ihan paras ikä.....

onTääUpeeta

_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
....60 v voipi tehdä ihan mitä vaan jos terveys sallii! Uusi eläke uudistus antaa mahdoliisuuden jäädä osa-aikaiselle tai kokonaan eläkkeelle 61 vuotiaana ja yli 58v saa 500 päivää ansiosidonnaista!! Meikä esimerkiksi ollut yli 40 v työelämässä. Töissä tuli työaikoihin muutoksia ja kaikk joutuu kolmeen vuoroon nykyisen kahden sijaan, paitsi en minä 60 v karpaasi:-) Sanoin pomolle että yötöitä en tee, mut kahta vuoroo voin tehdä tai sit annat kenkää ja oon 500 päivää ansiosidonnaisella, sen jälkeen eläkkeellä!...... Mielenkiinnolla odottelen johtoryhmän päätöstä???

13

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onse_

No niin eipä siinnä muuta ku hävitä ei voi oli vaihoehho mikä tahansa!!!!!!!!

• Väinömäinen

Hyvin on sinulla pullat uunissa! Mulla on jo 61 ikää joten osaaikainen kyllä kiehtois.

• tokana

Mä en oo viä eläkkeellä vaikka jo pääsisinkin (64 v). Jotennii tuntuu et sitä putoo työelämän sykkeestä pois kun ilmoittaa olevansa eläkkeellä ja vapaa aika alkaa kuin itsestään lisääntyä. En ole kellään töissä vaan yritän työllistää itse itseäni.
      Ei ole kolleegatkaan jääneet eläkkeelle vielä 70 vuotiainakaan koska pelkäävät sitä luoppoaikaa et mitäs sit tehdään. Kyllä siinäkin on työtä kun yrittää väkisin keksiä jotain hyödyllistä tekemistä eläkepäivillään kun on alku innostuksestaan ensin tasaantunut. Vai täh ?

• jotennii

No sulla ilmeisesti tilanne et oot vähä niinku jo eläkkeellä jos vaan koitat päivät pitkät keksiä jotain hommia itselles! Viikko töissä viikko ekkäällä ois ehkä ihanteellisin vaihtoehto itselleni vos olla vaikka 68 v asti eli sen jälkeen ei eläkettä enää kerry joten silloin viimeistään kannattais eläköityä!

• irichcofee

102 v on myös hyvä ikä. Skotlannissa ukko halus syntymäpäivänsä kunniaks käydä viä kantakapakassaan ottamassa tuopillisen ennenkuin on liian myöhäistä ?

• Onko maailma tullut valmiiksi?

Miksi muuten olisi vaikea keksiä tekemistä?

• näin_se_menee

Kyllä valinnan vapaus kasvaa ja vero% pienenee! On tää hienoo suorastaan upeeta:-)

• rahamassi

Kun on ollut säännölliset tulot useita vuosikymmeniä on varoja ja omaisuutta väkisin kertynyt sen verran ettei toimeentulosta tarvitse murhetta kantaa. Eläkejärjestelmä huolehtii lopusta, joka on paljon saanut saa eläkkeelläkin enemmän kuin köyhyydessä elänyt. Se on monen mielestä oikein ja kohtuullista. Jos oma maailmankatsomus ei edellytä että omaisuuden pitäisi lisääntyä kuolemaan asti niin tottakai; tekemään mitä huvittaa. Maailma on kaunis ja hyvä. Takuueläkkeen varassa olevat on tietysti aivan eri juttu. Mutta mitä me heistä.

• Per-kel

Vuos sitten jäin eläkkeelle kun täytin 67 nii eivät enään huolineet:) Hyvin oon pärjänny vaikka sain 4.000€ vero mätkyt.- Ei oo vielä pässyt jano yllättämään .- Nastarovje :)

• Laskelmoihan nyt tarkkaan, että kaikki menee parhin päin,
      ettei vaan lipsahda mikään väärin päin tai nurin perin.

Aina se ikä on ollut oaras, mitä kulloinkin olen elänyt,
      Kovin lyhyeltä pätkältä tämä elämä vaan tuntuu,
      sen jälkeen kun kuuskymppinen mittarissa vilahtaa.

• Parasta-ennen-kuolemaa

Uurastit 40 vuotta, että uskalsit sanoa pomolle ja johtoryhmälle hanttiin. Onko pomokin 60 ? Olisit lopuksi tirvaissut pomoa (edellyttäen että mies) turpiin kuten pomoille kuuluu tehdä, se on vanhan ajan perinne, niin olisit täydellisesti päättävä työurasi.

• ehkä_tälleen

Ei kai sitä hanttiin tarvitse kellekkään sanoa jos ei ole aihetta, niin kuin aloittajalla ei ilmeisesti ole ollut aikaisemmin?

• Vinkki_Veikko

Mikäli mielekästä tekemistä riittävästi niin hauskaahan se on jäädä hyvissä ajoin vapaalle! Hienoa että eläke laki uudistui!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      719
      3154
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      362
      2852
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      67
      2668
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      34
      2576
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      2108
    6. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1639
    7. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1629
    8. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      13
      1621
    9. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      82
      1620
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1509
    Aihe