Lahjojen vai uskon takia?

nipepöpö

Miten koette rippikoulun suosion, onko se lahjoista vai uskonasioista enemmän johtuvaa? Vaikka toitottaa lahjoja niin kyllä ne uskonasiatkin taitavat nuoria kiinnostaa, en usko että pelkästään lahjat olisi se syy. Kyllähän leirillä kuulemma monta hyvää ja syvällistä keskustelua syntyy vaikka moni saattaisi ensin ajatella ihan muuta.

22

682

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eeeeeeeee

      Itse menin ihan lahjojen perässä, mutta ei se ollut sen arvoista. Ylivoimaisesti elämäni paskin kokemus. Raastaisin ranteeni juustoraastimella mieluummin, kuin kävisin uudestaan.

    • Terin.viimeinen.niitti83

      Tuli sitä rahaa varmaan jotai satoja markkoja, kukkia ja kortteja. Mitään etsikonaikoja en kokenut tuolloin, tosin pari vuotta myöhemmin tais tulla eka semmonen kokemus. Rippileirillä taisin keskittyä enimmäkseen varpaillani oloon, ku mulle oli jotenki ittestää selvää että mua herkästi kiusataan tai jotanki nenän vartta pitkin katotaan. Ja että muilla on oikeus siihen eikä sitä voi heiltä kieltää. Koko ajan sai vähän varuillaan olla ja koittaa esittää puheliasta jos mahdollista ettei ois haukuttu jollain tavalla hiljaseksi, mitä kyllä olin. Semmonen oon yhäkin, semmonen tarkkailija ja huomioitsija, mutten koe paineita siitä että pitäisi olla suupalttina. Enkä haluakkaan koska en jaksa kuunnella itteäni kauaa toisten kuullen.
      Mutta kaikki tympeät asiathna ne aina mieleen jää. Semmoinenki että ku illalla osa mieän porukasta nukku jo teltassa ja muutama rippikokelas sekä varmaan myös isoset ja valvojat oli vielä nuotiolla, niin se eräs niistä rippikokelaista puhui minusta ja yhestä kaveristani jotain sen tapaista että: Toinen nauraa koko ajan ja toinen ei puhu mittään (tarkoittaen minua). Kyllä nuo tommoset huomautukset harmittaa vieläkin pitkään, saaden aikaan myös jotenki tyrmistyneen ja syyllisen olon, tyhjyyden tunteen vatsaan. Jotain erittäin tervemenneitä tuntemuksia.
      Ja on mulle siitä vuosien aikana monikin huomauttanu, ei aina suoraan ja muka jopa jonkilaisena vitsinä, mutta ei minusta siinä vitsiä sen enempää oo ku hammaskiven poistamisessa moottorisahalla

      • hbgvgboib

        halavalla luopvuiy ihmisyydestäs! ...ja ikuiseksi rikolliseksi tosin sait palkaksi.


      • dfsghdfg

        Ei mitään käryä, mitä tarkoitit, mutta sillaan kai.


      • Mirka.taas

        Laitoit siis aivosi narikkaan, riparin aivopesun jälkeen...


    • Itse en uskontoa käytä, mutta tässä kaverini kokemus rippikoulusta:

      Joukko furryanimehomoja lähetti rippikoulun yhteiseen chattiin hentaita ja kuvia heidän homostelustaan. Heidän huoneen seinästä kuulemma valui siemennestettä. Ylipäätäänsä kituisa kokemus, ei rahan arvoista.

      • ei.oteta.tähä.aikaa

        Eiks tuo tihrustaja oo se vauvavitsit-aloituksen tekijän käyttämässä kuvassa oleva ralliautossa istuva mongoloidi-kartturi?


      • ei.oteta.tähä.aikaa kirjoitti:

        Eiks tuo tihrustaja oo se vauvavitsit-aloituksen tekijän käyttämässä kuvassa oleva ralliautossa istuva mongoloidi-kartturi?

        On. Sattumaako?


      • omanlainen.Omanilainen
        AIDS kirjoitti:

        On. Sattumaako?

        tai sitten Yhteismaata


    • Vittufjfjfb

      Vituttaa saatanan porvarit jotka saa riparin käymisestä vähintään satoja euroja rahaa ja ties mitä muuta. Vittu itse sain huikeat 20€. Vittu tappakaa kaikki itsenne jotka tienaatte yli 2000€. TOIVON TEIDÄN KUOLEMAA.

      • Eeeeeeeee

        Syytä sukulaisias, jotka ei pärjänny koulussa. Vitun luuseri.


    • jhbgtvrfcrexe

      ihmisuuden=ihmisyyden

    • Jeesus on paska jätkä.

      • Nyt loppu tuollainen negatiivisuus


      • JeesusTuleeTakaisin kirjoitti:

        Nyt loppu tuollainen negatiivisuus

        Se on vain totuus.


      • Mirka.taas
        JeesusTuleeTakaisin kirjoitti:

        Nyt loppu tuollainen negatiivisuus

        Oletko valmis?
        Jeesus ei tule. Jeesus on fiktio.


    • HuomaavainenIsovanhempi

      Kyllähän nuorelle voi järjestää juhlat, vaikka 15-vuotispäivänä tai kesäjuhlana ihan 15-vuotisvuoden merkeissä, vaikka hän ei menisikään ripariin ja konfirmointiin eikä protu-leirillekään.

      Isovanhemmat, sukulaiset ynnä muut voivat antaa tavanomaista messevämpiä lahjoja ilman mitään jeesusteluja. Huonompiakin tekosyitä pitää "pirskeet".

      • Jatkooon

        Hyvä vinkki!


    • Terv.Mirka

      Kukaan järkevä ei mene ripariin uskon takia. Moni kyllä lähtee riparista uskiksena. Tämä vain todistaa toimivasta riparin aivopesusta.
      Kirkko paukuttaa henkseleitään riparin suosion takia. Riparin suosio tietää rahaa kirkon kirstuun.

      • Sanonp

        15 vuotta täyttänyt voi itse erota kirkosta, tosin vain molempien huoltajien suostumuksella. Sen saa kun käyttää perinteisiä lastenkasvatusmenetelmiä, uhkailua, lahjontaa ja kiristystä.


    • Kahvimaito123

      Lähdin ensin ainoastaan rahan takia ja ajattelin että ripari on ihan perseestä. Kyrpä oli otsassa. Se kuitenkin muuttui leirin aikana. En kyllä kuitenkaan varmaan kykene uskomaan tähän kaikkeen mahtavuuteen.

    • Lukija.huom

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe