Oon pitkään halunnu jo opetella laskettelemaan mutta en oo uskaltanu tai oikeestaan kehannu ku mietin aina että sitkun meen sinne ja kaadun nii kaikki nauraa ja tällee. Meen tässä jollai viikolla mun kaverinkaa laskettelee ekan kerran mutta se mun kaveri on lasketellu jo ensimmäisestä luokasta lähtien mutta mää en ja mua nolottaa ku kaikki mun kaverit laskettelee ja mää en oo ees koskaa kokeillu. Mutta niin taas asiaan että kun mää meen tässä lähiaikoina niin onko se noloa kun kaatuu? Mistä kannattaa aloittaa laskettelun harjoittelu? Milloin voisi mennä semmoiseen perus rinteeseen missä monet laskettelee kun ei viittisi kokoajan olla jossain pikkurinteessä ja haluasin kokeilla isompiakin. Ekan kerran tottakai vuokraan kamat sieltä eli sukset, sauvat, kypärä ja monot mutta en muuta koska saan lasit kotoa. Minkälaiset vaatteet olisivat hyvät? Tässä oli varmaan suurin osa kaikista kysymyksistä mitä olen miettinyt. Kiitos jos vastaatte!
Laskettelu
7
1635
Vastaukset
Opettelet perus jutut ensin. Auttakaa muutki vähä näissä
- laskettelut
On laskeva trendi. Valitse joku trendikkäämpi laji.
- laskettelunrakastaja
Itse opettelin kun olin toisella luokalla. Ei kauhean vaikeaa ainakaan itselleni ollut mutta ihmiset ovat erilaisia. Mentiin aina lappiin laskettelemaan. Olin ainoa joka ei lasketellu, koska en halunnu enkä uskaltanu. Muut sitten suostutteli mut laskettelutunnille ja suostuin kokeilee. Kivaa oli ja ei haittaa jos kaatuu, ei kukaan naura. Kyllä ammattilaisetkin kaatuilee välillä. Kyllä joku tulee aina auttamaan jos et pääse ylös tms. Itse olen lasketellu aika paljon tähän päivään saakka ja en ole kertaakaan käyttänyt sauvoja. Olen aina ajatellut että ne ovat vaikeat hississä ja en ole halunnut muutenkaan.
- Auttaja1
Ei se haittaa jos kaadut koska kaikki kaatuu ja opettele vaikka auraköönnos eka ja jos se onnistuu hyvi nii sit vaan tätä leikkaavaa käännöstä eli sitä miten kaikki menee
- Laskettelija04
Itse olen lasketellut 3vuotiaasta asti ja olen nyt 12. Itse aina olen mennyt suksilla. Ei se suksilla meneminen kovin vaikeaa ole. Kerran viime vuonna kokeilin lautaa tunnin opetuksen kera ja se oli kyllä aika vaikeeta. Hissillä en osaa mennä hyvin laudalla mutta kyllä sen oppii kun harjoittelee. 2 viikon päästä itsekin menen tuonne vuokattiin joten voisin taas ottaa laudan😎 laudalla kaaduin aina yhdessä laskussa varmaan yli 10 kertaa mutta ei siitä kukaan välitä jos kaadut. Ihan normaalia se on.
- Ammattilainen65
Kanttii aloittaa mattohissiltä
- Tyttö1718
Ensinnäkin, rauhoitu.
Aloita sellaisesta mahdollisimman kiivasta rinteestä josta uskot selviytyväsi kyvyilläsi. Ketään ei kiinnosta millä tavalla lasket tai montako kertaa kaadut, kunhan muistat väistää edelläsi olevia laskijoita.
Olen lasketellut 11 -vuotiaasta ja en osaa aurakäännöksiä enkä leikkaavia käännöksiä.
Aurakäännös tehdään niin, että laitat sukset kolmion muotoon muistuttamaan pitsapalaa ja sitten käännät varaamalla painoa toiselle jalalle. Toista suksea tulee nostaa hieman että se kääntyy.
Leikkaava käännös tehdään niin, että pidät sukset vierekkäin lähellä toisiaan ja käännyt niin, että suksen alalaidasta tulee veitsi joka lävistää lumen pinnan ja jättää uran. Jarrutus tehdään joko em. Auraamalla tai sitten vain toisella suksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me, Suomen kansa, vaadimme Riikka Purran eroa ministerin tehtävästä
Riikka Purra on toistuvalla valehtelullaan osoittanut olevansa epärehellinen henkilö. Perustuslain kohdassa 60 § edell1937678Hotelli Kainuu konkurssiin
Vasta laajenivat Eskobarilla ja nyt näin https://www.kainuunsanomat.fi/artikkeli/hotelli-kainuu-hakeutunut-konkurssiin1092887Rikkaiden ja yritysten veroaleen ei ole varaa
Ei pieni Suomi pysty elättämään vanhenevaa väestöä nykyisellä veroasteella. Ainakin 5-prosenttiyksikköä pitää kokonaisve782812"Minua ei kiinnosta opiskelu eikä töissä käyminen"
Voiko lausunnosta päätellä lainkaan mikä puolue saattaisi ajaa tuollaisen kansalaisen elämäntavan mahdollistamista? htt1102301Huomentaaaa
Hyvää huomenta.... Tiiätkö kuinka vaikeata susta on ottaa mitään selvää ja ymmärtää yhtään mitään? Mukavaa päivää... sil382142- 131912
- 181458
Ainutlaatuiselle naiselle.
Osaat tietämättäsi tehdä edelleen suuren vaikutuksen minuun. Tämän piti olla jo ohi mennyttä mutta olin väärässä jällee291436- 201256
- 221234