Silmien laserointi pikkasen harmittaa :(

Juupajuujuu

Kävin syyskuun lopussa 2016 laserleikkauksessa, TRE Silmäsairaalassa. Itse operaatio oli todella pikkujuttu vaikka etukäteen kovasti jännitti, koska en tykkää silmien sorkkimisesta aikaisemman eri asian yhteydestä huonon kokemuksen takia. Leikkauksessa jätettiin silmät eripariksi, vasen lähinäköön ja oikea kaukonäköön. Sanottiin että aivot tottuvat eriparisuuteen muutamassa kuukaudessa. Valonarkuudesta varoitettiin kyllä, mutta jos nyt arvioi niin melko kevyesti kylläkin siitä vaivasta. Nyt mennyt reilut kolme kuukautta, näkö on mielestäni heikennyt, lukeminen on tosi väsyttävää ja valonarkuus on jotain käsittämättömän ikävää, kirkkaat valot liikenteessä oikeasti sattuvat ja kovaa, puhumattakaan auringon valosta, mutta ikävimpänä asiana on lähes jatkuva ja kova päänsärky ja huono vointisuus, ei tahdo edes särkylääkkeet auttaa ja työn teostakaan ei tahdo tulla mitään.
Olen nyt ottanut yhteyttä Silmäsairaalaan, asialle on pakko tehdä jotain korjaavaa tällaista ei jaksa enää. Varmasti suurimmalla osalla operaatio onnistuu ihan ok ja yksilöllistä kaikki terveyteen liittyvä, mutta eriparisuuteen en kyllä suosituksiani anna. Ja kannattaa muistaa että epäonnistunut leikkaus on varmasti todella hankala korjattavaksi, jos aina edes mahdollinenkaan. Silmiä on vain yhdet jokaisella!!
Ikävä juttu tässä on että tuli maksettua kallis leikkaus jolla piti päästä eroon laseista kokonaan, nyt taitaa olla niin että tarvitsen kuitenkin lasit. Uuteen leikkaukseen en tiedä olenko halukas, mitään takeita kun ei ole tuleeko yhtään paremmaksi vai meneekö huonommaksi. Suosittelen yleensä harkitsemaan tarkkaan mennäkö leikkaukseen, itse en kokemuksellani menisi vaikka saisi ilmaiseksi.

3

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pimiö

      Kiitos varoituksesta

    • kaarin.ran

      oliko laser hamraakaihen takia?Minua harmittaa että Suomessa ei yleensä ole N-acelylcholinestrrase ns C-can silmätippija ole yleisesti myynnissä Niistä on US;ssa lääketieteellisiä arrtikkeleita, ovat oikein käytettyinä vaarattomia.estävät harmaa kaihen syntyä ja parantaa alkavaa kauhea,Näin voi välttyä kaikileikkauksesta joka on usein uudestaan leikattava laserillä.En ymmärra miksi ko tipat ovat miltei pannassa Suomessa. Kyllähän tuo silmien leikkaus on ikävää ja ei aina onnostu.Ne ovat tipat ovat resptivapaat maissa jossa niitä saa. USA, Venåjä, Isobritannia ym.

    • kaari.ran

      Täällä vain kalleilla leikkauksilla pannan ihmisten silmät turhaan leikkauksiin ja komplikaattioihim Miksi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2281
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      121
      1673
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      13
      743
    Aihe