Dropsin ohjeeseen apua

Neulova

Olen tekemässä seuraavaa ohjetta:
http://www.garnstudio.com/pattern.php?id=7813&cid=11
(Ohje on nimellä Golden Spikes jos ei tuo linkki toimi)
Ongelmana on, että olen tekemässä kyseistä mallia eri langasta sekä pienemmillä puikoilla (6,5). Olen jotenkin laskenut väärin tuon puikkokoon ja langan vaikutuksen tuohon ohjeeseen. Vyötärön leveyden pitäisi tuossa takakappaleessa olla 60 cm ja minulla se on 37 cm. Olen tehnyt tuota 51 cm ja nyt vasta huomasin että on liian kapea.
Olisiko siis joku kokeneempi paikalla joka osaisi auttaa? Teenkö jonkun erillisen kappaleen ja ompelen sen etu-ja takakappaleen väliin? Vai miten tämän kanssa kannattaa menetellä? Entä nuo hihansuut ja kaulus?

3

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • motherperson

Voi sinua poloa! Mutta kyllähän tuollaista voi sattua kenelle tahansa, kun vaihtaa lankaa ja puikkokokoa. Harmi että ehdit niin pitkälle.
      Toki siihen voisi jotain kaistalettakin yrittää, mutta kuvio voi kärsiä melko pahasti kappaleiden yhdistämisestä ja yläosan kanssa tulee uudet ongelmat.
      Itse varmaan laskisin kaiken uudelleen ja purkaisin ja aloittaisin uudelleen - vaikka olisikin jo noinkin paljon valmista.
      Paljonko sinulla nyt on silmukoita siinä 37 sentissä?
      Auttaisiko, jos neuloisit sen suurimman ohjekoon mukaisesti? Vai pitäisikö silmukoita ja kerroksia olla sitäkin enemmän?

• Kylläsäopit

AINA ensin kun aloittaa neuleen, kannattaa neuloa mallitilkku esim. 10 cm x 10 cm. Siitä lasketaan montako silmukkaa ja kerrosta tulee. Puikon kokoa vaihtamalla voi vielä vaikuttaa neuleeseen.
        Saatuja lukemia voi verrata annetun ohjeen tiheyteen.
        Koska neuleesi on noin paljon kapeampi, purkaisin sen. Tekisin uudet laskelmat ja neuloisin uudelleen. Olisi kannattanut mitata välillä.

• Kylläsäopit

Tuossa mallissa kuvio vaikuttaa myös silmukkamäärään (siten että kuvio päättyisi hyvään kohtaan),varsinkin jos neuloo pyöröpuikoilla. Itse neuloisin kaksi eri kappaletta .

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      27
      3020
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      34
      2732
    3. 150
      2328
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      54
      2269
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      24
      1920
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      392
      1737
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      109
      1695
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      319
      1598
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      135
      1479
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      15
      1472
    Aihe