Luomien leikkaus

mimmi

Minulla on varsiluomia kainalon alueella ja sitten yksi silmäluomen hiukan kulmakarvojen alapuolella. Leikataanko terveyskeskuksessa tälläisiä luomia varsinkin toi silmäluomes oleva luomi? Ja mitä maksaa yksityisellä ja korvaako sairasvakuutus?

4

6120

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikataan

terveyskeskuksessa.

• Teroet

Ainaki semmosista jotka ei ole missään näkyvillä paikoilla (esm kasvot joissa on hermojaki aika pirusti). Hommaa jostain kirurgien käyttämiä kertakäyttö veitsiä ja jotai desifektion ainetta ja leikkaa itse. Voi vähän sattua mutta huomattavasti halvemmaksi tulee ja etuna on vielä se että riski ihosyöpään vähenee aina luomia poistettaessa.

Itse olen leikannu käsivarsista useita luomia ja kun on tarpeeks terävä veitsi ei arvesta tule kovin suurta. Vertaha siitä tulee ja ku tikkejä ei yksin pysty laittamaan arvesta tulee hiukka suurempi mitä tk:ssa. Asia erikseen on pahalaatuiset luomet joita ei missään nimessä tule itse poistaa.

• teroet

Jos tarkoitat semmosia luomia jotka roikkuu. Itse poistin ne iha nyppimällä, mutta olen kuullut että esim. hiuksella vetää solmun siihen varteen nii se tippuu itsestään ajan kanssa (tiedä onko totta?!?). Itsellä ois noiden luomien poisto maksanu yksityisellä yli 500€ joten päätin valita kivun ja mahdollisesti suuremman arven.

• kotikauneuskirurgiaa

Minulla oli poskessa iso luomi, jota eivät terveyskeskuksessa suostuneet poistamaan kun todettiin, ettei se ole pahanlaatuinen. Yksityisellä tuon yhdn luomen poistaminen olisikin sitten maksanut sen parisataa euroa. Niinpä otin terävimmän veitsen mitä talosta löytyi, teroitinta vielä lisääkin, desifioin kädet, posket ja veitsen ja leikkasin. Kyllä se hieman kirvelsi vaikka yritinkin jään kanssa pintapuuduttaa. Verta vuosi niin paljon, että jouduin keskeyttämään leikkauksen, mutta jatkoin verenvuodon tyrehdyttyä. Nyt siinä on vaaleanpunainen suurinpiirtein sen luomen kokoinen suuri, tasainen arpi, mutta on se paljon paremman näköinen kuin mitä se tumma iso luomi oli! Ja arven saa sentään meikkivoiteella piiloon. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Alahan tulla paikkaamaan tekojas

Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.
      Suhteet
      31
      5776
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      36
      3791
    3. Onko kenellekään muulle käynyt niin

Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk
      Ikävä
      183
      3323
    4. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      12
      2758
    5. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      29
      2222
    6. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      12
      2167
    7. Tietääkö kaivattusi että

olet häneen ihastunut? 🤠
      Ikävä
      162