Mahtaako järvessä kalakanta selvitä jäiden tultua?? Kesällä oli taas niin turpeista vesi että hirvittää.
Kyyjärven happitilanne
12
1526
Vastaukset
- Lama-tuli
Taisi Tsernobylin ,kokeilu onnettomuus 1986 syödä hapen Kyyjärvestä.Ihmiset jotka
asuivat silloin Kyyjärven alueilla .kertoivat valkoisten pilvilauttojen leijailleen 30-50 m korkeudella ja laskeutuneen maastoon.Onko kukaan tutkinut "Syöpäsairaiden" määrää,Karstula,Kyyjärvi,Perho sektorilla,laskeumat putosivat metsiin ja vesistöihin.
saastuttaen silloisten asukkaiden vesistöt,metsät ja näin eläimet ja ihmiset.Löytyykö
vielä säteilyarvoja?30 vuotta on kulunut tapahtumasta,viimeisten 10 vuoden aikana
"Syöpäkuolleisuus luvut pitäisi olla koholla.
Kunta voisi olla yhteydessä ELY-keskukseen/anoa varoja Kyyjärven hoitoon,
"Asiallista kannanottoa ,"Kyyjärven nykytilasta.- Rannallaruikuttaja
Kirjoitin jo muutama vuosi sitten, että järveä likaava aine on turvetta. Kunta eikä kalstuskunnan hoitokunta korvaansa lotkauttanut. "Turha sitä enää on päivitellä kun on huono housuissa" sanotaan sananlaskussaki.
Kalastuskunta myönsi kunnalle 3000 € jonkinlaisen suojan rakentamiseen satamaan. Hyvältähän se kait näyttää kuin "keisarin uudeet vaatteet". - Tietäjät
Kysykää Vapolta mistä turve tulee ne tietää koska ajavat sitä Jyväskyläänkin
- Virta-vie
Poratkaa nyt niitä pilkkireikiä ja upottakaa ne joulukuusenne niihin.
Mistä sinne turvevalumia pääsee?Laskeeko järveen metsäojia?
Onko lähistöllä lämpölaitoksia,jotka päästävät lietteen viivästysaltaistaan vesistöihin.
Ympäristö viranomainen vuosittain tarkistaa kyllä nämä.(Kalastuskunta eli osakaskunta on myöntänyt kunnalle,ei tämän pitäisi olla olla toisinpäin.
(Kunta myöntää kalastuskunnalle)vesistöjen hoitoeuroja.Minkälaisen suojan
sinne on rakennettu.Autiotiloja kaupataan sivukyliltä joilla näyttää olevan
jonkinlainen vesi ja venepaikka oikeus Kyyjärveen. Koetetaan nyt pitää vesistö
kunnossa ja kalastus arvossaan,Olen ollut mukana ja huomasin kyllä että vesistö
oli aika matalaa,mutta oli kyllä syvänteitäkin,harmaalta vesi vaikutti,ihmeesti
kylläkin kala saivat.- voivoijavielakerranvoi
Mitä niitä reikiä enää poraamaan, kun järvi on jo pilalla.
- Virta-vie
Tuon varmaankin tietää jokainen jopa 250 vapaa ajanasunnon omistajakin.
Tietääkö Autiotilojen omistajat?Jos järvi on kerran pilalla,miksi siitä ei ole
mitään tiedotettu?"Taidat olla joku pahanilmaan lintu,joita esiintyi Tuntemattomassa sotilassakin." - Lama-tuli
Virta-vie kirjoitti:
Tuon varmaankin tietää jokainen jopa 250 vapaa ajanasunnon omistajakin.
Tietääkö Autiotilojen omistajat?Jos järvi on kerran pilalla,miksi siitä ei ole
mitään tiedotettu?"Taidat olla joku pahanilmaan lintu,joita esiintyi Tuntemattomassa sotilassakin."Kuntavaalit ovat tulossa,Soini jo väläytti verotuloja kuntaan mökkiläisten
toimesta 3 kuukaudeksi.Tällaisilla toimilla Kyyjärven happitilanne paranee.
Tilanne on toinen jos Soinin sana ei pidä.Eikä valtuutetut ole syöneet jo tulevaa.
- Gabri
Kalahtiko kalikka polveen.
- mattimylläri
Onpas asiallista,Onko nyt hyvä olla.
- Virta-vie
Joulupuu on lahja Kyyjärveen,nyt vain kaikki viemään "turonsa" järveen.
Välttäkää veneily reittejä kun porailette turoille reikijä. - oskmuistaen
Tässä teille jotka syytätte turvetta ahdingostanne.
http://turveinfo.fi/2017/09/29/kyyjarven-humus-kiintoaineselvitys-turvetuotannon-osuus-n-1/ - tyytyväinenkalastaja
Hyvin on happea riittänyt kuhaa ja haukea pakastimet täynnä. Eikä ole kuin kaks matalaa verkkoa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289