DVD-kopiointi ilman scarttia

Joonas-dvd

miten onnistuu dvdn kopiointi kahdella dvd-soittimella:
Soittimessa on scart ulos ja yksinkertaiset perusliitännät (..s-video out)

Tallentavalla on scart ulos, s-video sisään, optinen ja koaksiaalinen audio ulostulo, DV-in, S-video in, 2x audio sisääntulo, composiittivideo sisääntulo.

Minkälaiset piuhat tarttee jos edes onnisttuu ja miten käy kuvan- ja äänenlaadun?

Soitin on perus tuntematon Base ja tallentava Tangent dvdr500.

7

974

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mies76

Et tarvitse kuin sen polttavan aseman ensin ohjelma lukee kopioitavan levyn ja sen jälkeen tyhjä levy sisään ja copy,niin helppoa se on.

• joonas-dvd

Eli toimiiko kyseinen toiminto vaikka polttavassa ei olisi kovalevyä..? Mihin kyseinen dvd "tallentuu väliaikaisesti?

• tpi
        joonas-dvd kirjoitti:

Eli toimiiko kyseinen toiminto vaikka polttavassa ei olisi kovalevyä..? Mihin kyseinen dvd "tallentuu väliaikaisesti?

Tuo aikaisempi vastaus koski tietokonekäyttöä.
        Suuressa osassa (ei kaikissa) dvd-levyjä on macrovision suojaus, joten tuollainen dvd-laitteelta dvd-laitteelle kopiointi ei onnistu.
        Jos kokeilee, kannattanee käyttää s-videota, äänet täytyy sitten johtaa rca-piuhoilla koneelta toiselle.

• PirunNyrkki

Itsellänikin kyseinen Tangent 500dvr,tosin levisi sunnuntaina.Se siitä.
      Näin ainakin itse kopioin ja hyvin onnistui:Scartilla lähtö toistavasta ja tulo,RCA vai mikä piuha se nyt onkaan niin,Tangentin etupuolella oleviin sisääntuloliittimiin kiinni kahteen ääni ja yhteen kuva(keltainen)kiinni.Sitten vain sisääntulo Tangentista oikein,levy pyörimään,Tangent nauhoittamaan ja kopiointi onnistuu!
      Macrovivion muuten toimii scart-scart.En tiedä toimiiko muissa laitteissa sama "kopioinninkierto".Kellään kokemuksia?
      Itselläni ei ainakaan kuvan ja äänenlaadun suhteen moittimista!Tosin nyt Tangent vietävä takuuhuoltoon kun jumahti kunnolla.

• Joonas-dvd

Ostin itse jo saman laitteen ja hyvin kopioi. Mutta kerropa minkä takia laitteesi hajosi tiedän itse varautua mahdollisesti samaan.

• Joonas-dvd kirjoitti:

Ostin itse jo saman laitteen ja hyvin kopioi. Mutta kerropa minkä takia laitteesi hajosi tiedän itse varautua mahdollisesti samaan.

Anttilaan kiikutin perjantaina.Laite tilttasi levyn laittaessa ja kun resetoi ottamalla piuhan seinästä niin virtaa ei tullut ollenkaan.Semmottia..

• Joonas-dvd kirjoitti:

Verkko-osa(?!)luki maahantuojan huoltolapussa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4387
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27