Ketä on käyttänyt ohjelmaa Vertex?

Diorion

Heips! Huomasin tuossa taannoin kiinnostavan rakennusalalla käytössä olevan ohjelman Vertex!
Kenellä on joitain/minkälaisia kokemuksia ko. ohjelman suhteen?
Itseäni kiinnostaisi vertexin erikoiskaluste-ohjelma.

19

12915

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • konnari
      • Tommi

        Vertex G4n omistajaksi pääsee reilulla 800 eurolla, eli ilmaista ei ole. Peruskaytön kylläkin oppii kohtuullisen näppärästi.


      • Diorion
        Tommi kirjoitti:

        Vertex G4n omistajaksi pääsee reilulla 800 eurolla, eli ilmaista ei ole. Peruskaytön kylläkin oppii kohtuullisen näppärästi.

        Hei mä kävin vertexin sivuilla katsomassa G4 3900 euroa!! Soitin vielä sinne ja kysyin hintaa ja sehän se oli!
        Mistä sä saisit hankittua 800 eurolla?


      • Tommi
        Diorion kirjoitti:

        Hei mä kävin vertexin sivuilla katsomassa G4 3900 euroa!! Soitin vielä sinne ja kysyin hintaa ja sehän se oli!
        Mistä sä saisit hankittua 800 eurolla?

        www.stepsystems.fi 817,40€

        Oikeastaan se on ensisijaisesti koulujen käyttämä hankintakanava, mutta ymmärtääkseni sieltä yksityisetkin saavat tilata.

        Stepsystemsin myymää vertexiä käytetään Rauman okl:ssa teknisentyön aineenopettajien koulutusohjelmassa ja uskoisin sen kyllä olevan ihan täysversio, mutta ehkä kannattaa vielä tarkistaa ennen tilauksen tekemistä =).


      • Diorion
        Tommi kirjoitti:

        www.stepsystems.fi 817,40€

        Oikeastaan se on ensisijaisesti koulujen käyttämä hankintakanava, mutta ymmärtääkseni sieltä yksityisetkin saavat tilata.

        Stepsystemsin myymää vertexiä käytetään Rauman okl:ssa teknisentyön aineenopettajien koulutusohjelmassa ja uskoisin sen kyllä olevan ihan täysversio, mutta ehkä kannattaa vielä tarkistaa ennen tilauksen tekemistä =).

        joo kävin katsomassa tuon stepin sivut ja siellä kyllä sanottiin että se on tehnyt sopimuksen vertexin kanssa että toimittaa oppilaitosiin tuota ohjelmaa, dam.
        Täytyy tosiaan tarkastaa että onko sieltä mahdollisuus tilata.
        No ei sinulla satu olemaan sitä?


      • Tommi
        Diorion kirjoitti:

        joo kävin katsomassa tuon stepin sivut ja siellä kyllä sanottiin että se on tehnyt sopimuksen vertexin kanssa että toimittaa oppilaitosiin tuota ohjelmaa, dam.
        Täytyy tosiaan tarkastaa että onko sieltä mahdollisuus tilata.
        No ei sinulla satu olemaan sitä?

        Ei, käytän koulutuksessa. Eikä sitä voi oikein kopioidakaan.. vaatii tietokoneeseen ihan fyysisen lisälaitteen.

        Tarkistapa stepiltä.


    • on...

      objekti. Risoo........

    • paja

      Vertex:iä olen käyttänyt monta vuotta. 4G ei ole järkevä rakennus suunnitteluun. Ite käytän Vertex bd:tä ja olen ollut erittäin tyytyväinen.
      Hakkaa tehokkuudessa AutoCadin (käyttänyt molempia paljon).
      Pohja piirretään 2D:nä josta yhdellä napilla päästään 3D malliin. Kalusteita ja erilaisia tilaryhmiä voidaan mallintaa mielin määrin, joita voi vain nakella sitten oikeille paikoilleen. Toki mukana tulee melko laajat kirjastot joita voi käyttää hyväksi.
      Ohjelma on suomenkielellä ja siihen saa hirsisovelluksen optiona. Toimii hyvin myös elementti talojen suunnittelussa. Viivapiirto paljon kehittyneempää kuin cadissa.
      Itse henk koht en edes harkitsisi Cadia jos nyt olisin hankkimassa piirto-ohjelmaa.
      Alkuun ohjelma saattaa tuntua hankalalta, mutta äkkiä sen oppii.

      • jaahas47802402347

        "Itse henk koht en edes harkitsisi Cadia"

        Jaa-a, tarkoitat varmaan AutoCAD-ohjelmaa. CAD on tietysti paljon yleisempi termi.


      • ArchiCad

        Käytin työssäni 2003-2005 Vertex BD ohjelmaa. Piirteleehän sillä aika sujuvasti talotehtaiden vakiomalleja, mutta jos oikeasti suunnitellaan taloja. niin sitten käytetään ArchiCad ohjelmaa. Tuo mainitsemasi viivapiirto ei sinänsä ole tarpeellinen kuin detaljien ja asemapiirustusten piirtelyssä. Talo pitäisi pystyä mallintamaan siten, että yhtään 2D viivaa ei tarvitse vetää kuvaan.


    • Rakennusosaset

      Revit taitaa olla Archicadin luokkaa. Tuotteet ja lokalisointi ratkaisevat.

    • Vaikea.

      Vertexin sivuilta saa 29 päivän kokeiluversion Archicad ohjelmasta.

    • Anonyymi

      Joku J silta kusetus juttu

    • Anonyymi

      Luokattoman huono, jos olet piirtänyt 10vuotta sitten mallin niin eipä toimi uusimmalla versiolla. Ihan vessanpönttö ohjelma, meni semmoset 20 000 tunnin työt hukkaan...

    • Anonyymi

      G4 Pi oli vähän hämärä, yleisohjeita kaivataan.

    • Anonyymi

      Plant ja BD kova sana.

    • Anonyymi

      Kyllä tästä ohjelmistosta vie voiton Siemens NX konepajassa mennentullen, ihan suunnittelu tiskiltä työstökoneen kautta valmiiksi kappaleeksi.
      Ei tarvitse SAT-teja ja tatteja muutella ja soitella perään, että pysyikö mallit ehjänä vai joutuiko koneistaja tekemään tunteja ylimääräistä työtä.
      Solidworksiä voi myös wanhemmalle kaartille suositella nykyisin, kun on tuo suomen kieli siellä läsnä.
      Harrastelu tuherteluun tai kouluun sopiva ohjelma ei teollisuuteen.

      • Anonyymi

        Kyseessä siis rakennusala.


    • Anonyymi

      KETÄ, KETÄ, KETÄ, KETÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10792
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      208
      2882
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1686
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1536
    Aihe