Nuorien työhönperehdyttäminen kunnolla

avunantoa

HUOM NUORET, jotka kaipaavat apua työelämään kiinni pääsemiseen!

Olen itse nuori 21-vuotias nainen ja olen miettinyt eri alojen töissä mitä on tullut kokeiltua, että missään en ole saanut kunnollista perehdytystä työhön ajanpuutteen vuoksi. Se on johtanut siihen, että työssä sattuu virheitä, jotka olisi voitu välttää kunnollisella perehdyksellä. Lisäksi on tullut olo että ei osaa asiaa ja eikä enää uskalla ottaa uusia työvuoroja (vuokrafirman keikkatyössä), jolloin työtä ei ole mahdollistakaan oppia.

Nyt olen alkanut ajatella asiaa enemmän ja haluaisin tulevaisuudessa muuttaa/vaikuttaa asiaan. Olisi hienoa jos apua kaipaavalla nuorella olisi mahdollisuus saada työn alkuun avuksi joku, joka neuvoo tarvittaessa kädestä pitäen miten hommat hoidetaan oikein ja olisi tukena niin kauan kunnes nuori uskoo pärjäävänsä ja osaavansa työn. Helposti aralle nuorelle käy kuin itselle aikoinaan ja ei enää uskalla palata uudestaan työpaikalle.

Uskon että tällä tavalla ujot, arat, töitä kovasti jännitävät nuoret yms, saataisiin helpommin työelämään kiinni ja estettäisiin myös syrjäytymistä. Luotaisiin positiivista kuvaa työelämästä ja tuettaisiin uskallusta yrittää edes!

Kirjoituksen pointtina on kysymys, että uskovat muut samaan kuin minä ja kokeeko kukaan, nuori tai aikuinen, että tälläisestä olisi sinulle apua? Minulla olisi halua lähteä ajamaan ideaa eteenpäin, jos tietäisin että muita samaa kaipaavia on olemassa ja pystyisin kehittämään jotain mistä on apua.

Kertokaa myös omia ehdotuksia ja ideoita asiaan liittyen ! :)

3

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä idea.

    • Itse perehdytin noin 40 työtehtävään ja noin 10 henkilöä. Mielstäni se oli mukavaa ja huomasi kuinka ihmiset Kehittyivät. Aina pitäisi olla se 1 puhelinnumero johon voi soittaa ja kysyä niitä tyhmiä kysymyksiä.

    • m31elämäänkyllästynyt

      Nuoremmat työntekijät perehdyttää työhön paljon paremmin, kuin vanhat jäärät, jotka tietävät muka kaikesta kaiken, ollen usein vain keskinkertaisia kyynisiä puurtajia työssään.

      Toinen juttu on se, että sen perehdyttävän työntekijän työnteko hidastuu huomattavasti, kun se harjoittelija pyörii "jaloissa"

      Nykyään yt:tä pukkaa kevein perustein ja monet ihmiset ei halua kouluttaa harjoittelijaa. Työnteko hidastuu ja pomo viduilee, että kahvillako istut kun hommat ei etene totuttuun tapaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2655
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2243
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      88
      1991
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1709
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1681
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1646
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1636
    8. 91
      1573
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      128
      1437
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe