Luomien leikkaus

mimmi

Minulla on varsiluomia kainalon alueella ja sitten yksi silmäluomen hiukan kulmakarvojen alapuolella. Leikataanko terveyskeskuksessa tälläisiä luomia varsinkin toi silmäluomes oleva luomi? Ja mitä maksaa yksityisellä ja korvaako sairasvakuutus?

4

6131

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leikataan

terveyskeskuksessa.

• Teroet

Ainaki semmosista jotka ei ole missään näkyvillä paikoilla (esm kasvot joissa on hermojaki aika pirusti). Hommaa jostain kirurgien käyttämiä kertakäyttö veitsiä ja jotai desifektion ainetta ja leikkaa itse. Voi vähän sattua mutta huomattavasti halvemmaksi tulee ja etuna on vielä se että riski ihosyöpään vähenee aina luomia poistettaessa.

Itse olen leikannu käsivarsista useita luomia ja kun on tarpeeks terävä veitsi ei arvesta tule kovin suurta. Vertaha siitä tulee ja ku tikkejä ei yksin pysty laittamaan arvesta tulee hiukka suurempi mitä tk:ssa. Asia erikseen on pahalaatuiset luomet joita ei missään nimessä tule itse poistaa.

• teroet

Jos tarkoitat semmosia luomia jotka roikkuu. Itse poistin ne iha nyppimällä, mutta olen kuullut että esim. hiuksella vetää solmun siihen varteen nii se tippuu itsestään ajan kanssa (tiedä onko totta?!?). Itsellä ois noiden luomien poisto maksanu yksityisellä yli 500€ joten päätin valita kivun ja mahdollisesti suuremman arven.

• kotikauneuskirurgiaa

Minulla oli poskessa iso luomi, jota eivät terveyskeskuksessa suostuneet poistamaan kun todettiin, ettei se ole pahanlaatuinen. Yksityisellä tuon yhdn luomen poistaminen olisikin sitten maksanut sen parisataa euroa. Niinpä otin terävimmän veitsen mitä talosta löytyi, teroitinta vielä lisääkin, desifioin kädet, posket ja veitsen ja leikkasin. Kyllä se hieman kirvelsi vaikka yritinkin jään kanssa pintapuuduttaa. Verta vuosi niin paljon, että jouduin keskeyttämään leikkauksen, mutta jatkoin verenvuodon tyrehdyttyä. Nyt siinä on vaaleanpunainen suurinpiirtein sen luomen kokoinen suuri, tasainen arpi, mutta on se paljon paremman näköinen kuin mitä se tumma iso luomi oli! Ja arven saa sentään meikkivoiteella piiloon. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      160
      3489
    2. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      61
      2735
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      33
      2120
    4. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      130
      1687
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      80
      1583
    6. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      83
      1544
    7. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      368
      1472
    8. Kerro mulle mitä pitäs tehdä

Sun mielestä? Anna neuvo?
      Ikävä
      97
      1215
    9. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1125
    10. On tullut aika lukita kaupunginjohtajan ovi, ja hlö pihalle

Ei kahta eikä yhtäkään selitystä, ylimielisyys on kääntyi varomattomuudeksi, ja kaupungin jo ennestään kuihtuva talou
      Pyhäjärvi
      195
      1106
    Aihe