Poliisiylijohtajana pitkään toiminut Paatero

JesseTorniaisesta

Poliisiylijohtaja, nyt eläkkeellä oleva Mikko Paatero, jonka poliisiunivormu jäi narikkaan reilu vuosi sitten. Tilalla on kauluspaita ja Calvin Kleinin neule: golfia ja tennistä harrastavan hyvätuloisen eläkeläisen vakioasu.
(Myöhemmin Paatero tarkentaa, että neule maksoi vain 40 euroa.) Virkavastuu ei selvästikään enää paina – niin rennosti Paatero puhuu niin urheilusta kuin turvapaikanhakijoistakin.

Helsingin Asema-aukiolla tapahtui paljon julkisuutta saaneesta pahoinpitelystä:
”Helsingissä sattuu joka viikonloppu pahoinpitelyitä, joissa voi huonoissa olosuhteissa käydä samoin”,
sanoo entinen poliisiylijohtaja MIKKO PAATERO, 68.

Mielenosoituksen ohi kulkenut JIMI KARTTUNEN, 28, osoitti halveksuntaansa muun muassa sylkäisemällä maahan mielenosoittajien edessä. Suututti siis tahallaan vastamielenosoittajan, Jesse Torniaisen, joka potkaisi häntä rintaan, niin että hän kaatui. Joutui sairaalaan , oli siellä viikon, pääsi sitten kotiin. Viikon kuluttua ja sitten kotonaan kuoli.

Paatero ihmettelee, miksi keskustelu poliittisesta väkivallasta kiehahti Suomessa juuri nyt.

”Rasismi, vihapuheet ja ääritoiminta pitää voimakkaasti tuomita. Mutta jos perusteluna on vain Asema-aukion tapahtuma, ollaan erittäin löysässä perustelumaailmassa.”

Paatero ei nimittäin näe Asema-aukion pahoinpitelyssä suoraa poliittista motiivia.

2

102

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PolitiikkaaJaPolitiikkaa

V 2003 kadetti meni auttamaan toista ei-kantasuomalaisten käsiin joutunutta henkilöä taksijonossa Rautatientorilla. Sai heiltä sivusta iskun päähän ja kaatui maahan, jonka jälkeen kaksi potki maassa makaavaa kadettia päähän. Kuolema siitä seurasi. Päätekijälle 2 vuotta EHDONALAISTA, joka minusta kuulostaa samalta kuin päänsilitys ja soo-soo-soo.
      Päätekijä sanoi tekonsa päätteeksi: ”Me määräämme täällä”.
      Maassa makaavaa päähän potkimisella tarkoituksena selvästi oli tappaa.

Kaheli Torniaisen tarkoituksena ei ollut tappaa ja asiantuntijatkin ovat eri mieltä aiheutuiko edes kuolema potkusta ja kaatumisesta. Kaksi vuotta EHDOTONTA, jonka syyttäjä haluaa vielä korottaa kuudeksi vuodeksi.

• aivot-on

Poliisi oli ampunut varoitus laukauksen päähän, ei syytettä.Miten on tuo, onko huono sihti vai muu vahinko?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5239
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3440
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2830
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      56
      2643
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      170
      2312
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      24
      2119
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      126
      1881
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1845
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1761
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe