Monella ei ole tv:tä lainkaan

ainaainaaina

aikaa säästyy toisenlaisiin juttuihin verrattuna tv:n seuraajiin. Mihin?

33

362

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 60 ei enää ole väliä.
      Saati sitten 70 tai 80 jne.

      H.

    • ent.siivoojaparka

      Aikaa säästyy niitten ohjelmien katsomiseen netiltä.

      Minulla on TV ja maksan siitä katseluluvankin. Avannut olen sitä harvoin enää viime vuosina. Välillä menee viikkoja, etten edes muista mikä tuo huonekalu tuolla nurkassa on.
      Nyt Uuden Vuoden aattona piti katsoa telkkarista sitä Saara Aaltoa, kun se kuulemma on nykyisin niin muotia ja pitäähän aikaansa seurata ettei dementoidu, mutta enhän minä hänestä nähnyt vilahdustakaan. Menetinköhän paljon? Varmaan hän lauloi jonkun suomalaisen isänmaallisen laulun näin Suomen 100-vuotisjuhlan kunniaksi?

      • elätmenneessä

        "Minulla on TV ja maksan siitä katseluluvankin"
        kenelle maksat ja mitä?
        eihän mitään tv lupaa ole enää edes olemassa


      • ent.siivoojaparka
        elätmenneessä kirjoitti:

        "Minulla on TV ja maksan siitä katseluluvankin"
        kenelle maksat ja mitä?
        eihän mitään tv lupaa ole enää edes olemassa

        Kiirunaan maksan Radiotjänstille "Radio-och tv-avgift" neljä kertaa vuodessa 554kr.
        Rehellinen (vai tyhmä) kun olen .


      • seurantakonet

        mielestäni Saaran ääni ei ole ihmeellistä ollenkaan, kummempaa kuin monella muulla kisassa oli.


      • elätmeeessä
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Kiirunaan maksan Radiotjänstille "Radio-och tv-avgift" neljä kertaa vuodessa 554kr.
        Rehellinen (vai tyhmä) kun olen .

        jaa luulin täällä puhuttavan Suomen asioista, eikö samalla firmalla ole myös ruotsalaisille oma sivusto? outoa kertoa täällä ruotsin asioita kertomatta että kyse on maamme ulkopuolisesta käyännöstä


      • ent.siivoojaparka
        elätmeeessä kirjoitti:

        jaa luulin täällä puhuttavan Suomen asioista, eikö samalla firmalla ole myös ruotsalaisille oma sivusto? outoa kertoa täällä ruotsin asioita kertomatta että kyse on maamme ulkopuolisesta käyännöstä

        Väärin luulit.
        Suomalaisena saan kyllä puhua tällä palstalla muistakin kuin Suomen asioista.

        Puhu sinäkin ihan vapaasti vaikka Trumpista ja Putinista. Älä yhtään arastele, että sääntöjä rikkoisit, jos kirjoittelet muusta kuin Suomen rajojen sisällä tapahtuvista asioista kunhan tekstisi on joko suomea tai ruotsia.


      • Jätä-omaan-arvoonsa
        elätmeeessä kirjoitti:

        jaa luulin täällä puhuttavan Suomen asioista, eikö samalla firmalla ole myös ruotsalaisille oma sivusto? outoa kertoa täällä ruotsin asioita kertomatta että kyse on maamme ulkopuolisesta käyännöstä

        Älä välitä, nämä ruotsalaiset palstapäivystäjä-mamut kuvittelevat kaikkien tuntevan heidät ja tietävän mikä maan asioista he täällä kirjoittavat, aivan kuin kyse olisi oman maamme asioista.
        Se on sitä tuttua svenskatalandebättrefolk ylimielisyyttä.


      • ainavaana
        elätmenneessä kirjoitti:

        "Minulla on TV ja maksan siitä katseluluvankin"
        kenelle maksat ja mitä?
        eihän mitään tv lupaa ole enää edes olemassa

        Suomessa se" lupa" peritään verotuksessa !


      • ent.siivoojaparka
        ainavaana kirjoitti:

        Suomessa se" lupa" peritään verotuksessa !

        Selvintä se olisi, jos meilläkin olisi niin.
        Kuitenkin joka huushollissa on vähintäin yksi telkkari (ainakin tietskarin näytöksi naamioituna, jos ei avoimesti), mutta harvemmat siitä kai mitään lupaa maksaa.


      • ent.siivoojaparka

        Mikähän tuosta viestistä teki sääntöjen vastaisen? Eikö se liittynyt aloituksen aiheeseen?
        Mielestäni liittyi hyvinkin, koska aloituksessa kysyttiin, mihin kenelläkin jää aikaa, jos ei katso telkkaria.
        Joku siinä toi ilmi, että hänellä jää aikaa vaikkapa Helsingin Sanomien lukemiseen ja ihmetteli ihmisten pieniä murheita.

        http://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000005030789.html


      • Varma.Koskitar
        ainavaana kirjoitti:

        Suomessa se" lupa" peritään verotuksessa !

        Ei se ainakaan rehellisintä ole, että televisiovero peritään verotuksessa. Myös sokeilta ja kuuroilta. Oli laatikkoa tai ei. Parasta olisi kännykkälaskutuksen tapainen systeemi, vaan silloinhan poliittisten suojatyöpaikkojen rahansaanti olisi vaarassa loppua, kun kukaan ei mokomaa katselisi.
        Ja toisekseen: Jos tuo televisiovero on rehellistä ja oikeamielistä, niin miksi autottomien ei tarvitse maksaa autoveroa?
        Minä vain kysyn.
        Ei mulla muuta.


      • ent.siivoojaparka
        Varma.Koskitar kirjoitti:

        Ei se ainakaan rehellisintä ole, että televisiovero peritään verotuksessa. Myös sokeilta ja kuuroilta. Oli laatikkoa tai ei. Parasta olisi kännykkälaskutuksen tapainen systeemi, vaan silloinhan poliittisten suojatyöpaikkojen rahansaanti olisi vaarassa loppua, kun kukaan ei mokomaa katselisi.
        Ja toisekseen: Jos tuo televisiovero on rehellistä ja oikeamielistä, niin miksi autottomien ei tarvitse maksaa autoveroa?
        Minä vain kysyn.
        Ei mulla muuta.

        Ajatteles miten paljon kaiken muun maksamiseen me osallistutaan veroja maksamalla.
        Lapsilisiin vaikka ei meillä ole alaikäisiä lapsiakaan
        Sokeitten apuvälineisiin vaikka olemme näkeviä
        Terveetkin kustantavat sairaanhoitoa ja lääkkeitä
        Maksan hautausmaksuakin vaikka ei ole varmaa löytyykö haudattavaa ruumistanikaan koskaan
        ...
        Listaa voi jatkaa piiiitkälle.

        Maksa vain kiltisti autoverosi tai ota pois rekisteristä ja yritä luistaa maksamasta veroa niinkuin suurin osa ruotsalaisista luistaa maksamasta radio- ja tv- lupamaksua.


      • eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Ajatteles miten paljon kaiken muun maksamiseen me osallistutaan veroja maksamalla.
        Lapsilisiin vaikka ei meillä ole alaikäisiä lapsiakaan
        Sokeitten apuvälineisiin vaikka olemme näkeviä
        Terveetkin kustantavat sairaanhoitoa ja lääkkeitä
        Maksan hautausmaksuakin vaikka ei ole varmaa löytyykö haudattavaa ruumistanikaan koskaan
        ...
        Listaa voi jatkaa piiiitkälle.

        Maksa vain kiltisti autoverosi tai ota pois rekisteristä ja yritä luistaa maksamasta veroa niinkuin suurin osa ruotsalaisista luistaa maksamasta radio- ja tv- lupamaksua.

        Uusin metku on tämä rikosuhrimaksu. Jos teet liikennerikkomuksen vaikkei uhria olisikaan, joku lisämaksu menee.
        Ja sitten, kun kauppiaille tupakkatuotteiden tarkistusmaksu moninkertaistui, hinnoissa myös tupakoimattomat maksaa.
        Tuo YLE-vero ei tarkoita yksin teeveetä vaan Ylen palveluita yleensä, radio, netti.
        Sitä ei peritä pienituloisilta. Rajaa en nyt muista.


      • Jätä-omaan-arvoonsa kirjoitti:

        Älä välitä, nämä ruotsalaiset palstapäivystäjä-mamut kuvittelevat kaikkien tuntevan heidät ja tietävän mikä maan asioista he täällä kirjoittavat, aivan kuin kyse olisi oman maamme asioista.
        Se on sitä tuttua svenskatalandebättrefolk ylimielisyyttä.

        Tuo ei ole mielestäni mikään syy nokkiintua, jos naapurimaassa asuva kirjoittaja kirjoittaa napurimaan asioista. Minua ainakin kiinnostaa, mielelläni luen heidän kirjoituksiaan, etenkin kun jokainen heistä kirjoittaa erinomaista suomenkieltä - parempaa kuin itse osaan..))


      • en-ole-selvännäkijä
        demeter1 kirjoitti:

        Tuo ei ole mielestäni mikään syy nokkiintua, jos naapurimaassa asuva kirjoittaja kirjoittaa napurimaan asioista. Minua ainakin kiinnostaa, mielelläni luen heidän kirjoituksiaan, etenkin kun jokainen heistä kirjoittaa erinomaista suomenkieltä - parempaa kuin itse osaan..))

        Minunkin mielestä on mukava kuulla muiden maiden asioista, kuitenkin niin että kirjoittaja mainitsee mikä maan asioista kirjoittaa, eikä niin kuin kyse olisi tämän maan tapahtumista tai käytännöistä.


    • jalkamaapallo-ottelu

      Minulla on telkkari,mutta avaan sen vain jos tiedän että tulee jalkapalloa,jääkiekkoa tai snookeria. Näin olen toiminut ainakin 10 vuotta.

    • Miten.vain

      Kaksi TV:eetä toinen makkarissa, kotona ollessa on toinen aina auki vaikken sen tarkemmin seuraa.

      • eppu2

        Kaksi on mullakin, toinen makaa tuolla komeron nurkassa talvet ja kesäksi lähtee mökille, vaikka eipä siellä paljon tule katsottua, kun on muuta.
        Vaan on siellä muitakin tarvitsijoita. Ohjelmien taso menee kyllä alaspäin, kuin lehmän häntä.


      • eppu2 kirjoitti:

        Kaksi on mullakin, toinen makaa tuolla komeron nurkassa talvet ja kesäksi lähtee mökille, vaikka eipä siellä paljon tule katsottua, kun on muuta.
        Vaan on siellä muitakin tarvitsijoita. Ohjelmien taso menee kyllä alaspäin, kuin lehmän häntä.

        "eppu2"

        Heiluvatko verhosi usein? :)

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "eppu2"

        Heiluvatko verhosi usein? :)

        H.

        Ikkunat vaihdettiin viime vuonna, ei heilu enää, mitä nyt kissa joskus pistää vähän ranttaliksi.


    • Aikaa säästyy? Ei se aika mihinkään säästy, samaa vauhtia kuluu katsoi telkkua tai teki jotain muuta.

      • henrjii

        pitäisi olla rivat mistä pitää kiinni ettei maapallo pyörisi.
        Mä kyllä laittaisin maapalloon lisää vauhtia, että kevät tulisi nopeammin


      • henrjii kirjoitti:

        pitäisi olla rivat mistä pitää kiinni ettei maapallo pyörisi.
        Mä kyllä laittaisin maapalloon lisää vauhtia, että kevät tulisi nopeammin

        Ja sitten jarruttaisit niin, että keväällä ja kesällä aika kuluisi tosi hitaasti.


    • Väkisin.makaaja

      Hyvin menee aika uusintoja katellessa, voi telkkaria katella vaikka se on kiinni ja mattoja ei tarvitse pitää lattialla.

    • Aikaa säästyy harrastuksiin, arkirutiinit on hoidettava joka tapauksessa ja TV niiden jälkeen, jos aikaa jää. Itsellä tietokoneohjelmointi harrastuksena. Mieluummin siihen käytän (liian vähäisen) joutoajan kuin passiiviseen TV:n toljottamiseen. Jos se vaikka auttaisi tuota vähäistäkin muistia paremmin säilymään.

      TV tosin on mutta auki se on ollut viimeksi toukokuussa jääkiekon MM:n aikaan. Joutaisi antaa pois koko toosa tilaa viemästä, pientä korvausta vastaan. Vai pitäsköhän säästää eläkepäiviksi, jos silloin tulisi jotain katsottua, jos se vielä silloin toimii ja itse toimii.

      No, läppäriltä tulee katsottua muutama TV-ohjelma. Vissiin juuri alkava Voice of Finland, Idols ja Vain Elämää. On läppäriltä niin paljon helpompi katsoa kun ei tarvi digiboxia ajastella ja napit saa kätevästi korviin kun toinen jo nukkumassa meikäläisen katseluaikaan.

      • oikeetaelämää

        " Itsellä tietokoneohjelmointi harrastuksena. "

        onko tietokoneohjelmointi vaikeaa?
        en yhtään tiedä miten sitä tehdään?:)


      • oikeetaelämää kirjoitti:

        " Itsellä tietokoneohjelmointi harrastuksena. "

        onko tietokoneohjelmointi vaikeaa?
        en yhtään tiedä miten sitä tehdään?:)

        No, toisille ohjelmointi on ehkä helppoakin, minulle se on pirun vaikeaa;) Haastetta riittää simppelissäkin ohjelmassa. Mutta valitsenhan kahvitaukosudokuksikin aina sen vaikeimman;) Aivovoimistelukin on tärkeää fyysisen voimistelun ja liikunnan ohessa;)


    • Sanan.helinää

      Radio ja tv auki pitkin päivää kotona ollessa, yksin haluaa jotain ääntä.

    • suvenelli1

      Kyllä mulla telkkari auki on. Radioo tai äänikasetteja kuuntelen, kun menen nukkumaan.
      Sporttilenkillä kuuntelen musiikkia tai radioo kuulokkeista. Luontolenkillä kuuntelen luonnon ääniä.

      En usko, että olisin aktiivisempi jos ei telkkaria olisi. Telkkaria katsoessa on mukava kutoa.

    • Pistää kyllä miettimään onko ohjelmat oikeasti huonontuneet, ehkä ovat jopa parantuneet. Taitaa olla katsojien tarpeet muuttuneet. Ehkä ohjelmat suunnattu nuoremmille, olen kyllä itsestäni huomannut että ei tässä iässä kiinnosta tuo... Voisi sanoa että kaiken jo nähnyt, ei mitään uutta rintamalla..

    • tööttt

      Ei mullakaan ole telkkaria ollu vuoskymmeniin -- silti maksettavaa vaan aina kertyy - millon mistäkin. Hoh oijaa.
      Eka oman telkkarin ostin kirpparlta halvalla. Näkyi ja toimi n. puoli vuotta ennen kuin posahti. Ennätin maalata sen punaiseksi ja lähinnä kapineena oli vain joku väreihin sopiva sisustuselementti köyhän opiskelijan melko tyhjässä huushollissa
      - ei koskaan tai hyvin harvoin lapsenhoidon, työn ja opiskelun viidakossa edes ollut aikaa - radionkin uskovaislahkolaset kävi tuomitsemassa syntisten värkiksi.

    • 1eero

      Seuraava tv jonka ostan on oleva äly-tv 4k ultra hd tv, vähintään 65 tuuman näytöllä yhdistettynä pc toiminnoilla langattomasti kädenulottuvilla, tottelee änikomentoja, älylasit kotiteatteri ym.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      303
      9777
    2. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      67
      2203
    3. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      42
      2014
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      33
      1850
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1828
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      161
      1756
    7. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      40
      1338
    8. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      16
      1272
    9. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      53
      1226
    10. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      51
      1209
    Aihe