Minulla on varsiluomia kainalon alueella ja sitten yksi silmäluomen hiukan kulmakarvojen alapuolella. Leikataanko terveyskeskuksessa tälläisiä luomia varsinkin toi silmäluomes oleva luomi? Ja mitä maksaa yksityisellä ja korvaako sairasvakuutus?
Luomien leikkaus
4
6102
Vastaukset
- leikataan
terveyskeskuksessa.
- Teroet
Ainaki semmosista jotka ei ole missään näkyvillä paikoilla (esm kasvot joissa on hermojaki aika pirusti). Hommaa jostain kirurgien käyttämiä kertakäyttö veitsiä ja jotai desifektion ainetta ja leikkaa itse. Voi vähän sattua mutta huomattavasti halvemmaksi tulee ja etuna on vielä se että riski ihosyöpään vähenee aina luomia poistettaessa.
Itse olen leikannu käsivarsista useita luomia ja kun on tarpeeks terävä veitsi ei arvesta tule kovin suurta. Vertaha siitä tulee ja ku tikkejä ei yksin pysty laittamaan arvesta tulee hiukka suurempi mitä tk:ssa. Asia erikseen on pahalaatuiset luomet joita ei missään nimessä tule itse poistaa.- teroet
Jos tarkoitat semmosia luomia jotka roikkuu. Itse poistin ne iha nyppimällä, mutta olen kuullut että esim. hiuksella vetää solmun siihen varteen nii se tippuu itsestään ajan kanssa (tiedä onko totta?!?). Itsellä ois noiden luomien poisto maksanu yksityisellä yli 500€ joten päätin valita kivun ja mahdollisesti suuremman arven.
- kotikauneuskirurgiaa
Minulla oli poskessa iso luomi, jota eivät terveyskeskuksessa suostuneet poistamaan kun todettiin, ettei se ole pahanlaatuinen. Yksityisellä tuon yhdn luomen poistaminen olisikin sitten maksanut sen parisataa euroa. Niinpä otin terävimmän veitsen mitä talosta löytyi, teroitinta vielä lisääkin, desifioin kädet, posket ja veitsen ja leikkasin. Kyllä se hieman kirvelsi vaikka yritinkin jään kanssa pintapuuduttaa. Verta vuosi niin paljon, että jouduin keskeyttämään leikkauksen, mutta jatkoin verenvuodon tyrehdyttyä. Nyt siinä on vaaleanpunainen suurinpiirtein sen luomen kokoinen suuri, tasainen arpi, mutta on se paljon paremman näköinen kuin mitä se tumma iso luomi oli! Ja arven saa sentään meikkivoiteella piiloon. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941749
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2411579- 891356
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651025Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46931- 47918
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38908Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9904- 46862
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika36842