Karstula-multia väli

exrahtaritlomalla

ajeltiin lomamatkalla siellä Karstulassa. Tui mieleeni kysyä että mikä onnettomuus tms. on tapahtunut Karstula-Multia välillä joskus kun kolme valkoista ristiä oli pystytetty aivan tien laitaan.

21

7829

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Karhu65132

Yhdessä kohtaa on ainakin kolme ristiä sen turman muistolle, jossa kuoli kolme varusmiestä. Tai en nyt tarkkaan muista, olivatko kaikki kuolleet varusmiehiä. No, mutta jokatapauksessa nokkakolari siinä mäessä oli sattunu. Ohitustilanne ja huono näkyvyys... :/

• aqåäiv

Eli typeryys.

• exrahtaritlomalla

Kiitos vastauksesta. Mietittiin että on melkoisen vaarallisen oloinen tieosuus, paljon mäkiä ja mutkia joissa näkyvyys on olematon. Aika haasteellinen varsinkin raskaalle liikenteelle liukkaissa olosuhteissa.
      Nythän siellä teilläpäin todennäköisesti raskas liikenne vain lisääntyy kun Äänekosken biotuotetehdas valmistuu.

• kerjuuu

Mietipä nyt kun inttijätkät on sitä tietä ajanu kiimoissaan Keuruulle poikarakkautta oppimaan, ei siinä järjelle ole tilaa.

• pioneerimies

Ikävä tapaus:( Koskahan tämä on tapahtunut? Olin Keuruulla intissä v.96 enkä muista että tälläisestä olisi puhuttu vaikka tuvassa oli miehiä myös Karstulasta. Lienee 2000-luvulla.

• aqåänx

Vissiin paljon aiemmin, ennemmin 80-luvulla.

• Karhu65132

Kyllä, siitä on aikaa - joskus kai 80-luvun alussa. En nyt muista tarkkaan, kun ollut itse kersa kun siitä puhuttiin. Nyt ikää jo 40 v.

• Anonyymi

Kolari sattui 4. tammikuuta 1986 ja kolme varusmiestä menehtyi kyseisessä kolarissa.

• lissukkaaa

poikaparat. Olivatko paikkakuntalaisia:(?

• Karhu65132

Kyselin hieman tuosta tapauksesta paremmin muistavilta. Ne pojat olivat kotoisin Pohjois-Pohjanmaalta ja menossa lomille. Jotain kilvanajoa siinä oli ollut ja ilmeisesti kolarin aiheuttanut autoilija oli lähtenyt ohittamaan siinä mäessä - jossa näkyvyys on 0. Eli ne solttupojat eivät olleet siinä ohittavassa autossa, vaan ohitettavassa. Tarkemmin tapahtumien kulkua tiedä, että miten siinä on väistetty ja ketäkin. Kolme nuorta miestä kuitenkin menetyi. Se oli tapahtunut 1980-81, helmikuussa. Pakkasta oli ollut melkein 30 astetta.

• exrahtaritlomalla

Hieno asia että poikien muistolle pystytetyt ristit ovat edelleen siellä tien vierellä kaikkien näiden vuosikymmenien jälkeen. Monesti nuo on poistettu kun aikaa kuluu.
      Ainakin meidän vauhtia ne hiljenti ja muistuttivat että liikennesääntöjä on syytä noudattaa.
      Pitää ensi kesänä kun Keski-Suomessa taas liikutaan käydä viemässä kynttilä tuolle paikalle.

• aåäqbv

Sillä tiellä on välillä ihan hullu liikenne. Suomen budjetin sais varmaan kuntoon yhdellä ratsialla.

• kepass

Äänekosken tehtaan valmistumisen myötä myös puutavarakuljetukset tulevat kasvamaan ko. tieosuudella. Tietä pitäisi leventää.
      Onko tuolla tieosuudella ollut muita isompia onnettomuuksia?

• hittaastikiirehtien

On siellä joitaki ollu, muutama pahempikin.
        Vuorenmutka on paha (Keuruuntien ja Rantakyläntien risteys). Jospa ne sais senkin oikastua joskus? Vissiin hittaat hämäläiset asialla?
        Niin ... tiehän korjattiin askettäin, tuskin siihen hetkeen taas kajotaan.

• awåäihg

Tai jospa siinä mutkassa noudattais nopeusrajoitusta sen sijaan että kokeilis miten kovaa siihen voi ajaa? Vai vieläkö se on nuorison huvia?

• ybe
        hittaastikiirehtien kirjoitti:

On siellä joitaki ollu, muutama pahempikin.
        Vuorenmutka on paha (Keuruuntien ja Rantakyläntien risteys). Jospa ne sais senkin oikastua joskus? Vissiin hittaat hämäläiset asialla?
        Niin ... tiehän korjattiin askettäin, tuskin siihen hetkeen taas kajotaan.

Taitaa se hämäläinen olla juuri esteenä sen mutkan oikaisulle.

• Pietarsaari-Kymenlaakso

Muistuuko kellään mieleen se tapaus, kun voimapaperirulla pyörähti perävaunusta penkalle 80-luvulla...? Pieni ajovirhe ja se oli siinä. Karstulasta Multialle päin mentäessä, hieman ennen Rantakylän risteystä...;)

Ei tätä kukaan enää muista :>

• miljoonakilomet

Onhan tuossa ajettu vuosikymmenet ja useimmat rekatkin ovat päässeet ehjänä ja omilla pyörillään. Riski tulee liiasta nopeudesta ja siitä, että kuski näpelöi puhelintansa ajaessaan.
      Keski-Suomessa nyt on mäkiä ja mutkia, luulis tuohon jo tottuneen.

• TässäJokinAikaSit

Kukas se suutuksissa nostikaan kaverinsa auton tukkinosturilla puroon?

• epåålhhh

Siinä oli kyllä varsinainen peliliike mistä ei varmaan ihan korvauksittakaan selvitty. En muista tuliko rattijuopumussyyte ja kadulla ajamista työkoneella, vaikea kuvitella mikä vakuutus sellaista korvaisi. Vaan mitäs se tähän liittyy?

• paperboykkk

Kuinka monta kuolemaan johtanutta liikenneonnettomuutta on tieosuudella ollut viimeisen 40 vuoden aikana?
      Itse olen kuullut vain kahdesta.
      Ei tie siloin kovinkaan huono voi olla!!!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      115
      5965
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      32
      4067
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3352
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      2986
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      252
      2054
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2004
    7. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1795
    8. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      43
      1787
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1696
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1569
    Aihe