Kripari 2017

Kriparillemenevä

Heei. Onko tääl ketää -02 syntynyttä ortodoksii jolla olisi tänä kesänä edessä kripari? Jos nii mihin meinaatte mennä? Kun itse valamon luostariin ajattelin enkä oikein ketään tunne, niin olisiko samaan paikkaan meneviä? :D

34

742

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kriparillemenevä

      Nii ja te jotka ootte käyny kriparil nii kertokaa vähä kokemuksii, esim. mitä siel tehtii, millasis tilois nukuttiin ja menittekö sinne yksin ja saitteko kavereita?

      • 01likka

        Öyh... no mä kävin viimevuonna perus ordodoksikripan, eli asuttiin pääasiass 12päivää erääs koulurakennukses joensuun lähellä, käytiin useesti päiväs uskonnonpalveluksis, kisailtii leikittii, tutustuttiin, saunottiin ja pidettiin iha puhtaasti kivaa. Nii ja vierailtii nois luostareiski. Veikkaan ett siell on jotain hyvin samantyyppistä, mun mielest siell oli luvassa myös sittä aluetten siistintää/puutarhan ja lampaitten hoitoa jos oikein muistan..? Mutta älä siis sressaa vaikket ketään tuntis, 90% tyypeistä lähtee kripalle avoimin mielin valmiina tutustumaan kaikkiin. Ja lisäksi ordodokseill toi sama tilanne on kaikill, ei vaa tunneta saman uskonnon edustajii missää.


      • Kriparillemenevä

        Juu no kaipa se menee sit iha hyvi(:. Kiitos vastauksesta!


    • Tbsaga

      Kävin kirpan viimevuonna mut kävin kyl Lällyssä(Kaunisniemen leirikeskuksessa) En itekkää tuntenu ketää sieltä mut siel saa pakostaki kavereita. Meil kuulu aina päivän ohjelmaa aamukirkko, aamupala ja sit päivän peli ja sit ehkä oppitunti, vapaa-aikaa, sauna ja suihkut ain välillä ja sit illanviettoo ja lopuks iltakirkko. Mun mielestä illanvietot oli parasta joka päivässä. Kannattaa lähtee mukaa kaikkii leikkeihin iha rohkeesti vaa, kukaa ei tunne sua siellä joten voit olla iha oma ittes. Pidä hauskaa!

      • Kriparillemenevä

        Juu kiitos vastauksesta ja kannustuksesta :)


      • mj_

        Olix teill uskontunnustus ja pitikö rukoilla ääneen?


      • Melnejjj

        Harjoteltiin uskontunnustusta silleen et jokaselle leiriläiselle annettiin yks lause siitä ja sitte se luettiin yks ilta sillai et jokanen luki oman lauseensa(mun oli "valo valosta, tosi jumala tosi jumalasta" :DD)
        Sit oli kans synnintunnustus(pakollinen vissiin kaikille )ja siellä piti isä meidän rukous luritella


    • Tyttö2002

      Mä meen! Lällyyn. Siis kaunisnimen leirikeskukseen. Viidennelle leirille.

      • Kriparillemenevä

        Ookei. Onnee sinne!


    • Terv.Mirka

      Lahkojen opetukset huuhaata. Todisteita mistään muustakaan ei ole.

    • Pyhänhengen.lähettiläs

      Tänä aamuna kuulin alapäästäni ääntä ja tunsin kuuman tuulahduksen. Tuoksu oli väkevä! Näin Herrani palkitsi minut tänäkin päivänä. Olen niin onnellinen ja täynnä tuota pyhäähenkeä.

    • Itel ois tarkotus tulla tänävuonna ohjaamaan, mutta ei juuri tuota Valamon leiriä ;)

      • Kriparillemenevä

        Okkei :D


      • tyttöjokaon02

        hei mäki oon menos valamoon kriparille😱


      • tyttöjokaon02 kirjoitti:

        hei mäki oon menos valamoon kriparille😱

        Toivottavasi nautit ajastasi siellä. Mukavaa porukkaa oli ainakin LO1:kkösen koulutuksessa tänävuon. :)


      • Kriparillemenevä
        tyttöjokaon02 kirjoitti:

        hei mäki oon menos valamoon kriparille😱

        Oi kiva! :). Tiiätkö muita ketä on tulos? Onks sul snäppii tai jotai? :D


    • frdeswaq

      Ketä palvelette???
      Jeesuskaan ei ollut kristitty vaan kristillinen!

      Tässä kristittyjen ja kristillisten erottavaa faktaa:
      Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.

      ----
      kristitty uskovainen, on kristitty joka uskoo kun Jeesus on uskomisen kieltänyt
      mutta
      uskonvapautta koskeva suomen perustuslaki ei kiellä uskomasta saatanaa jumalanaan
      mutta
      se rehellinen uskovainen palvelee saatanaansa sen omalla nimellä!
      joten
      kristitty ei ole rehellinen

      jos
      rikollisuuden kristitty väitää olevansa rehellinen ja totuuden edustaja
      niin
      hän tarkoittaa
      joko
      tietoisesti
      tai
      ymmärtämättään
      että
      on rehellinen todelliselle herralleen, saatanalle
      vaihtoehtoa ei ole

      ------------------------------

      Ketä palvelevien seurakuntalaisia todellisuudessa olette?
      Ei teille edes ihmisyys kelpaa....

      Kristilliset = Jeesuksen opetuslapsineen perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

      Näistä, KRISTILLISTEN; Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
      Ilm. 2:1-29
      Pergamos
      Tyatira
      Sardes
      Smyrna
      Filadelfia
      Efeso
      Laodikea
      ----------
      HUOM!
      Amerikkalainen kristittyjen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla kristityt verovapaan rahan keinottelijat.
      ----------

      • Kerro sinä minulle kun tuommosia aivopieruja tuut päästelemään tähän ketjuun, jossa kysellään vain kuka tulee tietylle leirille...


      • mkimnubyby
        Sumor kirjoitti:

        Kerro sinä minulle kun tuommosia aivopieruja tuut päästelemään tähän ketjuun, jossa kysellään vain kuka tulee tietylle leirille...

        Esille laitetut "AIVOPIERUT" ovat kristittyjen käsikirjan sisällöstä esiin otettua faktaa! Joten kuset omaan taskuun!


    • muija02

      mä meen kriparille mut se on mun asuinkaupungin oma kripari :/

      • Kriparillemenevä

        Ookkei, tunnetkos sä ketää ketkä tulis samalle kriparille? :)


      • muija02
        Kriparillemenevä kirjoitti:

        Ookkei, tunnetkos sä ketää ketkä tulis samalle kriparille? :)

        joo tunnen


      • Kriparillemenevä

        Okkei, kiva ettet oo ihan yksin menossa(:


      • Oeoeoeoe

        Minkä asuinkunnan jos saa kysyä, itekkin menossa nyt kriparille ja sekin oman asuinkunna.


    • mjnhvtcrd4r

      Ryöväri ja Jeesus pääsi paratiisiin ja taivaaseen vaikka eivät käyneet rippikoulua!
      Minne teitä, rikollisen kristinuskon aivopesyiksi koulutettavia ovat viemässä?

      • Tutustumaan toisiin ihmisiin ja viettämään aikaa uusien kavereiden kanssa. Ei kripari ole mitään aivopesua.


      • Sumor kirjoitti:

        Tutustumaan toisiin ihmisiin ja viettämään aikaa uusien kavereiden kanssa. Ei kripari ole mitään aivopesua.

        Valehtelet.


      • animehomo- kirjoitti:

        Valehtelet.

        Voipi olla että valehtelen, mutta voipi olla etten. Kannattaa tulla ottaan selvää ;)


      • Sumor kirjoitti:

        Voipi olla että valehtelen, mutta voipi olla etten. Kannattaa tulla ottaan selvää ;)

        Koko 20 vuotisen elämäni ajan olen kirkkoa vältellyt, ja minulla on yhä oma tahto. Jeesustelijat ovat kapeakatseisia(onko yhdyssana?) aivopestyjä.


      • animehomo- kirjoitti:

        Koko 20 vuotisen elämäni ajan olen kirkkoa vältellyt, ja minulla on yhä oma tahto. Jeesustelijat ovat kapeakatseisia(onko yhdyssana?) aivopestyjä.

        Jokaisella on oikeus uskoa mihin tahtoo. Me ortodoksit haluamme antaa vapauden valita. Ei ole pakko kuulua kirkkoon jos ei halua. (Näin ainakin pappini on kertonut.)

        Niin ja kyllä, vaikka meillä on lapsikaste saa kirkosta silti erota (siis alaikäiset vanhempien suostumuksella).


      • Sumor kirjoitti:

        Jokaisella on oikeus uskoa mihin tahtoo. Me ortodoksit haluamme antaa vapauden valita. Ei ole pakko kuulua kirkkoon jos ei halua. (Näin ainakin pappini on kertonut.)

        Niin ja kyllä, vaikka meillä on lapsikaste saa kirkosta silti erota (siis alaikäiset vanhempien suostumuksella).

        Uskon ja tiedon välillä on ero.

        Minua ei koskaan kastettu, sillä vanhempani halusivat että saan itse päättää kuulunko kirkkoon vai en.


    • 02kripari

      Oon ite tulos tänä kesän kans valamoon, en siis tunne itekkää ketää sielt ! Turusta tuun

      • Kriparillemenevä

        Onks sulla snäppii? jos on nii mikä? :)


    • öömmmmmmmmm

      haluisiks joku kertoo miten kriparille haetaan?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      250
      2421
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1595
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      74
      1404
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1285
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      161
      1202
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1132
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      87
      978
    8. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      81
      962
    9. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      922
    10. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      99
      815
    Aihe