ihan paras ikä.....

onTääUpeeta

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
....60 v voipi tehdä ihan mitä vaan jos terveys sallii! Uusi eläke uudistus antaa mahdoliisuuden jäädä osa-aikaiselle tai kokonaan eläkkeelle 61 vuotiaana ja yli 58v saa 500 päivää ansiosidonnaista!! Meikä esimerkiksi ollut yli 40 v työelämässä. Töissä tuli työaikoihin muutoksia ja kaikk joutuu kolmeen vuoroon nykyisen kahden sijaan, paitsi en minä 60 v karpaasi:-) Sanoin pomolle että yötöitä en tee, mut kahta vuoroo voin tehdä tai sit annat kenkää ja oon 500 päivää ansiosidonnaisella, sen jälkeen eläkkeellä!...... Mielenkiinnolla odottelen johtoryhmän päätöstä???

13

236

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onse_

No niin eipä siinnä muuta ku hävitä ei voi oli vaihoehho mikä tahansa!!!!!!!!

• Väinömäinen

Hyvin on sinulla pullat uunissa! Mulla on jo 61 ikää joten osaaikainen kyllä kiehtois.

• tokana

Mä en oo viä eläkkeellä vaikka jo pääsisinkin (64 v). Jotennii tuntuu et sitä putoo työelämän sykkeestä pois kun ilmoittaa olevansa eläkkeellä ja vapaa aika alkaa kuin itsestään lisääntyä. En ole kellään töissä vaan yritän työllistää itse itseäni.
      Ei ole kolleegatkaan jääneet eläkkeelle vielä 70 vuotiainakaan koska pelkäävät sitä luoppoaikaa et mitäs sit tehdään. Kyllä siinäkin on työtä kun yrittää väkisin keksiä jotain hyödyllistä tekemistä eläkepäivillään kun on alku innostuksestaan ensin tasaantunut. Vai täh ?

• jotennii

No sulla ilmeisesti tilanne et oot vähä niinku jo eläkkeellä jos vaan koitat päivät pitkät keksiä jotain hommia itselles! Viikko töissä viikko ekkäällä ois ehkä ihanteellisin vaihtoehto itselleni vos olla vaikka 68 v asti eli sen jälkeen ei eläkettä enää kerry joten silloin viimeistään kannattais eläköityä!

• irichcofee

102 v on myös hyvä ikä. Skotlannissa ukko halus syntymäpäivänsä kunniaks käydä viä kantakapakassaan ottamassa tuopillisen ennenkuin on liian myöhäistä ?

• Onko maailma tullut valmiiksi?

Miksi muuten olisi vaikea keksiä tekemistä?

• näin_se_menee

Kyllä valinnan vapaus kasvaa ja vero% pienenee! On tää hienoo suorastaan upeeta:-)

• rahamassi

Kun on ollut säännölliset tulot useita vuosikymmeniä on varoja ja omaisuutta väkisin kertynyt sen verran ettei toimeentulosta tarvitse murhetta kantaa. Eläkejärjestelmä huolehtii lopusta, joka on paljon saanut saa eläkkeelläkin enemmän kuin köyhyydessä elänyt. Se on monen mielestä oikein ja kohtuullista. Jos oma maailmankatsomus ei edellytä että omaisuuden pitäisi lisääntyä kuolemaan asti niin tottakai; tekemään mitä huvittaa. Maailma on kaunis ja hyvä. Takuueläkkeen varassa olevat on tietysti aivan eri juttu. Mutta mitä me heistä.

• Per-kel

Vuos sitten jäin eläkkeelle kun täytin 67 nii eivät enään huolineet:) Hyvin oon pärjänny vaikka sain 4.000€ vero mätkyt.- Ei oo vielä pässyt jano yllättämään .- Nastarovje :)

• Laskelmoihan nyt tarkkaan, että kaikki menee parhin päin,
      ettei vaan lipsahda mikään väärin päin tai nurin perin.

Aina se ikä on ollut oaras, mitä kulloinkin olen elänyt,
      Kovin lyhyeltä pätkältä tämä elämä vaan tuntuu,
      sen jälkeen kun kuuskymppinen mittarissa vilahtaa.

• Parasta-ennen-kuolemaa

Uurastit 40 vuotta, että uskalsit sanoa pomolle ja johtoryhmälle hanttiin. Onko pomokin 60 ? Olisit lopuksi tirvaissut pomoa (edellyttäen että mies) turpiin kuten pomoille kuuluu tehdä, se on vanhan ajan perinne, niin olisit täydellisesti päättävä työurasi.

• ehkä_tälleen

Ei kai sitä hanttiin tarvitse kellekkään sanoa jos ei ole aihetta, niin kuin aloittajalla ei ilmeisesti ole ollut aikaisemmin?

• Vinkki_Veikko

Mikäli mielekästä tekemistä riittävästi niin hauskaahan se on jäädä hyvissä ajoin vapaalle! Hienoa että eläke laki uudistui!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      87
      6040
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      333
      5735
    3. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      53
      4839
    4. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      317
      3709
    5. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      2
      2265
    6. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      136
      2182
    7. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      101
      1274
    8. Onko täällä helmessä tapahtunut vakava rikos?

Onko kuullut kukaan mitään.
      Haapavesi
      9
      998
    9. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      159
      882
    10. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      56
      753
    Aihe