Paperoitko hyllysi

hyllyllinen

Tuossa keräily ketjussa tuli sana hyllypaperi, kuka vielä paperoi hyllyt, minä en kymmeniin vuosiin.
Miksi ne paperoitiin?

18

3693

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siilimuorikka3

Ennen wanhaan hyllypapereita laitettiin joko suojaamaan hyllyjen pontoja tai peittämään huonokuntoiset pinnat, Itse en käytä nykyisin kuin sellaista vähän nypyläistä muovitettua rullassa olevaa muovia/silikonia lähinnä keittiön kaapeissa ja kodinhoitohuoneen kaapeissa.

• Minä myös. Suojaamaan hyllyjä astioiden aiheuttamilta kolhuilta.

• Ennen vanhaan keittiökaapit oli röpelöistä lastulevyä. Ja lapsena piti päällystää koulukirjat niillä, kun ei kontaktimuovia ollut. Mä käytän hyllypaperia vaatekaapeissa, mun 1956 mallisessa talossa on vielä sellaiset hyllyt jotka vaatii vähän tasoitusta. Mikä ettei olisi kivaa myös keittiössä, vaimentamaan ääniä ja piristämään silmää.

Vaan kun, ei kuule saa enää nättejä. Jossain kaupassa ei ole ollenkaan, tai sitten vaan jotain rumaa psykedeelistä revontuli-mallia.

• eikainytsentään

Koulukirjasi päällystit lastulevyllä?

• KauniitaLöytyyJa

Oletko katsonut muovitapetteja?
        Löytyy kauniita ja sileitäkin.

• eikainytsentään kirjoitti:

Koulukirjasi päällystit lastulevyllä?

Niinpä :)) amatsooni vuodelta 1969.

Oli vähän vaikeaa saada selkämys nätiksi, mutta onneksi opin karateiskut.

• KauniitaLöytyyJa kirjoitti:

Oletko katsonut muovitapetteja?
        Löytyy kauniita ja sileitäkin.

En ole käyttänyt, huomannut kyllä että askartelukaupat myy esim. rullaloppuja. Olisi varmaan kestävää.

Edelliset talonomistajat jättivät tänne tavallisia tapetteja, aika paljonkin, niillä olen yhden vuorannut yhden kaapin. Mutta ne on aika paksut, ei pysy paikallaan pelkällä teipillä.

• Pensselitheilumaan

Miten olisi. Tapettiliisteri.

• Anonyymi
        Pensselitheilumaan kirjoitti:

Miten olisi. Tapettiliisteri.

Homo vahingossa otti liisterin sijasta vaseliinia , jolloin tapetit tippui alas :(

• silläsiisti

Paperoin kyllä! Hyllyt säilyvät kuin uusina ja ihanat uudet värit ja kuviot tuovat vaihtelua. Kattila-ja kenkäkaappien hyllyt päällystän aina kestävällä pöytäliinakernillä.
      Kirpparilta löysin kesällä marimekon hyllypapereita, kaikki ostin mitä oli tarjolla ;)
      Kärkkäisellä olisi ihania kesäpapereita, joten ehkä sieltä tilaan mökille uudet, mökillämme on paljon hyllyjä jotka eivät ole ovien takana piilossa.

• Paperoin.
      Kaapeilla ja hyllyillä sen verran ikää että ovat siistimmän näköisiä paperoituina.

• Arkeen-väriä

Laitan muovirullasta esim. lasien ja kuppien alle, ettei tarvii suoraan hyllylle laittaa koneesta kosteita astioita.
      Mutta sisustusmielessä ja ilokseni paperoin hyllyn kokoisen pahvinpalan, jonka sitten sujautan hyllylle. On mukava avata peilikaappi, kun hammasharjakippo, deodorantti ja hiuslakka ovat iloisen värisellä alustalla.

• kukakeksi

tuo pahvipala onkin hyvä keksintö

• ö-Öö

Not

Hupaisa aloitus, piti tollastakin asiaa vähän ihmetellä mielessään.

Mun päätelmä. Aikanaan rakennusmateriaalit oli, mitä oli. Raakalauta hyllyjä. Noh, net sai halvalla ja helposti siisteiksi pinnoitetulla paperilla. Käyttömukavuus, hygienia ja ulkonäkökin muuttui näppärästi. Oli helppo siivotakin, sen kun vaihtoi paperin.

Hyllypaperia ei ole oikestaan tarvinnut oikein mihänkään sitten -70 luvun. Silloin kaikki kaappien hyllyt alkoi olemaan pinnoitettuja. Sileitä, siistejä, helppoja pyhkäistä puhtaiksi.

Eli ei mulla ole hyllypaperieta, kuin mökillä, yhdessä kaapissa. Siinä astioit, lastulevyhyllyillä. Siis käsittelemätöntä lastulevyä. Täysin paska ide muutenkin, lastulevy vääntyy, on karkea, ruma, epäkäytännöllinen kaikenkaikkiaan. Mutta tossa kaapissa nyt vaan on sellaset hyllyt, enkä ole viitsinyt vaivautumaan vaihtamaan niitä. Kolmessa hyllyssä paperit, montako kymmentä vuotta vanhat lie. Ei sillä väliä. Jos repee tms, laitetaan sitten jotain uutta, vaikkapa jokin muovi.

Hyllypaperi on täysin tarpeeton tuote tänäpäivänä.

=DW=

• Hemeletti-sentään

Minä ratkaisin mökillä olevat "ongelmat" riehumalla hetken aikaa. Kaikki 30 vuotta vanhemmat mööpelit ja kaapit tuhannen piilovaon päreiksi ja ostamalla ja asentamalla uudet. Johan ne entiset oli vanhoja pinttyneitä, tuoksahtelevia jne.
        Nykyäänhän saa edullisesti kaikkea, etenkin jos itse nikkaroi. Esimerkiksi keittiö ala -ja yläkaapistot (lasiovilla, kauniit kuin mitkä) nippanappa 600 euroa ( kuljetus 49). Vanhanajan näköinen puurunkoinen vaatekaappi rottinki ovilla alle 100 jne.
        Tallella muuten on peltipäälinen tiskipöytä ja sen yläpuoleinen astiakaappi 50 luvulta. Kestopuuta. Niissä taitaa olla lähes alkuperäiset hyllypaperit. Ne kun tuunais ja hioisi ja maalaisi uudelleen saattaisi kiinnostaa jotain keräilijää.

• hyllyllinenn

=DW= mikä aloituksessa hupaisaa?
      Minusta on hupaisaa kun olen nähnyt että ikäkaverit jotkut pitää tärkeänä vaatehuoneenkin hyllyjen paperointia.
      Laita seuraavaksi sanomalehdestä sinne mökin hyllyille uusi päällys, ei varmaan myrkkyjä sen enempää kuin muissakaan värillisissä papereissa.
      Hyllyn reunaan sitten virkattu hyllynreuna pitsi

• Anonyymi

Minä olin aatellut, että hyllypapereita käytettiin hygieniasyistä. Hylly imee melko äkkiä likaa niin, ettei sitä tahdo enää saada puhtaaksi.

• Anonyymi

Mulla on joitakin vanhoja lipastoja, joiden pohjalevy ei ole pintakäsitelty,. Niissä on hyvä olla liukas paperi, liukuu sukatkin paremmin niitä selatessa.

Astiakaapeissa mulla on kokopuiset lakatut umpikoivuiset hyllyt. Otan joskus astianpesukoneesta lämpimät ja ehkä hieman kosteat astiat ja laitan suoraan kaappiin. Pysyy lakkapinta parempana, kun ei altistu kosteudelle. Mulla on hyllypinnoilla vain tasopinnan peittävät arkit pyyhkimisen kestävää tapettia.

Melamiini ei tietenkään tarvitse hyllypaperia. Mun keittiössä ei vaan ei ole yhtään melamiinia, Siks laitan osaan hyllyistä suojapaperin.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan

Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam
      Kotimaiset julkkisjuorut
      354
      1411
    2. Minkä ikäistä ikävöit?

Minkä ikäinen hän on ja mitä hän sinulle merkitsee/merkitsi?
      Ikävä
      74
      1385
    3. Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten
      Maailman menoa
      310
      1150
    4. Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin

Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀
      Haapavesi
      46
      1077
    5. Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin

Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆
      Maailman menoa
      231
      894
    6. Aika pieni se on

Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht
      Haapavesi
      31
      892
    7. vinkki miehille

Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli
      Ikävä
      163
      868
    8. Kiitos siitä

Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak
      Ikävä
      40
      835
    9. Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa

Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso
      Tv-sarjat
      20
      807
    10. Pelekäätkönä mua?

Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te
      Ikävä
      42
      804
    Aihe