pakottaa kahta tai useempaa työtä lisäks tekeh että hampillekin jotaan käyttöö on :)

• fsaah

Vähennys tietysti sinne, missä sillä on suurempi rahallinen merkitys. Ja se taas riippuu ansio/pääomatulojen veroprosenteista. Tai oikeastaan ansiotulopuolella pitäisi tietää marginaaliveroprosentti.

• asiallinen_vastaus
      • Veroparatiisi

VLK ajaa suurituloisten asiaa ja minä en sellainen ole.

• köyhäparatiisissa
        Veroparatiisi kirjoitti:

VLK ajaa suurituloisten asiaa ja minä en sellainen ole.

Höpöhöpö, tuo on turhaa luuloa! Köyhälle on suhteessa enempi hyötyä verosuunnittelusta. Saan itse joka vuosi tuon VKL-jäsenmaksun takaisin hyötynä moninkertaisesti.

• jhjhhg
        köyhäparatiisissa kirjoitti:

Höpöhöpö, tuo on turhaa luuloa! Köyhälle on suhteessa enempi hyötyä verosuunnittelusta. Saan itse joka vuosi tuon VKL-jäsenmaksun takaisin hyötynä moninkertaisesti.

No ei siihen mitään VKL-jäsenyyksiä tarvita, että vertaa pääomatuloista ja ansiotuloista maksamiaan veroja toisiinsa ja laittaa vähennyksen sinne, missä siitä on enemmän hyötyä.

• köyhäparatiisissa
        jhjhhg kirjoitti:

No ei siihen mitään VKL-jäsenyyksiä tarvita, että vertaa pääomatuloista ja ansiotuloista maksamiaan veroja toisiinsa ja laittaa vähennyksen sinne, missä siitä on enemmän hyötyä.

Onhan se sitten niin, jos ei halua tietoa saada lisää, ettei jäsenyyksiä tarvitse. Ei ole pakko olla jäsen, mutta omalla kohdallani olen kyllä huomannut, että on ollut paljon hyötyä. Tarvittaessa on voinnut kysyä verojuristeilta apua verotuksen suunnittelussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      77
      4662
    2. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      180
      1967
    3. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      127
      1661
    4. Kerro todelliset motiivit

kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      148
      1265
    5. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1151
    6. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      1066
    7. Sunnuntain terveiset kaivatulle

Mitä ajattelet hänestä tänään? Mitä haluaisit sanoa hänelle?
      Ikävä
      78
      963
    8. Miks et tahtonut

Enää nähdä? Haluaisin ymmärtää
      Ikävä
      52
      926
    9. Hyvää huomenta!

Mietin miten suhtaudut minuun, jos kerron tunteista. Voinko enää sen jälkeen olla samassa paikassa kanssasi, jos koet as
      Ikävä
      78
      882
    10. Mulla on tarkat korvat

Kuulin sun äänen ihan selvästi.
      Ikävä
      4
      858
    Aihe