HUOM NUORET, jotka kaipaavat apua työelämään kiinni pääsemiseen!
Olen itse nuori 21-vuotias nainen ja olen miettinyt eri alojen töissä mitä on tullut kokeiltua, että missään en ole saanut kunnollista perehdytystä työhön ajanpuutteen vuoksi. Se on johtanut siihen, että työssä sattuu virheitä, jotka olisi voitu välttää kunnollisella perehdyksellä. Lisäksi on tullut olo että ei osaa asiaa ja eikä enää uskalla ottaa uusia työvuoroja (vuokrafirman keikkatyössä), jolloin työtä ei ole mahdollistakaan oppia.
Nyt olen alkanut ajatella asiaa enemmän ja haluaisin tulevaisuudessa muuttaa/vaikuttaa asiaan. Olisi hienoa jos apua kaipaavalla nuorella olisi mahdollisuus saada työn alkuun avuksi joku, joka neuvoo tarvittaessa kädestä pitäen miten hommat hoidetaan oikein ja olisi tukena niin kauan kunnes nuori uskoo pärjäävänsä ja osaavansa työn. Helposti aralle nuorelle käy kuin itselle aikoinaan ja ei enää uskalla palata uudestaan työpaikalle.
Uskon että tällä tavalla ujot, arat, töitä kovasti jännitävät nuoret yms, saataisiin helpommin työelämään kiinni ja estettäisiin myös syrjäytymistä. Luotaisiin positiivista kuvaa työelämästä ja tuettaisiin uskallusta yrittää edes!
Kirjoituksen pointtina on kysymys, että uskovat muut samaan kuin minä ja kokeeko kukaan, nuori tai aikuinen, että tälläisestä olisi sinulle apua? Minulla olisi halua lähteä ajamaan ideaa eteenpäin, jos tietäisin että muita samaa kaipaavia on olemassa ja pystyisin kehittämään jotain mistä on apua.
Kertokaa myös omia ehdotuksia ja ideoita asiaan liittyen ! :)
Nuorien työhönperehdyttäminen kunnolla
3
120
Vastaukset
Hyvä idea.
Itse perehdytin noin 40 työtehtävään ja noin 10 henkilöä. Mielstäni se oli mukavaa ja huomasi kuinka ihmiset Kehittyivät. Aina pitäisi olla se 1 puhelinnumero johon voi soittaa ja kysyä niitä tyhmiä kysymyksiä.
- m31elämäänkyllästynyt
Nuoremmat työntekijät perehdyttää työhön paljon paremmin, kuin vanhat jäärät, jotka tietävät muka kaikesta kaiken, ollen usein vain keskinkertaisia kyynisiä puurtajia työssään.
Toinen juttu on se, että sen perehdyttävän työntekijän työnteko hidastuu huomattavasti, kun se harjoittelija pyörii "jaloissa"
Nykyään yt:tä pukkaa kevein perustein ja monet ihmiset ei halua kouluttaa harjoittelijaa. Työnteko hidastuu ja pomo viduilee, että kahvillako istut kun hommat ei etene totuttuun tapaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle
Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku725344Erään T miehen viimeinen aloitus tänne
Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel342678Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa
Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova1142260HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta
Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a1201925Yritykset verolle ja yritystuet 10 mrd. eur/v pois
Kiristämistapauksissa yrityksille sanotaan hei hei. Suomi ei tarvitse yhteiskunnan rahoilla "yrittämistä". Yhteiskunta v151869- 1111780
Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa
Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p2731285Nyt meni maku vas.liittoon, kun vaativat minimituntipalkkaa lakiin
Sehän tarkoittaa samalla myös maksimituntipalkkaa, koska kun laki on kerran laadittu, niin sitä on vaikea muuttaa. Työma531244Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen
Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.511144- 781067