Lukukausimaksut romauttavat ulkomaalaisten määrän, joten maisteriohjelmissa on pelko perseessä, ettei saada riittävästi opiskelijoita. Ns. huippuyliopistoilla on myös tarve saada hanat auki laajalle siirtymiselle kandi- ja maisterivaiheen välissä. Näistä kahdesta syystä tiedeyliopistosta toiseen vaihtavien valintakriteerit helpottuvat tänä vuonna.
Nyt jos joskus on tilaisuus vaihtaa yliopistoa
4
262
Vastaukset
- mamamamm
Ei pidä paikkaansa, olen juuri keskustellu erään yliopistossa työskentelevän henkilön kautta ja lukukausimaksut tuskin vaikuttavat asiaan, sillä sisäänpääsevät ulkomaalaiset saavat kuitenkin erittäin suurella todennäköisyydellä apurahat kouluun. Ja eikö tämä uudistus koskenut muutenkin vain EU:n ulkopuolisia hakijoita?
- jaakko994999
Just tuli uutisissa joku Helsingin yliopiston tyyppi, että ei oo ollu mitää hakijakatoa mitä pelättiin...
- EinsNachDemAnderen
Ei pidä paikkaansa. Onhan Saksassakin ja Ruotsissa lukukausimaksut, mutta silti sinne hakee yhä enemmän porukkaa.
- keväänKTMhakija
Voi olla että asialla on jonkinlainen vaikutus. Toivon mukaan vaikuttaisi sisäänpääsyyn jollain asteella. Tullut tutkittua viimevuosien maisterivaiheeseen valittuja ja useita opiskelijoita tullut nimenomaan ulkomailta, Aasiasta pääosin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.855040- 473482
- 1053335
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342521- 1992503
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️252109- 1332059
- 201799
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51689- 1821668