Win 7 takasin

JohanytOn

Oli täällä jo kirjoitus, kun seiska asennus ei löydä enään kovalevyä, nyt vaihdatin uuden, mutta ongelma on edelleen sama.

Mistähän nyt on kyse? Onko kymppin pakkopäivitys oikeesti tuhonnut jotain?

18

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähdetään nyt siitä, että Windows 7:n takaisin laittaminen tässä kohtaa tiettävästi tarvitsee uuden lisenssin kun se vanha lisenssi on siirretty Windows 10:n. Peruutusaika oli 30pv ja se on mennyt jo.

      Windows 10 ei ole tuhonnut mitään mutta lisenssi muuttunut.

      • JohanytOn

        No Kun nyt saisi sen asennettua, Miten niin uuden, laiteen pohjassa on w7 pro lisenssitarra. koneen mukana tullut levy ei koskaan ole kysynyt sitä. aktivoituna heti aina ollut. kaksikertaa olen sen asentanut ennen.
        Yhden jumin takia ja toisen muuten vaan siivotakseni. se toinen olikin sitten tossa aikaa sitten muutunut kympiksi.

        No nyt meni kympiin hermo, koska mulla on lisälaitteita jotak oli käyttämättä, mutta nyt taas käytössä, ei tunnu toimivan kympissä!
        Kyseessä kaukoputken ohjaus ja ajastuskamera.
        Konetta en ottanut silloin uutena kasilla, koska olin kuullut että noi vermeet ei välltämättä toimisi siinäkään. siksi sain seiskan!

        asennus pyytää jotain kovalevyohjainajuria.. mitä hel..
        Valmistajan sivulla ei sellasia löydy, ennen seiskan asennus meni heittämällä.


      • JohanytOn kirjoitti:

        No Kun nyt saisi sen asennettua, Miten niin uuden, laiteen pohjassa on w7 pro lisenssitarra. koneen mukana tullut levy ei koskaan ole kysynyt sitä. aktivoituna heti aina ollut. kaksikertaa olen sen asentanut ennen.
        Yhden jumin takia ja toisen muuten vaan siivotakseni. se toinen olikin sitten tossa aikaa sitten muutunut kympiksi.

        No nyt meni kympiin hermo, koska mulla on lisälaitteita jotak oli käyttämättä, mutta nyt taas käytössä, ei tunnu toimivan kympissä!
        Kyseessä kaukoputken ohjaus ja ajastuskamera.
        Konetta en ottanut silloin uutena kasilla, koska olin kuullut että noi vermeet ei välltämättä toimisi siinäkään. siksi sain seiskan!

        asennus pyytää jotain kovalevyohjainajuria.. mitä hel..
        Valmistajan sivulla ei sellasia löydy, ennen seiskan asennus meni heittämällä.

        "No Kun nyt saisi sen asennettua, Miten niin uuden, laiteen pohjassa on w7 pro lisenssitarra."

        Tarkistin, näköjään onnistuu asentamaan vanhan. Se peruutustoiminto vain poistuu mutta uudelleenasennuksella pitäisi saada takaisin. Tämähän ei ollut mitenkään selvä asia, että se vanha aktivointikoodi olisi käynyt.

        Poista firmwarelta securebootit ja tai UEFI -> BIOS, ja kun asennat sen niin poista kaikki vanhat osiot täysin.


      • JohanytOn

        Bios on palautettu monta kertaa ja valittu se Legacy BIOS mode, koska Seiska ei uefista tykkää muutenkaan. Uudella levyllä ei ole mitään kympin vanhaa. Mutta ongelma ei hävinnyt!


      • JohanytOn
        JohanytOn kirjoitti:

        Bios on palautettu monta kertaa ja valittu se Legacy BIOS mode, koska Seiska ei uefista tykkää muutenkaan. Uudella levyllä ei ole mitään kympin vanhaa. Mutta ongelma ei hävinnyt!

        M-Kar? sä kun tiedät noista jutuista, Miten muuten kymppi pystyy vaihtaan lagcy bioksen, uefi puolelle päivittäessään itsensä seiskan päälle?
        Koska kympissä olis se Uefi päällä!
        Itse en ole moisia muutellut!


      • JohanytOn kirjoitti:

        M-Kar? sä kun tiedät noista jutuista, Miten muuten kymppi pystyy vaihtaan lagcy bioksen, uefi puolelle päivittäessään itsensä seiskan päälle?
        Koska kympissä olis se Uefi päällä!
        Itse en ole moisia muutellut!

        En tiedä tuosta. Olen päivittänyt Windows 10:n koneita asentamalla Windows 8.1:n tai Windows 7:n puhtaaksi ja siitä sitten päivitys. Asennuksen jälkeen siivonnut sotkut pois ja varmistanut kiintolevypinnan.

        En ole missään ajatellut mitään takaisin päin peruuttamista.


      • Vakoilevakymppi
        JohanytOn kirjoitti:

        M-Kar? sä kun tiedät noista jutuista, Miten muuten kymppi pystyy vaihtaan lagcy bioksen, uefi puolelle päivittäessään itsensä seiskan päälle?
        Koska kympissä olis se Uefi päällä!
        Itse en ole moisia muutellut!

        Windows 10 sisältää malwaren joka pystyy muuteleen koneesta ihan mitä tahansa, Sekä hoitaa vakoilua "pimeellä protokollalla" eli reitittimen valot ei edes vilku, kun data kulkee!
        Tamän ei pitäisi näkyä, ellei sitten, kuin tässä jumittuneissa Surfaceissa. että siellä on muitakin malwareja. Tätä Ms ei ole ottanut huomioon! silloin kone sekoo!


      • S24winfanittaa
        Vakoilevakymppi kirjoitti:

        Windows 10 sisältää malwaren joka pystyy muuteleen koneesta ihan mitä tahansa, Sekä hoitaa vakoilua "pimeellä protokollalla" eli reitittimen valot ei edes vilku, kun data kulkee!
        Tamän ei pitäisi näkyä, ellei sitten, kuin tässä jumittuneissa Surfaceissa. että siellä on muitakin malwareja. Tätä Ms ei ole ottanut huomioon! silloin kone sekoo!

        No uskaltahan täällä BANNIN VARJOLLA joku sanoa totuudenkin!


      • Timo3T
        JohanytOn kirjoitti:

        No Kun nyt saisi sen asennettua, Miten niin uuden, laiteen pohjassa on w7 pro lisenssitarra. koneen mukana tullut levy ei koskaan ole kysynyt sitä. aktivoituna heti aina ollut. kaksikertaa olen sen asentanut ennen.
        Yhden jumin takia ja toisen muuten vaan siivotakseni. se toinen olikin sitten tossa aikaa sitten muutunut kympiksi.

        No nyt meni kympiin hermo, koska mulla on lisälaitteita jotak oli käyttämättä, mutta nyt taas käytössä, ei tunnu toimivan kympissä!
        Kyseessä kaukoputken ohjaus ja ajastuskamera.
        Konetta en ottanut silloin uutena kasilla, koska olin kuullut että noi vermeet ei välltämättä toimisi siinäkään. siksi sain seiskan!

        asennus pyytää jotain kovalevyohjainajuria.. mitä hel..
        Valmistajan sivulla ei sellasia löydy, ennen seiskan asennus meni heittämällä.

        Jospa jyräät vaikkapa jollain tikku-linuksilla siihen kovalevyyn uuden formaatin (NTFS), ja kokeilet sit uudelleen?
        Jos UEFIt on pois ja Legacyt on päällä BIOSissa, niin onhan sen siihen mentävä, tai sit sen kovalevyn on oltava rikki!


      • JohanytOn
        Timo3T kirjoitti:

        Jospa jyräät vaikkapa jollain tikku-linuksilla siihen kovalevyyn uuden formaatin (NTFS), ja kokeilet sit uudelleen?
        Jos UEFIt on pois ja Legacyt on päällä BIOSissa, niin onhan sen siihen mentävä, tai sit sen kovalevyn on oltava rikki!

        Niin minäkin uskoisin, mutta kun hel...sä ei mene!
        Täytys varmaan opetella tollasen linuxtikun teko.
        Tänään illalla tulee yks työpaikan nörtti poikeen, katsoon sitä.


      • M-Karvahattu

        Ei tietenkään tarvita uutta, sitä lisenssiä ei vaihdettu vaan tarjottiin ilmainen windows 10 päivitys, seiskan lisenssin jos omistaa niin sen saa ja se pitää voida aktivoida niin kauan kuin on luvattu tukea olevan vähintään.
        Tietysti senkin jälkeen.


      • M-Karvahattu
        M-Kar kirjoitti:

        "No Kun nyt saisi sen asennettua, Miten niin uuden, laiteen pohjassa on w7 pro lisenssitarra."

        Tarkistin, näköjään onnistuu asentamaan vanhan. Se peruutustoiminto vain poistuu mutta uudelleenasennuksella pitäisi saada takaisin. Tämähän ei ollut mitenkään selvä asia, että se vanha aktivointikoodi olisi käynyt.

        Poista firmwarelta securebootit ja tai UEFI -> BIOS, ja kun asennat sen niin poista kaikki vanhat osiot täysin.

        Se on ollut alusta asti selvä asia ja siitä on sinullekin kerrottu mutta et uskonut, sama homma että et usko millään tubuttimen tarkoittavan linuksia, esim. Ubuntua.


      • M-Karvahattu kirjoitti:

        Se on ollut alusta asti selvä asia ja siitä on sinullekin kerrottu mutta et uskonut, sama homma että et usko millään tubuttimen tarkoittavan linuksia, esim. Ubuntua.

        ei Ubuntu tarkoita Windowsia, eli tubutinta.


    • Win10rikkookooneita

      Et ole ainoo. Mun tutulla oli HP Pavilion 13-b221no kasikone!
      Se päivitty itsekseen kymppiin! ei ollut kauvaa, vaan täti kiikutti se paikalliseen huoltoon jossa palauttivat kasin.
      Kone tuli mulle kun hän halus siihen seiskan, kun kasi oli sen jälkee toiminut omituisesti ja oudosti.
      Yritin asentaa seiskaa, ei onnistunut, vaan ihan sama ongelma kuin avaajalla!
      kokelin Ubuntulla, ei onnistunut, Kokeilin ubuntulla nopae tilassa, sitten onnistu!
      Mutta mutta.. sekun ei ole läppärille optimaalinen!
      Olin yhteydessä HP:n ei apua!
      Kun yrittää palautta biosta se herjaa että bios ei ole sopiva, vaihka on tehty kaikkien ohjeiden mukaan ja hp:n sivuilta oikea bios! usb tikku asennus
      Kymppi on tuhonnut koneen!
      HP ottaisi huoltoon mutta palauttaisi vain kasin koneeseen.
      myöskään 8 ja 10 ei anna asentaa biosta, eikä edes hp:n ohjelmia joilla voisi hallita biosta ja muuta.
      Lisäksi kun yrittää asentaa normi ubuntua, se hukkaa USB:t ja kun laitteessa ei ole dvd asemaa se tökkää siihen heti, ulkoinen dvd asema tai usbtiukku.
      uefitilassa ei voi asentaa uusia Linuxeja Nopae tilaan. tietääkseni.

      Se jäi nyt odottaan parempia aikoja Ubuntulla nopae!
      tai palautan kympin ja myyn vittuun muiden harmiksi!

      • UbuIsBest

        Hmmm.. Kokeile ubuntu nini asennusta, se hakee bootin jälkeen verkosta kaiken, ei tarvitse USB portteja sen jälkeen.
        Laita piuhalla nettiin.


    • omallavastuulla

      Netistä löytyy gurujen sivuilta open soosi bios.
      sekä sen flassipolttaja. ei vakoile!

    • Buahahahahahhahahahahah

      Kone saanut elinikäisen Kymppi vangeuden ;D

    • kyl o outoja juttuja noitte w10 kerholaiste kans.
      w7 pitäis mennä kevyesti sisää, jos o kunnol tehty tikulle boottaavaks.
      ei oo tommosta tullu vastaa, ettei menis. kerra tai pari joutunu puhdistaa emolevy killdiskillä,
      mut muute iha sujuvasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5339
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3447
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      193
      1484
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1003
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe