Olen ollut pitkään työeläkkeellä. Kohta molemmat lapseni ovat täysi-ikäisiä ja muutamme kaikki omille teillemme. Ajatuksenani on viettää ainakin jonkin aikaa ulkomailla tämän jälkeen.
En ajatellut muuttaa ulkomaille pysyvästi, vaan ehkä n. kolmen kuukauden reissuja tehden. vakuutus kattaa max 90 päivän reissut. Vaikka sairauteni ei ole vaatinut akuuttia hoitoa aikoihin, minun täytyy silti käydä säännöllisesti tutkimuksissa. Irtaimistoni jää lapsilleni, itse muutan kirjoille siskoni luokse.
Työeläkkeestäni jää käteen n. 1200-1300 euroa kuukaudessa. Kertokaapa missä näillä rahoilla voisi elää mukavasti niin että samalla jäisi edes vähän sukanvarteenkin. Sairaudenhoidollisesti hygienia-asiat etusijalla - ei tosin todellakaan tartte olla sairaalaosaston tasoa. Toissijaisesti - en voi ajaa autoa, joten liikkuminen ei saisi olla kovin monimutkaista. Kävely tai korkeuserot ei haittaa. :)
Työeläkkeellä ulkomaille?
vihdoinmunvuoro
1
394
Vastaukset
- kotionkoti
Olen muuttanut vastaavassa tilanteessa etelään, toiseen eu-maahan. Asuin lähes 10 v pois Suomesta. Nyt olen reissannut kahden maan välillä.
Elinkustannukset n. 800€/kk. Tosin asunto on omani eli vuokra jää pois.
Terveydenhuolto pelaa, muutaman kerran olen tarvinnut palveluita. Toisaalta minulla ei ole kroonisia, seurattavia sairauksia.
Matkavakuutuksesta huolimatta olen luottanut julkiseen terveydenhoitoon. Hammaslääkärissä olen käynyt yksityisellä, kun kunnallisen puolen jonot ovat sielläkin melkoiset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166313- 1972490
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan971894En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761497Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911049- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46929- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708