ASTRA 1.4 vm.05 bensakone ääni kuin dieselin

terotele

missä on vika kun twinport kone 190000 ajettu kuulostaa välillä tyhjäkäynnillä kuin se olisi DIESEL

12

1155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pöpelix

      Hydraaliset venttiilin nostimet tai nokat kuluneet, jossei tuu ääni vesipumpumist tai laturista?

    • terotele

      nyt ääntä ei ole kuulunut juuri ollenkaan kun vaihdoin öljyt

    • EMörkö

      Nokka-akseleiden pyörät lienevät vaihtokunnossa noilla kilometreillä, Pyöriin vaikuttaa öljynpaine, joka säätää myös nokka-akseleiden ajoitusta. Niissä on myös alunperin pienet öljysihdit, jotka vanhemmiten tukkeentuvat, joskus auttaa noiden sihtien poistaminen ja puhtaat öljyt..

    • ketjuhomma

      Jakoketju on venynyt ja kiristimen säätövara lopussa. Tein juuri syksyllä ketjurempan ja ketju oli 150tkm kohdalla 2cm venynyt ja kävi tosiaan kuin diesel. Nyt tuhisee tyhjäkäynnillä kuin uusi. Muutaman sadan € remppa.

      • terotele

        teitkö ketjurempan itse ja oli muutaman satasen vai liikkeessä sen hintainen


      • ketjuhomma

        Tein joo. Tosin on asentajana kokemusta jonkin verran ja kotonakin paikka ja työkalut. Torxeja pitää sitten olla aika monenlaisia, että jakopäänkopan kaikkien kulmien takaa saa kaikki irti. Korjaamot ottaa hommasta vaihtelevasti n. 1400-2000€ kun usein menee samalla vesipumput, hihna ja kiristin, ym,. Hyvään koriin kannattaa tehdä ja huonokorinen kannattaa viedä vaihdossa niin kuin joka merkkisessä autossa ton hintanen remppa usein ratkaisee vaihdon. Avaisin ensin venttiilikopan ja katsoisin, että nokkien laakerikannet on kiinni. Ne on hyvin pienellä alle 1kpm momentilla kiinni ja kuuluu olla siis käsimitalla "melkein irti" Hyvin usein irronneet osittain ja paineet karkailee sieltä


      • Kummastuttaa
        terotele kirjoitti:

        teitkö ketjurempan itse ja oli muutaman satasen vai liikkeessä sen hintainen

        Onko H-Astran 1.4 moottorissa todella ketju?

        Ainakin omassa 1.6 H-Astrassani on hihnakäyttöinen jakopää, mukavan äänetön ja edullinen vaihtaa, vaihtovälikin on hyvin pitkä.


    • vaihtamallaparanee

      Paska, paskempi, opel...

    • entopelmies

      mulls oli kans Astra -95, luotettava mutta nyki ajoittain eikä maahantuoja saanut korjattua. Myöhemmin sain selväksi että kyse oli pelkästä karstasta palotilassa, jonka sai pois kun silloin tällöin päräytti täysillä tehoilla moskat ulos.. Opelissa oli varsin vähän vikoja ja hyvä jousitus.

      • entoplemies

        mulls oli kans Astra -95 ja päässä vikkaa ja nyki ajoittain eikä lääkäri saanut korjattua. Myöhemmin sain selväksi että kyse oli pelkästä ooppelista, jonka sai pois kun päräytti romuttamon pojille puhelun.. Opelista tuli ikuinen aivovamma ja vaimokin lähti.


      • aivovammainen

        Minä taas korjasin yhden Opelin ja sain siitä palkaksi itselleni kauniin Opel-tytön ystäväksi. Minulla se oli taas niin kuin tulopuolella. Aivovamma oli jo entuudestaan koska ajan Bemulla.


      • EnTaidaUskoa

        Kuva tai ei tapahtunu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      69
      1970
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      164
      1539
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      140
      1387
    4. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1308
    5. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      49
      1240
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      273
      1047
    7. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      992
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      110
      957
    9. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      118
      954
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      49
      777
    Aihe