Tanssimaan

seentinent.l

Heipähei meitin ikäiset naiset ja miehet. Mitä mieltä olette tanssimisesta. Noo onhan tämä nyt aivan turha kysymys, tottahan sitä tanssimisesta tykätään. Olin viime lauantaina 43 vuoden jälkeen ensimmäisen kerran tansseissa ja mukaani sain houkuteltua naistuttavani. Muutaman kerran pääsin lattialle, mutta ei se haitannut, nimittäin se vähyys. Oli ihanaa musiikkia ja jokunen tuttava, joiden kanssa oli muakava rupatella ja kahvitella. Kipinä syttyi, voi että, olisipa tanssikaveri, jonka kanssa opetella uudelleen askeleet, tottahan ne tuolla jossakin on kuten polkupyöräily ja muut opitut asiat, kun uudelleen aloitta niin kohta ne taitaa uudelleen.

51

661

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei, ei, ei...
      Ei siellä ole aitoja hippejä enää.
      Laulajatkin ovat poppareita, ei rokkareita.

      H.

      • räp-räpätellään

        Vanhojen räppitanssit ne ovat nykyään.


      • LadyBB

        Kaikilla tanssibändeillä lavatansseissa on rokkiakin. Tän voi vetää vaikka jivenä. Varjokuvan keikat lavoilla ovat myös silmänruokaa hyvän musan ja tanssin lomassa. Siis joka lauantai lavalla hauskaa pitämässä.

        https://www.youtube.com/watch?v=wMbQFlFwoP8


      • Silloinennen

        Kiitti. Linkistä muistin miksi joskus tykkäsin porukasta niiin paljon.


    • Kävin nuorena Eila Holmenin yksityistunneilla ja hän taitavana ammattilaisena saikin opetettua minulle muutaman askeleen tangoa ja valssia.

      Tanssihommat kaatuivat lopulta siihen, että oikealla tanssilattialla kukaan ei tanssinut niin kuin olin oppinut, enkä minä osannut mukautua muihin. Myöskään se käytettävissä ollut neliömetrin tila siellä tungoksessa ei riittänyt alkuunkaan oppimiini kuvioihin.

      Tulipahan yritettyä...

      • MiehilläHelpompaa

        Niin, naisenhan pitää osata mukautua tanssittajiensa tyyleihin, Siinä missä mies osaa yhden tangon niin naisen pitää osata yhtä monta kuin on tanssikumppaniakin.


      • kesälläPaville
        MiehilläHelpompaa kirjoitti:

        Niin, naisenhan pitää osata mukautua tanssittajiensa tyyleihin, Siinä missä mies osaa yhden tangon niin naisen pitää osata yhtä monta kuin on tanssikumppaniakin.

        nii, miehet vie ja naiset mukailee


      • kesälläPaville kirjoitti:

        nii, miehet vie ja naiset mukailee

        Vanhan Kellari lopetti. Sinne oli helppo mennä. Vieläkö Maestrossa on toimintaa?


    • seentinent.l

      Eipä taida olla aitoja hippejä, mutta näytti olevan entisiä hippejä yksi pari ja innolla liikkuivat tanssilattilla. Näytti siltä, että tanssijoissa oli sellaisia pareja, jotka ovat jossakin tanssiryhmässä ja heistä loisti liikkumisen ilo ja riemu, jota oli hieno kattella ja (kadehtia, tyhmä tunne vanhalla ihmisellä) Tuolla missä olin, oli tilaa lattialla, väkeä oli sen verta vähän.

    • henrjii

      vähä se tuntuu jo turhanpäiväiseltä kiertämisellä tavaran ympärillä

      • Niin, tanssiminen on akkojen ja hinttien hommaa. Jos ei tanssimatta saa, niin sitten joutaa olla ilman);


      • Yöäk-molemmille

        Kaikki ihmiset eivät tanssi eli pyöri "tavaran ympärillä" ja tanssin harrastajissa on "akkojen" lisäksi myös miehiä, joita musiikin tahdissa liikkuminen ei muuta "hinteiksi".

        Käsittämätöntä rajoittuneisuutta ja ajatuksen ahtautta. Nykypäivänä. Onko sitä pakko vielä julkisesti levitelläkin?


      • Yöäk-molemmille kirjoitti:

        Kaikki ihmiset eivät tanssi eli pyöri "tavaran ympärillä" ja tanssin harrastajissa on "akkojen" lisäksi myös miehiä, joita musiikin tahdissa liikkuminen ei muuta "hinteiksi".

        Käsittämätöntä rajoittuneisuutta ja ajatuksen ahtautta. Nykypäivänä. Onko sitä pakko vielä julkisesti levitelläkin?

        Vain huono vitsi, joka ei kaikille vitsistä käy. Anteeksi erehdykseni kertoa se täällä. Vaikka itse en tanssi, en todellakaan mitenkään väheksy tanssia harrastuksena. Harrastaahan se Paavokin tanhuamista ja Paavo on sentään tosimies.


      • mimmimum-..mi

        No voi änkeröinen.....sanoisi Pelle Hermanni...ja maiskuttelisi lättyjä ja mantsikan mollukoita....joita äiteliini on valmistanut.....
        Arvaatte varmaan mitä katselin telkkarista.....


      • entinenmiäs kirjoitti:

        Niin, tanssiminen on akkojen ja hinttien hommaa. Jos ei tanssimatta saa, niin sitten joutaa olla ilman);

        Väkeviä olivat pihlajanmarjat. Pyörin mieluummin mukana, kuin juopottelisin yön ja voihkisin seuraavan päivän.


    • Olen tullut siihen ikään, että tuntuu ajanhukalta koko homma. Tietysti jos menee charmantin herran kanssa ja sitten pyörähtellee, mutta muuten jonnin joutavaa.
      Miestä en sieltä ole koskaan löytänyt jos yksin tai akkaporukassa menisin, niin enpä löytäisi vieläkään. Siellähän on varmasti sata viisikymentä paremmin tanssivaa leskeä ennen minua jonossa. Varmaan koko ajan miettisin mitä muuta paljon hauskempaa olisin tänäkin aikana voinut tehdä. Onhan tanssi hyvää liikuntaa, sitä en voi kieltää, mutta ottaisiko tuo jo sydämen päälle mokoma homma.

      Meillä on täällä ainakin yhdellä tanssipaikalla aina päivätanssit ja hurjasti käy porukka, ja kivoja miehiä siellä, hakevat kaikkia vuoronperää, ei tarvitse olla seinäkukkasena.
      Ennen varsinaisten tanssien alkua on koulutustakin, tanssikurssia pitävät ja ei tarvitse olla edes omaa kavaljeeria kyllä sieltä löytää, näin minulle on kerrottu kun yritetty houkutella mukaan. Onneksi aina silloin ottaa sydämestä kun pitäisi lähteä.

      • kylmätotuus

        Ai, että heti ottaa pumpusta, kun tanssimaan pitäisi lähteä. Alkavatko sydänoireesi jo pelkästä lähtöajatuksestakin? Onkos muita oireita esim. huimausta, jalkojen tutinaa, pahoinvointia tai yleistä heikkoutta?

        Jos em. oireita esiintyy, niin on parempi jäädä kotosalle. Tanssilattialla olisit kuin keitetty spagetti, jota tanssipartnerisi retuuttaisi perässään. Siis sellainen riepoteltava räsynukke.

        Minä suorastaan rakastan tanssimista. Hidas valssi on suosikkini.
        Valitettavasti täällä ei ole ollut kunnollista tanssipaikkaa enää vuosiin. Jos olisi, niin kävisin tansseissa hyvin mielelläni.


      • kylmätotuus

      • kylmätotuus kirjoitti:

        Ai, että heti ottaa pumpusta, kun tanssimaan pitäisi lähteä. Alkavatko sydänoireesi jo pelkästä lähtöajatuksestakin? Onkos muita oireita esim. huimausta, jalkojen tutinaa, pahoinvointia tai yleistä heikkoutta?

        Jos em. oireita esiintyy, niin on parempi jäädä kotosalle. Tanssilattialla olisit kuin keitetty spagetti, jota tanssipartnerisi retuuttaisi perässään. Siis sellainen riepoteltava räsynukke.

        Minä suorastaan rakastan tanssimista. Hidas valssi on suosikkini.
        Valitettavasti täällä ei ole ollut kunnollista tanssipaikkaa enää vuosiin. Jos olisi, niin kävisin tansseissa hyvin mielelläni.

        Kiitos kun kyselet noista oireista, muita oireita ei todellakaan ole, vain sydän saa heti rytmihäiriön kun pitäisi lähteä riviin istuskelemaan...
        Olisikin hauskaa joskus olla riepoteltava räsynukke, hieno kuvaus sinulta, pitäisiköhän kokeilla millainen räsynukke mahtaisi olla kun piipahtaisi tanssipaikalla.

        Ennen vanhaan oli niitä iltamia, ensin ohjelmaa ja sitten tanssia päälle, ne oli mukavia, kaksi tuntia nyt jaksaisi tanssiakin ehkä, mutta koko yö....

        Hieno hidas tuo Kari Tapion Viimeinen Valssi...

        Täällä oli jokin aika sitten kiva paikka, viihdekeskus, siellä oli kaiken moista juttua, tanssia ja karaokea ja diskoa ja vaikka mitä, mutta pahus, se paloi...


    • MietinLähtisinkö

      Meidän taloyhtiössä aloitetaan tanssikurssit, jonne tulee opettajat ja monia pareja sekä joitain ehkä myös ilman paria. Kokoonnumme parikymmentä kertaa ja opimme luultavasti myös jotain.

      • tanssinut40v

        Tanssi kannattaa aina. Kokeile ainakin.


    • Nainennainenn
      • Vai-niskan-pojat

        Onpas solistilla tosi taikina kaljamaha. Vanhoi ukkoja.


    • KävisköSenioritanssit

      Eikös niitä seniori- ja sinkkutansseja järjestetä säännöllisesti ja eri puolilla Suomea?

      • Kuullut kummia juttuja noista tanssitouhuista, kivasta harrastuksesta osattu tehdä epämiellyttävää... Ihmiset tekee...😬


    • reppuriika

      En ole ollut nuorenakaan tanssi-ihminen, ja en sitä enää tässä iässä ala harrastamaan. Sosiaalisia tilanteita on riittämiin ja liikuntaakin saan jo ihan muilla keinoin.

    • Miksientinen

      Se entinen I (nimen alkukirjain)? Vai se entinen ykkönen (roomalainen)? Vai mikä entinen?

      • entinenkuitenkin

        Entinen lesken ehkä.


      • seentinent.l

        Entinen t.l. Muutama vuosi vierähti lainakoneella jolla ei ollut lupaa sosiaalisiin medioihin. Toki kävin virallisilla sivuilla. Nyt eläkkeellä olen hommannut oman koneen ja poikkesin vanhalle sivulle. Muita tuttuja nimimerkkejä ei enää näy kuin "kk" ja pari muuta. t.l. on lyhenne vanhasta nimimerkistäni :) En ole leski, eronnut kylläkin.
        Tuosta tanssimisesta vielä. Olen itekin ajatellut siitä, että aivan turhaa touhua täs kohtaa elämää, mutta toisaalta, jos hminen ei välitä muutoin liikkumisesta ja on innokas tanssija, niin eipä se ole huonoa liikkumista sekään. Ja sen "tavaran" ympärillä pyöriminen ei varmaankaan enää ole meitin ikäisten juttu, tämä heille jotka sitä ajattelevat.
        No, nähdessäni tuon ilon osallistujista, kipinä syttyi, saa nähä sammuuko ensi-innostuksen laantuessa :)


      • Ihmetellen-kin

        No mutta miksi haet tanssikaveria jos sulla on jo naistuttava? Voiko tanssimusiikki olla "ihanaa"?


    • Tavuviiva

      Tikotikoa olisi kiva tanssia.

    • DonaDonaDoonaDaa

      Tanssinharrastajat= Lonkkaleikatut.

    • Tanssien.iloon

      Käyn joskus lavoilla, on mukava tunnelma. Vaikka nuorena opin perustanssit, tunnen itseni siellä aika vanhaksi. Ei enää edes sambaa mennä hypähtelemällä kuten ennen. Ei, nyt mennään rintarinnan ja välillä, tietenkin oikeaan aikaan, jota hetkeä just minä en tiedä, pyörähdetään toiselle puolelle tanssikumppania ja käden alitse mutkitellen.
      Jenkkakin mennään kävellen ja siihen on lisätty minulle vieraita asteluja.
      Mutta suurin ongelma on miesten hien haju, se on jo toisilla ekatanssista aivan käsittämätöntä lemua. Eikö sitä muka itse huomaa? Ja jos ei osaa hoitaa niin kysyy joltakin, miten vaatteet pestään niin ettei ne haise. Moni mukava mies menettää tanssi- ja ettei peräti seurustelukumppanin hien takia - ihan turhaan.

      • seontiina

        mulla on ollu melko herkkä hajuaisti
        lähes kolkyt vuotta sen jälkeen kun lopetin tupakanpolton
        sillon harvoin kun käyn tansseissa
        jopa täällä meillä maalla lämpimänä kesäiltana
        en oo kyllä törmänny hienhajuun
        joskus kyllä joillain miehillä on paidan selkä märkänä
        mutta kyllä mun mielestä miehet jotka käy tanssimassa
        on hyvin raikkaita lauantai illan saunan jälkeen :)
        turha yleistää että miehet haisee hielle
        kyllä niitä naisiakin on jotka haisee
        toi oli nyt kyllä ensimmäien kerta että kuulen
        että mies menettäs tanssi ja peräti seurustelukumppanin
        sen takia että haisee hielle
        kiitos sulle sait hymyn huulille
        melkein suorastaan nauroin ääneen :)


    • seontiina

      nuorena en ollu hippi enkä käyny diskoissa
      ihan kävin lavatansseissa
      siellä tapasin ensimmäisen ihan oikeen poikaystäväni
      joka oli hyvä tanssimaan ja opetti mut siihen
      en jälkeen mulla ei oo ollu tanssivia miehiä
      vielä tossa kahdenkymmenen ja kolmenkymmenen välillä
      kävin siitä huolimatta yksinkin naistentansseissa
      nyt menee niin että pari kertaa kesässä lavatansseissa
      mutta tää nyky tanssityyli on sellaista että se pitäs opetella
      tanssiminen on tosi nautinnollista liikuntaa.

    • Tanssien.iloon

      seontiina, Tapanitansseissa Lohjan lavalla viimeksi kaksi jo alkuillasta hakevaa miestä haisi. Ei minua kovin moni haekaan, kun en ole mikään letkeä tanssityttönen. En tarkoittanut yleistää. Kirjoitukseni tarkoitus oli että miehet, joilla tämä ongelma on, heräisivät miettimään asiaa ja korjaamaan sen, ei ilkeämielinen valitus. Näyttävät niin yksinäisiltä kun naisten vuorolla kukaan ei hae.
      Minä taas en ole tavannut yhtään haisevaa naista, mutta en ala kanssasi väittelemään, jos sinä olet.
      Nauru tekee hyvää, tässä sinulle varmasti enemmän aihetta.

    • Mummwli

      Tanssimaan tekee mieli.

    • En_tykkää

      Hävettää isojen ihmisten puolesta, iljettävää hyi.

      • Hienoharrastus

        Mutta hoksaathan tietenkin että ongelma on sinun eikä yhdenkään tanssijan.


      • Charmaa

        Mitä häpeää tanssissa on? Hyvä harrastus ja liikuntaa ja sosiaalinen kanssakäyminen.Sopii kaiken ikäisille vain vauhti hiljenee iän myötä.Vielä jalka nousee yli 72 ikäiseltäkin.Vain polvet kuluneet mutta tasamaa liikunta onnistuu kohtuullisesti,ei ulkoliikunta.Kun tykkää tanssista ja naisista niin tanssiminen sujuu.Vain mies pula vaivaa näissä ikäihmisten tansseissa! Mutta onhan itsellä sitten vaihtoehtoja hakea naisia.Näin ainakin Tampereen suunnalla päivä ja iltakin tansseissa.


    • Vitaplus

      Tanssiminen on ihan kivaa ja vielä tässä iässäkin. Tai erityisesti tässä iässä. Nyt on vaan niin, että miehiä ei ole riittävästi, siis tanssivia miehiä. Jos olisin nuorempi... Mutta voihan sitä itsekseenkin tanssia vaikka kotona, hyvää jumppaa se on. Tulee hikikin, kun muutamat Pomon vetäisemat rokkikappaleet vetäisee vaikka sen mielikuvituspartnerin kanssa.

      • ent.siivoojaparka

        Niinpä just.
        Hyvää liikuntaa se on vaikka ei tanssia osaisikaan.

        Likan kanssa autoiltiin monena kesänä meidän omia "wild and crazy" matkoja täällä pohjoismaissa. Piristi ihmeesti, kun pysähdyttiin aina välillä ja autonovet auki, stereot täysillä verryteltiin tanssien (omin askelin ja tahtikin oli kai vähän sitä sun tätä).


      • Olen tanssinut peilin kanssa,
        joskus kun oikein v..tutti elämä ja sitten pääsin irti ja vapaaksi hommista ja talo tyhjeni niin, musiikki soimaan ja tanssimaan, se tanssi toimi tunteitten purkauksena. Musiikki oli mielialan mukaan ja loin omat koreografiani peilin edessä. Aikansa kun tanssi, niin johan helpotti, se olikuin olisi jollekulle kertonut sen hetkiset itkunsa ja naurunsa. Yleensä silloin musiikki soi kovaa ja lauloin mukana jos osasin.
        Eipä ole viime aikoina mikään pahemmin v..tuttanut, että olisin yksikseni tai siis peilini kanssa tanssinut.


    • rumbiina

      Kyllä tanssiminen on kivaa. Näillä seuduilla on tanssipaikkoja talvella ja varsinkin kesällä on valinnanvaraa. Helppo on myös lähteä risteilylle. Monissa paikoissa on liian paljon desiibelejä, musiikista ei voi nauttia eikä voi keskustellakaan. Onni on ollut elämässä, kun kavaljeeri on nytkin omasta takaa. Sinkkutaukoja on ollut ja osaan arvostaa nykytilannetta.

      • Meidän tanssit on nyt, ainakin hetkellisesti, tanssittu. Puolison jalkavamma ja oma selkävaivani eivät oikein anna mahdollsuutta ainakaan " julkiseen esiintymiseen".

        En kyllä erityisemmin tykkää paritansseista, mutta diskotanssi, mitä sillä sitten tarkoitetaankin. on minun makuuni: spontaaania, iloista irroittelua, sellaisesta tykkään.

        Minulla on ikäisiäni tuttuja, jotka käyvät säännöllisesti lavatansseissa. Tanssivat naispareina, ellei miehiä löydy. Edesmennyt siskoni ja lanko olivat innokkaita tanssijoita ja kun lanko suruajan jälkeen etsiytyi tanssialattialle, hän sai siitä paljon iloa ja uutta virtaa. Ja kuten täällä on todistettu, monipuolinen liikunta tulee tanssijalle sivutuotteena.


      • Jazz-tyttö

        Jos paritanssi ei nappaa niin jammailu on myös mukavaa. Ja ehkä vähän sama asia kuin heilua diskon tahdissa, kivaa kyllä sekin tai mikä tahansa muu liikkumisen muoto tanssissakin.


    • Tanssi on hyvä harrastus ja yksinäisillä voi onnistua löytää oma elämän toveri---pitkä tai lyhyt.

    • KasKaskummaa

      Tanssisin JOS osaisin yhtään .

    • Enpähypi

      Tanssi on turhaa hyppimistä hyvän lihan ympärillä.

      • New-age

        No onhan niitä laahauskappaleitakin. Jane Birkin kuiskailee...


      • Revisiitä

        Nii-in, liha pysyy hyvänä hyppimällä. Kuten luustokin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onneksi olkoon sait mut vittuuntumaan

      Sapettanu koko helvetin päivän.
      Ikävä
      84
      3983
    2. Seinäjoen ampumistapaus

      Kyseessä olivat helluntainkirkkoon kuuluvia. Niin myös Jyväskylän tapauksessa. Mistä he saavat aseet ?
      Seinäjoki
      95
      3321
    3. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      92
      3121
    4. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      43
      2445
    5. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      88
      2222
    6. Mitä sitten ikinä teetkin

      Mun on aika mennä J mies. Olen ollut niin tyhmä. Kaikkea mukavaa elämääsi edelleen toivotan ja ihanaa elämän jatkoa. Mei
      Ikävä
      44
      1850
    7. Pakotteet purevat

      Asiallinen artikkeli Helsingin Sanomissa miten pakotteet purevat Venäjään. Kulutusjuhlat, ei työttömyyttä, elintason nou
      NATO
      335
      1814
    8. Saanko selityksen?

      Mikä minus oli vialla? Ulkonäkö, teinkö jotain väärin, sanoinko jotain..? Haluisin vaa tietää :(
      Ikävä
      65
      1806
    9. Mies mistä oikein suutuit?

      Yhtäkkiä vaan häippäsit täältä... 😢
      Ikävä
      26
      1800
    10. Kun istuit

      vierelläni penkillä, olin hetken onnellinen. Se hetki kimaltelee mieleni sopukoissa ja valvottaa öisin. Salainen kaipau
      Ikävä
      62
      1660
    Aihe