Hei! Ajattelin josko joku osaisi antaa neuvoa tässä asiassa. Olen siis kilpaurheilija ja minulla on sykkeet todella korkealla. Viimeisen reilu vuoden ajan ortostaattisen sykkeiden ero (pysty-makuusyke) on ollut 40-60 lyöntiä, ja normaali ero olisi 10-20.... todennäköisesti kropassani on ylirasitustila, johon entinen valmentajani ei ottanut mitään kantaa eikä edes epäillyt, kuulemma vain luonnostaan korkeat sykkeet ja jatkoin näin harjoittelua. Nyt kuitenkin olen noin puolivuotta levännyt eikä sykkeet lähde laskuun. Kaikki oireet viittaavat ylirasitukseen. On vatsavaivoja, heikentynyt vastustuskyky, huimausta seisomaannousussa, väsymystä sekä välillä ruokahaluttomuutta... Mikä voisi olla avuksi tai onko jollain kokemusta tällaisesta tilanteesta? Alkaa pikkuhiljaa turhauttamaan.... :(
Vastaukset 3
- Help1
Käy jossain testiasemalla testeissä. Spiroergometria tai vastaava. http://www.taula.fi/testaus/kliinisettestit
- testeihin
Oletko ottanut verenkuvaa?
Oletko nyt levon aikana tehnyt vain matalan sykealueen treeniä?- Joskuskoettu
Ylirasitustila on fyysisen ja psyykkisen rasituksen summa. Mieti mitkä hoitamattomat asiat vaivaavat. Kilpaurheilijalla jää usein siviiliasioita hoitamatta jotka kaivertavat mielessä ja aiheuttavat ylikuntoa siinä kuin liika treenaaminenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791682
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.107869En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207634- 133608
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo90606- 48566
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37536
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15520