Nyt on Volkkari tutkitusti huonoin automerkki saksalaisen Auto Bild lehden mukaan.
Harmina jakoketju ja öljynkulutus
Monet Volkswagenilla ja Škodalla ajavat ovat valittaneet Auto Bild -lehden vikalaatikkoon etenkin jakoketjun vioista ja moottorin öljynkulutuksesta. Monet ovat kokeneet vikojen korjauksen korvauskäytännön nihkeäksi etenkin jakoketju- ja öljynkulutusvikojen osalta.
Kun auto ostetaan ja ylläpidetään omalla rahalla, korjauskustannusten ennakointi on tärkeää. Pitkä takuu antaa mielenrauhaa. Lyhyt takuuaika on hankala. Kun vika iskee esimerkiksi kolmantena vuotena, asiakas joutuu kerjäämään jatkotakuuta ilmiselvän tyyppiviankin korjaamiseksi, esimerkiksi Volkswageniin, Škodaan ja Seatiin, joiden takuuaika on vain kaksi vuotta.Auto Bild -laaturaportti 2016
Paremmuusjärjestys
(1=erittäin hyvä, 5=erittäin heikko)
Sija Merkki Kokonaisarvosana
(1–5)
1. Hyundai 2,14
1. Mazda 2,14
3. Mini 2,33
4. Kia 2,43
4. Toyota 2,43
6. Volvo 2,57
7. Mercedes-Benz 2,71
7. Opel 2,71
9. Nissan 2,86
10. Audi 3,00
10. BMW 3,00
10. Dacia 3,00
13. Ford 3,14
13. Renault 3,14
15. Peugeot 3,16
16. Fiat 3,20
17. Citroën 3,33
17. Seat 3,33
19. Škoda 3,43
19. Volkswagen 3,43
http://www.moottori.fi/liikenne/jutut/hyundai-mazda-karjessa-tuoreessa-auto-bild-laatuvertailussa/
Uusin Auto Bild laatututkimus: VW huonoin
41
1757
Vastaukset
- sokea.ei.näe
Nappiin meni, kyllä me tää on tiedetty jo vuosia, vain yksi autoton rölli ei totuutta näe, onko se myös sokea?
- 426HEMI
juuri näin. kyllä me ameriikkaa miehetkin tykätään aasialaisista autoista koska ne on huippulaadukkaita,viattomia, kestäviä, hyvän näköisiä,lämpimiä autoja. samaa ei voi sanoa saksalaisista eikä varsinkaan vaggin pilailuvälineistä!!!! aivan toivotonta kuraa ja juuttisäkki kangasta sisusta, tekniikka särkyy ennen kuin matka pääsee alkamaankaan, aivan kertakäyttö vehkeitä!!!!!
- VWkaatuuEUaudi
Eteen käytännöntieto
- Poikkijapinoon
Joo Amerikassa Tojo on tosi hyvässä maineessa :) mitä nyt rungot vähän katkeilee.
- sija10
Ei pidä taaskaan tuo trollin järjenjuoksu paikkaansa. Audi on kymmenes. Ja trollien mukaan vwskodaaudiseat on sama eli volkkari ja muut on sijalla 10.
Näin ainakin tuo trolliosasto on täällä helvetisti toitottanut. - kilinkolinklogsu
Siinäpä KoliniWaagen jälleen arvoisallaan paikallaan, viimeisenä. Dacciastakin kaukana.
- eituumeilleenään
Minä en lue mitään testi listoja orjallisesti enkä lukenut nytkään,ainoastaan kovin huonona autona pidän omistamiani 4 kpl passattia ja yksi bensa Audi.
Nuo merkit kun ja jos oppii väistämään niin pääsee paljonkin vähemmällä,minä en oppinut ensimmäisestä enkä toisesta ,vaan kokeilin ja kokeilin,nyt on sitten mitta täysi ja enään ei kokeilla.
"asiakas joutuu kerjäämään jatkotakuuta ilmiselvän tyyppiviankin korjaamiseksi, esimerkiksi Volkswageniin, Škodaan ja Seatiin, joiden takuuaika on vain kaksi vuotta"
Minä sitä en kerjää enään ja listasta puuttuu nyt audi,se on sama kuin volkkarilla ajas. - totuus.kehiin
Siinä taas autolehtien Seiskan tekemä ovensuukysely lukutaidottomille.
No juuri näitä kyselytutkimuksia on helppo voidella tekemällä kysymykset etukäteen sopiviksi. Eikä tarvitse valehdella vaan jättää kertomatta.
Aikanaan tuota "tutkimusta" oli kritisoitu laajasti ja esitetty sen virheellisyys. Listassa oli muistaakseni 14 kohtaa. Pistän tuohon mitä muistan:
1. Listassa ei ole eroteltu malleja lainkaan. Miten voi verrata esim. "tutkimuksen" voittajan KIA:n ceed mallia Vaikka Mersun C-sarjaan kun pelkästään saman mallin eri moottoriversioilla on eroja? Ei mitenkään.
2. Yksi suurimpia epäkohtia on se, että Saksassa harvinaiset merkit saavat suuren edun.
3. Eri automerkeillä ajetaan aivan eri kilometrimäärät. Kyllä se ajaminen on mikä autoa kuluttaa.
4. Eri merkeillä on erilainen keskikoko. Esim Saksassa ostetaan Aygoa (joka on Citroen) ja Yarista kun taas Avensis ei mene kaupaksi. Länsimaalaisten autojen keskikoko on suurempi, niillä ajetaan enemmän ja niissä on monimutkaisempaa tekniikkaa.
5. Eri merkkien vastaajat odottavat eri asioita autoiltaan. Esim. Mercedes on huikean paljon parempi auto kuin Toyota mutta kun kysytään omistajilta mielipiteitä antaa Toyotan omistaja paremman arvosanan kuin Mersun omistaja. Tästä sitten Tojon omistaja vetää johtopäätöksen, että Tojo on parempi.
6. Eri merkkien omistajilla on osittain eri kansalaisuus, esim. Toyotan ostajat ovat usein turkkilaisia eivätkä moiti autojaan koska niitä valmistetaan Turkissa. Myös kielitaito on heikompi kuin kantasaksalaisilla.
7. Auton takuulle on annettu suuri vaikutus vaikka pitkiä takuitahan käyttävät juuri merkit joiden ei uskota menevän kaupaksi lyhyillä takuilla.
8. Ihmisten mielipiteet muutetaan pisteiksi sadasosan tarkkuudella. Uskottavaa? Ei vaan naurettavaa.
9. Koko "tutkimuksesta" puuttuu kunnollinen analysointi kokonaan. Tällaiset kyselytutkimukset ovat metodisesti laadullisia tutkimuksia jotka pitäisi raportoida sen mukaan. Nyt tietämätön kuluttaja kokee ne kvantitatiivisen tutkimuksen tuloksilta.
10. Jos tutkimuksesta laskettaisiin virhemarginaali se olisi suurempi kuin parhaan ja huonomman ero.
11. Autobildin raportissa on käytetty vuosia vanhoja kestävyystestejä tehtäessä uutta raporttia!
12. Tiellejättämistilastoa ei käytetä laisinkaan!
Loppupäätelmänä "tutkimuksessa" pärjäävät autot joita myydään Saksassa vähän, joilla ajetaan vähän eivätkä mene kaupaksi ilman pitkää takuuta. Sattuvat olemaan muuten samat merkit hyvin pitkälti.- totuuspuuttuuVW
On kyllä viisas tuo VW kehuja..
Ilmiselvästi valmistajan leivissä? - Eipä.yllättänyt
totuuspuuttuuVW kirjoitti:
On kyllä viisas tuo VW kehuja..
Ilmiselvästi valmistajan leivissä?Pöljä laatii saman listan taas uudestaan ja uudestaan ja vastaa itse omiin kysymyksiinsä haaveillessaan omasta erinomaisuudestaan ja haukkuessaan tutkimuksen julkaisijaa kun Volkkari on ihan itse ansaitsemallaan sijalla. Nyt on jo Fiattikin pyyhkäissut ohi laadussa ja luotettavuudessa aika reippaasti ja Volkkari on ikäänkuin perinnöksi saanut sen viimeisen sijan. Kyllä pitää olla melkoinen selityksen mestari että tuostakin paskalaadusta väänntää kultaa. Tämäkin yritys teki täydellisen mahalakun niinkuin VW-päästöhuijaus konsanaan, mutta onhan tuo kahden vuoden takuun irvikuva paras mahdollinen ainakin maahantuojan kannalta. Ostajan voi jo toista mieltä. Maailman medioita suranneena, muutakin kuin suolipalstaa, tutkimus on täysin uskottava, kun konsernimerkin edesottamuksia ja käsittämätöntä laatufloppausta on tullut seurattua. Luotettavuushan jäi historiaan jo viime vuosikymmenellä.
- odotamme.analyysiä
Eipä.yllättänyt kirjoitti:
Pöljä laatii saman listan taas uudestaan ja uudestaan ja vastaa itse omiin kysymyksiinsä haaveillessaan omasta erinomaisuudestaan ja haukkuessaan tutkimuksen julkaisijaa kun Volkkari on ihan itse ansaitsemallaan sijalla. Nyt on jo Fiattikin pyyhkäissut ohi laadussa ja luotettavuudessa aika reippaasti ja Volkkari on ikäänkuin perinnöksi saanut sen viimeisen sijan. Kyllä pitää olla melkoinen selityksen mestari että tuostakin paskalaadusta väänntää kultaa. Tämäkin yritys teki täydellisen mahalakun niinkuin VW-päästöhuijaus konsanaan, mutta onhan tuo kahden vuoden takuun irvikuva paras mahdollinen ainakin maahantuojan kannalta. Ostajan voi jo toista mieltä. Maailman medioita suranneena, muutakin kuin suolipalstaa, tutkimus on täysin uskottava, kun konsernimerkin edesottamuksia ja käsittämätöntä laatufloppausta on tullut seurattua. Luotettavuushan jäi historiaan jo viime vuosikymmenellä.
Siitä vain perustellusti Pinokkio kohta kohdalta analysoimaan ja tekemään omat vastaväitteesi. Pinokkio et kielitaidottomana osaa seurata maailman medioita.
Mikäs mahalasku se on kun esim. Ruotsissa VW teki myynnissä historiaa? Ensimmäisenä valmistajana ylitti maagisen 100.000 myydyn auton rajan yhtenä vuonna. Golf mallina ykkönen, vuosikymmeniin ensimmäisenä valmistajana pystyi voittamaan Volvon, joka on erittäin hyvä auto. Ovatko yli 100.000 ostajaa pöjiä vai onko se Pinokkio pöljä? - Trolli.tyhmenee
Voi lapsi parka! Onko tuo vuosittainen laatu ja luotettavuusraportti sinun koko elämä, jossa VW on aidoimmillaan ja vieläpä täysin rehellisesti?Ottaako noin koville? Rakentele vaan itsellesi niitä kohta kohdaltai mieleisiä listojasi niin saadaan naureskella. Ei se vikavaagen muutu laadukkaammaksi aasiakkaita nimittelemällä!
- arvasimme.kyllä
Trolli.tyhmenee kirjoitti:
Voi lapsi parka! Onko tuo vuosittainen laatu ja luotettavuusraportti sinun koko elämä, jossa VW on aidoimmillaan ja vieläpä täysin rehellisesti?Ottaako noin koville? Rakentele vaan itsellesi niitä kohta kohdaltai mieleisiä listojasi niin saadaan naureskella. Ei se vikavaagen muutu laadukkaammaksi aasiakkaita nimittelemällä!
Ei siis tullut yhtään oikeaa vastaväitettä. Olet siis täysi aasi. "Ei se vikavaagen muutu laadukkaammaksi aasiakkaita nimittelemällä!"
Jatka apukoulun tarkkisluokalla. - sitä.odotellessa
arvasimme.kyllä kirjoitti:
Ei siis tullut yhtään oikeaa vastaväitettä. Olet siis täysi aasi. "Ei se vikavaagen muutu laadukkaammaksi aasiakkaita nimittelemällä!"
Jatka apukoulun tarkkisluokalla.Onko takki jo noin tyhjä, että piti jo kirjoitusvirheeseen tarttua? Tuskin se vikavaagen muuttuu siitä luotettavammaksi kun pohjalla jo näkyy olevan. Suuntahan ei voi olla enää muuta kuin ylöspäin!
- hienotutkimus
Mazda kakkosena, vaikka se ruostuu hurjasti?
- siinähienotutkimus
nimim. hienotutkimus
Eipä taida nämä uudemmat mazdat ruostua sen kummemmin kuin muutkaan, kuten varmaan tiedät että esim. uudemissa volkkareissa on maalivikoja, voit ihan huoletta googlata asian.
Mazdan tekniikka on ihan eri laatua kuin vika vaageneitten ala-arvoinen laatu.
- AutoBildin
laatututkimus tehdään monia eri asioita painottaen ja antaa siten hyvän kuvan automerkin yleisestä laadusta. Samalla merkillähän on yleensä monia eri malleja. Ajosuoritteet ovat toki erilaisia useissa tapauksissa mutta Saksassa ei Mercedes ole ammattikäytössä kuin pienessä osassa tapauksia, toisin kuin Suomessa jossa suurin osa autoista on entisiä takseja. Tiellejättämistilasto on nykyisin huono mittari auton luotettavuudesta jos syytä ei oteta huomioon. Yleisimmin se on rengasrikko tai akku. Aikamoinen vitsi ja osoitus täydellisestä tietämättömyydestä on että turkkilaiset ajavat Toyotalla. Ei, ne ajavat vanhoilla Mersuilla. Toyota Aygoa ei Saksan liikenteessä muualla näe kuin kaupunkiautona kuten kaikkia muitakin saman kokoluokan autoja. Analyysit ja virhemarginaalit joihin trolliviestissä viitataan, kertovat ettei kirjoittajalla ole aavistustakaan niistä. Ihmisten mielipiteet otetaan tietenkin huomioon. Kuka muukaan autostaan tietäisi kertoa käytännön kokemuksia kuin omistaja. Koeajot uusilla autoilla eivät sitä tee. Kestotestit kertovat automallin kestävyydestä ja luotettavuudesta ja esimerkiksi Vw-konsernin Dsg-laatikot ovat hajonneet useasti kestotestissä jo alle 100tkm matkalla. Koko trollin 12-kohtainen lista oli typeryydessään ja lapsellisuudessaan pahinta mitä olen lukenut edes tältä palstalta. Jos edes joku väitteistä olisi ollut järkevä mutta kun mikään koko listasta ei pidä paikkaansa. Herää kysymys, kuka ilkeää tällaista 12 teesin Vw-konsernin puolustelulistaa edes julkaista. Kirjoittaja ei vaikuta aivan järkevältä.
- olet.nolo
Rengas- ja akkurikkoja ei huomioida tiellejättämistilastoissa. Muutenkin tuo sepustuksesi on ala-arvoinen.
- Sehän_olikin
Toyota-palstan trollipoju joka yrittää vääntää omaa lapsellista jargoniaan selviä faktoja kumotakseen. Pojulla on todellakin eväät syöty. Kuinkahan pitkään Helkama edes viitsii maksaa trollipojulle noin ala-arvoisesta trollaamisesta. Kunpa siinä olisi edes jotain totuuteen viittaavaa mutta kun ei mitään. Kaikki vain typerää selittelyä jota ei enää usko kukaan joka asioista edes vähän tietää.
- 458675
Vanhaa satua. Nykyään Volkswagen on maailman ykkönen. Voittaja ympäri mmailman. Kärsikää köyhät.
- herätys.vw.down
sulla köyhä ole edes autoa, jos on niin rekkari ja malli/merkki jakoon niin voidaan tarkistaa, olet vv auton palkkaama eläkeläinen ja asut palvelutalossa, herätys...
- rotisko.vw
Tuore tutkimus sen kertoo, VW on ala-arvoinen rotisko.
- kiakikylmäonkoVWon
Tojo kestää ilman takuuta
kia kestää takuulla
VW tuote ei kestä millään mittarilla eikä ole takuuta olemassakaan
- pääpehmenee
Joitakin vituttaa suunnattomasti kun huonoin auto myy kuitenkin eniten, vaikka kuinka vitusti todistelisi ja trollaisi jatkuvasti sen huonoutta. Olette tosi pellejä koko saatanan sakki. Vitutus volkkariin on jo saanut joistakin trolleista ylivallan ja ne on ihan pihalla kaikesta, kuten kirjoituksista voitte itse päätellä.
- sillee.loru.loppuu
Kohta maailman köyhin on Volkswagen http://www.reuters.com/article/us-volkswagen-emissions-idUSKBN14P01R
- Koville.ottaa
"ihan pihalla kaikesta, kuten kirjoituksista voitte itse päätellä."
Onko tämä arvio itsestäsi?
- ottikoville
"ihan pihalla kaikesta"
Ei, kun se oli arvio teistä, miten tyhmä oikein olet?
Miksi et ymmärrä mitä kirjoitetaan, onko trollit tyhmenpiä kuin luulin?
Oletteko kaikki jääneet apukoulun ala-asteella luokalle ja olette vieläkin sillä tasolla vai mistä tämä luetun ymmärtämättämyys (vaikea sana trollille) oikein johtuu?
Ottaa näköjään koville, ja se onihan hyvä niin. Pellet. - koville.ottaa
Etsimme jatkuvasti toimipisteisiimme
Mekaanikkoja,
jotka haluavat nähdä työssään isomman merkityksen.
Meillä on tarjolla mekaanikon töitä melkein koko ajan, osa vakituisia ja osa määräaikaisia työsuhteita ja tarjolla on sekä kokoaikaista, että osa-aikaista työtä. Meillä on toimipisteitä sekä pääkaupunkiseudulla, että Turussa ja mekaanikkomme työskentelevät henkilöauto-, hyötyauto- ja kuorma-autojen parissa. Voit olla alan ammattilainen tai sellaiseksi haluava, meiltä saat jatkuvan kehittymisen polun.
Meillä sinulla on mahdollisuus löytää vahvuutesi ja toteuttaa itseäsi. Paljon luvattu, mutta näin se vain on. Huomaa kuitenkin, että olemme vaativia kaikessa mitä teemme. Ennen kaikkea edellytämme sinulta halua tehdä paremmin ja kehittyä nopeasti muuttuvassa markkinassa ja maailmassa. Arvostamme rohkeutta, rehtiyttä ja sinnikkyyttä. Digitaalisuus on meille luontaista niin työssä kuin vapaa-aikana. Osaaminen on pääomaa jota pääset takuuvarmasti kasvattamaan kanssamme. Aikaisempi kokemus alalta tuo varmuutta, kunhan se ei ole vienyt innostusta niin alaan kuin asiakastyöhön.
Kasvuhakuinen, kehittyvä, utelias, rohkea, rehti, kunnianhimoinen, sinnikäs, innostunut, laaja-alainen, monipuolinen, intohimoinen, ammattilainen, huippuosaaja – löydätkö itsesi tekemässä autokaupan tulevaisuutta huippubrändien kanssa?
Jos kiinnostuit ja koet sopivasi joukkoon, lähetä hakemuksesi oheisesta linkistä ja kerro meille minkälaisesta työstä olisit kiinnostunut ja mitä sinulla on antaa meille!- lisää.myyjiä
Markkinaosuus on noussut, halutaan luonnollisesti lisää työvoimaa. Millähän merkillä markkinaosuus on laskenut ja myynti kappalemääräisesti eniten?
- sata.päivässä
Onkohan paljo ylitöitä, pääseekö tienesteille jos jaksaa vaihtaa sata jakoketjua päivässä?
- ottikoville
Meillä työ on pääsääntöisesti teknisesti vaativaa. Se ei ole, esimerkiksi kuin joillakin merkeillä tapahtuvaa ruosteisten runkojen vaihtoa, tai muuta hitsaamista, mihin ei koulutusta tarvita, yksinkertainen niissä pärjää parhaiten, toisin kuin meillä.
Jos et omaa kuin tuon alemman luokan, eli rungonvaihtajan ammattitaidon et ole hakemamme henkilö.
T:Premium autokorjaamo.- suurytyömerkkiVW
VW konserni työllistää jälkimarkkinat kun takuu ei korvaa mitään ja laatu tunnetaan vain tojotalla.
- dASrOMU
Uusimman ruotsalaistutkimuksen mukaan kymmenen vikaisimman automerkin joukossa on kolme VAG:a (VW, Skoda ja Seat).
Mest skadedrabbade märkena:
1. Land Rover/Range Rover
2. Porsche
3. Mini
4. Seat
5. BMW
6. Skoda
7. Volkswagen
8. Opel
9. Chevrolet
10. Peugeot
Suomen Hinausautoalan liitto onnittelee VW-kuskeja autovalinnastaan.- menetetty.maine
Kedjahelvete ja DSG pitää jo pärnäsen leivissä! Työllistävä vaikutus on kiitettävä.
- saksanmalliVW
alkaa tieto kulkemaan
missäs pitkä kiatakuu viipyy? - raskasvikataakkaVW
yllätys jollekkin?
- Paaliin
Vikavaagenit menossa paaliin USA:ssa:
http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/volkkareiden-hautausmaa-dieselgaten-jaljet-nakyvat-yhdysvalloissa/ - HOLISTI75
ei pidä koskaan puhua vakkineitten laadusta koska sitä ei ole ollenkaan. pahoja ja vakavia vikoja on ja paljon!
- v.wagen
Vagille kolmoisvoitto! TM oli sittenkin oikeassa. AutoBild sen todistaa.
- Seontodistettu
Mikä on täten todistettu =MOT
folksvakenin laaturomahdus alkoi joskus 2000 luvun alussa volkkarin esitellessä surullisen kuuluisan 2.0TDI moottorinsa. näissä oli alusta alkaen pahoja ongelmia ja kestoiäksi mainittiin max 100tkm. meillä töissäkin oli vw caddy 2011 2.0tdi moottorilla ja kyllä se kone porsi sisuskalunsa pihalle 138tkm ajettuna. paljon siinä oli korjaamoa vaativia vikoja koko ajan. ei noin vähän ajetussa autossa saa tekniikkaongelmia olla kun sentään huollettu ajallaan. vw laatu todellakin romahtanut alimpaan kastiin 2000 luvulla ja viimeiset vuodet sen on todistaneetkin. eniten vakavia, tiellejättäviä vikoja 2016 ja 2017 vw ja skoda.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa216845Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi5562333- 1471887
- 871281
HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa981085Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.91981- 72980
- 33863
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E10843Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon159796