Oln jo teini-ajoista asti miettinyt että olenko hullu. Oireeni ovat seuraavanlaisia: uskon toisinaan kykyjeni olevan rajattomat, Jumalalta tulleita, uskon henkiin ja aistin niitä ympärilläni, ne eivät häiritse elämme yleensä sovussa, uskon että eräät arjessa lähelläni olevat henkilöt pystyvät lukemaan ajatuksiani, samoin minä heidän, he viitoittavat minulle tietä pienillä asioilla ja saan ns. vinkkejä ympäristöstö tulevaisuuteni suunnitelmien suhteen, minulla on myös todisteita edellä maninitun kaltaisista asioista tai ne ovat olleet muuten niin todellisia, ettei niiden todenperäisyyttä voi epäillä. Uskon myös, että maailmassa on tiettyjä ihmistasoja, joihin me pääsemme riippuen tuurista ja henkisestä kehityksestämme.
Joku voisi puhua sattumasta mutta minulle sitä tapahtuu niin usein ja sopivasti, ettei kyseessä voi olla muu kuin Jumala tai maailmanhenki.
Joskus sosiaalisissa tilanteissa en osaa käyttäytyä oikein, koska minusta ne ovat useimmiten todella turhia asioita, joskus se johtuu myös siitä, että mietin liiaksi keksustelun "todellista" merkitystä ja saatan olla kysymyksen jälkeen vain hiljaa ja ihmetellä miten toiset ihmiset voivat elää niin "arkisesti". Joskus se aiheuttaa paranoiaa, minusta tuntuu, että "maailma" on vasta aukeamassa minulle ja he tietävät jo mitä tulee tapahtumaan. Yleensä koen kyllä olevani edellä lähimmäisiäni henkisessä kehityksessä, en sorru pahuuteen niin usein kuin he, esim. pahoissa puheissaan muista ihmisistä. Tavallaan uskon, että Jumala tarkkailee minua, enkä voi huijata häntä. Saan tyydytystä kun toimin oikein, vaikka kukaan ei näkisi, koska näkymätön maailma on minulle tärkeämpi muutenkin. Minun ei tarvitse korostaa hyviä tekojani, se tuntuisi vulgääriltä ja kehittymättömältä.
Joskus on häiritsevää muutenkin elää niin eri elämää kuin muut, muuten koen tämän siunaukseksi. Ja jos minulla on paha olla, minä tiedän, että ajatukseni leviävät ja minusta tulee ainetta jota muu maailma hylkii. Kun taas voin hyvin, he haluavat minut lähelleen, paitsi ihmiset jotka ovat pahoja ihan oikeasti.
Minulla on myös kausia jolloin en pysty nukkumaan tms. olen vain radalla koko ajan, sitten kausia jolloin vetäydyn omaan maailmaani ja olen usein ihan tyytyväinen, en masentuntut. Joskus en välitä onko vaatteeni puhtaita viikkoon vaikutan masentuneelta, mutta en ole, toisaalta pystyn vain hihkumaan kun oloni on "turhaankin" niin innostunut. Maailma on minulle liian konkreettinen. Silti menestyn elämässä, opiskelen ja käyn töissä ja minulla on ystäviä, jotka eivät tosin tiedä "ajatuksistani". Ja siitä pidän kiinni. Minua vain kysytyttää, että pitäisikö minun hakea apua esim. puhkeavan skitsofrenian varalta vai voiko tämä olla normaalia?
Olenko "hullu"?
21
2332
Vastaukset
- milli
En tiedä, oletko hullu. Kieltämättä olet massasta erottuva ! Mutta kuinka yhteiskuntakelpoinen koet olevasi? Eli oletko saanut opiskeltua ammatin itsellesi ? Pystytkö tekemään työtä esim. 6-8 tuntia arkipäivässä tai opiskelemaan ?
Vai onko ajatuksistasi haittaa opiskeluille ja ystävyyssuhteille ? Pystytkö nukkumaan kohtulliset yöunet n. 6-10 h/yö.
Olen meilenterveyteen ja päihteisiin erikoistunut lähihoitaja, siksi aihe kiinnostaa.
Uskotko Pyhään kolmiyhteiseen Jumalaan eli Jeesukseen, Pyhään Henkeen ja Isään Jumalaan. Muista, vai Jeesus voi sovittaa Sinun syntisi ja olla ovena Jumalan luo.
Siinä, olet oikeassa, että Jumalalta emme voi salata mitään. Jumala tietää jopa hiustemme lukumäärän. Mutta Jumala rakastaa jokaista ihmistä. Siitä osoituksena hän lähetti poikansa Jeesuksen maan päälle, Ettei yksikään meistä hukkuisi, vaan että kaikilla olisi ikuinen elämä. Sekä pyhän hengen. Jos sinulla ei ole uskoa, rukoile Pyhää Henkeä itsellesi. Niin saat uskon elämääsi ja Jeesuksen sydämeesi.
Johanneksen Ilmestys 3:20 (Jumalan kansan pyhä Raamattu)"Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, Minä käyn hänen luokseen sisälle ja aterioin hänen kanssaan ja hän minun kanssani."- Tyttö 24
Opiskelen ja käyn niiden ohessa työssä. Tapaan vapaa-ajalla myös ystävia aika aktiivisesti.
Sisäisestä maailmastani ei ole varsinaista haittaa, mutta en ole oikein halunnut tuoda sitä esiinkään suoranaisesti. Joskus ehkä sosiaalisissa tilanteissa olemukseni huokuu jonkinlaista hämmennystä, esim. jonkin "suuren totuuden" tultua ennalta arvaamatta esiin ja joskus olen joutunut tietojeni vuoksi katkaisemaan välini joihinkin yksittäisiin ihmisiin. Mutta nämäkin ilmiöt ovat ihan tuttuja oikeastaan jokaiselle meistä.
Kysyit että uskonko Jumalaan ja voin sanoa uskovani, mutta en usko Raamattuun aivan noin seikkaperäisesti, minulle se on paljon enemmän liikkumavaraa tarjoava symbolinen teos, jota ei tulisi tulkita liian tarkkaan tai kohottaa yli muiden uskontojen. Mielestäni jokainen on oman itsensä Jeesus, vain yksi versio taivaasta tippuneesta noviisista, jonka on tarkoitus tulla Jumalan kaltaiseksi ja nousta takaisin.
Kiva kun et heti leimannut hulluksi muuten ;)
- fgre45
Maailma on hyvin sairas paikka, joten jotkin asiat voivat olla luonnollisesti selvitettävissä, mutta huolestuttavaa on ettet itse halua takertua todellisuuteen. Uskomme helposti yliluonnollisuuksiin jopa todellisten asioiden kohdalla vaikkakin asialle on olemassa järkeväkin selitys. Leikimme mieluusti mielikuvituksellamme, mutta todellisuuteen me emme pysty luomaan henkimaailman tasoja taikka mt-hoidosta tuttuja f-koodeja muutoin kuin symboolisessa merkityksessä.
Se jota mt-hoidossa kutsutaan henkiseksi sairaudeksi, on tämä todellisuudessa vain oire jostakin muusta. - Fox Mulder
Tässä elämässä on paljon enemmän kuin arkitotuus, mutta älä turhaan mene selittämään sitä ihmisille jotka eivät ole siitä kiinnostuneita tai eivät siihen usko, saat todellakin hullun leiman otsaasi.
Usko itseäsi ja tuntemuksiasi, mutta muista pitää jonkinlainen kontrolli asioihin, aina kaikki ei ole kultaa mikä kiiltää. Vuosien varrella tulet saamaan vastauksia kysymyksiin ja löytämään itsestäsikin enemmän. Älä kiirehdi asioita, kaikki aikanaan.
Täällä "linjoilla" on monille ainoa paikka, missä voivat todella puhua omista tuntemuksistaan ja kokemuksistaan. Ja silti yhteen keskusteluun tarvitaan vain yksi "insinööri" ja kaikki on pilalla. Jos olet tällaisten ihmisten kanssa kasvotusten, kokemus voi olla vähintäänkin epämiellyttävä.
Muista Don Quixoten opetus, taistelu tuulimyllyjä vastaan on hyödytöntä. Paha mennä sanomaan mitään varmaa diagnoosia.
Toisaalta nuo ajatuksesi kuulostavat hyvin grandioottisilta (mikä on hieno termi ns suuruudenhulluudelle...) ja tuovat vaikutelman psykoosityyppisestä harhaisuudesta...
Mutta toisaalta tunnut hyvin tasapainoiselta. Pystyt elämään arjessa, opiskelemaan ja työskentelemään. Sinulla on sosiaalista elämää. Nuo kuvailemasi asiat voi tulkita olevan osa uskontoasi samalla tavalla kuin Jeesuksen neitseellinen sikiäminen ja syntien anteeksianto on osa kristinuskoa. Monet ihan ns. terveetkin ihmiset saattavat uskoa esimerkiksi keijujen ja enkeleiden olemassaoloon. Vetäytyminen omaan maailmaasi voi olla eräänlaista meditaatiota.
Et sinä välttämättä siis ole "hullu" vaikka uskotkin valtavirrasta poikkeaviin asioihin. Itse uskon joihinkin aika omituisiinkin asioihin... Tai uskon niiden olevan mahdollisia, vaikken pysty niitä itsellenikään todistamaan.- sdgg
Et kuulosta mitenkään harhaiselta. On todella olemassa ihmisiä, jotka ovat herkempiä aistimaan asioita ja myös näkymättömiä asioita.
Mutta on myös ihmisiä, jotka tämän ns. yliluonnollisen turvin tuntevat olevansa erikoisia ja spesiaaleja. Joillekin se on Ellroyn sanoin meditaatiota. Jotkut pakenevat oikeaa todellisuutta tai vain tahtovat niin syvästi nähdä ja kokea maailman seikat syvällisemmin ja erilailla, että he vain alkavat näkemään asioita. Toisaalta ihminen voi luoda ja nähdä itse ikäänkuin vihjeistä ja merkeistä itselleen omaa mielikuvitusta ja toivekuvaa tukevan maailman.
Sanotaan, ettei henkimaailman asioita voida tutkia tieteellisellä varmuudella. Yhteiskuntakelpoisuus on monissa maissa se koko elämän tarkoitus.
Uskot jumalaan. On hankala erotella pyhää ja oikeaa tuntemusta ja harhaista tuntemusta. Elätte viestintuojien kanssa sulassa sovussa sanomasi mukaan. Jos nämä jutut olisivat todellisia, eivät ne riivaisi sinua. Et joutuisi elämään niiden kanssa, vaan ne tulisivat sinusta itsestäsi ikäänkuin huomaamatta.
Minullakin oli joskus aika, jolloin kaikki mystinen kiinnosti. Sulla se tapahtuu itsestään ja on jokapäiväistä (?), mutta sillon mä oikein hain niitä kokemuksia ja tuntemuksia. Kaikkien meditaatio ja suggestiojuttujen kautta, pappien kirjottamien kirjojen kautta (joissa he tutustuivat saatanaan), jopa ufokirjojen kautta! Jossain vaiheessa kaikki tuollainen kiehtoo, kun etsii elämäntarkoitusta ja varsinkin jotakin syvempää, ei massakansalaisuutta. Tutustuin tahtomattani saatananpalvojiin ja yritin päästä heidän sielunmaailmaan käsiksi, itse kuitenkaan ihannoimatta sitä sairasta elämää ja uskoa johonkin pahaan, joka tekee elämästä helvetin. Kaikki sellainen kiehtoi minua, syvempi ymmärrys.
Kaikki mitä kerron on vain vaihtoehtoja, mulla ei ole sulle mitään oikeutta sanoa että olet hullu. Mutta jos epäilet ja ihmettelet ja sua vaivaa, niin voit olla myös jossakin puolittaisessa vaiheessa. Rationalisoit asioita, uskot todella noihin henkimaailman viesteihin. Entä jos työsi, ystäväsi, opiskelusi ja menestyksesi ja muu yhteiskuntakelpoisuutesi on se, joka pitää sinut pinnalla? Entä jos vaan yksinkertaisesti olet vielä sen verran vahvoilla mielenterveysongelman kanssa, että et anna sille valtaa vaan järkeistät ja puolustelet sitä sillä, että pärjäät elämässä. Entä jos vaan olet niin vahva, että et anna "hulluudellesi" valtaa vaan pidät sen aisoissa? Entä jos siksi tunnet olevasi "normaali terve" vaikket ehkä olisikaan?
Ei noista asioista kyllä kannata kellekään lähtee kertomaan. Kel onni on se onnen kätkeköön. Sitten kun se alkaa rajottaan sun elämää, saat ihme ahaa-elämyksiä ihan missä ja miten sattuu, niin hanki sitten hoitoa. Koska jos se olisi ns. "hyvä henkimaailma" niin se ei piinaisi ja vaikeuttaisi sun elämää. Ja jos sun ajatukses pyörii koko ajan ja näet koko ajan joitain juttuja, niin ei se ole enää mikään kyky vaan harha ja elät pian kohta kokonaan siellä harhamaailmassa saamatta kosketusta tai erottamatta todellisuuden ja ei-todellisuuden rajaa. - tarjasusanna
on olemassa vain ihmisiä,joilla on paha olla.Suurimmalla osalla ihmisistä on joskus paha olla siinä määrin ,että psykiatrikin on tarpeen...Kannattaa hakea ajoissa apua,jos tuntee tarvitsevansa.Toipuminen kestää sen verran kauan,ettei kannata hukata hetkeäkään.Ja mitä pidemmälle sairaus on edennyt,sen vaikeampi on toipua--varsinkin mielenterveyshäiriöissä.
- Tyttö 24
Siis tällainen tapa suhtautua maailmaan minulla on ollut aina. Olen välillä hämmentynyt yhä lisääntyvästä informaatiotulvasta, mutta se kulkee vain käsi kädessa oman kehitykseni kanssa, kai. Siksi joskus harvoin tosin, tulee sellainen olo, että mennäänkö tässä hieman liian lujaa.
Toisaalta olen Foxin kanssa pitkälti samoilla linjoilla, elämä on ihmellistä, supernormaalia :). Niin ja kyse todella ehkä onkin enemmän laajasti hahmotetusta maailmankatsontatavasta/uskonnosta, kuin harhaisuudesta. Minusta vain on luonnollista uskoa ajatustenlukemiseen ja korkeampaan tietoon.
Jos hankkisin itselleni apua, hankkisin sitä ennemminkin ajoittaisen maanisuuteni takia kuin harhaisuuden. Minulla ei siis ole "paha olla". Mietinkin vaan ehkä sitä, että onko yleistäkin että ihmisen sisäinen maailma poikkeaa näinkin radikaalisti yleisesti koetusta maailmasta. Kokevatko kaikki tällaista ristiriitaa, vai pelkät hullut? Kuulostaa siltä että siinä tapauksessa tahtoisin olla hullu. En haluaisi muuttua, elämäni on vehreämpää näin, kunhan ei pahene ;). - vuosien saatossa
Tyttö 24 kirjoitti:
Siis tällainen tapa suhtautua maailmaan minulla on ollut aina. Olen välillä hämmentynyt yhä lisääntyvästä informaatiotulvasta, mutta se kulkee vain käsi kädessa oman kehitykseni kanssa, kai. Siksi joskus harvoin tosin, tulee sellainen olo, että mennäänkö tässä hieman liian lujaa.
Toisaalta olen Foxin kanssa pitkälti samoilla linjoilla, elämä on ihmellistä, supernormaalia :). Niin ja kyse todella ehkä onkin enemmän laajasti hahmotetusta maailmankatsontatavasta/uskonnosta, kuin harhaisuudesta. Minusta vain on luonnollista uskoa ajatustenlukemiseen ja korkeampaan tietoon.
Jos hankkisin itselleni apua, hankkisin sitä ennemminkin ajoittaisen maanisuuteni takia kuin harhaisuuden. Minulla ei siis ole "paha olla". Mietinkin vaan ehkä sitä, että onko yleistäkin että ihmisen sisäinen maailma poikkeaa näinkin radikaalisti yleisesti koetusta maailmasta. Kokevatko kaikki tällaista ristiriitaa, vai pelkät hullut? Kuulostaa siltä että siinä tapauksessa tahtoisin olla hullu. En haluaisi muuttua, elämäni on vehreämpää näin, kunhan ei pahene ;).Ajatusten lukeminen, telepatia, enneunet, ennenäyt ovat ainakin totta. Testauksen alaisena on vielä paljon muuta. Usko itseesi.
- Kokenut
voin kokemuksesta sanoa, että ihan terveestä mielestä ei ole enää kyse. vaikka kuinka houkuttelevaa olisikin ajatella, että olet vain tavallista herkempi yksilö, se on kuitenkin todellisuuden kieltämistä. Oireet viittaavat puhkeavaan skitsofreniaan. Psykoosissahan hämärtyvät rajat todellisuuden ja oman mielikuvituksen välillä, tyypillistä juuri kuvitelmat tarkkailusta esim. Jumalan taholta.
kannattaa käydä tarkastamassa tilanne. kun tarpeeksi ajoissa saa hoitoa, voi elää lähes normaalia elämää jatkossa!
tsemppiä! :) Sinulla on aivan selvä skitsofrenia. Hae apua!
- Philip
Olisit hiljaa!
Tässä tapauksessa ei ole väliä onko hänellä skitsofrenia vai ei, kun se ei haittaa hänen elämäänsä tipan tippaa, vitun idiootti! Philip kirjoitti:
Olisit hiljaa!
Tässä tapauksessa ei ole väliä onko hänellä skitsofrenia vai ei, kun se ei haittaa hänen elämäänsä tipan tippaa, vitun idiootti!Sanoinko mielestäsi että skitsofreniassa on jotain väärää?! Tiedän monta jolla on, eikä se ole heidän elämäänsä haitannut, mutta esim. läheisten on. Tarkoitin sitä, että jos on skitsofrenia, kannattaa hakea apua, koska myöhemmin se voi pahentua ja asiat sekaa jo niin pahasti että elämästä ilman laitosta ei tule mitään. Älähän poika hutki ennen kuin tutkit!!! Eikä tämä palsta mielestäni ole riitelyä varten, vaan siksi että on apua ja tukea niille jotka sitä kaipaavat. Enkä missään vaiheessa ole tarkoittanut pahalla, mutta jos niin tahdot ajatella: ole hyvä vain.
Philip kirjoitti:
Olisit hiljaa!
Tässä tapauksessa ei ole väliä onko hänellä skitsofrenia vai ei, kun se ei haittaa hänen elämäänsä tipan tippaa, vitun idiootti!Jos et ymmärrä järkipuhetta, lue vaikka minun viestiä yläpuolella oleva viesti "hoitoon" nimim. "kokenut", niin tietäisit edes jotain asioista ennen kuin tulet muita haukkumaan. Enkä vieläkään tarkoita millään pahalla!
- Tyttö 24
piitu7 kirjoitti:
Jos et ymmärrä järkipuhetta, lue vaikka minun viestiä yläpuolella oleva viesti "hoitoon" nimim. "kokenut", niin tietäisit edes jotain asioista ennen kuin tulet muita haukkumaan. Enkä vieläkään tarkoita millään pahalla!
Onpas tullut paljon mietittävää. Pakko tunnustaa, että ehdin jo hieman pelästyä eräitä kommentteja, mutta haluan korostaa, että en ehkä ole normaali sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta en myöskään onneton tai ympäristölleni vaarallinen. Näen kehityksessäni selvän noususuhdanteen :), enkä usko, että todella olisin "luhistumassa".
Ajattelutapani on vain erikoinen ja aistin asioita helpommin, tai kenties koen herkemmin tilanteet, joissa ei useimpien mielestä ole mitään merkittävää. Näen, että yhteiskunta on vain harhaa, johon kiinnittyminen turruttaa ajattelevan ihmisen.
Toisaalta hulluhan ei itse tiedä olevansa hullu, mutta ehkä tässä nostaa päätään vain uusi henkinen vallankuomous, pikkuhiljaa.
Uskon että Jumala puhuu meille mm. ihmistejn hyvien ajatustn ja tekojen kautta, Jumalaa voi kutsua vaikka Rakkauden hengeksi, eikä Raamattu ole minulla ainoa paikka, jossa Rakkaus ja Jumala näkyy. En ole koskaan ajatellut, että silmässäni olisi jotain vikaa, en näe harhoja, pikemminkin aistin asiat herkästi tai otan keskimääräistä vakavammin. Mutta en voi kieltää etteikö näinkin ehkä olisi, ihminen on kokonaisvaltainen olento, jonka koko tasapainoa voi horjutta vaikka yhdellä silmällä :).
Minua ilahduttaa välittäminen, mutta myös se, että on näet olemassa myös ihmisiä, joille tällaiset "supernormaalit" asiat ovat luonnollisia. Onneksi tallaisia minulla on myös omina ystävinä, etten joudu aivan totaalisesti salaamaan omituisuuttani. Sellainen jatkuva oman itsensä kieltäminen varmasti viimeistään toisi henkisiä ongelmia mukanaan.
- MIELENTUTKIJA
KIRJOITAN SINULLE AJAN PUUTTEESSA VAIN LYHYESTI.EI, ET MISSÄÄN TAPAUKSESSA OLE HULLU.MUTTA SINUN SILMÄSI ELI NÄKÖAISTISI ON VIALLINEN ELI SYNNYNNÄISESTI POIKKEAVAVAN YLIHERKKÄ.RAAMATUN VUORISAARNA JUURI VAROITTAA TÄSTÄ.LÖYDÄT SEN KYLLÄ (PARI,KOLME JAETTA) EVANKELIUMISSA,KUUDESKO LUKU..SE VAROITTAA SIKSI, ETTÄ VIALLINEN
SILMÄ SAA KOKEMAAN JUMALAN VÄÄRIN.SIKSI SE SANOO (MIELESTÄNI) JOPA ILKEÄSTI JOTENKIN NÄIN: VOI SITÄ VALOA, JOKA ONKIN PIMEYTTÄ.MEILLÄ ON JUMALASTA VAIN PAINETTU SANA, EI MUUTA.JA MUISTA, ETTÄ JUMALA PUHUU AINA JOKO ENKELINSÄ TAI
VAIKKAPA PALAVAN PENSAAN VÄLITYKSELLÄ.EI, NIINKUIN SINÄ (JA MUUTEN MONI MUUKIN) KUVITTELET !
MUISTA, ETTÄ EI KUKAAN PYSTY LUKEMAAN AJATUKSIASI,EIKÄ JUMALA VAIKUTA SUORAAN SINUUN, VAAN SILMÄSI AISTIHERKKYYS AIHEUTTAA TÄMÄN "PAINEEN" JA KOKEMUKSEN.ELI TUNNISTA KAIKKI
VÄÄRÄT KUVITELMAT ITSESSÄSI.MUUTOIN SITTEN OLET VAIN LAHJAKAS.VIIMEINEN NEUVO: OLE ROHKEA, JÄRKEVÄ JA
LUOTA ITSEESI TÄMÄ RAJOITE HUOMIOONOTTAEN, MISTÄ PUHUIN.OPISKELE ITSELLESI MUKAVA AMMATTI.-TERKUT!- Hulukkonen
...millä perusteella sanot, että jumala puhuttelee vain enkelin tai palavan pensaan kautta? Näin tapahtuu raamatussa, mutta misään kohtaa tietääkseni ei kerrota etteikö muutkin tavat olisi mahdollisia.
"Tuntemattomat ovat Jumalan tiet".
- Smrt
harhaluulot ovat yksi psykoosin oireista ja siihen on lääkitys. harhaluulot voivat puhjeta skitsofreniaksi jonkun laukaisijan avulla. itsellä oli eräänlaisia vainoharhoja sekä harhaluuloja ja tein psykologin kanssa testin epänormaaleista kokemuksista ja sain lääkityksen, jonka lopetin ja skitsofrenia puhkesi (lääkitys takaisin kymmen kertaisena). joillekkin mielikuvitusmaailma antaa arkeen pientä lisäpiristystä mutta normaalia se ei ole, vaan mistä sitä tietää mikä on normaalia. mutta pienellä neurolepti annoksella nuo harha luulot häviävät, ja se on parempi kuin skitsofrenan puhkeaminen ja jatkuva tuska. suosittelen psykologin luona käyntiä koska heillä on paljon testejä jotka auttavat diagnotisoinnissa, ja kukaan ei pakota mihinkään.
- made
Kuulostaa osin tutulta. Luulen, että sulla on on kaksisuuntainen mielialahäiriö. Olet herkkä ja aistit asioita, mutta yleensä ne varmaan lähtevät sinusta itsestäsi tai voithan ollakkin jollain "toisella tasolla" oleva. Mutta jos niin olisi tietäisit sen todennäköisesti itsekin, eikä sitä tarvitsisi muilta kysellä.
Hulluus kuulostaa niin pahalta sanalta, mutta sitä on meissä jokaisessa ja sitä pitäisi pystyä hallitsemaan. Jos jokin "tunne" saa sinut liikaa valtaasi ja menetät otteen todellisuudesta, et pysty nukkumaan ja normaali arki kärsii, olet avun tarpeessa. - kirjoittelin vaan
Sen olen tässä elämässä oppinut, etten tuomitse enää mitään tai ketään. Mistä minä voisin tietää asiat niin tarkkaan? Ehkä on olemassa Jumala tai jotain yliluonnollisia kykyjä. Tsemppiä sinulle! Uskon että tiedät kyllä itse oletko hullu vai et. Ei kannata tänne kirjoitaa, eivät ihmiset kuitenkaan ymmärrä. :)
- Rakastakaa itseänne ja muita
Miten kukin tässä maailmassa siitä ajattelee.Eikös meillä kaikilla ole omat aivot ja omat ajatukset?Miksi meidän olisi oltava kopioita,kun emme sitä ole käyttäytyisimmepä kuinka vain ulkomaailman kanssa?
Suomalaisilla tuntuu olevan tämä leimautumispelko, ihan ihmeellistä.
Olet varmaan keskivertoa(mitä se sitten onkaan) älykkäämpi,luovempi.
Miksi ihmeessä haluat leimata itsesi skitsofreniksi jos sinulla on omat aivot?Pelkäätkö omia ajatuksiasi, elätkö niin että muille näyttää hyvältä.
Onneksi jaksan itseäni,olen saanut selville että olen normaalia älykkäämpi(mitä se sitten onkaan),olen asunut 10v.ulkomailla ja voin todeta että hengitän paremmin muualla kuin täällä.Johtuuko tämän kansan luonteenlaadusta vai mistä mutta epänormaalein olo on täällä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4402528Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek142360Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2521475Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.821129Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel621046Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4171038Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41908- 153905
- 56859
- 79845