Ei ole tyhmiä kysymyksiä - on vain tyhmiä ihmisiä, jotka niitä esittävät. Sama pätee vastauksiin, joten miehet (sekä homot että heterot) että mahdolliset heteronaiset, älkää vaivautuko ja pitäkää mahdollinen tyhmyytenne omana asiananne. Riittää, että tyhmän roolissa loistaa ketjun avaaja.
1. Onko sinun helpompi ystävystyä homomiesten kuin heteronaisten kanssa vai oletko androfobinen?
2. Oletko kiinnostunut naistutkimuksesta? Uskotko siinä tapauksessa, että seksuaalinen suuntautumisesi on vaikuttanut asiaan?
3. Oletko joskus yrittänyt "käännyttää" heteronaista, johon olet ollut ihastunut?
4. Adoptoisitko mieluummin pojan vai tytön ja miksi?
5. Kumpi vanhemmistasi suhtautuu seksuaaliseen suuntautumiseesi suopeammin?
6. Kuinka heteronaiset mielestäsi suhtautuvat lesbouteen?
Kiitän etukäteen valistavista vastauksista ja toivotan onnellista kevään odotusta kaikille, sekä vastaaville että vastauksia lukeville (heteromiehille) lajitovereille.
Muutama kysymys.
20
3526
Vastaukset
- joop1
1. Tutustun ihmisiin, en ryhmän edustajiin. En näe ihmistä heterona tai homona, vaan persoonana, eli minun on yhtä helppo tehdä tuttavuutta oli kyseessä heteromies tai heteronainen tai sitten homo tai lesbo tai vaikka transseksuaali. Kaikkia näitä löytyy ystäväpiiristä.
2. En ole.
3. En ole, ainakaan tietoisesti, koska ajattelen että hetero on hetero on hetero, eli ei mahdollisuuksia. Yllättäen kuitenkin kaikista niistä heteronaisista joista olen ollut kiinnostunut, on kuitenkin löytynyt vähintäänkin utelias puoli. ;) En ole käsittääkseni kuitenkaan painostanut heitä millään tavalla, vaan kyseiset naiset ovat itse lähestyneet minua.
4. Pojan. En tiedä miksi, ehkä osaksi siksikin että sisaruksillani on pelkästään poikalapsia, ja olen ollut heidän kanssaan paljon tekemisissä. Tuskinpa perhekään osaisi kuvitella minulle sitä suvun ainoaa tytärtä. :)
5. Mulla on sellainen käsitys että molemmat yhtä suopeasti, tai sitten vaan totuutta ei kerrota mulle. Äidin kanssa tulee enemmän puhuttua suhteista tai niiden puutteista, mutta ei isäkään ole koskaan pahaa sanaa sanonut ja on aina tullut hyvin juttuun miniäkandidaattien kanssa.
6. Osa suhtautuu neutraalisti, osa suopeasti ja osa inhoaa. Kaveripiirissä on luonnollisesti pelkästään niitä neutraalisti ja suopeasti suhtautuvia. :) - Likka24
1. Hyvinä ystävinä miespuoliset henkilöt ovat kyllä homoja, muutama hetsku kaverikin jätkistä löytyy mut homppelit on sydänystäviä=). Mut sit taas naispuoliset frendit on 98% hetskuja ja niille pystyy kans puhuun kyl ihan kaikesta...eli vastaus on:en tiiä=)
2. en oikeestaan oo kiinnostunu...
3. Tottakai ;) aina kannattaa yrittää...
4. Periaattees oon miettiny tota paljon.. toisaalta haluaisin adoptoida pojan, mutta adoptoisin tod.näk. tytön jos lapsen adoptoisin. Lapsen haluaisin afrikasta tai perusta. Tytön sen takia koska heillä on huonommat sosiaaliset oltavat, huonommat koulutusmahdollisuudet ja yleensäkkin huonompi ennuste elämälle kuin pojilla (itse työskennellyt kyseisissä paikoissa orpokodissa)
5. Eivät tiedä asiaa, mut löisin pääni pantiksi että äiti ottas asian vastaan pienemmällä soulla kuin isäukko. (en kyl oo aatellu ottaa asiasta selvää vielä vähään aikaan)
6. Mun ikäluokka tosi ymmärtäväisiä, eli jokainen päättää itse. Jotkut vanhemmat heteronais ihmiset vähän vähemmän asiallisesti... Ja jos jollain on rakentavaa krikiittiä asiasta tervetuloa väittelemään/ keskustelemaan asiasta...=) - hiiru
1. Ystävystyn ihmisenten kanssa joista pidän... ei eroa
2. En eritysemmin..ei vaikuta siis
3. En koska se on mielestäni typerää yrittää moista, kunnioitan vapaata tahtoa
4. Ei väliä sukupolella
5. Ei tietoa toinen jo silloin kuollut
6. En ole huomannut mitään eritystä suhtautumista - aziza
...ajanvietettä nämä gallupit ja nyt ainakin mielenkiintoisia kysymyksiä!
1. ei väliä,riippuu täysin yksilöstä ja hyviä ystäviä löytyy kummastakin ryhmästä.
2. enpä juuri, tosin tulee luettua jos sattuu käsiin ko tutkimuksia,en usko suuntautumiseni vaikuttavan.
3. en, olen ihastunut teinixinä kerran heteroon enkä olisi edes uskaltanut koittaa käännyttää :S
4. periaatteessa ei mitään väliä sukupuolella,mutta koska olen harkinnut adoptiota maasta jossa tytöillä paljon huonommat tulevaisuuden toiveet orpona, kuin pojilla, olisi lapsi varmaan sen vuoksi tyttö.
5. yllätys yllätys; isä
6. uteliaasti ja joskus kyllä on sellainen tunne että ehkä välillä vähän kateellisestikin...harvoin negatiivisesti, en ainakaan ole törmännyt kovin neg. suhtautumiseen.
Jep, hauskaa kevään odotusta vain sinullekin :) - Zuumi
1. Onko sinun helpompi ystävystyä homomiesten kuin heteronaisten kanssa vai oletko androfobinen?
En ole huomannut eroa
2. Oletko kiinnostunut naistutkimuksesta? Uskotko siinä tapauksessa, että seksuaalinen suuntautumisesi on vaikuttanut asiaan?
Olen kiinnostunut
3. Oletko joskus yrittänyt "käännyttää" heteronaista, johon olet ollut ihastunut?
En
Ei sinäänsä väliä. Kumpi tahansa kävisi. Voisi tietysti olla että tyttölapsen mielenkiinnot olisivat aika kaukana omistani....mutta sittenhän niitä tyttöjen juttuja oppisi:-)
Äiti
Vaihtelevasti 1.Ystävystyn helposti monien erilaisten ihmisten kanssa, en erottele kavereita seksuaalisuuden tai sukupuolen mukaan.
2.En ole kiinnostunut.
3.En.
4.Sukupuolella ei ole väliä.
5.Molemmat. En huomaa eroa. Isä on ehkä vähän hämillään. Äidin kanssa puhutaan asiasta enemmän.
6. en osaa sanoa. Eri tavoin, riippuen aina ihmisestä.- Putkiratio
En tunne yhtään homomiestä, joten en tiedä, voisinko ystävystyä, luultavasti voisin. Heteronaisten kanssa ystävystymisessä ei ole mitään erityisiä ongelmia.
Olen kiinnostunut. Voi olla, että seksuaalinen suuntautuminen on vaikuttanut asiaan.
En ole yrittänyt käännyttää ketään. Ei minusta ole sellaiseen. Kyllä ne halut ja kiinnostus on löydyttävä ihmisestä itsestään. Se olisi ajanhukkaa. Saahan sitä unelmoida, mutta en usko, että onnistuu.
Adoptoisin mieluummin tytön, sillä tytöt ovat ihania! Minulla olisi enemmän annettavaa tytölle.
En tiedä tietävätkö, mutta eivät he ihan välinpitämättömiäkään ole minun suhteeni tässäkään asiassa. Luultavasti he hyväksyisivät asian, mutta saisin varmasti kuulla siitä paljon myös arvostelua.
Iso osa hienosti ja asiallisesti. Ehkä jotkut uskovaiset tai katkerat ihmiset eivät pysty hyväksymään sitä, että joku elää ja onnellinen omalla tavallaan toisten mielipiteistä välittämättä. Joillekin on taas vaikeata ymmärtää sitä, etteivät kaikki naiset tarvitse miestä elämäänsä. - tytönhupakko
Ystävystyn aina IHMISEN kanssa, en sukupuolen tai seksuaalisen suuntautumisen kanssa. Ystäväpiiriini kuuluu molempia. Täytyy kyllä myöntää, että homomiesten kanssa hengaan hyvin mieluusti.
Lesbourani =) alkuvaiheessa olin kovin innostunut naistutkimuksesta. Ajattelin, että lepakon on oltava kiinnostunut naistutkimuksesta =) Innostus on hiipunut, kun olen löytänyt oman alani. Toki aihepiiriä tulee väistämättä seurattua.
En koskaan yrittäisi käännyttää ketään! Kummallista kyllä en ole koskaan ihastunut heteronaisiin.
Sukupuolella ei ole niinkään väliä. Lähinnä pitäisi tuumia yhdessä naisystäväni kanssa asiaa. Hän taitaisi haluta poikalapsen...
Ei kumpikaan. Seksuaalista suuntautumistani ei ole heille olemassa.
Sangen kiinnostuneesti. Kyselevät mielellään, mutta tietenkin miespuheillaan pyrkivät vahvistamaan omaa identiteettiään minun kuullen. - tositarkoituksella
Ystävissäni on enemmän heteronaisia kuin homomiehiä, mikä johtunee kohdallani siitä, että heteronaisia on enemmän kuin homoiehiä, varasinkin tämmöisillä pikkupaikkakunnilla. Minulle ei sukupuolella tai suuntautumisella ole merkitystä ystävyyden kohdalla.
En juurikaan. Jos joku selkokielinen artikkeli aiheesta sattuu vastaan, niin todennäköisesti luen sen, mutta en hakeutuisi syvemmin opiskelemaan aihetta. Se, että olen edes vähän kiinnostunut johtunee enemmän siitä, että olen nainen, kuin siitä että olen lesbo, uskoisin.
En. Jos joku on kiinnostunut "takaisin", niin sitten on kiinnostunut, jos ei niin sitten ei, ei siinä käännyttämiset auta.:)
En aio hankkia lapsia, joten en pysty vastaamaan tähän.
Yksinhuoltajan lapsena en kykene varmaankaan antamaan kovin vertailukelpoista vastausta. Ainoa vanhempani on pikkuhiljaa alkanut hyväksyä asian.
Kohtaamillani heteronaisilla en ole havainnut kielteistä suhtautumista.
Mutta nyt täytyy kysyä kysyjältä itseltään, kun kysymyksiin on tullut jo jokunen vastauskin, että ovatko vastaukset olleet sellaisia kuin odotit, vai onko jokin seikka yllättänyt? Ja tietenkin onnellista keväänodotusta myös kysyjälle toivotan.:)- Alkuperäinen.
Hei ja kiitos kysymästä.
Vastaukset ovat olleet juuri sellaisia, joita uskoakseni jokainen ei-sapfilainen sisimmässään tahdostaan riippumatta uskoo kuulevansa. Minun kohdallani myös sellaisia, joita toivoin kuulevani.
- kun kauniisti kysytään
- suht helppoa kumman kaa vaan ystävystyä, kumpiakin kuuluu ystäviini
- olen aina ollut jonkin verran kiinnostunut, lesbouteni ei ole vahvistanut tai heikentänyt kiinnostusta
- en, en ole ollut ihastunut heteronaisiin
- asia on keskusteltu kihlattuni kanssa ja kumpikaan ei halua lapsia
- isille on aivan sama kumpaa sukupuolta "vävy" on, äiti pohti asiaa enempi mutta hyväksyy
- jotkut ovat kiinnostuneita arjen tapahtumista että onko se erilaisempaa naisen kuin miehen kanssa - Catsy_666
:1. Onko sinun helpompi ystävystyä homomiesten kuin heteronaisten kanssa vai oletko androfobinen?
Koko lailla androfobinen. Ei kiinnosta kyrvänkantotelineet miussään muodossa.
:2. Oletko kiinnostunut naistutkimuksesta? Uskotko siinä tapauksessa, että seksuaalinen suuntautumisesi on vaikuttanut asiaan?
Kyllä ja kyllä.
:3. Oletko joskus yrittänyt "käännyttää" heteronaista, johon olet ollut ihastunut?
En.
:4. Adoptoisitko mieluummin pojan vai tytön ja miksi?
Ehkä pojan. Tytöksi kasvaminen nykymaailmassa on vaikeaa (anoreksia, itsensä viiltelyt ym).
:5. Kumpi vanhemmistasi suhtautuu seksuaaliseen suuntautumiseesi suopeammin?
Isä.
:6. Kuinka heteronaiset mielestäsi suhtautuvat lesbouteen?
Vaihtelee laidasta laitaan. En ole kovin monelle tullut ulos mutta kaikki ovat joko suoraan hyväksyneet tai ainakin pitäneet turpansa kiinni. - -Eliö-
no joo.. kaikki kysymykset ei koskettaneet mua henk koht joten..
3. Olen jopa onnistunut siinä ^^... kaks kertaa..
4. lapsi on lapsi.
5. isä. ..ainakin leikkii suopeampaa. Ihminen olen vanhemmilleni edelleen.. se oma pikku riiviö. ainakin oletettavasti vielä seuraavat 40 vuotta vähintään tai enintään.
6. näköjään hyvin. Pitää avointa ihmistä vahvana. Siis.. kun olen ulkopuolisena asiaa seurannut. siis niinku sillee.. kun ne toiset ei tiedä mun paheista, mutta siitä toisesta tietää. - kenai
Ei mulla ole ongelmia ystävystyä kenenkään kanssa jos se ihminen tuntuu hyvältä tyypiltä.
No en ole ollut mitenkään erityisen kiinnostunut, joskus saattanut jotain lukea kun on kohdalle sattunut.
No en todellakaan.
Ei ole sukupuolella väliä, väliä on persoonalla.
Äitin oli helpompi hyväksyä, kumpikaan ei valita.
Ei tuota voi yleistää. Mun tutut on suhtautuneet hyvin mutta onhan noita huutelijoita ja mulkoilijoita mutta heitä en noteeraa miksikään. - Hansi
- Kaverustun kyllä helposti kaikenlaisten ihmisten kanssa, mutta että ystävystyä? Jaa-a.
- Olen kiinnostunut kaikenlaisista tutkimuksista, naistutkimus sen ohella mitenkään ylikorostumatta. Seksuualinen suuntautumiseni ei ole vaikuttanut.
- Lapsuus ja nuoruusaikoina ihastumiseni kohteet olivat täysin heteroita, mutta kyllä joskus näin aikuisenakin saatan tuntea vetovoimaa heteronaista kohtaan. En ole yrittänyt käännyttää.
- Pojan. Harrastus/kiinnostus pohjani on kaikkea muuta kuin ompelu ja baletti.
- Äiti.
- Vaihtelevasti. - p27
1.Ainakaan toistaiseksi ystäväpiiriin ei kuulu homomiehiä, joten täytynee vastata että heteronaisiin on helpompi tutustua
2.En ole
3.En ole
4.Vaikea sanoa, en ole miettinyt lapsenhankintaa missään muodossa, mutta todennäköisesti sukupuolella ei kuitenkaan olisi väliä, kunhan kyseessä muuten vaan on reipas ja terve lapsi
5.Isä toipui nopeammin, mutta äidin kanssa asiasta on kuitenkin sittemmin enemmän keskusteltu
6. Ainakin oma ystäväpiirini on suhtautunut uteliaan hyväksyvästi - *Elixir*
1. Helpompi varmasti heteronaisten, koska tunnen vähemmän homoja. Yleensäkkin tutustuminen erilaisiin ihmisiin on minulle helppoa.
2. Naistutkimus kiinnostaa, mutta suuntautumiseeni se ei ole vaikuttanut.
3. En ainakaan tietoisesti ole yrittänyt käännyttää. Jokainen rakastumisen kohteeni ON ollut hetero, koska tykkään naiskauneudesta. Eli siis naisellisista naisista. Ja valitettavasti täällä päin ei sellaisia lesboja ole tavattu. Kahden identiteetti on muuttunut kun ystävystyimme... ja sittemmin rakastuimme.
4. Ei mitään väliä sukupuolella. Suloisimman ottaisin.
5. Isä.
6. Haukkuvat ja väheksyvät. Toisinaan hyväksyvät silloin kun haluavat osoittaa suvaitsevaisuuttaan. Riippuu ihan ihmisestä. Bisset hyväksytään paremmin. - gemmi
1.Ystäväni ovat kaikenikäisiä ja sekä heteoita että gay-miehiä/naisia,paras ystäväni kuitenkin heteromies!
2.Olen ammattini vuoksi joutunut opiskelemaan aika paljonkin juuri mainittuja kysymyksiä!
3.Ei ole ollut tarvetta yrittää käännytellä ketään!
4.En adoptoisi lasta yleensäkään,olen itse ottolapsi ja minulla on tytär.
5.Sen paremmin isällä kuin äidilläkään ei ole ollut vaikeuksia suhtautumiseen,voi tietenkin myös johtua siitä etteivät he ole biologiset vanhempani eivätkä ehkä siitä syystä kanna turhia syyllisyydentuntoja?
6.En ole kokenut minkäänlaista negatiivista heteronaisten taholta,päinvastoin! - advis
1.Minä ystävystyn sekä heteronaisten että homomiesten kanssa ja välitän ystävistäni todella paljon. Minulla on melko lailla kumpiakin yhtä monta ystävänä. Heteromiehiä ei ole ystävänä niin paljoa. Usein niissä suhteissa käy ikävämmin kun kiintyvät liikaa ja sitten tulee hämmentävää:-(
2. On naistutkimus kaiketi kiintoisaa mutten ole kamalasti tutustunut aiheeseen..en tiedä.
3.En yritä käännyttää ketään. Olen vaan toivonut kovasti että tunteisiini oltaisiin vastattu. Mutta ei minuakaan heteroksi käännytetä.
4.Adoptoisin tytön. Jotenkin vain ehkä pärjäisin tytön kanssa paremmin^^
5.Kummatkin vanhemmistani suhtautuvat todella suopeasti. Ehkä äiti koska hän osaa ajatella asioita miljoonasta näkökulmasta..isällä meni hetki ymmärtää miten asia on mutta hän rakastaa minua ja hyväksyy minut tasan sellaisena kuin olen - jaa
Ehdottomasti heteronaisten. Homomiesten mahdollinen feminiinisyys ärsyttää.
Olen kiinnostunut ja varmaankin vaikuttaa.
Alkuvaiheessa lähes jokaista ystävääni... Onneksi olivat fiksuja ja ymmärsivät. Sanoivat suoraan että ole sinä mitä olet mutta jos antaisin heidänkin olla mitä ovat ... :)
Olen aina halunnut pojan, mutta lähipiirissä on lähinnä tyttölapsia, tiedä sitten?
Molemmat luulevat suhtautuvansa suopeammin kuin toinen, todellisuudesta en tiedä, emme juurikaan puhu asiasta.
Hyvin ymmärtäväisesti. Enemmän koin ongelmia yrittäessäni inttää olevani hetero.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan vä
Suomalaisista nuorista miehistä huolestuttava tutkimus – Joka neljäs hyväksyy naisiin kohdistuvan väkivallan Joka neljä3562561Irak aikoo laskea tyttöjen avioitumisikää yhdeksään vuoteen
Myös avioero naisen aloitteesta kielletään https://yle.fi/a/74-201236944362509- 1131412
- 421144
Olenko alkoholisti? Mielipiteitä kaipaan
En oikein tiedä mitä tällä haen, oli vaan pakko päästä avautumaan jonnekkin missä voi sen tehdä anonyymisti..Olen 32 vuo75932Etkö sinä ymmärrä että minähän
Rakastuin sinuun? Olin ihan pskana kauan kun en tiennyt mitä kävi. Eikä minusta ole suoraan sitä sanomaan että kaipaan s26841- 56833
Olet vain todella
Tärkeä. Niin tärkeä että sattuu. Toivottavasti olet nähnyt silmistäni kaiken sen.39815Phj vihreään käärijän 2.0 omintakeista osaamista?
Mitä ihmettä on meneillään? Kunnan johtamisessa langat yksiin käsiin? Seuraisiko keskittämisestä mitään oleellista hyvi118770En vaan jaksa
Enää tätä, kun asiat ei etene mihinkään. Jos ja kun kohdataan, kohtelen sua kuin kaikkia muitakin. Eihän se poista sitä30739