Matkustus Intiassa.

Intiassamatkustus

Kerron tässä nyt matkustamisesta Intiassa.
Junat: junat ovat Intian nopeimpia ja halvimpia kulkuneuvoja. Junat kulkevat usein ja niissä on useita luokkia: 1ac on kuin VR:n junien vaunut. Junissa on myös esimerkiksi hytit ja nukkumapaikkavaunut. Nukkumapaikat ovat siis avonaisia. Yksi junalippu 1. luokassa Delhi-Mumbai maksaa n.48€ (n.5000 rupiaa), nukkunapaikalla n.6,5€ (n.700 rupiaa).

Bussit: yöbussit ovat kaikkein rasittavimpia kulkuneuvoja; bussit ovat suhteessa kalliita, ne tärisevät ja pysähtyvät harvoin. Kaikille joiden on matkustettava yöbussilla annan yhden neuvon joka on miehille vielä vähän parempi: ottakaa tyhjä vesipullo, jonne voit kusta kun seuraavaan parin minuutin stoppiin on kaksi tuntia ja kuset meinaa tulla housuihin...

Lentäminen: lentäminen on matkustustavoista kalleinta, mutta siisteintä ja nopeinta. Halpoja lentoyhtiöitä ovat mm. Spice jet ja Air deccan. Suurimmat lentoyhtiöt ovat Air india ja Jet airways.

Toivottavasti nämä tiedot auttoivat!

3

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MenossaDelhiin

      Kiitos vinkeistä! Varsinkin tuo pissapullo vinkki oli hyvä!

      • goapyrsreika

        Tuo pissapullo on ihan ehdoton, itse kaytan reissussa tyhjaa huuhteluainepulloa "sorsana", helppo pissata ja hyva kahva kyljessa pitaa kiinni, helppo tyhjetaa. Tyokaluliikkeissa myydan myos hyvia korvatulppia, ne on hygienisesti pakattuja ja niiden kanssa saa hyvin nukuttua meluisammassakin paikassa. Toisaalta se myos voi olla taalla Intiassa hieman vaarallistakin, kun ei kuule nukkuessa, joten jokaisen pitaa se miettia tahollaan. Lasten peppupyyhkeita kannattaa aina pitaa mukana, niita myydaan isoissa katevissa uudelleen avattavissa pakkauksissa ja yksi iso paketti riittaa koko perheen parin kolmen viikon matkaan hyvin.


    • Reppureissaaja2017

      Tarkentaisin vielä että toi nukkumapaikka on siis "sleeper class"!
      Olen nyt ollut kuukauden pohjois-intiassa ja voin yhtyä aika hyvin noihin kokemuksiin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4552
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe